Giovanni's

Gedempte Zuiderdiep 53 9711 HB Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Giovanni's

Italiaanse sferen in kleurrijk restaurant

Bij het zien van de kleurrijke voorkant van dit restaurant krijg je meteen een zomers gevoel. Tel daar een heerlijke pasta van Giovanni's bij op en je waant je zo op een stedentripje ergens in Italie. Zoals het hoort bij een echte Italiaan staan er ook goede vlees en visgerechten op de kaart. Buon appetito!

Meer informatie over restaurant Giovanni's

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 17:00
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,4
9,6
Jan Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Na te lange tijd weer Giovanni's gedineerd en onveranderd een waar genoegen.

We waren met een groepje van 8 personen en kozen voor een 4 gangen diner waarbij je een variatie krijgt van de voor-, hoofd- en nagerechten. Vooraf, diverse antipasti, vitello tonato, gegrilde groenten, carpaccio en veel meer lekkers. Tussendoor een ravioli met truffel en als hoofd oa varkenshaas met gorgonzola saus, dorade, entrecote, tongfilet en heerlijke pasta.

Gelukkig was er nog plek voor de desserts, huisgemaakt allen, oa tiramisu, limoncello cheesecake en panna cotta. We sloten af met een dubbele espresso met een amarone grappa.

Hoge cijfers door de totaal beleving, uren tafelen zoals we in Italie gewend zijn, de versheid van de producten en de bediening welke humor heeft maar toch heel scherp is.
Bert D.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Geweldige ontvangst door de gastheer en gastvrouw, direct gekoeld water op tafel en er wordt gevraagd of we op tijd staan vanwege de drukte icm de keuken planning. Stonden we niet maar een voorbeeld hoe je goed met gasten omgaat.

Een heerlijke antipasti vooraf met een keur van Italiaanse vleeswaren, kazen en gegrilde groenten. De gastheer liet ons bij iedere gang diverse wijnen trouwens, fijn, je ervaart en proeft hierdoor meerdere wijnen zonder direct aan een glas vast te zitten.

Tussendoor ravioli met truffel voor ons beiden, als hoofd dorade van de gril en saltimbocca, kalfsvlees met oa salie.

Na, een gedeelde huis gemaakte cheescake en een espresso met een amarone grappa. Tip voor een culinair avondje uit.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
We hebben met z'n 3-en gegeten bij Giovanni's op basis van de goede recensies. We moesten meer dan 1 uur wachten op onze bestelling. Geen signaal dat het wat langer kon duren, geen blijk van inlevingsvermogen dat dit misschien vervelend was.
Ik had Ossenhaas met Parmaham besteld, prima stuk vlees maar de bereiding was fantasieloos, een te gepeperde pasta op apart bord en een losse salade met scherpe dressing.
Een teleurstellende ervaring voor een maaltijd van 27 euro
BestItalianFood .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Het was alweer enige tijd geleden dat we in Groningen waren. Eind van de dag om een restaurant te zoeken. En waarom zou je verder kijken wanneer het altijd naar wens is bij Giovanni's. Samen met mijn vrouw op het terras gaan zitten, deze wordt steeds groter en gezelliger. We zijn deze keer begonnen met wat olijven, broodjes met kruidenboter (mag iets meer knoflook in ;-)) en bruschetta met verse tomaten. Onder het genot van een flesje Torre Saracena, genoten we van het weer en het eten. Spaghetti di mare en Scaloppina alla gorgonzola waren de hoofdgerechten, beide goed op smaak en voldoende op tafel om ons buikje te vullen. Tot slot een tiramisu en een panna cotta besteld, beide huisgemaakt en zeer smakelijk. We hebben weer genoten. Nog een dikke pluim voor het personeel........een warm ontvangst en voldoende (niet teveel) aandacht voor de klant. Vooral doorgaan op deze manier. Groetjes en tot een volgende keer.
janbel B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Heerlijk buiten voor het restaurant gezeten, op vrijdagavond.
Het was opvallend rustig bij Giovanni.
Direct een karaf water op tafel!
Flesje wijn en een heerlijk tomatensoepje, dan een kalfsentercote met een bijzondere gorgonzola saus, voortreffelijk.
Toe een spoon en een ijsje om Shane te delen.
maartenstudent .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Heerlijk gegeten, in een heel klein restaurantje in Groningen. Door iens hadden we hier gereserveerd, en dat was ook wel nodig. We kregen het laatste vrije tafeltje, waar we heel lekker hadden gegeten. Ook een goed service, de bediening is goed opgeleid/ingewerkt. Het eten smaakte erg goed, en de gastheer was zeer vriendelijk. Als ik weer in Groningen ben, kom ik zeker terug.
Charlie96 .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Heerlijke italiaan met leuke gerechten
antipasti was heel erg divers en geweldig, ossenhaas als hoofd gerecht Prima!
De (huis) wijnen waren uitstekend pasten zeer goed.
Prima Prijs/kwaliteit verhouding
Richard T.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Prima food. Veel zorg van de bediening ondanks dat wij veel te laat begonnen. Serveert geen pizza's en dat lijkt ons een heel verstandige keuze.
Diet D.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Wat hebben we lekker getafeld bij Giovanni's! Een jammie antipasti, voortreffelijke vitello tonato, spaghetti di mare en dorade....wijnen....een Orvieto en Villa Mathilde. Niet alleen het dineren is poëzie maar ook het volgen van de Facebook pagina is een aanrader! We komen zeker terug.
henrivaneeghen .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
Gisteren in lange tijd niet meer zo heerlijk gegeten als bij Giovannis. Warme ontvangst en direct gekoeld water op tafel van het huis alsmede een uitgebreide toelichting op de menukaart en de vraag of er allergieën waren.

We starten met een uitgebreide antipasti voor 2 personen, heel veel lekkers uit Italië met kazen, vega lekkers als gegrilde groenten en heerlijke ham.

Als hoofdgerecht een filetto / ossenhaas die boterzacht was en een perfect gegrilde dorade, feest op ons bord. De huisgemaakte desserts en de geadviseerde wijnen die allen per glas verkrijgbaar zijn maakten dit een onvergetelijke culinaire top avond.

Tot slot, complimenten voor het interieur, authentiek Italiaans
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Goed maar niet geweldig gegeten. We vonden de rekening aan de hoge kant. De bediening was vriendelijk maar weinig professioneel.
Henk F.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Dit verrassende restaurant heeft veel te bieden. Een heerlijke entourage, persoonlijke bediening, goede wijn en bovenal heerlijk eten. De Saltimbocca alla Romana was perfect, de Scampi al Vino Bianco waren ook lekker pikant en de spaghetti prima al dente en goed op smaak. Binnenkort graag weer naar dit gezellige en bijzondere restaurant.
bjstege .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Bij Giovanni's een lekkere schotel anti-pasti gegeten. Daarna een perfect gegrilde entrecote op een bedje van rucola met balsamicosaus. Een lekkere licht pittige pasta en goede salade erbij en als afsluiter een perfecte dubbele espresso.
Bijzonder vriendelijke en hulpvaardige bediening, goed gemanierd en hartelijk. We hadden (te) weinig tijd om uitgebreid te tafelen, de gastheer en dame speelden daar goed op in,'dachten mee en serveerden vlot het eten.
En een goede witte huiswijn was ook prima.
Giovanni's is een absolute aanrader!
hanseilering .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Heerlijk gegeten, super attente en vriendelijke bediening. De locatie en de gezellige sfeer maken het plaatje compleet. Een echte aanrader :)
Jip V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Prima eten, aardige bediening maar Beetje verbaasd dat dit volgens Iens nr 2 van Groningen is. Had spaghetti vongole en daarnaar gamba's in witte wijn als hoofd. Allebei lekker en daarom een 8. Bediening aardig
Daniel D.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Heerlijk gegeten. De bediening was erg goed, gastvrij en gezellig. Ze wist precies hoe je een gast moet behandelen. Op het juiste moment aan tafel en een advies over de kaart.
Het eten ws ook erg goed, ondanks een fout welke zelf door de ober aan tafel wordt geconstateerd en welke snel wordt opgelost. Je voelt je echt een gast in het restaurant.
Nikolai F.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Weer heerlijk gegeten bij Giovanni's. Proeverij van verschillende voorgerechten gehad met huisgemaakte brood en kruidenboter, bruschetta, carpaccio en olijven: lekker! Voor de hoofdgerecht een geweldige, malse filetto di parma en de verse vis uit de oven voor mijn tafelgenoot. Alles afgerond met de limoncello cheescake, ook een echte aanrader. De zweer bij Giovanni's was, zo als gewent, heel vriendelijk en de bediening heeft ons goed geholpen met de kiezen van een passende wijn. Wij kommen binnenkort zeker weer terug want we hebben ons echt vermaakt bij Giovanni's!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Op basis van de goede recensies hier gereserveerd en alles lijkt te kloppen.

Bediening is geweldig, service with a smile in alles, jassen aangenomen, direct water op tafel en een toelichting op de kaart. Alle wijnen per glas te verkrijgen, prettig en mooi geprijsd.

We kozen voor de antipasti, een zeer mooie variatie van Italiaanse kazen, bruschetta, vitello tonata, heerlijk.

Als hoofd een heerlijke vis, orata van de gril, en een saltimbocca, de bijgerechten waren naar behoren. De geadviseerde wijnen waren super, oa een orvieto bij de vis en een meer dan volle ripasso bij de saltimbocca.

Tot slot, er wordt aan tafel op een leuke manier uitgelegd waar de namen van sommige gerechten vandaan komen,
Koos Z.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Zeer goede ontvangst, rekening gehouden met de vraag van een rustig tafeltje. Prettig, leuk, humor. Komen zeker terug!!!!!
Jelmer H.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Onaangepaste authentieke Italiaanse gerechten, geserveerd met lekkere pasta en salade. Lekkere wijn. Heel hartelijke bediening. De ruimte is niet heel groot maar er staan niet te veel tafeltjes in dus het is niet krap en je zit niet te dicht op 'de buren'.