Giovanni's

Gedempte Zuiderdiep 53 9711 HB Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Giovanni's

Italiaanse sferen in kleurrijk restaurant

Bij het zien van de kleurrijke voorkant van dit restaurant krijg je meteen een zomers gevoel. Tel daar een heerlijke pasta van Giovanni's bij op en je waant je zo op een stedentripje ergens in Italie. Zoals het hoort bij een echte Italiaan staan er ook goede vlees en visgerechten op de kaart. Buon appetito!

Meer informatie over restaurant Giovanni's

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 17:00
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,3
9,5
Angela V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Goed, degelijk restaurant. Standaard Italiaanse keuken, maar ongelooflijk goed klaargemaakt. Prettige bediening, attent en vriendelijk. Aanrader!
Bert R.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2015
Bij Giovanni's heerlijk gegeten. Goede kaart, lekkere wijnen. Porties zijn wat aan de grote kant. Correcte, attente en persoonlijke bediening in een prettige ambiance.
Ric N.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Het voorgerecht (truffel ravioli) was goed bereid. De Tiramisu was voortreffelijk. Het hoofdgerecht (ossehaas met gorgonzola) stelde teleur; het vlees was wat taai en de gorgonzola saus was minimaal.
Leuke bediening.
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2014
Laatst met mijn vriendin weer heerlijk (tongfilet) gegeten bij Giovanni's. De service was zeer behulpzaam, geduldig en -last but not least- erg vriendelijk. Als je het aan iets ontbreekt, wordt daar steeds spoedig op ingesprongen. Wij hebben de kerst perfect ingeluid bij Giovanni's. Zo snel mogelijk weer tijdens de eerstvolgende zelf gecreeerde feestelijke gelegenheid!
Harry G.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2014
Met vier personen voor de eerste keer gegeten bij Giovanni's. Ontvangst is uiterst hartelijk. We krijgen een mooie tafel. Het is een plezierige ruimte met flinke afstanden tussen tafels. Lekker rustig! We mogen een paar wijnen proeven. Fijn! De bruschetta vooraf is uitstekend. Hoofdgerecht de Ossobucco is prima. Disgenoten aten Risotto Fruti di Mare en Tagliatella met Ossehaas. Allemaal heel lekker. Geen ruimte meer voor een nagerecht. Lekkere koffie. Heel plezierige bediening. We komen zeker terug!
Jan Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Een wekend Groningen houdt uiteraard ook een bezoek aan Giovanni's in. Ondanks het feit dat we hier nog maar 1 keer, en dat alweer bijna een jaar terug waren geweest werden we direct herkend en naar onze tafel begeleid. Gratis karaf water op tafel en hoorden dat er een nieuwe Chef was, dit stelde ons vooraf niet gerust maar achteraf was het weer fantastisch. De antipasti voor 2 personen is mogelijk te weldadig, de wildkaart bood ons ook veel moois. Wij namen de Ossobucco en Tagliatelle Giovanni's, met ossenhaas, heerlijk. De geadviseerde wijnen waren ook meer dan goed, nog even met de gastheer en gastvrouw kunnen napraten en met een voldaan gevoel de Groninger nacht in. Dank voor een mooie avond
jean paul G.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Een nieuwe kaart en een nieuwe chef kok deden ons besluiten Giovanni's weer eens aan te doen. Nu waren wij al een fan maar deze keer werden onze verwachtingen overtroffen. Wij begonnen met de eendenborst en pompoensoep, beiden heerlijk op smaak. De hazenpeper en ossobucco overtroffen dit later nog eens. Wijnen per glas, huisbereide desserts en ouderwets gastheerschap. Meer dan een hapje eten maar echt een avondje uit!
Raymond D.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Op zoek naar een lekker hapje eten tijdens ons weekendje Groningen, wekte Giovanni’s vanwege de positieve reacties op Iens onze aandacht. Zin in een lekkere Italiaanse hap, reserveerden we er voor zaterdag 15 november een tafel.

We werden verwelkomd door naar later bleek de eigenaresse van het restaurant die ons naar onze tafel bracht en onze jassen aannam. Direct daarna werd eerst een karaf water en een stel glazen naar onze tafel gebracht. Later volgden de menukaarten en bestelden we iets te drinken. Tussen de drankjes op de kaart spotte ik de kruidenbitter Cynar onder meer op basis van artisjok. Die wilde ik altijd al een keer proeven…

Buiten de menukaart om konden we kiezen voor gerechten van het herfstmenu.
We bestelden als antipasti de bruschetta en een portie olijven, spaghetti Vongole en de Petto di anatra (eendenborst met een dressing van limoncello) en als hoofdgerechten allebei de Ossobucco:
Kalfsschenkel gestoofd met rode wijn, wortel, ui, tomaat en selderij geserveerd met risotto en lieten het geheel begeleiden met bijpassende wijnen.

De buschetta met blokjes tomaat en verse kruiden smaakte prima en de olijven waren een smakelijke afwisseling. De laatste keer dat ik spaghetti vongole at was in Pisa. Heb je in de herfst/winter ook een keertje zin in pasta vongole dan kun je dat ook best eten bij Giovanni’s. Deze pasta was iets vochtiger dan die in Pisa die wat meer olijfolie bevatte en smaakte lekker, pasta goed al dante.

We verwachtten dat de eendenborst warm geserveerd zou worden, maar die bleek koud. Gaf eigenlijk niets, want was goed op smaak. De erbij geserveerde wijn (een witte Italiaanse chardonnay) was lekker. Daar heb ik nog een extra glas van bijbesteld en uiteindelijk heb ik die ook gedronken bij het hoofdmenu.

En een hoofdmenu was het. Aanvankelijk dachten we dat de schotel met maar liefst twee flinke kalfsschenkels voor twee personen was. Maar nadat het eerste bord gebracht was volgde het tweede. Gelet op de door ons gegeten voorgerechten was dat echt veel te veel. En dat is eigenlijk best zonde. Het vlees en de erbij geserveerde risotto waren erg lekker, goed op smaak, maar op kregen we het niet. De gastheer vatte het goed op. Je kunt nu eenmaal ook teveel lekker eten serveren.

Zin in Italiaans tijdens je weekendje Groningen? Ga gerust naar Giovanni’s. Het eten is er prima, de sfeer heel gemoedelijk het decor wat oubollig maar who cares. Het viel ons op dat veel van de gasten vaker kwamen. Buitengewoon vriendelijke eigenaren en bediening. Je moet alleen de rest van de dag niets gegeten hebben ;-)

Ilona V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Heerlijk eten zonder bla bla. Echt Italiaans zoals Italiaans eten hoort te zijn! We hadden o.a. de saltimbocca en de ossobuco. In één woord: voortreffelijk! Vriendelijke bediening en ongedwongen sfeer. Een aanrader!
Richardhut H.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Heerlijk gegeten in het intieme en gezellige Giovanni's. Dit was voor mij niet de eerste en zeker niet de laatste keer dat ik hier ben geweest. Zoals altijd meer dan gastvrij ontvangen.

Smaakvolle voorgerechten bereid met verse producten gevolgd door een heerlijke ossehaas die tot de betere van Groningen behoort. Lekkere wijnen waar de gastheer zeker verstand van heeft.
Scherpe bediening, uitgebreide kaart en intieme sfeer. Genoten.

Voor iedereen een aanrader en voor de Groninger absoluut een must om dit ristorante eens te bezoeken!

Enorm bedankt voor de fijne avond en tot snel Giovanni's!

Richard
Gerba B.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
De goede recensie op Iens was reden om te kiezen voor dit restaurant. Vriendelijke bediening en een leuke ambiance. Helaas viel het eten tegen. Een smake loze bruschetta tomaat; toch een van de klassieker uit de Italiaanse keuken. De spagetti
Marina was helaas niet veel beter. Een heel bord vol spagetti met een paar mosselen, een verdwaalde garnaal en nog andere stukjes niet nader gedefinieerde vis. Jammer maar mijn eigen spagetti marinara is veel beter. Mijn tafelgenoot was tevreden over de tomatensoep en de lasagne.
Wouter L.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
ontzettend lekker gegeten bij giovanni's, waar je de echte Italiaanse keuken proeft. Qua interieur is de zaak rustig gehouden en de bediening is erg hulpvaardig en vriendelijk. Een aanrader voor iedereen die de Italiaanse keuken kan waarderen.
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Eindelijk weer eens echte gastvrijheid en top klasse eten! Met een grote groep vrienden geen probleem om een lange tafel buiten te krijgen. Ze halen gewoon de tafels uit het restaurant. Hierdoor ontstaat een klein Italie in Groningen! Menu voor 25 euro, 3 kinderen eten gewoon mee zonder kosten. Heerlijke anti pasti met oa top klasse bruchetta en vitello tonnato. Gevolgd door verschillende hoofdgerechten, vlees, vis , pasta's, groente, salade. Aanvullen geen probleem. Heerlijke tiramisu en koffie na. Vrolijke scherpe bediening die meedenkt; alles klopt hier!
Het lijkt simpel, goed eten en gastvrijheid, bij Giovanni maken ze dit echt swingend.
Astrid S.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Afgelopen zaterdag zijn we naar één van onze favoriete restaurants gewandeld omdat we best geschrokkken waren van het bericht op Iens dat zij gesloten zouden zijn. Gelukkig bleek dit slechts een foutieve vermelding op de Iens site, en wij hebben als vanouds weer kunnen genieten van heerlijk eten, vlotte bediening en geweldige gastvrijheid.
henrivaneeghen .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Telkens toch weer een waar genoegen dit lieflijk restaurantje, het liefst zouden wij het voor onszelf houden, ons eigen delicious little secret maar dat zou te egoïstisch zijn. Afgelopen vrijdag werden we inmiddels weer als vanouds ontvangen en hebben dito gegeten. We werden verleidt tot het "nieuwe maandmenu" die bestond uit rode bietenravioli (super), kalfsragout met risotto (heerlijk mals) en een hemelse pannacotta (een zalfje).Op advies
de witte boerenlandwijn bijgenomen (passend, eenvoudig en gewoon lekker)
Ik kan niet anders dan mijn cijfers van voorgaande keren consolideren.
TD W.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Eenvoudig, degelijk en goed eten bij Giovanni's. Goede bruschetta, goede ravioli met truffel, goede zeebaars. Standaard kraanwater in karaf op tafel. Inrichting eenvoudig en passend bij hetgeen op tafel komt.
De eigenaar heeft oog voor zijn gasten en dat, gecombineerd met een soort 'no-nonsense' kookstijl maakt dat het een beetje voelt alsof je bij vrienden te eten bent. Zeker goed genoeg voor een tweede bezoek.
Stefan B.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Lekker gegeten, verse pasta met verse ingrediënten.Dat proef je direct .
Vriendelijke bediening met in het restaurant een super gastvrouw die enorm haar best doet
om alles soepel te laten verlopen.
Het is wel echt Italiaans,veel temperament,rommelig dus.Maar wel super gezellig!
Wij hebben er in het weekend gegeget onder reservering.Dit was geen enkel probleem .
Zomaar binnenvallen,we kregen een enorm warme ontvangst.Wij komen zeker terug
Reddy T.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Dit restaurant moet ik altijd met een bezoek vereren als in Groningen ben.
Alle gerechten zijn hier zeldzaam lekker, alsof je echt in Italië bent. Dat kom je in Nederland bijna nooit tegen. De bediening is perfect, je krijgt volledig de aandacht en de juiste wijn wordt er geserveerd.
‘Capello’ voor de gastvrouw en gastheer. Ik kom snel weer terug.
GeorgetteM .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2014
Lekker eten. Daar kun je me voor wakker maken. Je kunt wel zeggen, een uit de hand gelopen hobby. Ook mijn kledingmaat geeft dat aan, dus ik heb bewijs.
Als ik zelf uit eten ga en de volgende bijvoeglijke naamwoorden kan afvinken, ben ik de gelukkigste mens op deze aardkloot: lekker , gezellig, gemoedelijk, Bourgondisch, voldoende, bijzonder en onvergetelijk.

Minimaal 1 keer per week ga ik uit eten. Dus ik ken mijn pappenheimers. En er is 1 restaurant dat er wat mij betreft met kop en schouders boven uit steekt. En dat is Giovanni’s aan het Zuiderdiep in Groningen.
Ticks all the boxes. Al de hierboven genoemde criteria zijn van toepassing op dit sfeervolle Italiaanse restaurant. Ze serveren geen enkele pizza, maar heerlijke authentieke Italiaanse maaltijden. En eindelijk eens een restaurant waar de prijs-kwaliteit verhouding exact klopt.

De kleine, temperamentvolle Italiaanse kok verricht hier grootse daden. Alsof het niets is, tovert hij de meest verrukkelijke gerechten uit zijn (eigenlijk wel hilarische) koksmuts. Af en toe hoor je een knetterend ‘mamma Mia!’ uit de keuken. Maar dat draagt alleen maar bij aan de gemoedelijke, ongecompliceerde sfeer. Sluit je ogen en waan je in Italië!
De gastvrouw- en heer zijn meer dan hartelijk. Altijd in voor een praatje, vrijgevig en flexibel. De bediening is vriendelijk en gastvrij.

Geen zin om de kaart te bekijken? Vraag om een typisch Italiaans diner en laat je verrassen.
Vergeet ook niet om je te laten adviseren over de wijnkeuze. Want ze hebben heerlijke wijnen en er ook nog eens verstand van.
En om helemaal in Italiaanse sferen te geraken ga je lekker buiten eten op het gezellige terras. Ook met wat minder mooi weer. Want met de terrasverwarming aan is er geen vuiltje aan de lucht.

Echt mensen, Giovanni’s is een aanrader. Genieten verzekert!
Amy A.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2014
Naar aanleiding van goede recensies hier ook uiteindelijk gegeten, wat een tegenvaller!
We zijn begonnen om een keuze te maken uit de kaart.
Mijn vriend wilde heel graag de pasta aoli, maar doordat alle vlees- en hoofdgerechten standaard worden geserveerd met pasta aoli hebben we op advies van mevrouw uit de bediening gekozen voor de grote tijger gamba’s en de ossenhaas. De gamba’s waren prima, de ossenhaas was niet zo mals als je zou willen en qua smaak niet bijzonder. Helaas viel de past aoli erg tegen, nauwelijks knoflook te proeven. Dit teruggekoppeld aan de baas en die gaf aan zelf ook van erg veel knoflook te houden, maar doordat mensen daar nogal van schrikken hebben ze het daarop aangepast. Beetje vreemd, als je niet van knoflook houdt dan kies je toch niet voor aoli?
Vriendinnetje van ons had pasta met zeevruchten gekozen, hiervoor nadrukkelijk gevraagd of het bereidt werd met verse visstukjes, wat werd bevestigd, maar wat niet vers smaakte. Haar vriend had de gegrilde dorade die ook vers zou zijn, maar ook dit smaakte niet goed. Misschien hadden we pech? Voor ons alle 4 een grote tegenvaller. We zouden hier niet snel terugkomen.