Over het restaurant Giovanni's

Italiaanse sferen in kleurrijk restaurant

Bij het zien van de kleurrijke voorkant van dit restaurant krijg je meteen een zomers gevoel. Tel daar een heerlijke pasta van Giovanni's bij op en je waant je zo op een stedentripje ergens in Italie. Zoals het hoort bij een echte Italiaan staan er ook goede vlees en visgerechten op de kaart. Buon appetito!

Meer informatie over restaurant Giovanni's

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 17:00
Zondag Gesloten

9,1
Liesbeth B.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten met lekkere wijntjes,die we tevoren mochten proeven
Léon B.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Voortreffelijke, smaakvolle Italiaanse keuken en gastvrij onthaal!
chris G.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Warme ontvangst, zonder poespas. Goede wijnadviezen. Authentieke keuken.
Nelleke V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Prettige rustige sfeer, attente bediening en heerlijk gegeten.
Barto S.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Soms heb je een restaurant ervaring waarbij alles lijkt te kloppen zoals vanavond.

Op een koude avond zonder enig referentie kader hier naar binnengelopen daar het druk bezet was. Meer dan vriendelijke ontvangst door de gastheer en jonge gastdame welke echter uitstekend haar vak verstond. Jassen aangenomen en direct kraanwater op tafel en een uitgebreide toelichting op de menukaart.

We kozen voor een heerlijk een heerlijk bord mosselen gekookt in witte wijn en caprese, niet ingewikkeld maar mooi door de zuivere uitvoering en opmaak. Als hoofd een zeer lekkere entrecote met balsamico saus en een fijn bereid stuk mals kalfsvlees met gorgonzola saus. Hulde.

Tot slot, de wijnadviezen waren geweldig en leuk dat de vrouwelijke chef nog even de zaal in kwam. Wij komen zeker terug.
Laudy P.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Spontaan bij dit restaurant naar binnen gelopen afgelopen woensdagavond. Het was druk en de gastheer wees op een laatste vrijstaande tafel en de vraag of wij haast hadden want het zou mogelijk wat langer kunnen duren. Hadden we niet dus snel aangeschoven maar zeer netjes dat het gemeld wordt.

Direct water op tafel en een uitgebreide toelichting op de kaart. We lieten ons verleiden tot een 3 gangen menu met een variatie van de voor, hoofd en nagerechten. Heerlijk, vooraf antipasti, carpaccio, vitello, ravioli met truffel. Als hoofd, ossenhaas, zeebaars, mosselen en pasta al dente.
Perfecte wijn adviezen en alles per glas verkrijgbaar.

Als laatste gang grande dessert met oa tiramisu, cheesecake en cassata. Feest. Als afsluiter espresso met een amarone grappa. We komen snel terug.
Joosse J.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Op advies van vrienden voor het eerst dit restaurant bezocht en wat een heerlijke, culinaire, avond gehad in een woonkamer ambiance.

Voortreffelijke ontvangst en je waant je door de opstelling van de bediening alsof je bij vrienden dineert. We begonnen met een uitstekende antipasti, Italiaanse kazen, vleeswaren, gegrilde groenten, eigenlijk teveel lekkers.

Vervolgens koos mijn partner voor de vis van de dag, een heerlijke zeebaars filet. Ik koos voor vlees, een stuk mals kalfsvlees met oa salie
genaamd Saltimbocca. De wijnadviezen waren treffend, top wijnen en vriendelijk geprijsd.

Gemengd dessert na en met een fijn gevoel naar huis, aanrader.
Bernard S.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Wij hebben op 17 december een prachtavond gehad, met een ruime plank vol gevarieerde antipasti en daarna mosselen en vongole...heerlijk! En natuurlijk weer onder het genot van een goede fles Falanghina.
We hebben pnieuw ervaren hoe de de rustige, sfeervolle ambiance bij Giovanni's bijdraagt aan een gezellige avond!
Sven D.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Ober leek wel dronken. Lang moeten wachten tussen de gangen in. Eten kwam er aan, zaken vergeten (later herstelt met gratis drankje). eten was erg flauw en weinig smaak.
Nikki B.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Wij hebben genoten bij Giovanni's! Het eten is top, de tagliatelle Giovanni's is zeker een aanrader. De service was misschien nog wel beter. Wij werden bediend door ontzettend leuk en enthousiast personeel! Wij komen hier zeker nog eens terug.
Heleen S.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Vorige week hier gegeten met mijn vriend en het was echt heerlijk. Ik kan de antipasti als voorgerecht aanbevelen en als hoofdgerecht de risotto 'milanese'. Begin nog te kwijlen als ik er aan denk. De bediening was ook niks op aan te merken! Top avondje.
han D.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Het niveau dat wij tijdens eerdere bezoeken hebben ervaren, werd qua kwaliteit van het eten, de tijd tussen de verschillende gangen en eigenlijk ook de sfeer lang niet meer gehaald. De prijs/kwaliteit verhouding pakte ongunstig uit. Jammer.
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Tja, wij snappen er niets van. Op basis van goede recensies gisteren bij Giovanni's gegeten. De kok zal waarschijnlijk ziek zijn geweest want de pasta was smakeloos en de vis erin was oud en taai. Dit was de eerste keer dat we eten hebben laten staan. Het enige wat klopt was de bediening. Die was heel goed. De rekening werd aangepast, netjes!
Marco T.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Heerlijk gegeten een aanrader. Antipasti vooraf daarna een heerlijk mals kalfslapje en als toetje de cheesecake. Zeer vriendelijke bediening. Gaan we zeker weer eens eten
Andy M.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Gegeten op een donderdag bij Giovanni's aan het Zuiderdiep. Wat een feest was het! Bij binnenkomst mochten we kiezen aan wel tafeltje we wouden zitten, kozen om bij het raam te zitten. Gezellig, met mooi uitzicht over het Zuiderdiep. Karaf water werd direct op tafel gezet zoals het hoort en nog wat uitleg over de wijnkaart gehad. Uitstekend. Vooraf de ravioli tartufo en de insalata di mare gehad, allebei aanraders. Als hoofdgerecht de filetto di parma en de vis van de dag (zeebaars). De filetto medium-rare besteld en zo kwam die dan ook op tafel. Als dessert the famous limoncello cheesecake besteld. Wij snapen in ieder geval waarom iedereen er zo gek op is! De gehele avond genoten van een fles passione en een paar glazen villa mathilde bij de vis. Al met al erg genoten van de avond. Wij komen zeker een keer terug bij Giovanni's!
Ruben E.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Heerlijk gegeten, zeer vriendelijke en gastvrije ontvangst en bediening
Tom R.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Mijn vriendin vierde haar verjaardag en we hadden niet meer meer vriendelijkheid ontvangen kunnen worden. Zeer gastvrij en overall te gek!

Voorgerechten waren heerlijk, hoofdgerechten redelijk, maar niet heel bijzonder.

Zou zeker nog eens terug gaan!
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Heerlijk gegeten.
Francois P.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Echt uitstekend gegeten bij dit knusse, intieme restaurant in de binnenstad van Groningen. Zeer vriendelijke en nette ontvangst op een zeer drukke, regenachtige en koude dag. Jas aangenomen en een toelichting op de kaart door de dienstdoende chef. Gekozen voor een meer dan uitgebreide antipasti voor 1 persoon en daarna voor een heerlijk stuk kalfsvlees, de saltimbocca Romana. Zalig, evenals het wijnadvies, een zachte sangiovese bij het voorgerecht en een volle ripasso bij het hoofdgerecht. Perfect bereide espresso en cheesecake na, hulde!
Sami F.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Een fijn restaurant. Je voelt je bij vrienden en ook het eten doet denken aan een Italiaanse familiemaaltijd. Wij waren met zijn vijven en namen een menu dat door de kok werd samengesteld. Het was iets te veel voor ons, terwijl wij geen kleine eters zijn, maar smaakte allemaal erg goed. Zoals veel recensenten vonden wij de antipasti super. Heel gevarieerd en helemaal vers. De hoofdgerechten waren eenvoudig, ruim en zeer smakelijk. Het toetje was een combi, waarin mij vooral de limoncello cheesecake goed beviel. De bediening was attent, aardig en niet opdringerig. De inrichting is huiselijk. Warm aanbevolen.