Over het restaurant Giovanni's

Italiaanse sferen in kleurrijk restaurant

Bij het zien van de kleurrijke voorkant van dit restaurant krijg je meteen een zomers gevoel. Tel daar een heerlijke pasta van Giovanni's bij op en je waant je zo op een stedentripje ergens in Italie. Zoals het hoort bij een echte Italiaan staan er ook goede vlees en visgerechten op de kaart. Buon appetito!

Meer informatie over restaurant Giovanni's

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 17:00
Zondag Gesloten

9,2
henrivaneeghen .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Afgelopen zaterdag weer mogen dineren bij Giovanni's en wederom een feest.

Bediening onveranderlijk goed, netjes, beschaafd en gepast snel, nooit opgejaagd en merkbaar dat ze hier maar 1 shift per avond hebben. Glazen worden op tijd bijgevuld en er word een vriendelijk praatje aan tafel gemaakt met kennis van zaken, heerlijk.

Deels bijzaak want het eten was weer zalig. We waren met ons 6en en dan wordt er standaard een 3 gangen menu gepresenteerd. Voorkeuren voor meer vlees/vis/vega kunnen worden aangegeven tot geluk van 2 vegetariers bij ons aan tafel. Er werd bij de voorgang een variatie op tafel gezet van bruscetta, antipasti, gegrilde groenten, een huisgemaakte en zo heerlijke verse tomatensoep en een salade met zeevruchten. Als hoofd, een vegetarische lasagne, een vegetarische paste met courgette en aubergine, dorade, entrecote, ik kan het niet opnoemen.

Tot slot een grand dessert met oa tiramisu, cheese cake en ijs, hemels. Na een rondje espresso met grappa en sambucco en 4 uur tafelen weer heerlijk naar huis, hulde.
Sijbrand M.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Op basis van de goede recensies hier gaan dineren en dit werd in alles bevestigd.

Zeer vriendelijke ontvangst waarbij de jassen werden aangenomen en direct een grote karaf water op tafel. We waren met 6 personen en gekozen voor het chef menu van 3 gangen. We kregen een uitgebreide variatie van de voor, hoofd en nagerechten. Er kwam oa antipasti op tafel, carpaccio, vitello, ravioli met truffel, kalfsvlees met gorgonzola saus, zeebaars en een mix van de desserts, en dit voor 35 euro p.p.

Laat de gastheer de wijnen uitzoeken en je hebt een topavond.
Lino S.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Voor de eerste keer dit restaurant mogen bezoeken en het was in 1 woord geweldig.

Het was niet druk op deze avond dus alle attentie van de bediening welke echter nooit te aanwezig was, scherp en vriendelijk. Zalig authentiek Italiaans eten zoals een ravioli met truffel gerechtje en een fijn bereid stuk kalfsvlees met gorgonzola saus. Ook de dorade filet was heerlijk.

Na een mooi opgemaakt bord met een assortiment van de nagerechten en het betalen van de billijke rekening keerden wij tevreden naar huis. Aanrader.
Jasper D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Voor het tweede jaar op rij met Valentijnsdag uitstekend ontvangen en top gegeten. Lekkere Italiaanse gerechten met bijpassende wijnen. De aankleding van het restaurant was geheel in de sfeer van Valentijnsdag. Zeker een aanrader!
Guus G.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Gezellige ambiance, voortreffelijke sommelier/gastheer.

Heerlijk gegeten, alhoewel ik bij opdiening enigszins verrast was.

Sanitair is gedateerd.

Kom hier graag terug!
Ronald D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten! We komen graag terug.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Afgelopen weekend na veel te lange tijd weer eens mogen dineren in dit geweldige restaurant.

Ontvangst onveranderd onberispelijk en kregen na het in ontvangst nemen van onze jassen direct gekoeld water op tafel hen een uitgebreide toelichting op kaart. We waren met ons gevieren en lieten ons verrassen. Vooraf uitgebreide antipasti met oa zalige vitello tonato. Vervolgens een verfijnd truffel gerechtje als tussendoor.

Als hoofd een mooie combinatie van vlees, vis en vega waarbij de zeebaars er uit sprong. Desserts met een heerlijke Italiaanse cognac na. Tot slot, laat de gastheer een wijn arrangement samenstellen, staat niet op kaart maar bleek dus wel mogelijk.
Bernadette H.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Wat een heerlijk restaurant!! We zijn heel vriendelijk ontvangen bij binnenkomst. Vervolgens werkelijk zálig gegeten. De vitello tonato was zoooo lekker een echte smaaksensatie. Mijn man had de compilatie van allerlei gerechtjes en die was ook echt lekker. Vervolgens de saltimboca was geweldig en de ravioli is echt aan te raden.... als toetje espresso doppio en latte machiato en limoncello cheesecake...... need I say more?!! Al met al een heerlijke avond met fijne mensen en super food!Dank Hans en de rest we komen zeker terug als we weer in Groningen zijn.
Groen T.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Gisteren heerlijk gegeten in dit knusse woonkamer restaurant in het centrum van Groningen.

De ontvangst was hartelijk en korrekt, zelf een tafel mogen uitzoeken want we waren de eersten die avond. Gratis water op tafel en een uitgebreide toelichting op kaart door de gastheer. We kozen voor een overheerlijke vissoep met heel veel verse vis en voor een truffel ravioli, zalig in 1 woord. De geadviseerde witte wijn, teresa frascati was top.

Als hoofd een zeer lekker bereid stuk kalfsvlees met gorgonzola saus en een dorade filet. Ook hier waren de wijnadviezen weer treffend.

Nog 2 dubbele espresso's en een gedeelde tiramisu na in een inmiddels volgestroomd restaurant , meer dan voldoen naar huis.
Richardhut .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Zaterdag voortreffelijk gegeten bij ons favoriete restaurant Giovanni's!
Warm onthaald door de gastheer.
Heerlijke voorgerechten waarbij we konden kiezen voor een heerlijke mix van antipasti gevolgd door een heerlijke ossenhaas en entrecote als hoofdgerecht. Zeer lekker dessert!
Mooie en verschillende wijnen gedronken. Top bediening en een heerlijke avond gehad waarbij het aan niets ontbrak!
Tot snel Giovanni's!
Liesbeth B.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten met lekkere wijntjes,die we tevoren mochten proeven
Léon B.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Voortreffelijke, smaakvolle Italiaanse keuken en gastvrij onthaal!
chris G.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Warme ontvangst, zonder poespas. Goede wijnadviezen. Authentieke keuken.
Nelleke V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Prettige rustige sfeer, attente bediening en heerlijk gegeten.
Barto S.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Soms heb je een restaurant ervaring waarbij alles lijkt te kloppen zoals vanavond.

Op een koude avond zonder enig referentie kader hier naar binnengelopen daar het druk bezet was. Meer dan vriendelijke ontvangst door de gastheer en jonge gastdame welke echter uitstekend haar vak verstond. Jassen aangenomen en direct kraanwater op tafel en een uitgebreide toelichting op de menukaart.

We kozen voor een heerlijk een heerlijk bord mosselen gekookt in witte wijn en caprese, niet ingewikkeld maar mooi door de zuivere uitvoering en opmaak. Als hoofd een zeer lekkere entrecote met balsamico saus en een fijn bereid stuk mals kalfsvlees met gorgonzola saus. Hulde.

Tot slot, de wijnadviezen waren geweldig en leuk dat de vrouwelijke chef nog even de zaal in kwam. Wij komen zeker terug.
Laudy P.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Spontaan bij dit restaurant naar binnen gelopen afgelopen woensdagavond. Het was druk en de gastheer wees op een laatste vrijstaande tafel en de vraag of wij haast hadden want het zou mogelijk wat langer kunnen duren. Hadden we niet dus snel aangeschoven maar zeer netjes dat het gemeld wordt.

Direct water op tafel en een uitgebreide toelichting op de kaart. We lieten ons verleiden tot een 3 gangen menu met een variatie van de voor, hoofd en nagerechten. Heerlijk, vooraf antipasti, carpaccio, vitello, ravioli met truffel. Als hoofd, ossenhaas, zeebaars, mosselen en pasta al dente.
Perfecte wijn adviezen en alles per glas verkrijgbaar.

Als laatste gang grande dessert met oa tiramisu, cheesecake en cassata. Feest. Als afsluiter espresso met een amarone grappa. We komen snel terug.
Joosse J.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Op advies van vrienden voor het eerst dit restaurant bezocht en wat een heerlijke, culinaire, avond gehad in een woonkamer ambiance.

Voortreffelijke ontvangst en je waant je door de opstelling van de bediening alsof je bij vrienden dineert. We begonnen met een uitstekende antipasti, Italiaanse kazen, vleeswaren, gegrilde groenten, eigenlijk teveel lekkers.

Vervolgens koos mijn partner voor de vis van de dag, een heerlijke zeebaars filet. Ik koos voor vlees, een stuk mals kalfsvlees met oa salie
genaamd Saltimbocca. De wijnadviezen waren treffend, top wijnen en vriendelijk geprijsd.

Gemengd dessert na en met een fijn gevoel naar huis, aanrader.
Bernard S.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Wij hebben op 17 december een prachtavond gehad, met een ruime plank vol gevarieerde antipasti en daarna mosselen en vongole...heerlijk! En natuurlijk weer onder het genot van een goede fles Falanghina.
We hebben pnieuw ervaren hoe de de rustige, sfeervolle ambiance bij Giovanni's bijdraagt aan een gezellige avond!
Sven D.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Ober leek wel dronken. Lang moeten wachten tussen de gangen in. Eten kwam er aan, zaken vergeten (later herstelt met gratis drankje). eten was erg flauw en weinig smaak.
Nikki B.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Wij hebben genoten bij Giovanni's! Het eten is top, de tagliatelle Giovanni's is zeker een aanrader. De service was misschien nog wel beter. Wij werden bediend door ontzettend leuk en enthousiast personeel! Wij komen hier zeker nog eens terug.