Over restaurant Giovanni's

Italiaanse sferen in kleurrijk restaurant

Bij het zien van de kleurrijke voorkant van dit restaurant krijg je meteen een zomers gevoel. Tel daar een heerlijke pasta van Giovanni's bij op en je waant je zo op een stedentripje ergens in Italie. Zoals het hoort bij een echte Italiaan staan er ook goede vlees en visgerechten op de kaart. Buon appetito!

Meer informatie over restaurant Giovanni's

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 17:00
Zondag Gesloten

9,2
Ruben E.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Heerlijk gegeten, zeer vriendelijke en gastvrije ontvangst en bediening
Tom R.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Mijn vriendin vierde haar verjaardag en we hadden niet meer meer vriendelijkheid ontvangen kunnen worden. Zeer gastvrij en overall te gek!

Voorgerechten waren heerlijk, hoofdgerechten redelijk, maar niet heel bijzonder.

Zou zeker nog eens terug gaan!
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Heerlijk gegeten.
Francois P.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Echt uitstekend gegeten bij dit knusse, intieme restaurant in de binnenstad van Groningen. Zeer vriendelijke en nette ontvangst op een zeer drukke, regenachtige en koude dag. Jas aangenomen en een toelichting op de kaart door de dienstdoende chef. Gekozen voor een meer dan uitgebreide antipasti voor 1 persoon en daarna voor een heerlijk stuk kalfsvlees, de saltimbocca Romana. Zalig, evenals het wijnadvies, een zachte sangiovese bij het voorgerecht en een volle ripasso bij het hoofdgerecht. Perfect bereide espresso en cheesecake na, hulde!
Sami F.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Een fijn restaurant. Je voelt je bij vrienden en ook het eten doet denken aan een Italiaanse familiemaaltijd. Wij waren met zijn vijven en namen een menu dat door de kok werd samengesteld. Het was iets te veel voor ons, terwijl wij geen kleine eters zijn, maar smaakte allemaal erg goed. Zoals veel recensenten vonden wij de antipasti super. Heel gevarieerd en helemaal vers. De hoofdgerechten waren eenvoudig, ruim en zeer smakelijk. Het toetje was een combi, waarin mij vooral de limoncello cheesecake goed beviel. De bediening was attent, aardig en niet opdringerig. De inrichting is huiselijk. Warm aanbevolen.
Natascha B.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Heerlijk gegeten. Super leuke en aardige bediening. Aanrader voor Groningen
Marijke R.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Goed, maar een beetje saai. De traditionele gerechten uit de italiaanse keuken , okee maar ja... Grote porties, hoofdgerechten zelfs voorzien van spaghettie, ongewone knieval voor veeleters. Vitella tonato royaal, maar saltimbocca onduidelijk. Lieve goede bediening.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Heerlijk gegeten aan het Zuiderdiep. Gastvrije ontvangst en een mooie tafel met voldoende ruimte. Warme broodjes met knoflook en champignons vooraf. Goed op temperatuur en vergezeld met een goed glas wijn. Vervolgens Tagliatelle Giovanni. Malse stukjes ossenhaas met fijne groenten. En heel spontaan een kleine wijnproeverij erbij. het was prima verzorgd. En het was voldoende, het dessert heb ik gelaten wat het was. Koffie en een lekkere grappa na is ook prima.
Jean Paul G.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Gisteren in tropische temperaturen weer bij Giovanni's mogen dineren op een fraai ingedekt terras.

Bediening wederom onberispelijk en attent, karaf gekoeld water met ijs van het huis en een heerlijke cocktail van prosecco met limoncello als start. We combineerden vooraf een carpaccio en vitello waarbij we het huisgemaakte brood kregen. Heerlijk.

Als hoofd gamba's gekookt in witte wijn en dorade van de gril. We dronken een gekoelde rode wijn, sangiovese, erg fijn om bij deze temperaturen geen lauwe wijn te krijgen. Wederom een topavond gehad.
Anton V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Na er veel over gehoord te hebben, gisteravond voor het eerst gaan eten. Top restaurant!! We hebben ons laten verrassen door de kok Gea en heerlijk gegeten (van antipaste tot entrecote en scampis en nog een lekker tussendoortje, ravioli met truffel). Leuke bediening. Zeker voor herhaling vatbaar. Pauline en Anton
Robboddaert .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Op een prachtige nazomerse avond bij Giovanni's mogen aanschuiven en het was weer een feestje.

Bediening is ongeëvenaard, attent, kundig en vriendelijkst, service met een glimlach. We mochten diverse wijnen proeven alvorens we tot definitieve keuze kwamen, erg fijn. We kozen voor een heerlijke witte Orvieto en daarna voor een krachtige rode Ripasso.

Het eten was zalig, antipasti met heel veel Italiaans lekkers zoals kazen en vleeswaren, gegrilde groenten, vitello tonato en carpaccio. Als hoofd perfect bereide kalfsvlees met gorgonzola saus en dorade van de gril.

Na een assortiment van de desserts vergezeld door een espresso met een amarone sloten we een prachtige avond af. Italiaanse avond in Groningen, dank.
Janjaapvanlier .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Na te lange tijd weer Giovanni's gedineerd en onveranderd een waar genoegen.

We waren met een groepje van 8 personen en kozen voor een 4 gangen diner waarbij je een variatie krijgt van de voor-, hoofd- en nagerechten. Vooraf, diverse antipasti, vitello tonato, gegrilde groenten, carpaccio en veel meer lekkers. Tussendoor een ravioli met truffel en als hoofd oa varkenshaas met gorgonzola saus, dorade, entrecote, tongfilet en heerlijke pasta.

Gelukkig was er nog plek voor de desserts, huisgemaakt allen, oa tiramisu, limoncello cheesecake en panna cotta. We sloten af met een dubbele espresso met een amarone grappa.

Hoge cijfers door de totaal beleving, uren tafelen zoals we in Italie gewend zijn, de versheid van de producten en de bediening welke humor heeft maar toch heel scherp is.
Bert D.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Geweldige ontvangst door de gastheer en gastvrouw, direct gekoeld water op tafel en er wordt gevraagd of we op tijd staan vanwege de drukte icm de keuken planning. Stonden we niet maar een voorbeeld hoe je goed met gasten omgaat.

Een heerlijke antipasti vooraf met een keur van Italiaanse vleeswaren, kazen en gegrilde groenten. De gastheer liet ons bij iedere gang diverse wijnen trouwens, fijn, je ervaart en proeft hierdoor meerdere wijnen zonder direct aan een glas vast te zitten.

Tussendoor ravioli met truffel voor ons beiden, als hoofd dorade van de gril en saltimbocca, kalfsvlees met oa salie.

Na, een gedeelde huis gemaakte cheescake en een espresso met een amarone grappa. Tip voor een culinair avondje uit.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
We hebben met z'n 3-en gegeten bij Giovanni's op basis van de goede recensies. We moesten meer dan 1 uur wachten op onze bestelling. Geen signaal dat het wat langer kon duren, geen blijk van inlevingsvermogen dat dit misschien vervelend was.
Ik had Ossenhaas met Parmaham besteld, prima stuk vlees maar de bereiding was fantasieloos, een te gepeperde pasta op apart bord en een losse salade met scherpe dressing.
Een teleurstellende ervaring voor een maaltijd van 27 euro
BestItalianFood .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Het was alweer enige tijd geleden dat we in Groningen waren. Eind van de dag om een restaurant te zoeken. En waarom zou je verder kijken wanneer het altijd naar wens is bij Giovanni's. Samen met mijn vrouw op het terras gaan zitten, deze wordt steeds groter en gezelliger. We zijn deze keer begonnen met wat olijven, broodjes met kruidenboter (mag iets meer knoflook in ;-)) en bruschetta met verse tomaten. Onder het genot van een flesje Torre Saracena, genoten we van het weer en het eten. Spaghetti di mare en Scaloppina alla gorgonzola waren de hoofdgerechten, beide goed op smaak en voldoende op tafel om ons buikje te vullen. Tot slot een tiramisu en een panna cotta besteld, beide huisgemaakt en zeer smakelijk. We hebben weer genoten. Nog een dikke pluim voor het personeel........een warm ontvangst en voldoende (niet teveel) aandacht voor de klant. Vooral doorgaan op deze manier. Groetjes en tot een volgende keer.
Janbel .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Heerlijk buiten voor het restaurant gezeten, op vrijdagavond.
Het was opvallend rustig bij Giovanni.
Direct een karaf water op tafel!
Flesje wijn en een heerlijk tomatensoepje, dan een kalfsentercote met een bijzondere gorgonzola saus, voortreffelijk.
Toe een spoon en een ijsje om Shane te delen.
Teijo D.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Antipasti waren klassiek: bruschetta, parmaham, pecorino, olijven, aubergine, courgette, vijgenbrood. Redelijk, aubergines nog wat taai, kaasjes mogen van mij wel wat uitgesprokener van smaak.

Saltimbucca was de winnaar van de avond: een steviger stuk kalfsvlees dan gebruikelijk en heerlijk mals bereid. Een engeltje over mijn tong. De Sogliola alla Mugnaia van mijn partner te boterig en te zuur, de smaak van de tong zelf ging verloren. Bijgerechten spaghetti met knoflook en chilippeper erg goed. Salade prima. Fles Negroamare van 2 jaar oud was lekker, had nog een jaartje ouder mogen worden. Prima prijs/prestatie-verhouding, net niet super, maar ik kom met plezier nog een keertje terug.

Bediening van de baas uit de losse pols, tikkeltje noncho, vond ik wel grappig. Zijn dames uitermate vriendelijk en accuraat.
Maartenstudent .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Heerlijk gegeten, in een heel klein restaurantje in Groningen. Door iens hadden we hier gereserveerd, en dat was ook wel nodig. We kregen het laatste vrije tafeltje, waar we heel lekker hadden gegeten. Ook een goed service, de bediening is goed opgeleid/ingewerkt. Het eten smaakte erg goed, en de gastheer was zeer vriendelijk. Als ik weer in Groningen ben, kom ik zeker terug.
Charlie96 .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Heerlijke italiaan met leuke gerechten
antipasti was heel erg divers en geweldig, ossenhaas als hoofd gerecht Prima!
De (huis) wijnen waren uitstekend pasten zeer goed.
Prima Prijs/kwaliteit verhouding
Innojoin .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Prima food. Veel zorg van de bediening ondanks dat wij veel te laat begonnen. Serveert geen pizza's en dat lijkt ons een heel verstandige keuze.