Giovanni's

Gedempte Zuiderdiep 53 9711 HB Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Giovanni's

Italiaanse sferen in kleurrijk restaurant

Bij het zien van de kleurrijke voorkant van dit restaurant krijg je meteen een zomers gevoel. Tel daar een heerlijke pasta van Giovanni's bij op en je waant je zo op een stedentripje ergens in Italie. Zoals het hoort bij een echte Italiaan staan er ook goede vlees en visgerechten op de kaart. Buon appetito!

Meer informatie over restaurant Giovanni's

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 17:00
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,3
9,5
Michaël B.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Groningen: de Italiaanste stad in Nederland. keuze zat, Giovanni's mag er wezen. Goede pasta, goede risotto. Lekkere volle wijn. Toetjes prijzig, maar goed. Bediening goed, maar in het begin overdadig: 3 mensen tegelijk rond je tafel. Inrichting toch wel verrassend, goede sfeer.
Timon H.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Heerlijk gegeten met een hele fijne huiswijn. De prijzen zijn zeer acceptabel voor het lekkere eten dat je krijgt. Heerlijk gegeten met een hele fijne huiswijn. De prijzen zijn zeer acceptabel voor het lekkere eten dat je krijgt.
robboddaert B.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Via de goede recensies bij Giovanni's gegeten en wat een heerlijke avond. Parkeergarage bij bioscoop op 1 minuut lopen en geweldige ontvangst, jassen aangenomen en direkt gratis water op tafel. We begonnen met een grote schaal antipasti, heerlijk. De Tagliatelle en ossehaas met parmaham waren ook geweldig bereid alsmede de huisgemaakte oma taart als dessert. Bediening is geweldig, niet te aanwezig maar wel scherp. Enige minpuntjes, de verouderde toilet groep en soms teveel geuren uit de keuken.
Arco H.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Heerlijk voorgerecht, proeverij van antipasti. Hoofdgerecht, ravioli ook erg lekker en uiteraard huisgemaakt. Vriendelijke mensen, gezellige italiaan. Geen pizza's, "echte" italiaan dus. Top wijn van onbekende druif.
H2O .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Giovanni's is ons favoriete restaurant in Groningen. De gerechten zijn altijd heerlijk en de bediening is bijzonder attent, vriendelijk en spontaan. Dit in combinatie met de gezellige inrichting maakt dat we ons altijd erg op ons gemak voelen.
Ik ben allergisch voor kunstmatige smaakversterkers. De eerste keer dat we bij Giovanni's aten bleek dit geen enkel probleem. Alles wordt vers gemaakt. Sterker nog, toen we een tijd later terugkwamen, herkende de bediening ons wisten ze nog precies waar ze rekening mee moesten houden! Zoiets is echt uitzonderlijk.
Voor lekker eten en een gezellige avond is Giovanni's een echte aanrader!
Inge K.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Het eten was zeer smaakvol evenals de Montepulciano, maar ook de inrichting en decoratie van het restaurant. Daarbij opgeteld de zeer vriendelijke en gastvrije bediening, maakte van ons diner bij Giovanni's een ervaring die niet alleen voor herhaling vatbaar is, maar zeker ook aan te raden aan eenieder die van echt Italiaans eten houdt.
Angela V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Goed, degelijk restaurant. Standaard Italiaanse keuken, maar ongelooflijk goed klaargemaakt. Prettige bediening, attent en vriendelijk. Aanrader!
Fred334 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Inmiddels zijn we hier regelmatig terugkerende gasten en steeds tot onze tevredenheid. Het kwaliteitsniveau is een constante bij dit restaurantje.
Afgelopen zaterdag zijn we voor de tagliatelle Giovanni's gegaan met pomodorisoep als voorafje.
Helemaal prima, royale porties ( Voor vrouwlief iets te royaal) en overheerlijk.

Bert R.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2015
Bij Giovanni's heerlijk gegeten. Goede kaart, lekkere wijnen. Porties zijn wat aan de grote kant. Correcte, attente en persoonlijke bediening in een prettige ambiance.
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
In veel restaurants is het maar afwachten als je vegetarisch eet (omeletje, de obligate champignons...). Bij Giovanni's echter de lekkerste lasagne ooit gehad, nou ja laat ik die kok uit Gaiole in Chianti niet boos maken, maar lasagne & tiramisu waren verrukkelijk. De sfeer is goed en informeel. De wijnen die op de kaart staan zijn uitstekend gekozen. Voor de volgers op facebook zijn er ook nog eens recepten beschikbaar!
Ric N.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Het voorgerecht (truffel ravioli) was goed bereid. De Tiramisu was voortreffelijk. Het hoofdgerecht (ossehaas met gorgonzola) stelde teleur; het vlees was wat taai en de gorgonzola saus was minimaal.
Leuke bediening.
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2014
Laatst met mijn vriendin weer heerlijk (tongfilet) gegeten bij Giovanni's. De service was zeer behulpzaam, geduldig en -last but not least- erg vriendelijk. Als je het aan iets ontbreekt, wordt daar steeds spoedig op ingesprongen. Wij hebben de kerst perfect ingeluid bij Giovanni's. Zo snel mogelijk weer tijdens de eerstvolgende zelf gecreeerde feestelijke gelegenheid!
Harry G.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2014
Met vier personen voor de eerste keer gegeten bij Giovanni's. Ontvangst is uiterst hartelijk. We krijgen een mooie tafel. Het is een plezierige ruimte met flinke afstanden tussen tafels. Lekker rustig! We mogen een paar wijnen proeven. Fijn! De bruschetta vooraf is uitstekend. Hoofdgerecht de Ossobucco is prima. Disgenoten aten Risotto Fruti di Mare en Tagliatella met Ossehaas. Allemaal heel lekker. Geen ruimte meer voor een nagerecht. Lekkere koffie. Heel plezierige bediening. We komen zeker terug!
Jan Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Een wekend Groningen houdt uiteraard ook een bezoek aan Giovanni's in. Ondanks het feit dat we hier nog maar 1 keer, en dat alweer bijna een jaar terug waren geweest werden we direct herkend en naar onze tafel begeleid. Gratis karaf water op tafel en hoorden dat er een nieuwe Chef was, dit stelde ons vooraf niet gerust maar achteraf was het weer fantastisch. De antipasti voor 2 personen is mogelijk te weldadig, de wildkaart bood ons ook veel moois. Wij namen de Ossobucco en Tagliatelle Giovanni's, met ossenhaas, heerlijk. De geadviseerde wijnen waren ook meer dan goed, nog even met de gastheer en gastvrouw kunnen napraten en met een voldaan gevoel de Groninger nacht in. Dank voor een mooie avond
MaudJ .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2014
De kaart is erg uitgebreid en het blijft moeilijk kiezen want wat je ook neemt het is altijd even lekker. Vandaag gekozen voor de ravioli en bruschetta en daarna de lasagna en entrecôte van de grill. En het was weer heerlijk. Nog een beetje ruimte overgehouden voor de tiramisu die hier ook echt naar tiramisu smaakt. Het is hier bovendien ook nog ontzettend gezellig en is het een feestje hier te zijn door de fantastische service. In één woord: toprestaurant!
goovert100 .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Voor de derde keer gegeten bij Giovanni's en ik moet zeggen weer heerlijk gegeten!
Warm welkom, intieme sfeer en super service. Heerlijke Italiaanse gerechten met de mogelijkheid bijpassende wijnen te proeven. De huiskamer sfeer zorgt voor een heerlijk avondje uit. Zeker een aanrader,wij komen weer!
jean paul G.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Een nieuwe kaart en een nieuwe chef kok deden ons besluiten Giovanni's weer eens aan te doen. Nu waren wij al een fan maar deze keer werden onze verwachtingen overtroffen. Wij begonnen met de eendenborst en pompoensoep, beiden heerlijk op smaak. De hazenpeper en ossobucco overtroffen dit later nog eens. Wijnen per glas, huisbereide desserts en ouderwets gastheerschap. Meer dan een hapje eten maar echt een avondje uit!
janet77 .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Zaterdag weer heerlijk gegeten bij Giovanni's!
Het was een warm welkom en bij binnenkomst gezellig druk een goed begin van de nog lange avond.
We begonnen met een heerlijke prosecco waar erg fijne olijven bij geserveerd werden.
Gea de gastvrouw gaf aan dat het misschien iets langer zou duren door de drukte maar weinig van gemerkt,naast het heerlijke eten is dit absoluut geen straf als je met fijn gezelschap in zo'n knusse omgeving bent...niets is zo fijn als lang tafelen en genieten van wat je eet en drinkt.
Ik begon met een lekker soepje vooraf en als hoofdgerecht had ik voor de Ossobucco gekozen van de nieuwe herfstkaart..wat ontzettend lekker! De kalfsschenkel was heerlijk mals en smaakvol...complimenten voor de kok!
Mijn partner had een Filetto di parma en was hier ook zeer tevreden over.
Hans de gastheer had een geweldige wijn in huis de Passione uit de Veneto streek niets teveel gezegd wat een mooie wijn!
Na al dit moois tot de late uurtjes buiten gezeten lekker warm onder de terrasheater met een heerlijke verse muntthee.
Wat weer een mooie avond!
Gea en Hans bedankt! En we komen snel weer terug!

Wivo1 .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
slecht en weinig eten, 1 bakje salade voor 4 personen.. Te lang wachten op eten... Veel te duur....volgens mij niet vers.., ga zo maar door... Wij komen hier nooit weer...
Ilotz .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2014
Bij binnenkomst een super warm ontvangst. Een goed begin. De bruschetta als voorgerechtje; uitstekend. De Tagliatelle Giovanni’s is om je vingers bij af te likken en de huisgemaakte tiramisu heerlijk als dessert gehad. Ik kan dit restaurant van harte aanbevelen!