Giovanni's

Gedempte Zuiderdiep 53 9711 HB Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Giovanni's

Italiaanse sferen in kleurrijk restaurant

Bij het zien van de kleurrijke voorkant van dit restaurant krijg je meteen een zomers gevoel. Tel daar een heerlijke pasta van Giovanni's bij op en je waant je zo op een stedentripje ergens in Italie. Zoals het hoort bij een echte Italiaan staan er ook goede vlees en visgerechten op de kaart. Buon appetito!

Meer informatie over restaurant Giovanni's

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 17:00
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,5
9,6
Ilona V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Heerlijk eten zonder bla bla. Echt Italiaans zoals Italiaans eten hoort te zijn! We hadden o.a. de saltimbocca en de ossobuco. In één woord: voortreffelijk! Vriendelijke bediening en ongedwongen sfeer. Een aanrader!
Richard H.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Heerlijk gegeten in het intieme en gezellige Giovanni's. Dit was voor mij niet de eerste en zeker niet de laatste keer dat ik hier ben geweest. Zoals altijd meer dan gastvrij ontvangen.

Smaakvolle voorgerechten bereid met verse producten gevolgd door een heerlijke ossehaas die tot de betere van Groningen behoort. Lekkere wijnen waar de gastheer zeker verstand van heeft.
Scherpe bediening, uitgebreide kaart en intieme sfeer. Genoten.

Voor iedereen een aanrader en voor de Groninger absoluut een must om dit ristorante eens te bezoeken!

Enorm bedankt voor de fijne avond en tot snel Giovanni's!

Richard
Gerba B.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
De goede recensie op Iens was reden om te kiezen voor dit restaurant. Vriendelijke bediening en een leuke ambiance. Helaas viel het eten tegen. Een smake loze bruschetta tomaat; toch een van de klassieker uit de Italiaanse keuken. De spagetti
Marina was helaas niet veel beter. Een heel bord vol spagetti met een paar mosselen, een verdwaalde garnaal en nog andere stukjes niet nader gedefinieerde vis. Jammer maar mijn eigen spagetti marinara is veel beter. Mijn tafelgenoot was tevreden over de tomatensoep en de lasagne.
Wouter L.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
ontzettend lekker gegeten bij giovanni's, waar je de echte Italiaanse keuken proeft. Qua interieur is de zaak rustig gehouden en de bediening is erg hulpvaardig en vriendelijk. Een aanrader voor iedereen die de Italiaanse keuken kan waarderen.
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Eindelijk weer eens echte gastvrijheid en top klasse eten! Met een grote groep vrienden geen probleem om een lange tafel buiten te krijgen. Ze halen gewoon de tafels uit het restaurant. Hierdoor ontstaat een klein Italie in Groningen! Menu voor 25 euro, 3 kinderen eten gewoon mee zonder kosten. Heerlijke anti pasti met oa top klasse bruchetta en vitello tonnato. Gevolgd door verschillende hoofdgerechten, vlees, vis , pasta's, groente, salade. Aanvullen geen probleem. Heerlijke tiramisu en koffie na. Vrolijke scherpe bediening die meedenkt; alles klopt hier!
Het lijkt simpel, goed eten en gastvrijheid, bij Giovanni maken ze dit echt swingend.
Astrid S.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Afgelopen zaterdag zijn we naar één van onze favoriete restaurants gewandeld omdat we best geschrokkken waren van het bericht op Iens dat zij gesloten zouden zijn. Gelukkig bleek dit slechts een foutieve vermelding op de Iens site, en wij hebben als vanouds weer kunnen genieten van heerlijk eten, vlotte bediening en geweldige gastvrijheid.
henrivaneeghen .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Telkens toch weer een waar genoegen dit lieflijk restaurantje, het liefst zouden wij het voor onszelf houden, ons eigen delicious little secret maar dat zou te egoïstisch zijn. Afgelopen vrijdag werden we inmiddels weer als vanouds ontvangen en hebben dito gegeten. We werden verleidt tot het "nieuwe maandmenu" die bestond uit rode bietenravioli (super), kalfsragout met risotto (heerlijk mals) en een hemelse pannacotta (een zalfje).Op advies
de witte boerenlandwijn bijgenomen (passend, eenvoudig en gewoon lekker)
Ik kan niet anders dan mijn cijfers van voorgaande keren consolideren.
TD W.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Eenvoudig, degelijk en goed eten bij Giovanni's. Goede bruschetta, goede ravioli met truffel, goede zeebaars. Standaard kraanwater in karaf op tafel. Inrichting eenvoudig en passend bij hetgeen op tafel komt.
De eigenaar heeft oog voor zijn gasten en dat, gecombineerd met een soort 'no-nonsense' kookstijl maakt dat het een beetje voelt alsof je bij vrienden te eten bent. Zeker goed genoeg voor een tweede bezoek.
Stefan B.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Lekker gegeten, verse pasta met verse ingrediënten.Dat proef je direct .
Vriendelijke bediening met in het restaurant een super gastvrouw die enorm haar best doet
om alles soepel te laten verlopen.
Het is wel echt Italiaans,veel temperament,rommelig dus.Maar wel super gezellig!
Wij hebben er in het weekend gegeget onder reservering.Dit was geen enkel probleem .
Zomaar binnenvallen,we kregen een enorm warme ontvangst.Wij komen zeker terug
Reddy T.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Dit restaurant moet ik altijd met een bezoek vereren als in Groningen ben.
Alle gerechten zijn hier zeldzaam lekker, alsof je echt in Italië bent. Dat kom je in Nederland bijna nooit tegen. De bediening is perfect, je krijgt volledig de aandacht en de juiste wijn wordt er geserveerd.
‘Capello’ voor de gastvrouw en gastheer. Ik kom snel weer terug.
Amy A.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2014
Naar aanleiding van goede recensies hier ook uiteindelijk gegeten, wat een tegenvaller!
We zijn begonnen om een keuze te maken uit de kaart.
Mijn vriend wilde heel graag de pasta aoli, maar doordat alle vlees- en hoofdgerechten standaard worden geserveerd met pasta aoli hebben we op advies van mevrouw uit de bediening gekozen voor de grote tijger gamba’s en de ossenhaas. De gamba’s waren prima, de ossenhaas was niet zo mals als je zou willen en qua smaak niet bijzonder. Helaas viel de past aoli erg tegen, nauwelijks knoflook te proeven. Dit teruggekoppeld aan de baas en die gaf aan zelf ook van erg veel knoflook te houden, maar doordat mensen daar nogal van schrikken hebben ze het daarop aangepast. Beetje vreemd, als je niet van knoflook houdt dan kies je toch niet voor aoli?
Vriendinnetje van ons had pasta met zeevruchten gekozen, hiervoor nadrukkelijk gevraagd of het bereidt werd met verse visstukjes, wat werd bevestigd, maar wat niet vers smaakte. Haar vriend had de gegrilde dorade die ook vers zou zijn, maar ook dit smaakte niet goed. Misschien hadden we pech? Voor ons alle 4 een grote tegenvaller. We zouden hier niet snel terugkomen.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2014
Gisteren gegeten bij Giovanni’s aan het Zuiderdiep in Groningen. Ik kan zelf redelijk goed koken, maar alleen al hun gastvrijheid is al een bezoek waard.
Het restaurant is is niet al te groot, een beetje intiem. Maar voldoende privacy aan de tafel. En de tafel kan ook in de zomer ook buiten staan!

De gastvrijheid was weer prima. Er zijn veel mensen die er vaak komen, maar de verwelkoming voor anderen is er niet minder om. Men neemt de tijd, je krijgt de tijd: het is geen gelegenheid voor de snelle hap. Een avondje uit eten.

Voorgerecht was een parmaham met een stukje meloen. Traditioneel, maar altijd lekker. De ham was mooi zacht en niet te zout. Een fris stukje meloen, heerlijk. Met een dressing (heel mooi apart) van balsamicoazijn en een beetje honing. De honing heel weinig, het zoete paste prima bij de meloen.

Daarna Spaghetti di mare. Portie was ruim voldoende, daar doen ze niet moeilijk over…. Spaghetti was prima gekookt, niet te lang. Verschillende zeevruchten, o.a. mosselen, venusschelpen en soort kokkels. Koste weinig moeite met de schelpen, het was goed gaar. Een lekkere kaas over alles.

Het toetje hebben we laten zitten. Ik raakte aan de praat met andere gasten en heb daarmee nog lekker na geborreld.

Het was weer goed!
Andre N.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014

Het restaurant zelf is in eerste instantie wat moeilijk te vinden. Straat en huisnummer zijn duidelijk maar het restaurant valt niet echt op. Bunnen oogt het gezellig. De uitstraling is niet typisch Italiaans.

Als voorgerecht nemen we een antipasti Giovanni's. Ziet er goed uit maar de parmaham is niet wat het zijn moet.

Misschien toeval maar het is erg rustig. De bediening is erg goed. Alert, geïnteresseerd en correct.

Vitello di. Parma
Goed bereid, goede presentatie en perfect van smaak. De spaghetti die er naast geserveerd wordt is echt heerlijk. Beetje pittig.

Een doppio is altijd lekker na een goede maaltijd.
Rene M.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Gezellig restaurant zonder poeha. Attente bediening en heerlijke eten (wij hadden de ossenhaas, heerlijk mals). Lekkere wijn. Een aanrader. Wij komen er zeker weer als we weer in Groningen zijn.
Anke K.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2014
Onlangs voor het eerst Giovanni's bezocht en wat een verrassing. Warme en hartelijke ontvangst, jassen werden aangenomen en direct naar de tafel geleid. Het gratis water van het huis stond al op tafel en na een aperitief een dubbele antipasti besteld voor ons 4en. Meer dan heerlijk met een keur aan Italiaanse kazen, vleeswaren en ander lekkers, wellicht was het zelfs iets te veel. Vervolgens, 2 van ons namen vlees, zalige saltimbocca en filetto en 2 heerlijke al dente pasta. Na een mix van desserts waaronder tiramisu en cheese cake rolden we bijna de deur uit, echte aanrader en komen zeker terug.
Roeland W.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Dit is volgens mij exact hoe een Italiaans restaurant moet zijn. En dat in hartje Groningen. Gastvrijheid, heerlijk eten, goede sfeer zonder dikdoenerij, uitstekende wijn en gewoon water op tafel.. Je voelt je eigenlijk meteen thuis bij Giovanni's. Dat doen de gastheer en gastvrouw echt heel goed. Wees op tijd met reserveren want het zit er elke avond bommetje vol. En terecht!
Rinco E.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2014
Vanwege een informeel zakendiner hier neergestreken (we hadden gereserveerd) met zes personen. Heerlijk gegeten en we voelden ons zeer zeker welkom. Leuk pand, eenvoudig maar netjes en daar ben ik wel voor. Keurige tafels, schone kleedjes en de stoelen zijn dik in orde. De vegetarische lasagne was prima te eten. De rest van het gezelschap (niet vegetarisch) heeft ook gesmuld. Enig minpuntje: De desserts werden niet gelijktijdig geserveerd. Verder niks op aan te merken, prima zaak!
Jan Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Op aanraden van bevriende Groningers dit meer dan gezellige en authentieke restaurant aangedaan. De ontvangst door de gastvrouw voelt als een warme Italiaanse deken, zo hoort het. Niet van de kaart gegeten maar ons laten verrassen, heerlijke antipasti, vervolgens een klein tussendoortje, Ravioli Tartufo, zalig. Vervolgens 2 schonen borden en kregen een variëteit van vlees en vis, ossehaas met funghi en zeebaars van de gril, heerlijk uren getafeld. De scroppino als toetje was net genoeg, we rolden de deur uit na een superavond!
Esther D.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Carpaccio waarvan ik twijfelde of het wel rund was. Roze en smakeloos en aan de onderkant grijs. Dus leek niet vers en drijvend in de olie. Teruggestuurd naar de keuken, haalden ze van de rekening af. Ravioli grandi ook zwemmend in iets dat saus moest zijn. Met enorme klonten kaas onderin en stukjes tomaat met vreemde kleur. Het toetje, laatste kans om het goed te maken. Helaas..... Nu vind ik amaretto best lekker. Maar het was gewoon smerig, zo veel zat er in. Fijn was dat we het gratis kregen, omdat het voorgerecht zo tegen viel. Maar eigenlijk viel alles tegen. Het had naar mijn mening totaal niets met Italiaans eten te maken!!!!
Edzo B.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2014
Na vele vele facebookberichten hier weer eens gegeten. We konden een tafeltje uitkiezen en werden vlot bediend. Het bleek nog moeilijk om een fles wijn, anders dan de huiswijn, te bestellen. Uiteindelijk lukte dat, zij het dat het per glas werd geschonken (?). De bruschetta's kwamen snel en waren smakelijk, waarbij het brood best wat knapperig had mogen zijn. De ravioli grandi waren heerlijk, waarbij je wel de citrus moet waarderen. Daarbij sloot de scroppino na wel heerlijk aan, een heerlijke spoom. Ook de cheesecake was de moeite waard. Jammer dat Sambuca in een recht glas wordt geschonken, wat na het nodige vuurwerk erg heet wordt. Het was lekker, maar wel met nogal wat kanttekeningen. De ontspannen dolce vita sfeer die wordt gepredikt hebben we helaas niet mogen ervaren.