Over het restaurant Giovanni's

Italiaanse sferen in kleurrijk restaurant

Bij het zien van de kleurrijke voorkant van dit restaurant krijg je meteen een zomers gevoel. Tel daar een heerlijke pasta van Giovanni's bij op en je waant je zo op een stedentripje ergens in Italie. Zoals het hoort bij een echte Italiaan staan er ook goede vlees en visgerechten op de kaart. Buon appetito!

Meer informatie over restaurant Giovanni's

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 17:00
Zondag Gesloten

9,3
Marius B.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
de K.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Een weekendje weg in Groningen bracht ons na veelbelovende recensies bij Giovanni's. Het was al met al een teleurstellende ervaring. Ook veel te duur voor wat je krijgt. We konden wel heerlijk buiten zitten door het mooie weer. We begonnen met een glas Pinot Grigio en bruchetta's met champignons. Beide vielen tegen. Het stokbrood was een goedkoop wit stokbroodje even opgepiept in de oven met een smakeloos champignonprutje (kwam dat uit de ijskast?) erop. Ook waren het echt 4 mini stukjes... Als voorgerecht hadden we vitello tonato. De smaak was zeker niet slecht. Echter niet als een verfijnd gerecht neergezet. De dikke plakken vitello kwamen denk ik rechtstreeks uit een verpakking?? Als hoofd hadden we ravioli met diverse kaassoorten. Smaak was prima, maar niet bijzonder. Echt allemaal veel te duur voor wat je krijgt. De tafel naast ons had tiramisu besteld. Toen zijn wij afgehaakt. Voor €7 krijg je echt een mini stukje tiramisu.
Leon E.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
We gingen voor het vrije keuze menu en zijn zeer blij verrast! Een goed gebalanceerde combinatie tussen vlees en vis en alles top bereid! Bediening zeer attent en er hing een hele goede sfeer in het restaurant. Zeker een aanrader en we komen zeker terug!
Kasper V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
We hebben heerlijk gegeten en de gastvrijheid was top! Hans bedankt en vast en zeker tot een volgende keer!
Ansje D.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Heerlijk gegeten,aardige bediening, heel voorkomend.Wij zaten op het terras, weet dus niet of het binnen rustig of rumoerig was.Als ik weer eens een dagje Groningen doe ,kom ik zeker terug!
Dorien V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Vanavond buiten op het terras gezeten. Tafels waren gezellig gedekt en voor de koukleumen onder ons was een warm dekentje. Heerlijke spaghetti di mare en ossenhaas gegeten met lekkere rode huiswijn. Vis was vers, spaghetti al Dante en ossenhaas perfect gebakken. Ook de bediening was erg vriendelijk. Aanrader is de tiramisu!
Sven V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Onwijs leuke avond gehad, zeer vriendelijk geholpen! Kom hier zeker terug op korte termijn, top!
robboddaert B.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Om een zakelijk gesprek te combineren met een goed diner is Giovanni´s een uitstekende plek.

Als gast wordt je altijd prettig en met alle egards ontvangen, geen poespas, gewoon zoals het hoort en uit het boekje. Kaart kent vele klassiekers maar er zijn ook veel specialiteiten buiten de kaart om te bestellen, prettig, alles wordt vers bereid.

Wij kozen voor een pasta agli olio en ravioli met truffel vooraf. Als hoofd een dorade filet en een fijnste ossenhaas, rood bereid conform ons bereid. Bijgerechten als pasta en salade alsmede gegrilde groenten zaten er standaard bij en zijn zonder kosten bij bestelbaar. Compacte wijnkaart maar ook hier wederom, vele keuzes buiten de kaart om. Alles per glas te bestellen.

Vanwege de ruime tafelzetting is dit een ideaal restaurant om in alles rust te dineren.
beatrijs84 .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Wederom heerlijk gegeten bij Gio's! Door de ontspannen sfeer, de leuke bediening en het heerlijke eten is het een avond je uit. De keuze op de kaart is precies goed, niet te veel maar zeker niet te weinig. En erg divers: vis, pasta of vlees, voor ieder wat wils. Door de gezellige aankleding van Gio's krijg je een huiskamer gevoel, erg gezellig!
theo P.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Het eten wordt fers bereid. Er kan met eventueledieet wensen rekening worden gehouden.
Sami F.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Vraag een Italiaan waar je het lekkerst kan eten, dan zegt hij: Bij Mamma. Daar moet ik bij Giovanni's aan denken. De inrichting is huiselijk, de sfeer is familiair, er speelt geen muziek (tenminste geen die ik gehoord heb), je wordt hartelijk binnengehaald en het eten is lekker, heel lekker. Gea is de baas in de keuken en Hans in de bediening. Geen pizza, geen fratsen, geen modieus gedoe. Gewoon echte Italiaanse gerechten, gemaakt van goede ingrediënten, vers gemaakt en warm opgediend. Zo zou je altijd moeten kunnen eten. Vanavond at ik de vis van de markt. Voortreffelijk. Vooraf hadden wij een rijk belegd bord met diverse antipasti. Ze hebben ook bijzonder goede Italiaanse wijnen voor redelijke prijzen. Ik kom graag bij Giovanni's en ben van plan te blijven komen.
Jan Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Wij zijn frequente bezoekers van dit restaurant en worden nooit teleurgesteld.

Kaart is en blíjft authentiek Italiaans met wisselende specialiteiten. Zo ook gisteren weer, we starten beiden met een klein pasta gerechtje, een orrecheti met pesto en pasta a la arabiata. Beiden heerlijk vers bereid en zalig ondanks dat wij beiden geen vegetariërs zijn.

Als hoofd een perfect gegaarde zeebaars filet en een heerlijk bereidde entrecote. Nieuwe wijnen ook op de kaart die je mag proeven voordat je je definitieve keuze maakt. We kwamen uit op zowel een witte als rode scaia uit het noorden van Italie .

Hulde voor zo veel lekkers.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Weer eens aanschuiven bij Giovanni. Gelukkig was er vanavond nog plek! Gastvrij ontvangen, mooie tafel aan het raam. Antipasto als voorgerecht. Een fijne mengeling van kaasjes, worst en fruit. Een bord vol lekkers met heerlijk fruit. En een prima glas wijn erbij. Na even bijgekomen te zijn: entrecote met rucola en een fijne balsamicosaus. Mooie combinatie en het vlees precies zo gaar als om gevraagd was. Vergezeld met 2 soorten pasta en salade. Meer dan voldoende allemaal. En een lekkere frisse spoon als dessert. Prettige, rustige bediening met goede wijnadviezen maakte het avondje uit compleet.
Fem S.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Wij hebben afgelopen zaterdag het genoegen gehad om met een grote groep Sequal medewerkers bij Hans en Gea te dineren. Alles was prima in orde. In verband met de grootte van de groep kregen we in een aantal rondes allerlei heerlijkheden voorgeschoteld. Lekker wijntje erbij, en een keurige bediening. Wat wil een mens nog meer. Gea, Hans en team hartelijk dank voor weer een prima Sequal-diner!
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Very friendly staff.
The bread we ordered wasn't done. The homemade butter was tasty though.
Several things on the menu were not avalible. We had a Good time and the main course was excellent.
Janneke S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Geweldige gezellige avond gehad ! Als je binnenkomt begint het feestje al . Gastvrij , hartelijk en vooral zichzelf ! Het eten is heerlijk en je rolt echt voldaan de tent uit ! We komen zeker heel snel terug !! Dikke aanrader ! Ook voor de kleine eters . ( ik kan niet zoveel op maar krijg de kans om in kleine porties veel te proeven ) geweldig gewoon !
Nelleke M.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Omdat het restaurant een hoge waardering had, waren onze verwachtingen wellicht wat hoog gespannen. Het was echter een teleurstellende ervaring. We hadden het menu besteld. De voorgerechten waren prima, echter het hoofdgerecht viel tegen. Het vlees werd, zonder opmaak, op een bord geserveerd. Het vlees was taai en bevatte zenen. De vis was goed, maar de grote gamba's waren te lang gekookt. Met de sla hebben ze zich er te makkelijk afgemaakt. Al met al dus jammer.
Dick L.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Geweldig gegeten. Als of je bij de familie thuis komt eten.
Een aanrader voor iedereen!
Dennis O.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Ontvangst was uitmuntend. Zeer vriendelijk personeel en alles werd netjes uitgelegd en er werd een karaf water op tafel gezet, iets wat eigenlijk in iedere restaurant hoort te gebeuren. Voorgerecht was een schotel met verschillende antipasti. Antipasti smaakte heerlijk, vooral de kaas met pesto? Daarnaast vonden wij de kruidenboter echter flauw en dit geldt ook voor het brood (zelfgebakken?). Het hoofdgerecht smaakte maar viel toch wat tegen. Kalfsvlees is wat duurder vlees maar de portie van de scaloppa was wel aan de erg magere kant. Daarnaast was het bord niet voorverwarmd waardoor het gerecht erg snel afkoelde. Niet heel bijzonder te noemen en zeker niet voor die prijs. Ook was de pasta als bijgerecht ook flauw, wellicht verklaard dat de grote molen peper en zout op tafel. De proeverij als nagerecht smaakte prima maar ik heb betere tiramisu gehad en het ijs was niet heel bijzonder. Al met al een restaurant wat op het gebied van service en sfeer uitmuntend scoort maar op andere vlakken valt er nog wat te verbeteren. Veel gerechten waren flauw en voor vleesgerechten die allen boven de 20 euro waren, zijn de porties aan de magere kant en de borden niet warm. Daarnaast was de huiswijn wel van prima kwaliteit.
Gabriela S.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
We hadden hoge verwachtingen n.a.v. de overige recensies en de IENS Top 2017 en deze werden niet helemaal waargemaakt. De porties kunnen beter op elkaar afgestemd worden - als voorgerecht kreeg mijn man een heel groot bord verse mosselen, maar als hoofdgerecht een relatief klein stukje vlees; ik kreeg vooraf 4 kleine stukjes bruschetta en als hoofgerecht een gigantisch bord pasta. En hoewel het eten wel erg lekker was en je goed kon proeven dat alles vers was bereid, was het weinig verrassend. Het interieur kan wat aandacht gebruiken, maar als je op zoek bent naar een italiaan waar je even een lekker hapje kan eten - geen pizza - dan is dit wel een aanrader.