Giovanni's

Gedempte Zuiderdiep 53 9711 HB Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Giovanni's

Italiaanse sferen in kleurrijk restaurant

Bij het zien van de kleurrijke voorkant van dit restaurant krijg je meteen een zomers gevoel. Tel daar een heerlijke pasta van Giovanni's bij op en je waant je zo op een stedentripje ergens in Italie. Zoals het hoort bij een echte Italiaan staan er ook goede vlees en visgerechten op de kaart. Buon appetito!

Meer informatie over restaurant Giovanni's

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 17:00
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,3
9,5
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2014
Gisteren gegeten bij Giovanni’s aan het Zuiderdiep in Groningen. Ik kan zelf redelijk goed koken, maar alleen al hun gastvrijheid is al een bezoek waard.
Het restaurant is is niet al te groot, een beetje intiem. Maar voldoende privacy aan de tafel. En de tafel kan ook in de zomer ook buiten staan!

De gastvrijheid was weer prima. Er zijn veel mensen die er vaak komen, maar de verwelkoming voor anderen is er niet minder om. Men neemt de tijd, je krijgt de tijd: het is geen gelegenheid voor de snelle hap. Een avondje uit eten.

Voorgerecht was een parmaham met een stukje meloen. Traditioneel, maar altijd lekker. De ham was mooi zacht en niet te zout. Een fris stukje meloen, heerlijk. Met een dressing (heel mooi apart) van balsamicoazijn en een beetje honing. De honing heel weinig, het zoete paste prima bij de meloen.

Daarna Spaghetti di mare. Portie was ruim voldoende, daar doen ze niet moeilijk over…. Spaghetti was prima gekookt, niet te lang. Verschillende zeevruchten, o.a. mosselen, venusschelpen en soort kokkels. Koste weinig moeite met de schelpen, het was goed gaar. Een lekkere kaas over alles.

Het toetje hebben we laten zitten. Ik raakte aan de praat met andere gasten en heb daarmee nog lekker na geborreld.

Het was weer goed!
Andre N.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014

Het restaurant zelf is in eerste instantie wat moeilijk te vinden. Straat en huisnummer zijn duidelijk maar het restaurant valt niet echt op. Bunnen oogt het gezellig. De uitstraling is niet typisch Italiaans.

Als voorgerecht nemen we een antipasti Giovanni's. Ziet er goed uit maar de parmaham is niet wat het zijn moet.

Misschien toeval maar het is erg rustig. De bediening is erg goed. Alert, geïnteresseerd en correct.

Vitello di. Parma
Goed bereid, goede presentatie en perfect van smaak. De spaghetti die er naast geserveerd wordt is echt heerlijk. Beetje pittig.

Een doppio is altijd lekker na een goede maaltijd.
Rene M.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Gezellig restaurant zonder poeha. Attente bediening en heerlijke eten (wij hadden de ossenhaas, heerlijk mals). Lekkere wijn. Een aanrader. Wij komen er zeker weer als we weer in Groningen zijn.
Similaun .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2014
Mijn eerste kennismaking met Giovanni’s was eind november 2013, de start van een wat langere doordeweekse lat-periode in Groningen. Ik werd direct getroffen door de hartelijkheid en gastvrijheid van gastvrouw en gastheer. Voor een eenling die uit eten gaat niet onbelangrijk! Een praatje als dat gewenst is, maar ook voldoende privacy als je daar even aan toe bent na een drukke dag. En als dat dan samen gaat met een kaart vol lekkere, goed klaargemaakte Italiaanse gerechten met alleen maar verse ingrediënten, is de keus “waar uit eten te gaan” snel gemaakt. Vergezeld van de geadviseerde wijn, levert dat keer op keer een prima avond op. Sinds november ben ik inmiddels regelmatig gast. Ook met mijn team (een verrassingsmenu voor 16 personen), zakenrelaties of goede vrienden was het keer op keer een zeer aangenaam vertoeven. Afgelopen donderdag met mijn twee oudste kinderen; antipasti als vooraf, lasagne bolognese en twee varianten ossenhaas als hoofdgerecht en koffie met tiramisu en een lekker drankje toe. Ook deze avond was weer een gezellig feestje!
Anke K.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2014
Onlangs voor het eerst Giovanni's bezocht en wat een verrassing. Warme en hartelijke ontvangst, jassen werden aangenomen en direct naar de tafel geleid. Het gratis water van het huis stond al op tafel en na een aperitief een dubbele antipasti besteld voor ons 4en. Meer dan heerlijk met een keur aan Italiaanse kazen, vleeswaren en ander lekkers, wellicht was het zelfs iets te veel. Vervolgens, 2 van ons namen vlees, zalige saltimbocca en filetto en 2 heerlijke al dente pasta. Na een mix van desserts waaronder tiramisu en cheese cake rolden we bijna de deur uit, echte aanrader en komen zeker terug.
Roeland W.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Dit is volgens mij exact hoe een Italiaans restaurant moet zijn. En dat in hartje Groningen. Gastvrijheid, heerlijk eten, goede sfeer zonder dikdoenerij, uitstekende wijn en gewoon water op tafel.. Je voelt je eigenlijk meteen thuis bij Giovanni's. Dat doen de gastheer en gastvrouw echt heel goed. Wees op tijd met reserveren want het zit er elke avond bommetje vol. En terecht!
Rinco E.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2014
Vanwege een informeel zakendiner hier neergestreken (we hadden gereserveerd) met zes personen. Heerlijk gegeten en we voelden ons zeer zeker welkom. Leuk pand, eenvoudig maar netjes en daar ben ik wel voor. Keurige tafels, schone kleedjes en de stoelen zijn dik in orde. De vegetarische lasagne was prima te eten. De rest van het gezelschap (niet vegetarisch) heeft ook gesmuld. Enig minpuntje: De desserts werden niet gelijktijdig geserveerd. Verder niks op aan te merken, prima zaak!
Jan Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Op aanraden van bevriende Groningers dit meer dan gezellige en authentieke restaurant aangedaan. De ontvangst door de gastvrouw voelt als een warme Italiaanse deken, zo hoort het. Niet van de kaart gegeten maar ons laten verrassen, heerlijke antipasti, vervolgens een klein tussendoortje, Ravioli Tartufo, zalig. Vervolgens 2 schonen borden en kregen een variëteit van vlees en vis, ossehaas met funghi en zeebaars van de gril, heerlijk uren getafeld. De scroppino als toetje was net genoeg, we rolden de deur uit na een superavond!
Esther D.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Carpaccio waarvan ik twijfelde of het wel rund was. Roze en smakeloos en aan de onderkant grijs. Dus leek niet vers en drijvend in de olie. Teruggestuurd naar de keuken, haalden ze van de rekening af. Ravioli grandi ook zwemmend in iets dat saus moest zijn. Met enorme klonten kaas onderin en stukjes tomaat met vreemde kleur. Het toetje, laatste kans om het goed te maken. Helaas..... Nu vind ik amaretto best lekker. Maar het was gewoon smerig, zo veel zat er in. Fijn was dat we het gratis kregen, omdat het voorgerecht zo tegen viel. Maar eigenlijk viel alles tegen. Het had naar mijn mening totaal niets met Italiaans eten te maken!!!!
Edzo B.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2014
Na vele vele facebookberichten hier weer eens gegeten. We konden een tafeltje uitkiezen en werden vlot bediend. Het bleek nog moeilijk om een fles wijn, anders dan de huiswijn, te bestellen. Uiteindelijk lukte dat, zij het dat het per glas werd geschonken (?). De bruschetta's kwamen snel en waren smakelijk, waarbij het brood best wat knapperig had mogen zijn. De ravioli grandi waren heerlijk, waarbij je wel de citrus moet waarderen. Daarbij sloot de scroppino na wel heerlijk aan, een heerlijke spoom. Ook de cheesecake was de moeite waard. Jammer dat Sambuca in een recht glas wordt geschonken, wat na het nodige vuurwerk erg heet wordt. Het was lekker, maar wel met nogal wat kanttekeningen. De ontspannen dolce vita sfeer die wordt gepredikt hebben we helaas niet mogen ervaren.
Tischo .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Bonna Serra…

Als we Italiaans willen eten dan is dat bij Giovanni’s, ons favoriete Italiaans restaurant. Zo ook afgelopen zaterdag. Na een hartelijk ontvangst door de gastheer en gastvrouw begonnen wij, samen met onze vrienden aan een lekkere frisse witte huiswijn.
Wat wij vaak doen, als we met meerdere personen bij Giovanni’s eten, is ons laten verrassen. “Doe maar wat…” De Anti-pasta, vlees- en visgerechten en pasta’s die dan geserveerd worden zijn vers en heel smaakvol en zijn voor ons een garantie voor een mooie lange ontspannen avond, waarvoor je zeker niet de hoofdprijs betaalt…

Ik ben hier ook al een aantal keren geweest om met meerdere (12 – 40) personen een jubileum o.i.d. te vieren. Er wordt dan een prachtig buffet gemaakt, compleet met dolce. Ook dan is het perfecto !

Ciao, tot gauw !
Inge & Ties
Arjan S.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Vandaag met z'n tweeën gegeten en daarbij de juiste wijnen geserveerd gekregen. Vooral de ossenhaas was heerlijk. Al met al een aanrader
Richardhut H.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Uit eten gaan bij Giovanni's is iets waar ik mij de hele week op verheug. Afgelopen zaterdag zoals altijd weer meer dan gastvrij ontvangen door de gastheer en gastvrouw. Mooie wijnen gedronken en voortreffelijk gegeten. Aan niets heeft het mij en mijn gezelschap ontbroken. Giovanni's voelt als thuiskomen en is bij uitstek mijn favoriete ristorante van de stad. Tot snel!
Leo D.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Wat een heerlijk restaurant ! Je voelt je er gelijk thuis dankzij de relaxte en goeie bediening ! Het eten is echt italiaans ! Weinig ingrediënten van hoge kwaliteit die fantastisch zijn klaar gemaakt door Salvatore de kok. De risotto en de filetto di Parma zijn mn favorieten ! Een echte aanrader !
EllenenFrank .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Afgelopen zaterdag weer gegeten bij dit leuke restaurantje. Het was heerlijk. Ik had de vitello tonato, mijn favoriet, en als hoofdgerecht de Scaloppina. Mijn partner had dit keer vis, de scampi. Was volgens hem ook bijzonder lekker. We zijn hier al vaker geweest, maar komen zeker nog eens terug. Een aanrader voor wie echt lekker Italiaans wil eten!
JopieKleine .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2014
“Eerst Napels zien en dan sterven.” Goethe vond Napels het mooiste wat er in een mensenleven te zien was. Sinds een aantal jaren woon ik in de binnenstad van Groningen en ben geneigd u bijna hetzelfde advies te geven over de parel van het hoge noorden. Hierbij hoort dan wel een bezoek, op Italiaanse niveau, aan het oh zp gezellige Ristorante Giovanni’s gelegen aan het Zuiderdiep.

Antipasti met een glas prosecco, Filetto di Parma met een slok Sangiovese, Roberto Cocciante zingt “Sincerita” en het gastvrije personeel schenkt nog eens bij. Het is de Grande Belezza van Groningen. Kortom voor degene die Groningen vereert met een bezoek voor een weekendje weg, Eurosonic Noorderslag, het Groninger Museum of gewoon de verkenning van een stad, sluit de dag dan af bij Giovanni’s. U bent daar in goede handen.
Herre87 .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2014
Een gezellige, sfeervol restaurant waar we erg gastvrij ontvangen werden. Lekker gegeten, goede bediening. Een mooi plekje bij het raam gaf ons de hele avond een goed uitzicht op de levendige binnenstad van Groningen. Als hoofdgerecht hadden wij beiden de ossenhaas, een smaakvolle lekkernij wat ook mooi gepresenteerd werd. Na een hele avond tafelen keken wij zeer tevreden terug op een geslaagde avond.
Afke en Herre
Sebastian B.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2014
Wij komen hier regelmatig eten. En worden met open armen ontvangen! Een restaurant wat klein en mooi ingericht is en perfect voor een gezellige lange avond dineren. Als voorgerecht de Antipasta Giovanni's heb je een behoorlijk groot en heerlijk begin. Als hoofdgerecht een heerlijke pasta of prachtig stuk vlees, tot slot een dessert met een amaretto of Limocello. Ook zijn er een paar heerlijke rode wijnen!
Martijn M.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2013
Gisteren op basis van de recensies op IENS gegeten bij Giovanni's. We werden zeer hartelijk ontvangen en verzorgd door de gastheer en -vrouw. Gerechten zijn van goede smaak en kwaliteit. Nog een fijne wijntip gekregen en een even hartelijk afscheid als de begroeting. Absolute tip!
Karin W.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
Sfeervol restaurant, gastvrij personeel. Vooraf diverse antipasti, een hele ruime portie voor 2 personen. Het ontbreken van een wijnkaart is absoluut geen probleem, de gastheer heeft hierin een prima adviesrol. Hoofdgerecht Filetto di Parma, heerlijk malse ossenhaas.
Glaasje limoncello van het huis, bij de espresso. Volgens de gastheer zou het een rommelige avond zijn geweest, maar afgezien van wat brekend glaswerk hebben wij daar niets van gemerkt. Aanrader.