Over het restaurant Giovanni's

Italiaanse sferen in kleurrijk restaurant

Bij het zien van de kleurrijke voorkant van dit restaurant krijg je meteen een zomers gevoel. Tel daar een heerlijke pasta van Giovanni's bij op en je waant je zo op een stedentripje ergens in Italie. Zoals het hoort bij een echte Italiaan staan er ook goede vlees en visgerechten op de kaart. Buon appetito!

Meer informatie over restaurant Giovanni's

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 17:00
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,2
9,5

Jouw recensie over het restaurant Giovanni's

Sami F.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Gisteravond weer bij Giovanni's gegeten. En weer met plezier. Giovanni is, geloof ik, Italiaans voor Hans. Hans ontving ons hartelijk. Hij is de gastheer en Gea is de chef. Wij dronken eerst een borrel en bestelden toen, op aanraden van Hans, "gewoon iets dat de chef verzint". Dat bleek een grote schaal met allerlei soorten kaas, worst, olijven, gegrilde groenten en nog meer. Allemaal vers en lekker. Alsof het niet genoeg was, kwamen er ook kleine frisse bruschetta's erbij. Daarna namen wij de vis van de dag. Gea had die dag dorades gekocht die zij met kruiden gevuld had. Na een half uur in de oven waren zij precies gaar, maar nog altijd zilver glanzend. Stevig visvlees, warm en geurig. Wij dronken er een witte Sardijnse wijn bij. Gea en Hans werken met studenten die in de keuken en in de bediening helpen, en die zijn vriendelijk en enthousiast. Na twee gerechten hadden wij geen honger meer, maar wij hebben toch een nagerecht besteld dat Gea voor ons samenstelde. Tiramisu, bolletjes ijs en limoncellotaart. Ons beviel vooral de combinatie van limoenijs en limoncellotaart. Rins en toch zoet. Zacht, maar met een knapperige taartbodem. Een espresso rondde de maaltijd af. Ik vroeg mij af waarom die beter smaakte dan de mijne thuis, die toch niet slecht is. Waarschijnlijk door betere koffie en een behoorlijk heet kopje. De rekening kwam op zo'n 94 euro, en wij hadden ons bepaald niet ingehouden. Ga eten bij Giovanni's. Het eten is met zorg en liefde bereid, de sfeer is huiselijk en de prijzen zijn vriendelijk.
Conrad R.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Weekend Groningen en op basis van de uitstekende recensies bij Giovanni´s gereserveerd.

Uitstekend gelegen pal bij diverse parkeergarages alsmede het CS van Groningen aan een levendige horeca straat. Perfecte ontvangst door een team welke relaxed oogt maar toch ontzettend scherp is en niets ontgaat. Kaart met vele klassiekers en alle wijnen per glas.

We kozen voor een vis schotel en vitello vooraf, zalig. Als hoofd een saltimbocca, kalfsvlees met salie en zalm. Verrukkelijk. De huisgemaakt desserts, de vriendelijke prijzen maken dit restaurant een feest.
henrivaneeghen .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Een geweldige avond bij Giovanni's gehad.

Waarlijk een restaurant waar alles klopt, de warme en persoonlijke bediening, de warme sfeer en muziek.

Klassiek en vers eten, salade met vis, vitello, saltimbocca en zalm. Home made desserts.
Jinke F.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Vanavond heb ik samen met mijn vriend gegeten bij Giovanni's. Het was Valentijnsdag, waardoor ze extra hadden uitgepakt. Giovanni's heeft altijd heerlijk eten, maar vooral
sublieme bediening! Persoonlijk vind ik dit het beste restaurant van Groningen! Ik kan iedereen aanraden om hier naar toe te gaan!
Foort S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Op basis van de uitstekende recensies bij Giovanni's terechtgekomen en in alles werd dit bevestigd.

Uitstekend gelegen aan een mooie boulevard straat en knus en gezellig ingericht. Perfecte ontvangst door de gastheer welke jassen liet aannemen en ons direct een welkom gevoel gaf. Uitgebreide toelichting op zowel de menu als wijnkaart en we kwamen tot een menu du chef. Vooraf heerlijke antipasti met veel vega, vlees en vis. Als hoofd oa een zeebaars en ossenhaas vergezeld met gegrilde groenten salade en pasta.

Grand dessert na met oa tiramisu en limoncello cheesecake. Wijn arrangement was ook top, gemiddelde prijs per glas 5.25 euro.
gerjan C.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Lekkere smaken. Lekker vers. Niet te veel. En niet onbelangrijk: gezellige, leuke bediening. Zonder opdringerig te zijn. Heerlijk!!!
Corne B.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Heerlijk gegeten, uitstekende prijs/kwaliteit verhouding, heel gastvrije ontvangst, ontspannen sfeer en heerlijke wijnen. Wat wil je nog meer?
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Gisteravond echt heerlijk gedineerd bij Giovanni's. Het was goed bezet maar desondanks kregen we een meer dan goede ontvangst, korrekt vriendelijk en warm.

Toelichting op de kaart en gratis kraanwater van het huis. We kozen voor een antipasti met een keur aan kazen, worsten en groenten en de mosseltjes bereid in witte wijn, heerlijk. Als hoofd een super bereid stuk kalfsvlees de saltimbocca en een zeebaars. De gastheer schonk erg lekkere wijnen zoals een voor ons onbekende chiori en de natuurlijk wel bekende ripasso.

Heerlijke avond met als afsluiting 2 doppio espresso, echt een aanrader.
Nikolai F.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Weer heerlijk gegeten bij Giovanni's met ze twee. De sfeer was het vriendelijke en typisch Italiaans. De bediening was meteen aan tafel en heeft ons geholpen met het kiezen van een goede fles wijn. Het eten was fantastisch. Bruschetta en mosselen als voorgerecht. Als hoofdgerecht Filetto die Parma en Saltimbocca alla Romana. Heel malse flees met behoorlijk wat bijgerechten erbij (gegrilde groenten, salade, pasta). En om het aftesluiten en Limoencello cheescake met erbij horende Limoencello. Heerlijk! Wij komen zeker weer een keer terug om van het lekkere eten en de gastvriendelijkheid te genieten.
Fulco F.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Heerlijk gegeten! Lekkere wijn. Erg fijn ook meerdere wijnen kunnen proeven. Top!
Hilda R.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Het eten was goed en maar dat was het dan ook.
Kan gelegen hebben aan onze keus we wilden niet veel veel en eenvoudig eten.
Carin W.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
De service was super. Zeker een restaurant waar ik weer heen zou gaan.
Alles heerlijk vers en aandacht voor de mens. Dikke pluim voor jullie! Tot snel
Groetjes Carin
Marjan T.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Heerlijke antpasti, ravioli en risotto gegeten en goede persoonlijke bediening in sfeervol restaurant.
Logo11 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Voor mijn verjaardag hier gegeten. Giovanni's hield daar erg leuk rekening mee. Wat een fantastische culinaire belevenis. Erg gastvrij en meer dan fantastisch gegeten met bijpassende wijn. De gastheer en zijn vrouw maken het tot een onvergetelijke avond. Echt een super aanrader!
Ada B.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Fijne ambiance en heerlijk gegeten
iozefinap .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Voor een romantische avond heb ik met mijn vriend hier gegeten. Speciaal voor ons hebben ze de tafel met hartjes en bloemen versierd. Ik We werden begeleid naar onze tafel en meteen daarna hebben we een glasje prosecco en een karaf met water gekregen. Op de kaart staan zo veel heerlijke gerechten dat ik niet wist wat ik moest kiezen. De gastvrouw heeft mij daarin begeleid. Als voorgerecht heb insalata di mare gehad en mij vriend de vitello tonato. Je kon wel proeven dat de vis vers was en dat het in zelfgemaakte visbouillon werd gekookt. Het eten was niet alleen vers en heerlijk maar ook mooi geserveerd.

Als hoofdgerecht heb ik de vis van de dag gekozen die toen de zeebars was en mijn vriend heeft de filetto di parma gekozen. Beide gerechten werden geserveerd met spaghetti aglio olio en salade. Eindelijk een restaurant waar je geen aardapellen als bijgerecht krijgt. Mijn zeebars was in de oven met allerlei kruiden en citroen gebakken. De ossenhaas van mijn vriend was mals en medium gebakken, zoals gevraagd. Voor de wijn hebben we ons laten adviseren door de jonge dames die in de bediening werken. Ze wisten precies welke wijn bij ons gerecht past.

Voor het nagerecht hebben we de dolcetti italiani gedeeld. Daar kregen we een proeverij van hun lekkerste nagerechten die ook op een feestelijke versierde bord geserveerd werd.

Dus echt een aanrader!!!

Harstikke bedankt en we komen zeker snel terug.
Francois P.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Een groot feestje om bij Giovanni's te mogen dineren.

We zijn hier 1 keer eerder geweest en toen was het al top maar nu werden alle verwachtingen overtroffen. Antipasti was geweldig, veel vers en lekkers met oa Parma ham, carpaccio, kazen, worst en ook gegrilde groenten.

Als hoofd een super bereide filetto di Parma, ossenhaas en een tagliatelle Giovanni's, alles bereid met verse producten en dat proef je. De gast dames waren geweldig, attent en snel. Wijnen uiterst scherp geprijsd, we komen snel terug.
Mariska V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Hier net gegeten op basis van de goede recensies, maar hier is niets van waar. Prijs-kwaliteit verhouding super slecht. In mijn tagliatelle met gamba's hadden de (2!) gamba's nog hun darmkanaal, in mijn vriend zijn eten zat een haar en een zeen in de ossenhaas (ossenhaas hoort geen zenen te bevatten en dit was het duurste gerecht van de kaart). Dure avond maar geen lekker eten, heel erg balen!
jean paul G.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Na bijna een jaar dit geweldige restaurant weer mogen bezoeken.

De entourage is onveranderd in dit woonkamer restaurant, de bediening herkent je direct na zo'n lange tijd wat een gevoel van thuiskomen geeft, fijn. We kozen voor het vis menu, vooraf een insalate di mare wat eigenlijk geen salade is maar meer een heerlijk bereide visschotel met oa gamba's, vongole en mosselen. Als hoofd een zeebaars en een dorade. Beiden perfect op de huid gegaard. De eigenaresse staat nu in de keuken en dat wordt geproefd, het eten wordt met nog meer verfijning en liefde bereid. Wijn arrangement was ook top.

Absolute aanrader voor een avond heerlijk en relaxt dineren.
Marius B.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Heerlijk eten en leuke, klantvriendelijke bediening! Een restaurant om naar terug te komen.