Giovanni's

Gedempte Zuiderdiep 53 9711 HB Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Giovanni's

Italiaanse sferen in kleurrijk restaurant

Bij het zien van de kleurrijke voorkant van dit restaurant krijg je meteen een zomers gevoel. Tel daar een heerlijke pasta van Giovanni's bij op en je waant je zo op een stedentripje ergens in Italie. Zoals het hoort bij een echte Italiaan staan er ook goede vlees en visgerechten op de kaart. Buon appetito!

Meer informatie over restaurant Giovanni's

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 17:00
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,4
9,6

Jouw recensie over het restaurant Giovanni's

Albertine H.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2018
Op 8 november weer heerlijk gegeten bij Giovanni’s op het Zuiderdiep.
We hadden gekozen voor de vis van de dag, Uitstekend van smaak, ook de bijbehorende gerechten.
Als altijd voelt het als thuiskomen bij Gea en Hans.
Ze doen er alles aan om het hun gasten naar de zin te maken en dat lukt altijd weer.
Nienke S.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
We hebben weer een top avond gehad bij Giovanni’s. Het is echt heerlijk en puur Italiaans eten en je wordt ontzettend goed verzorgd. Wat mij betreft één van de fijnste restaurants in Groningen!
Edmond G.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2018
Op aanraden van vrienden hier gereserveerd en wat een verrassing in alles.

Sublieme ontvangst, jassen aangenomen en gratis water op tafel. Kaart met vele klassiekers als carpaccio, vitello, insalate di mare. Hoofd vlees en vis, saltimbocca en ossenhaas, dorade en zalm. Huisgemaakte desserts en alle wijnen per glas, zelfs de exclusievere.
Els B.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2018
Heel gastvrij ontvangen. De eigenaar maakte een praatje met ons, zonder opdringerig te zijn.

Betere wijn gekregen dan besteld; heerlijk gegeten!
Richardhut H.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2018
Zoals altijd gastvrij ontvangen, heerlijk voorgerecht (Antipasti di Giovanni's), mooie rode wijn erbij en een heerlijke filetto di parma (aanrader!)

Intiem en sfeervol restaurant!
Sami F.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Gisteravond weer bij Giovanni's gegeten. En weer met plezier. Giovanni is, geloof ik, Italiaans voor Hans. Hans ontving ons hartelijk. Hij is de gastheer en Gea is de chef. Wij dronken eerst een borrel en bestelden toen, op aanraden van Hans, "gewoon iets dat de chef verzint". Dat bleek een grote schaal met allerlei soorten kaas, worst, olijven, gegrilde groenten en nog meer. Allemaal vers en lekker. Alsof het niet genoeg was, kwamen er ook kleine frisse bruschetta's erbij. Daarna namen wij de vis van de dag. Gea had die dag dorades gekocht die zij met kruiden gevuld had. Na een half uur in de oven waren zij precies gaar, maar nog altijd zilver glanzend. Stevig visvlees, warm en geurig. Wij dronken er een witte Sardijnse wijn bij. Gea en Hans werken met studenten die in de keuken en in de bediening helpen, en die zijn vriendelijk en enthousiast. Na twee gerechten hadden wij geen honger meer, maar wij hebben toch een nagerecht besteld dat Gea voor ons samenstelde. Tiramisu, bolletjes ijs en limoncellotaart. Ons beviel vooral de combinatie van limoenijs en limoncellotaart. Rins en toch zoet. Zacht, maar met een knapperige taartbodem. Een espresso rondde de maaltijd af. Ik vroeg mij af waarom die beter smaakte dan de mijne thuis, die toch niet slecht is. Waarschijnlijk door betere koffie en een behoorlijk heet kopje. De rekening kwam op zo'n 94 euro, en wij hadden ons bepaald niet ingehouden. Ga eten bij Giovanni's. Het eten is met zorg en liefde bereid, de sfeer is huiselijk en de prijzen zijn vriendelijk.
Conrad R.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Weekend Groningen en op basis van de uitstekende recensies bij Giovanni´s gereserveerd.

Uitstekend gelegen pal bij diverse parkeergarages alsmede het CS van Groningen aan een levendige horeca straat. Perfecte ontvangst door een team welke relaxed oogt maar toch ontzettend scherp is en niets ontgaat. Kaart met vele klassiekers en alle wijnen per glas.

We kozen voor een vis schotel en vitello vooraf, zalig. Als hoofd een saltimbocca, kalfsvlees met salie en zalm. Verrukkelijk. De huisgemaakt desserts, de vriendelijke prijzen maken dit restaurant een feest.
henrivaneeghen .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Een geweldige avond bij Giovanni's gehad.

Waarlijk een restaurant waar alles klopt, de warme en persoonlijke bediening, de warme sfeer en muziek.

Klassiek en vers eten, salade met vis, vitello, saltimbocca en zalm. Home made desserts.
Jinke F.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Vanavond heb ik samen met mijn vriend gegeten bij Giovanni's. Het was Valentijnsdag, waardoor ze extra hadden uitgepakt. Giovanni's heeft altijd heerlijk eten, maar vooral
sublieme bediening! Persoonlijk vind ik dit het beste restaurant van Groningen! Ik kan iedereen aanraden om hier naar toe te gaan!
Foort S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Op basis van de uitstekende recensies bij Giovanni's terechtgekomen en in alles werd dit bevestigd.

Uitstekend gelegen aan een mooie boulevard straat en knus en gezellig ingericht. Perfecte ontvangst door de gastheer welke jassen liet aannemen en ons direct een welkom gevoel gaf. Uitgebreide toelichting op zowel de menu als wijnkaart en we kwamen tot een menu du chef. Vooraf heerlijke antipasti met veel vega, vlees en vis. Als hoofd oa een zeebaars en ossenhaas vergezeld met gegrilde groenten salade en pasta.

Grand dessert na met oa tiramisu en limoncello cheesecake. Wijn arrangement was ook top, gemiddelde prijs per glas 5.25 euro.
gerjan C.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Lekkere smaken. Lekker vers. Niet te veel. En niet onbelangrijk: gezellige, leuke bediening. Zonder opdringerig te zijn. Heerlijk!!!
Corne B.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Heerlijk gegeten, uitstekende prijs/kwaliteit verhouding, heel gastvrije ontvangst, ontspannen sfeer en heerlijke wijnen. Wat wil je nog meer?
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Gisteravond echt heerlijk gedineerd bij Giovanni's. Het was goed bezet maar desondanks kregen we een meer dan goede ontvangst, korrekt vriendelijk en warm.

Toelichting op de kaart en gratis kraanwater van het huis. We kozen voor een antipasti met een keur aan kazen, worsten en groenten en de mosseltjes bereid in witte wijn, heerlijk. Als hoofd een super bereid stuk kalfsvlees de saltimbocca en een zeebaars. De gastheer schonk erg lekkere wijnen zoals een voor ons onbekende chiori en de natuurlijk wel bekende ripasso.

Heerlijke avond met als afsluiting 2 doppio espresso, echt een aanrader.
Nikolai F.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Weer heerlijk gegeten bij Giovanni's met ze twee. De sfeer was het vriendelijke en typisch Italiaans. De bediening was meteen aan tafel en heeft ons geholpen met het kiezen van een goede fles wijn. Het eten was fantastisch. Bruschetta en mosselen als voorgerecht. Als hoofdgerecht Filetto die Parma en Saltimbocca alla Romana. Heel malse flees met behoorlijk wat bijgerechten erbij (gegrilde groenten, salade, pasta). En om het aftesluiten en Limoencello cheescake met erbij horende Limoencello. Heerlijk! Wij komen zeker weer een keer terug om van het lekkere eten en de gastvriendelijkheid te genieten.
Fulco F.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Heerlijk gegeten! Lekkere wijn. Erg fijn ook meerdere wijnen kunnen proeven. Top!
Hilda En Albert R.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Het eten was goed en maar dat was het dan ook.
Kan gelegen hebben aan onze keus we wilden niet veel veel en eenvoudig eten.
Carin W.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
De service was super. Zeker een restaurant waar ik weer heen zou gaan.
Alles heerlijk vers en aandacht voor de mens. Dikke pluim voor jullie! Tot snel
Groetjes Carin
Marjan T.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Heerlijke antpasti, ravioli en risotto gegeten en goede persoonlijke bediening in sfeervol restaurant.
Esther G.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Voor mijn verjaardag hier gegeten. Giovanni's hield daar erg leuk rekening mee. Wat een fantastische culinaire belevenis. Erg gastvrij en meer dan fantastisch gegeten met bijpassende wijn. De gastheer en zijn vrouw maken het tot een onvergetelijke avond. Echt een super aanrader!
Ada B.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Fijne ambiance en heerlijk gegeten