Over het restaurant Giovanni's

Italiaanse sferen in kleurrijk restaurant

Bij het zien van de kleurrijke voorkant van dit restaurant krijg je meteen een zomers gevoel. Tel daar een heerlijke pasta van Giovanni's bij op en je waant je zo op een stedentripje ergens in Italie. Zoals het hoort bij een echte Italiaan staan er ook goede vlees en visgerechten op de kaart. Buon appetito!

Meer informatie over restaurant Giovanni's

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 17:00
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,4

Jouw recensie over het restaurant Giovanni's

Logo11 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Voor mijn verjaardag hier gegeten. Giovanni's hield daar erg leuk rekening mee. Wat een fantastische culinaire belevenis. Erg gastvrij en meer dan fantastisch gegeten met bijpassende wijn. De gastheer en zijn vrouw maken het tot een onvergetelijke avond. Echt een super aanrader!
Ada B.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Fijne ambiance en heerlijk gegeten
iozefinap .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Voor een romantische avond heb ik met mijn vriend hier gegeten. Speciaal voor ons hebben ze de tafel met hartjes en bloemen versierd. Ik We werden begeleid naar onze tafel en meteen daarna hebben we een glasje prosecco en een karaf met water gekregen. Op de kaart staan zo veel heerlijke gerechten dat ik niet wist wat ik moest kiezen. De gastvrouw heeft mij daarin begeleid. Als voorgerecht heb insalata di mare gehad en mij vriend de vitello tonato. Je kon wel proeven dat de vis vers was en dat het in zelfgemaakte visbouillon werd gekookt. Het eten was niet alleen vers en heerlijk maar ook mooi geserveerd.

Als hoofdgerecht heb ik de vis van de dag gekozen die toen de zeebars was en mijn vriend heeft de filetto di parma gekozen. Beide gerechten werden geserveerd met spaghetti aglio olio en salade. Eindelijk een restaurant waar je geen aardapellen als bijgerecht krijgt. Mijn zeebars was in de oven met allerlei kruiden en citroen gebakken. De ossenhaas van mijn vriend was mals en medium gebakken, zoals gevraagd. Voor de wijn hebben we ons laten adviseren door de jonge dames die in de bediening werken. Ze wisten precies welke wijn bij ons gerecht past.

Voor het nagerecht hebben we de dolcetti italiani gedeeld. Daar kregen we een proeverij van hun lekkerste nagerechten die ook op een feestelijke versierde bord geserveerd werd.

Dus echt een aanrader!!!

Harstikke bedankt en we komen zeker snel terug.
Francois P.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Een groot feestje om bij Giovanni's te mogen dineren.

We zijn hier 1 keer eerder geweest en toen was het al top maar nu werden alle verwachtingen overtroffen. Antipasti was geweldig, veel vers en lekkers met oa Parma ham, carpaccio, kazen, worst en ook gegrilde groenten.

Als hoofd een super bereide filetto di Parma, ossenhaas en een tagliatelle Giovanni's, alles bereid met verse producten en dat proef je. De gast dames waren geweldig, attent en snel. Wijnen uiterst scherp geprijsd, we komen snel terug.
Mariska V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Hier net gegeten op basis van de goede recensies, maar hier is niets van waar. Prijs-kwaliteit verhouding super slecht. In mijn tagliatelle met gamba's hadden de (2!) gamba's nog hun darmkanaal, in mijn vriend zijn eten zat een haar en een zeen in de ossenhaas (ossenhaas hoort geen zenen te bevatten en dit was het duurste gerecht van de kaart). Dure avond maar geen lekker eten, heel erg balen!
jean paul G.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Na bijna een jaar dit geweldige restaurant weer mogen bezoeken.

De entourage is onveranderd in dit woonkamer restaurant, de bediening herkent je direct na zo'n lange tijd wat een gevoel van thuiskomen geeft, fijn. We kozen voor het vis menu, vooraf een insalate di mare wat eigenlijk geen salade is maar meer een heerlijk bereide visschotel met oa gamba's, vongole en mosselen. Als hoofd een zeebaars en een dorade. Beiden perfect op de huid gegaard. De eigenaresse staat nu in de keuken en dat wordt geproefd, het eten wordt met nog meer verfijning en liefde bereid. Wijn arrangement was ook top.

Absolute aanrader voor een avond heerlijk en relaxt dineren.
Marius B.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Heerlijk eten en leuke, klantvriendelijke bediening! Een restaurant om naar terug te komen.
de K.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Een weekendje weg in Groningen bracht ons na veelbelovende recensies bij Giovanni's. Het was al met al een teleurstellende ervaring. Ook veel te duur voor wat je krijgt. We konden wel heerlijk buiten zitten door het mooie weer. We begonnen met een glas Pinot Grigio en bruchetta's met champignons. Beide vielen tegen. Het stokbrood was een goedkoop wit stokbroodje even opgepiept in de oven met een smakeloos champignonprutje (kwam dat uit de ijskast?) erop. Ook waren het echt 4 mini stukjes... Als voorgerecht hadden we vitello tonato. De smaak was zeker niet slecht. Echter niet als een verfijnd gerecht neergezet. De dikke plakken vitello kwamen denk ik rechtstreeks uit een verpakking?? Als hoofd hadden we ravioli met diverse kaassoorten. Smaak was prima, maar niet bijzonder. Echt allemaal veel te duur voor wat je krijgt. De tafel naast ons had tiramisu besteld. Toen zijn wij afgehaakt. Voor €7 krijg je echt een mini stukje tiramisu.
Leon E.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
We gingen voor het vrije keuze menu en zijn zeer blij verrast! Een goed gebalanceerde combinatie tussen vlees en vis en alles top bereid! Bediening zeer attent en er hing een hele goede sfeer in het restaurant. Zeker een aanrader en we komen zeker terug!
Kasper V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
We hebben heerlijk gegeten en de gastvrijheid was top! Hans bedankt en vast en zeker tot een volgende keer!
Ansje D.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Heerlijk gegeten,aardige bediening, heel voorkomend.Wij zaten op het terras, weet dus niet of het binnen rustig of rumoerig was.Als ik weer eens een dagje Groningen doe ,kom ik zeker terug!
Dorien V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Vanavond buiten op het terras gezeten. Tafels waren gezellig gedekt en voor de koukleumen onder ons was een warm dekentje. Heerlijke spaghetti di mare en ossenhaas gegeten met lekkere rode huiswijn. Vis was vers, spaghetti al Dante en ossenhaas perfect gebakken. Ook de bediening was erg vriendelijk. Aanrader is de tiramisu!
Sven V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Onwijs leuke avond gehad, zeer vriendelijk geholpen! Kom hier zeker terug op korte termijn, top!
robboddaert B.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Om een zakelijk gesprek te combineren met een goed diner is Giovanni´s een uitstekende plek.

Als gast wordt je altijd prettig en met alle egards ontvangen, geen poespas, gewoon zoals het hoort en uit het boekje. Kaart kent vele klassiekers maar er zijn ook veel specialiteiten buiten de kaart om te bestellen, prettig, alles wordt vers bereid.

Wij kozen voor een pasta agli olio en ravioli met truffel vooraf. Als hoofd een dorade filet en een fijnste ossenhaas, rood bereid conform ons bereid. Bijgerechten als pasta en salade alsmede gegrilde groenten zaten er standaard bij en zijn zonder kosten bij bestelbaar. Compacte wijnkaart maar ook hier wederom, vele keuzes buiten de kaart om. Alles per glas te bestellen.

Vanwege de ruime tafelzetting is dit een ideaal restaurant om in alles rust te dineren.
beatrijs84 .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Wederom heerlijk gegeten bij Gio's! Door de ontspannen sfeer, de leuke bediening en het heerlijke eten is het een avond je uit. De keuze op de kaart is precies goed, niet te veel maar zeker niet te weinig. En erg divers: vis, pasta of vlees, voor ieder wat wils. Door de gezellige aankleding van Gio's krijg je een huiskamer gevoel, erg gezellig!
theo P.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Het eten wordt fers bereid. Er kan met eventueledieet wensen rekening worden gehouden.
Sami F.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Vraag een Italiaan waar je het lekkerst kan eten, dan zegt hij: Bij Mamma. Daar moet ik bij Giovanni's aan denken. De inrichting is huiselijk, de sfeer is familiair, er speelt geen muziek (tenminste geen die ik gehoord heb), je wordt hartelijk binnengehaald en het eten is lekker, heel lekker. Gea is de baas in de keuken en Hans in de bediening. Geen pizza, geen fratsen, geen modieus gedoe. Gewoon echte Italiaanse gerechten, gemaakt van goede ingrediënten, vers gemaakt en warm opgediend. Zo zou je altijd moeten kunnen eten. Vanavond at ik de vis van de markt. Voortreffelijk. Vooraf hadden wij een rijk belegd bord met diverse antipasti. Ze hebben ook bijzonder goede Italiaanse wijnen voor redelijke prijzen. Ik kom graag bij Giovanni's en ben van plan te blijven komen.
Jan Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Wij zijn frequente bezoekers van dit restaurant en worden nooit teleurgesteld.

Kaart is en blíjft authentiek Italiaans met wisselende specialiteiten. Zo ook gisteren weer, we starten beiden met een klein pasta gerechtje, een orrecheti met pesto en pasta a la arabiata. Beiden heerlijk vers bereid en zalig ondanks dat wij beiden geen vegetariërs zijn.

Als hoofd een perfect gegaarde zeebaars filet en een heerlijk bereidde entrecote. Nieuwe wijnen ook op de kaart die je mag proeven voordat je je definitieve keuze maakt. We kwamen uit op zowel een witte als rode scaia uit het noorden van Italie .

Hulde voor zo veel lekkers.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Weer eens aanschuiven bij Giovanni. Gelukkig was er vanavond nog plek! Gastvrij ontvangen, mooie tafel aan het raam. Antipasto als voorgerecht. Een fijne mengeling van kaasjes, worst en fruit. Een bord vol lekkers met heerlijk fruit. En een prima glas wijn erbij. Na even bijgekomen te zijn: entrecote met rucola en een fijne balsamicosaus. Mooie combinatie en het vlees precies zo gaar als om gevraagd was. Vergezeld met 2 soorten pasta en salade. Meer dan voldoende allemaal. En een lekkere frisse spoon als dessert. Prettige, rustige bediening met goede wijnadviezen maakte het avondje uit compleet.
Fem S.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Wij hebben afgelopen zaterdag het genoegen gehad om met een grote groep Sequal medewerkers bij Hans en Gea te dineren. Alles was prima in orde. In verband met de grootte van de groep kregen we in een aantal rondes allerlei heerlijkheden voorgeschoteld. Lekker wijntje erbij, en een keurige bediening. Wat wil een mens nog meer. Gea, Hans en team hartelijk dank voor weer een prima Sequal-diner!