Giovanni's

Gedempte Zuiderdiep 53 9711 HB Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Giovanni's

Italiaanse sferen in kleurrijk restaurant

Bij het zien van de kleurrijke voorkant van dit restaurant krijg je meteen een zomers gevoel. Tel daar een heerlijke pasta van Giovanni's bij op en je waant je zo op een stedentripje ergens in Italie. Zoals het hoort bij een echte Italiaan staan er ook goede vlees en visgerechten op de kaart. Buon appetito!

Meer informatie over restaurant Giovanni's

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 17:00
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,3
9,5
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2014
Gisteren gegeten bij Giovanni’s aan het Zuiderdiep in Groningen. Ik kan zelf redelijk goed koken, maar alleen al hun gastvrijheid is al een bezoek waard.
Het restaurant is is niet al te groot, een beetje intiem. Maar voldoende privacy aan de tafel. En de tafel kan ook in de zomer ook buiten staan!

De gastvrijheid was weer prima. Er zijn veel mensen die er vaak komen, maar de verwelkoming voor anderen is er niet minder om. Men neemt de tijd, je krijgt de tijd: het is geen gelegenheid voor de snelle hap. Een avondje uit eten.

Voorgerecht was een parmaham met een stukje meloen. Traditioneel, maar altijd lekker. De ham was mooi zacht en niet te zout. Een fris stukje meloen, heerlijk. Met een dressing (heel mooi apart) van balsamicoazijn en een beetje honing. De honing heel weinig, het zoete paste prima bij de meloen.

Daarna Spaghetti di mare. Portie was ruim voldoende, daar doen ze niet moeilijk over…. Spaghetti was prima gekookt, niet te lang. Verschillende zeevruchten, o.a. mosselen, venusschelpen en soort kokkels. Koste weinig moeite met de schelpen, het was goed gaar. Een lekkere kaas over alles.

Het toetje hebben we laten zitten. Ik raakte aan de praat met andere gasten en heb daarmee nog lekker na geborreld.

Het was weer goed!
Andre N.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014

Het restaurant zelf is in eerste instantie wat moeilijk te vinden. Straat en huisnummer zijn duidelijk maar het restaurant valt niet echt op. Bunnen oogt het gezellig. De uitstraling is niet typisch Italiaans.

Als voorgerecht nemen we een antipasti Giovanni's. Ziet er goed uit maar de parmaham is niet wat het zijn moet.

Misschien toeval maar het is erg rustig. De bediening is erg goed. Alert, geïnteresseerd en correct.

Vitello di. Parma
Goed bereid, goede presentatie en perfect van smaak. De spaghetti die er naast geserveerd wordt is echt heerlijk. Beetje pittig.

Een doppio is altijd lekker na een goede maaltijd.
Rene M.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Gezellig restaurant zonder poeha. Attente bediening en heerlijke eten (wij hadden de ossenhaas, heerlijk mals). Lekkere wijn. Een aanrader. Wij komen er zeker weer als we weer in Groningen zijn.
Anke K.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2014
Onlangs voor het eerst Giovanni's bezocht en wat een verrassing. Warme en hartelijke ontvangst, jassen werden aangenomen en direct naar de tafel geleid. Het gratis water van het huis stond al op tafel en na een aperitief een dubbele antipasti besteld voor ons 4en. Meer dan heerlijk met een keur aan Italiaanse kazen, vleeswaren en ander lekkers, wellicht was het zelfs iets te veel. Vervolgens, 2 van ons namen vlees, zalige saltimbocca en filetto en 2 heerlijke al dente pasta. Na een mix van desserts waaronder tiramisu en cheese cake rolden we bijna de deur uit, echte aanrader en komen zeker terug.
Roeland W.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Dit is volgens mij exact hoe een Italiaans restaurant moet zijn. En dat in hartje Groningen. Gastvrijheid, heerlijk eten, goede sfeer zonder dikdoenerij, uitstekende wijn en gewoon water op tafel.. Je voelt je eigenlijk meteen thuis bij Giovanni's. Dat doen de gastheer en gastvrouw echt heel goed. Wees op tijd met reserveren want het zit er elke avond bommetje vol. En terecht!
Rinco E.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2014
Vanwege een informeel zakendiner hier neergestreken (we hadden gereserveerd) met zes personen. Heerlijk gegeten en we voelden ons zeer zeker welkom. Leuk pand, eenvoudig maar netjes en daar ben ik wel voor. Keurige tafels, schone kleedjes en de stoelen zijn dik in orde. De vegetarische lasagne was prima te eten. De rest van het gezelschap (niet vegetarisch) heeft ook gesmuld. Enig minpuntje: De desserts werden niet gelijktijdig geserveerd. Verder niks op aan te merken, prima zaak!
Jan Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Op aanraden van bevriende Groningers dit meer dan gezellige en authentieke restaurant aangedaan. De ontvangst door de gastvrouw voelt als een warme Italiaanse deken, zo hoort het. Niet van de kaart gegeten maar ons laten verrassen, heerlijke antipasti, vervolgens een klein tussendoortje, Ravioli Tartufo, zalig. Vervolgens 2 schonen borden en kregen een variëteit van vlees en vis, ossehaas met funghi en zeebaars van de gril, heerlijk uren getafeld. De scroppino als toetje was net genoeg, we rolden de deur uit na een superavond!
Esther D.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Carpaccio waarvan ik twijfelde of het wel rund was. Roze en smakeloos en aan de onderkant grijs. Dus leek niet vers en drijvend in de olie. Teruggestuurd naar de keuken, haalden ze van de rekening af. Ravioli grandi ook zwemmend in iets dat saus moest zijn. Met enorme klonten kaas onderin en stukjes tomaat met vreemde kleur. Het toetje, laatste kans om het goed te maken. Helaas..... Nu vind ik amaretto best lekker. Maar het was gewoon smerig, zo veel zat er in. Fijn was dat we het gratis kregen, omdat het voorgerecht zo tegen viel. Maar eigenlijk viel alles tegen. Het had naar mijn mening totaal niets met Italiaans eten te maken!!!!
Edzo B.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2014
Na vele vele facebookberichten hier weer eens gegeten. We konden een tafeltje uitkiezen en werden vlot bediend. Het bleek nog moeilijk om een fles wijn, anders dan de huiswijn, te bestellen. Uiteindelijk lukte dat, zij het dat het per glas werd geschonken (?). De bruschetta's kwamen snel en waren smakelijk, waarbij het brood best wat knapperig had mogen zijn. De ravioli grandi waren heerlijk, waarbij je wel de citrus moet waarderen. Daarbij sloot de scroppino na wel heerlijk aan, een heerlijke spoom. Ook de cheesecake was de moeite waard. Jammer dat Sambuca in een recht glas wordt geschonken, wat na het nodige vuurwerk erg heet wordt. Het was lekker, maar wel met nogal wat kanttekeningen. De ontspannen dolce vita sfeer die wordt gepredikt hebben we helaas niet mogen ervaren.
Richardhut H.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Uit eten gaan bij Giovanni's is iets waar ik mij de hele week op verheug. Afgelopen zaterdag zoals altijd weer meer dan gastvrij ontvangen door de gastheer en gastvrouw. Mooie wijnen gedronken en voortreffelijk gegeten. Aan niets heeft het mij en mijn gezelschap ontbroken. Giovanni's voelt als thuiskomen en is bij uitstek mijn favoriete ristorante van de stad. Tot snel!
Sebastian B.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2014
Wij komen hier regelmatig eten. En worden met open armen ontvangen! Een restaurant wat klein en mooi ingericht is en perfect voor een gezellige lange avond dineren. Als voorgerecht de Antipasta Giovanni's heb je een behoorlijk groot en heerlijk begin. Als hoofdgerecht een heerlijke pasta of prachtig stuk vlees, tot slot een dessert met een amaretto of Limocello. Ook zijn er een paar heerlijke rode wijnen!
Martijn Frans M.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2013
Gisteren op basis van de recensies op IENS gegeten bij Giovanni's. We werden zeer hartelijk ontvangen en verzorgd door de gastheer en -vrouw. Gerechten zijn van goede smaak en kwaliteit. Nog een fijne wijntip gekregen en een even hartelijk afscheid als de begroeting. Absolute tip!
Karin W.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
Sfeervol restaurant, gastvrij personeel. Vooraf diverse antipasti, een hele ruime portie voor 2 personen. Het ontbreken van een wijnkaart is absoluut geen probleem, de gastheer heeft hierin een prima adviesrol. Hoofdgerecht Filetto di Parma, heerlijk malse ossenhaas.
Glaasje limoncello van het huis, bij de espresso. Volgens de gastheer zou het een rommelige avond zijn geweest, maar afgezien van wat brekend glaswerk hebben wij daar niets van gemerkt. Aanrader.
hannekecoffey .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2013
goed gegeten maar wel hele forse prijzen voor het geboden eten. de service was goed je kon wel merken dat de eigenaresse veel plezier in het werk heeft! het is een leuk restaurantje waar je zomers lekker buiten kunt eten. binnen is het allemaal een beetje oud en saai maar des al niet te min een leuke ervaring.
BestItalianFood .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2013
Wederom een zeer warm ontvangst. Vooraf genoten van een voortreffelijke antipasti, zeer divers. Als hoofdgerecht had mijn tafeldame een heerlijke dorade en ik een filetto di parma, op mijn verzoek perfect medium rare gebakken. Als desert, heerlijk verse tiramisu en limoncello cheescake, voortreffelijk. Tot slot een compliment voor de wijn, de geadviseerde Sangiovese was geweldig. Gastheer en gastvrouw, jullie zijn geweldig, geen wonder dat jullie op nummer 1 staan in Groningen. We komen snel weer. Ciao ciao.

Ge B.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2013
Het ontvangst was hartelijk, verder de voorgerechten waren redelijk, de huiswijn goed, de hoofdgerechten ook redelijk tot goed, bediening goed, over het geheel een goede prijs kwaliteit verhouding
Gerhard S.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2013
Ik kom geregeld bij Giovanni's eten en iedere keer laat ik mij verassen. Iedere keer is het heerlijk eten, mooie wijnen, in een aangename en ontspannen sfeer en altijd gastvrije ontvangst. Voor mij staat Giovanni's zonder enige twijfel bovenaan wat betreft de Italiaanse keuken in Groningen. Aanrader!
jwschokkenbroek .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2013
Indien u Italië een beetje hebt leren waarderen dan kent u ze vast wel; dat soort restaurantjes in die leuke kleinere plaatsen en dorpen, vrijwel altijd een beetje verscholen in een hoekje van een wat kleiner plein. Zo'n plekje waar opvallend veel lokalen komen eten. Waar je, bij binnenkomst, vrijwel direct warm en persoonlijk wordt verwelkomt door de eigenaar of eigenaresse zelf. En waar je uiteindelijk (veel) later dan gepland weer weggaat met een heerlijk voldaan gevoel, na een hele fijne en relaxte avond beleefd te hebben en je ook nog een rekening gepresenteerd hebt gekregen die het goede gevoel niet heeft gesaboteerd. Je neemt je dus voor hier ooit nog eens terug te keren - maar ... het is in Italië en het zal er dus helaas waarschijnlijk heel zelden van komen.

Giovanni's is precies zo'n gelegenheid, maar dan "gewoon" in Groningen ! Niet aan een pleintje, maar wel op een locatie waar het goed "terrassen" is zonder overlast van verkeer. Gea en Hans ontvangen en bedienen je in een warme, gemoedelijke en attente stijl, waardoor je je heel snel op je gemak voelt gesteld. Geen zeer uitgebreide kaart met gecompliceerde keuzes, ook geen pizza's, maar wel heerlijke, eerlijke en goed ogende Italiaanse gerechten bereid met verse ingrediënten. Ook geen enorme wijnkaart, maar wel prima Italiaanse wijnen voor hele scherpe prijzen. En als je huiswaarts gaat met hetzelfde goede gevoel als dat tentje destijds in Italië, dan is de lol nog niet afgelopen. Neem de volgende ochtend de moeite om hun Facebook pagina te bekijken en laat je verrassen door een warme vermelding, altijd een extra bedankje en een inspirerende start van een nieuwe dag die je nog even laat dagdromen van de "Italian lifestyle" en "bella Italia". En het mooiste van alles is dat je er gewoon kan terugkomen - dat is pas een vooruitzicht !
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2013
Als echte Stadtjer had ik van vrienden goede verhalen gehoord over Giovanni's, een voor mij nog onbekend adres aan t Zuiderdiep. Werd meer dan vriendelijk ontvangen door de gastvrouw en werd ondanks de drukte naar een leuk tafeltje geloodst. Overzichtelijke kaart maar wilde me toch laten verrassen op zowel een goede maaltijd als wijn. De gastheer adviseerde me een mooie volle vino rosso en toverde een meer dan voortreffelijke Sangiovese op tafel welke zou passen bij mijn verrassingsmenu. Als voorgerecht kreeg ik een carpaccio di tournedos, flinterdun gesneden en overduidelijk, zoals bij sommige andere restaurant niet ongevroren geweest en gelukkig zonder berg van rucolo, carpaccio zoals carpaccio moet zijn dus. De grootste verrassing was het hoofdgerecht, de filetto dit parma was zo mals dat mijn mes er bijna doorheen zakte, de bijgelerde spaghetti agli olio was heerlijk pikant, super combinatie. Ik sloot af met een huisgemaakte tiramisu. Zoals echte Stadtjers ( Groningers ) zeggen, het ken minder, ik kom zeker snel weer terug op het Zuiderdiep.
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2013
Bospaddestoelensoep heb ik nu al voor de 4e keer gehad.
Gebakken tongfilet was bedekt met een heerlijke saus.
Tiramisu was veel en beste die ik ooit heb gehad. De bediening is uiterst vriendelijk, hetgeen ik juist als zeer positief ervaar, in tegenstelling tot enkele recensenten.
Dit restaurant is mijn favoriete restaurant in Groningen.