Giovanni's

Gedempte Zuiderdiep 53 9711 HB Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Giovanni's

Italiaanse sferen in kleurrijk restaurant

Bij het zien van de kleurrijke voorkant van dit restaurant krijg je meteen een zomers gevoel. Tel daar een heerlijke pasta van Giovanni's bij op en je waant je zo op een stedentripje ergens in Italie. Zoals het hoort bij een echte Italiaan staan er ook goede vlees en visgerechten op de kaart. Buon appetito!

Meer informatie over restaurant Giovanni's

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 17:00
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,3
9,5
maartenstudent .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Heerlijk gegeten, in een heel klein restaurantje in Groningen. Door iens hadden we hier gereserveerd, en dat was ook wel nodig. We kregen het laatste vrije tafeltje, waar we heel lekker hadden gegeten. Ook een goed service, de bediening is goed opgeleid/ingewerkt. Het eten smaakte erg goed, en de gastheer was zeer vriendelijk. Als ik weer in Groningen ben, kom ik zeker terug.
Charlie96 .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Heerlijke italiaan met leuke gerechten
antipasti was heel erg divers en geweldig, ossenhaas als hoofd gerecht Prima!
De (huis) wijnen waren uitstekend pasten zeer goed.
Prima Prijs/kwaliteit verhouding
Richard T.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Prima food. Veel zorg van de bediening ondanks dat wij veel te laat begonnen. Serveert geen pizza's en dat lijkt ons een heel verstandige keuze.
Diet D.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Wat hebben we lekker getafeld bij Giovanni's! Een jammie antipasti, voortreffelijke vitello tonato, spaghetti di mare en dorade....wijnen....een Orvieto en Villa Mathilde. Niet alleen het dineren is poëzie maar ook het volgen van de Facebook pagina is een aanrader! We komen zeker terug.
henrivaneeghen .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
Gisteren in lange tijd niet meer zo heerlijk gegeten als bij Giovannis. Warme ontvangst en direct gekoeld water op tafel van het huis alsmede een uitgebreide toelichting op de menukaart en de vraag of er allergieën waren.

We starten met een uitgebreide antipasti voor 2 personen, heel veel lekkers uit Italië met kazen, vega lekkers als gegrilde groenten en heerlijke ham.

Als hoofdgerecht een filetto / ossenhaas die boterzacht was en een perfect gegrilde dorade, feest op ons bord. De huisgemaakte desserts en de geadviseerde wijnen die allen per glas verkrijgbaar zijn maakten dit een onvergetelijke culinaire top avond.

Tot slot, complimenten voor het interieur, authentiek Italiaans
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Goed maar niet geweldig gegeten. We vonden de rekening aan de hoge kant. De bediening was vriendelijk maar weinig professioneel.
Henk F.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Dit verrassende restaurant heeft veel te bieden. Een heerlijke entourage, persoonlijke bediening, goede wijn en bovenal heerlijk eten. De Saltimbocca alla Romana was perfect, de Scampi al Vino Bianco waren ook lekker pikant en de spaghetti prima al dente en goed op smaak. Binnenkort graag weer naar dit gezellige en bijzondere restaurant.
bjstege .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Bij Giovanni's een lekkere schotel anti-pasti gegeten. Daarna een perfect gegrilde entrecote op een bedje van rucola met balsamicosaus. Een lekkere licht pittige pasta en goede salade erbij en als afsluiter een perfecte dubbele espresso.
Bijzonder vriendelijke en hulpvaardige bediening, goed gemanierd en hartelijk. We hadden (te) weinig tijd om uitgebreid te tafelen, de gastheer en dame speelden daar goed op in,'dachten mee en serveerden vlot het eten.
En een goede witte huiswijn was ook prima.
Giovanni's is een absolute aanrader!
hanseilering .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Heerlijk gegeten, super attente en vriendelijke bediening. De locatie en de gezellige sfeer maken het plaatje compleet. Een echte aanrader :)
Jip V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Prima eten, aardige bediening maar Beetje verbaasd dat dit volgens Iens nr 2 van Groningen is. Had spaghetti vongole en daarnaar gamba's in witte wijn als hoofd. Allebei lekker en daarom een 8. Bediening aardig
Daniel D.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Heerlijk gegeten. De bediening was erg goed, gastvrij en gezellig. Ze wist precies hoe je een gast moet behandelen. Op het juiste moment aan tafel en een advies over de kaart.
Het eten ws ook erg goed, ondanks een fout welke zelf door de ober aan tafel wordt geconstateerd en welke snel wordt opgelost. Je voelt je echt een gast in het restaurant.
Nikolai F.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Weer heerlijk gegeten bij Giovanni's. Proeverij van verschillende voorgerechten gehad met huisgemaakte brood en kruidenboter, bruschetta, carpaccio en olijven: lekker! Voor de hoofdgerecht een geweldige, malse filetto di parma en de verse vis uit de oven voor mijn tafelgenoot. Alles afgerond met de limoncello cheescake, ook een echte aanrader. De zweer bij Giovanni's was, zo als gewent, heel vriendelijk en de bediening heeft ons goed geholpen met de kiezen van een passende wijn. Wij kommen binnenkort zeker weer terug want we hebben ons echt vermaakt bij Giovanni's!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Op basis van de goede recensies hier gereserveerd en alles lijkt te kloppen.

Bediening is geweldig, service with a smile in alles, jassen aangenomen, direct water op tafel en een toelichting op de kaart. Alle wijnen per glas te verkrijgen, prettig en mooi geprijsd.

We kozen voor de antipasti, een zeer mooie variatie van Italiaanse kazen, bruschetta, vitello tonata, heerlijk.

Als hoofd een heerlijke vis, orata van de gril, en een saltimbocca, de bijgerechten waren naar behoren. De geadviseerde wijnen waren super, oa een orvieto bij de vis en een meer dan volle ripasso bij de saltimbocca.

Tot slot, er wordt aan tafel op een leuke manier uitgelegd waar de namen van sommige gerechten vandaan komen,
Koos Z.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Zeer goede ontvangst, rekening gehouden met de vraag van een rustig tafeltje. Prettig, leuk, humor. Komen zeker terug!!!!!
Jelmer H.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Onaangepaste authentieke Italiaanse gerechten, geserveerd met lekkere pasta en salade. Lekkere wijn. Heel hartelijke bediening. De ruimte is niet heel groot maar er staan niet te veel tafeltjes in dus het is niet krap en je zit niet te dicht op 'de buren'.
Andy M.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Afgelopen weekend weer gegeten bij Giovanni's. Dit maal gekozen voor de vitello tonato en de carpaccio. Vitello was echt fantastisch, je kon proeven dat de tonijn vers was en huisgemaakt. Dan de spaghetti vongole als hoofgerecht en mijn tafelgenoot de scalopina met gorgonzolasaus. Het vlees werd geserveerd met verse pasta en een salade. Extra sausjes op tafel gehad zodat we zelf konden bepalen hoe pittig we het wouden maken. Bediening was top en heeft geholpen met het kiezen van de wijn. Alle wijn mag per glas bij dit restaurant: erg prettig! Glas Sangiovese gehad en bij de vongole een glas Orvieto. Dan als toetje de bekende cheesecake van Giovanni's gegeten, zoals altijd was die weer ontzettend lekker. Top avond gehad op gebied van eten, sfeer en bediening!
bronda .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Fantastische gastvrijheid ! We wilden na het eten naar de film. Ze hielden hier in het opdienen van de gangen op een uitstekende wijze rekening mee, waardoor we in een zeer ontspannen sfeer hebben genoten van het Goddelijk eten ( hoewel mijn vlees ietsje malser had gekund) . Daarbij een heerlijke wijn geserveerd. En als afsluiter een meer dan fantastische lemon cheese cake. We komen zeker eens terug.
Bert S.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Direct bij binnenkomst voel je je al welkom en dat zal de rest van de avond niet anders worden: bijzondere hartelijkheid bij de bediening en ter zake deskundig advies. Bijvoorbeeld over enkele onbekende, maar verrassend lekkere wijnen op de kaart. Van die kaart zijn de Filetto di Parma en de Saltimbocca Romana echte aanraders. De sfeer is ontspannen en informeel. Kortom, zijn wij weer in Groningen, dan gaan wij beslist weer bij Giovanni's langs !

Cosmic78 .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Het eten was erg lekker en het personeel heel vriendelijk. We hadden voor 20.00 uur gereserveerd, maar waren er eerder en dat was geen probleem.
Ryanne R.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Voor het eerst gegeten bij Giovanni's en we komen zeker weer! Heerlijke Italiaanse gerechten. Van voorgerecht (antipasto) tot hoofdgerecht (ravioli) tot dessert (tiramisu) een feestje met bijpassende wijnen. Net zo belangrijk als het eten is uiteraard de bediening, en ook die was fantastisch. Een jonge dame en heer waren zeer correct aan tafel zonder 'te stijf' te zijn en hadden kennis van het product wat zij op tafel zetten. Ontvangst was door een geweldige gastheer die ons van begin tot eind welkom heeft laten voelen in hun geweldige restaurant. Bedankt voor de leuke en lekkere avond en wij komen snel weer!