Giovanni's

Gedempte Zuiderdiep 53 9711 HB Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Giovanni's

Italiaanse sferen in kleurrijk restaurant

Bij het zien van de kleurrijke voorkant van dit restaurant krijg je meteen een zomers gevoel. Tel daar een heerlijke pasta van Giovanni's bij op en je waant je zo op een stedentripje ergens in Italie. Zoals het hoort bij een echte Italiaan staan er ook goede vlees en visgerechten op de kaart. Buon appetito!

Meer informatie over restaurant Giovanni's

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 17:00
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,4
9,6
Laudy P.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Spontaan bij dit restaurant naar binnen gelopen afgelopen woensdagavond. Het was druk en de gastheer wees op een laatste vrijstaande tafel en de vraag of wij haast hadden want het zou mogelijk wat langer kunnen duren. Hadden we niet dus snel aangeschoven maar zeer netjes dat het gemeld wordt.

Direct water op tafel en een uitgebreide toelichting op de kaart. We lieten ons verleiden tot een 3 gangen menu met een variatie van de voor, hoofd en nagerechten. Heerlijk, vooraf antipasti, carpaccio, vitello, ravioli met truffel. Als hoofd, ossenhaas, zeebaars, mosselen en pasta al dente.
Perfecte wijn adviezen en alles per glas verkrijgbaar.

Als laatste gang grande dessert met oa tiramisu, cheesecake en cassata. Feest. Als afsluiter espresso met een amarone grappa. We komen snel terug.
Astrid S.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Wij hebben op 17 december een prachtavond gehad, met een ruime plank vol gevarieerde antipasti en daarna mosselen en vongole...heerlijk! En natuurlijk weer onder het genot van een goede fles Falanghina.
We hebben pnieuw ervaren hoe de de rustige, sfeervolle ambiance bij Giovanni's bijdraagt aan een gezellige avond!
Sven D.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Ober leek wel dronken. Lang moeten wachten tussen de gangen in. Eten kwam er aan, zaken vergeten (later herstelt met gratis drankje). eten was erg flauw en weinig smaak.
Nikki B.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Wij hebben genoten bij Giovanni's! Het eten is top, de tagliatelle Giovanni's is zeker een aanrader. De service was misschien nog wel beter. Wij werden bediend door ontzettend leuk en enthousiast personeel! Wij komen hier zeker nog eens terug.
Heleen S.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Vorige week hier gegeten met mijn vriend en het was echt heerlijk. Ik kan de antipasti als voorgerecht aanbevelen en als hoofdgerecht de risotto 'milanese'. Begin nog te kwijlen als ik er aan denk. De bediening was ook niks op aan te merken! Top avondje.
han D.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Het niveau dat wij tijdens eerdere bezoeken hebben ervaren, werd qua kwaliteit van het eten, de tijd tussen de verschillende gangen en eigenlijk ook de sfeer lang niet meer gehaald. De prijs/kwaliteit verhouding pakte ongunstig uit. Jammer.
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Tja, wij snappen er niets van. Op basis van goede recensies gisteren bij Giovanni's gegeten. De kok zal waarschijnlijk ziek zijn geweest want de pasta was smakeloos en de vis erin was oud en taai. Dit was de eerste keer dat we eten hebben laten staan. Het enige wat klopt was de bediening. Die was heel goed. De rekening werd aangepast, netjes!
Marco T.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Heerlijk gegeten een aanrader. Antipasti vooraf daarna een heerlijk mals kalfslapje en als toetje de cheesecake. Zeer vriendelijke bediening. Gaan we zeker weer eens eten
Andy M.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Gegeten op een donderdag bij Giovanni's aan het Zuiderdiep. Wat een feest was het! Bij binnenkomst mochten we kiezen aan wel tafeltje we wouden zitten, kozen om bij het raam te zitten. Gezellig, met mooi uitzicht over het Zuiderdiep. Karaf water werd direct op tafel gezet zoals het hoort en nog wat uitleg over de wijnkaart gehad. Uitstekend. Vooraf de ravioli tartufo en de insalata di mare gehad, allebei aanraders. Als hoofdgerecht de filetto di parma en de vis van de dag (zeebaars). De filetto medium-rare besteld en zo kwam die dan ook op tafel. Als dessert the famous limoncello cheesecake besteld. Wij snapen in ieder geval waarom iedereen er zo gek op is! De gehele avond genoten van een fles passione en een paar glazen villa mathilde bij de vis. Al met al erg genoten van de avond. Wij komen zeker een keer terug bij Giovanni's!
Ruben E.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Heerlijk gegeten, zeer vriendelijke en gastvrije ontvangst en bediening
Tom R.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Mijn vriendin vierde haar verjaardag en we hadden niet meer meer vriendelijkheid ontvangen kunnen worden. Zeer gastvrij en overall te gek!

Voorgerechten waren heerlijk, hoofdgerechten redelijk, maar niet heel bijzonder.

Zou zeker nog eens terug gaan!
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Heerlijk gegeten.
Francois P.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Echt uitstekend gegeten bij dit knusse, intieme restaurant in de binnenstad van Groningen. Zeer vriendelijke en nette ontvangst op een zeer drukke, regenachtige en koude dag. Jas aangenomen en een toelichting op de kaart door de dienstdoende chef. Gekozen voor een meer dan uitgebreide antipasti voor 1 persoon en daarna voor een heerlijk stuk kalfsvlees, de saltimbocca Romana. Zalig, evenals het wijnadvies, een zachte sangiovese bij het voorgerecht en een volle ripasso bij het hoofdgerecht. Perfect bereide espresso en cheesecake na, hulde!
Sami F.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Een fijn restaurant. Je voelt je bij vrienden en ook het eten doet denken aan een Italiaanse familiemaaltijd. Wij waren met zijn vijven en namen een menu dat door de kok werd samengesteld. Het was iets te veel voor ons, terwijl wij geen kleine eters zijn, maar smaakte allemaal erg goed. Zoals veel recensenten vonden wij de antipasti super. Heel gevarieerd en helemaal vers. De hoofdgerechten waren eenvoudig, ruim en zeer smakelijk. Het toetje was een combi, waarin mij vooral de limoncello cheesecake goed beviel. De bediening was attent, aardig en niet opdringerig. De inrichting is huiselijk. Warm aanbevolen.
Natascha B.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Heerlijk gegeten. Super leuke en aardige bediening. Aanrader voor Groningen
Marijke R.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Goed, maar een beetje saai. De traditionele gerechten uit de italiaanse keuken , okee maar ja... Grote porties, hoofdgerechten zelfs voorzien van spaghettie, ongewone knieval voor veeleters. Vitella tonato royaal, maar saltimbocca onduidelijk. Lieve goede bediening.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Heerlijk gegeten aan het Zuiderdiep. Gastvrije ontvangst en een mooie tafel met voldoende ruimte. Warme broodjes met knoflook en champignons vooraf. Goed op temperatuur en vergezeld met een goed glas wijn. Vervolgens Tagliatelle Giovanni. Malse stukjes ossenhaas met fijne groenten. En heel spontaan een kleine wijnproeverij erbij. het was prima verzorgd. En het was voldoende, het dessert heb ik gelaten wat het was. Koffie en een lekkere grappa na is ook prima.
jean paul G.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Gisteren in tropische temperaturen weer bij Giovanni's mogen dineren op een fraai ingedekt terras.

Bediening wederom onberispelijk en attent, karaf gekoeld water met ijs van het huis en een heerlijke cocktail van prosecco met limoncello als start. We combineerden vooraf een carpaccio en vitello waarbij we het huisgemaakte brood kregen. Heerlijk.

Als hoofd gamba's gekookt in witte wijn en dorade van de gril. We dronken een gekoelde rode wijn, sangiovese, erg fijn om bij deze temperaturen geen lauwe wijn te krijgen. Wederom een topavond gehad.
Anton V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Na er veel over gehoord te hebben, gisteravond voor het eerst gaan eten. Top restaurant!! We hebben ons laten verrassen door de kok Gea en heerlijk gegeten (van antipaste tot entrecote en scampis en nog een lekker tussendoortje, ravioli met truffel). Leuke bediening. Zeker voor herhaling vatbaar. Pauline en Anton
robboddaert B.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Op een prachtige nazomerse avond bij Giovanni's mogen aanschuiven en het was weer een feestje.

Bediening is ongeëvenaard, attent, kundig en vriendelijkst, service met een glimlach. We mochten diverse wijnen proeven alvorens we tot definitieve keuze kwamen, erg fijn. We kozen voor een heerlijke witte Orvieto en daarna voor een krachtige rode Ripasso.

Het eten was zalig, antipasti met heel veel Italiaans lekkers zoals kazen en vleeswaren, gegrilde groenten, vitello tonato en carpaccio. Als hoofd perfect bereide kalfsvlees met gorgonzola saus en dorade van de gril.

Na een assortiment van de desserts vergezeld door een espresso met een amarone sloten we een prachtige avond af. Italiaanse avond in Groningen, dank.