Gio's Cucina Casalinga

Jouw recensie over het restaurant Gio's Cucina Casalinga

Gitte H.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2018
Eerlijk en heerlijk eten
Voldoende Verse groentes erbij , wat helaas bij de meeste restaurants niet meer is..
Je moet wel van knoflook houden????
Wij hebben genoten
Vriendelijk “personeel”
Kom zeker nog terug.
Roger V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Voor de eerste keer hier geweest. Eenvoudig concept zonder menukaart. Voor-, tussen- en hoofdgerecht met keuze bij tussen- en hoofdgerecht. De versheid van de producten proef je niet alleen maar ruik je ook. Fantastisch op smaak en voor ons het beste tot nu toe op het gebied van de Italiaanse keuken. Een echte aanrader!
fijnproever-veluwe .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2018
Op advies van vrienden bij Gio's wezen eten. Alle verhalen al gehoord over de Italiaanse chef; het restaurant zonder menu- en wijnkaart. En alle verhalen blijken waar :-) Maar dat was dan ook precies wat we wilden. Wat een sfeer, wat een heerlijke gerechten. Italiaans koken zoals het hoort.

Vooraf een prachtige salade met o.a. rucola. Oogt simpel, maar smaken zijn formidabel. De ossenhaas was heerlijk mals, goed op smaak, bijgerechten fantastisch. En ja, er was ruimte voor de echte tiramisu. Lekker licht, niet te zwaar op de maag gelukkig. Aperitief en wijnen prima.

Eigenaar (op leeftijd) komt zelf bestelling opnemen. Personeel erg behulpzaam, grappig ook. Serveren gerechten vanuit schalen op je bord. Sfeer was perfect.

We waren wat later die avond (omdat het eerder op de avond vol zat), daardoor lag het tempo van de gangen wat hoog. Als we terug zijn in Maastricht, gaan we weer. En wie er nog niet geweest is, moet alsnog gaan.

Tip: neem contante fooi mee :-)
Herman K.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Meermalen hier gegeten: ik ken Gio al meer dan 30 jaar (voorheen op andere locaties als Da Giovanni en later GIO in Maastricht). Super lekker, top Itiaiaans. Je moet wel open staan voor het huidige concept met een beperkte keuze: maar Gio verwent je.
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2017
De Italiaanse cuisine is bij Gio's in Maastricht en omstreken veruit de beste, de kwaliteit staat hier ver voorop. Ookal is de keuze berperkt, het eten maakt dit meer dan goed.
De service is mijns inziens altijd zoals het hoort, waardoor het ècht voelt alsof je bent gaan uiteten. Dit is iets waarin veel restauranten tekortschieten.

Wil je jezelf eens in de zoveel tijd verwennen, dan is dit zeker een aanrader.
Jeannette H.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Heerlijk gegeten. Alles is vers en goed klaargemaakt.
Goede wijn ook!
De bediening is snel en iedereen is hartelijk.
Het restaurant is gevestigd in een schitterend pand aan het Vrijthof.
Echt een aanrader.
Paul Z.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Gezellige Italiaan zonder kaart. Moet je wel van houden natuurlijk. Voorgerechten vond ik wat karig, zeker in vergelijking met ervaringen bij soortgelijke restaurants. De ossenhaas was wel weer voortreffelijk. Wijn was goed, al had ik geen keuze...
Guido P.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Heerlijk authentiek Italiaans gegeten, heerlijke Italiaanse wijnen gedronken. Een geweldige sfeer, alsof je in Italië een familie restaurant binnen stapt. Enige minpunt zou de acustiek kunnen zijn. Het is met een volle tent wel een behoorlijke luide klankkast.
filip D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Wat een bedrog , je krijgt zelf geen kaart en als je maar 1 gerecht vraagt moet je de volledige menu betalen....... eten was lekker bealve de zeevruchten die moet je zoeken met een vergrootglas !!
Bart T.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Wat een toptent is Gio's Cucina, op het Vrijthof in Maastricht!! Afgelopen zaterdag om 20:30u binnengekomen, om 00:45u weer naar buiten. Eenvoudige, maar zeer culinair hoogstaand menu. Geen poespas, gewoon lekker! Goeie Italiaanse huiswijnen (zowel wit als rood), geweldig vriendelijke bediening met Chef Gio die "Service à Table" voorstaat. Voor je het weet staan er 4 - 5 man personeel om je heen om een prachtig schilderijtje op je bord te toveren. Eenmaal aan tafel is het een prettige en gezellige sfeer, de akoestiek is goed, ook al zit het helemaal vol...en dat zit het...en meer dan terecht! Volgende keer wanneer we weer in Maastricht zijn, komen we zeker weer eten. Je laat je mobiele nummer achter, drinkt een biertje op het terras op het Vrijthof en ze bellen je als er een tafeltje vrijkomt, prima concept! Speciale dank aan Ghazal, zijn is echt geweldig! Kortom, Gio's Cucina: een absolute aanrader!!
Heide J.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Wat een verademing! Echte Italiaanse keuken zonder opsmuk, geëxperimenteer of andere fratsen.
Gewoon genieten in een bijzonder leuke omgeving en heel voortreffelijke bediening. Een sommelier die weet wat hij aanbeveelt. Een avond uit met zijn tweetjes of met goede vrienden wordt op die manier gewoon een niet te vergeten belevenis.
Het bijzondere is dat er geen kaart is. Je eet gewoon wat de chef heeft gekook wel met keuze tussen vis en vlees. Reserveren is ook niet mogelijk omdat zij iedere avond gewoon vol zitten. Gewoon aanschuiven en je ziet wel of er plek is. Dat zegt ook al veel over de kwaliteit.
Een voorbeeld voor vele ‘zogenaamde’ Italiaanse restaurants die vergeten zijn hoe fantastisch de pure Italiaanse keuken is.
Wij komen zeker terug !!
Wil & Heide
Frederik_de_Baspod .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Frederik de Baspod wist het wel.
Jaren geleden hadden wij al wel eens gegeten bij Gio. De waardering was eenvoudig: de beste Italiaan in Nederland.
Bij bezoeken aan de hoofdstad van Limburg is het vaak Beluga, of Au Coin, Toine Hermsen wat in het oog springt.
Eergisteren toch weer naar Gio's.

De kunst van het koken is werkelijk groots. Groots in eenvoud en in smaak. In hoeveelheid ook.

De waardering nu ietsje veranderd in: verreweg de beste Italiaan in Nederland
willeminavries .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Heerlijk gegeten voorafgaande aan het optreden van Andre Rieu. Eten, bediening, alles was in orde.
En dat met zoveel gasten die tegelijkertijd het eten geserveerd moesten krijgen. Een topavond daar op het Vrijthof.

Willemina
Jeroen W.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Heerlijk gegeten. Elk gerecht en elk bijgerecht was een lust voor oog en smaakpapillen. Het aan tafel opmaken van het bord gaf het gevoel van aandacht voor klant en eten. Na menu was even onduidelijk dat je vervolgens zelf initiatief moest nemen voor dessert en koffie. Maar echt een aanrader!
GNC K.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Reserveren was niet mogelijk, dus op tijd en goed geluk er heen gegaan. Precies op tijd, er was nog 1 tafel voor 2 beschikbaar. Mooie ruimte, hoge plafonds, mooi gedecoreerd. Geen kaart, ook niet voor de wijn. De chef, een typische Italiaan komt vertellen wat we eten. Voorgerecht is voor iedereen hetzelfde, tussengerecht Ravioli of Aoli, hoofdgerecht zeevruchten, ossenhaas of lam.
Gekozen voor de Ravioli en het lam. Fantastisch wat een mooie smaken en een prachtige opmaak. De borden worden aan tafel met veel liefde en zorg opgemaakt door de chef en een of twee secondanten, dit op zich is al een beleving.
De bijgerechten, allemaal even lekker. Na hadden we nog een Tiramisu, ook niet te versmaden. O ja, de wijn, past er perfect in. Al met al een heerlijke beleving.
Is er geen plaats, dan geef je je telefoonnummer en wordt je gebeld. Doe het, het is het wachten echt waard.
Mario V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Voor de 3de keer hier gegeten. Nu met 4 vrienden. Wat was het weer fantastisch. Ik denk het beste Italiaanse restaurant van Nederland. Met een Italiaanse moeder ben ik heel kritisch, maar dit is echt top. Vooraf perfecte salade met heerlijk parmezaanse kaas, bruchetta met tomaat en meloen met ham. En dan moet het nog beginnen. Pasta was ravioli met de beste tomatensaus ever. Wat een genot. Daarna konden we kiezen uit vis, lam en ossenhaas. Vis was een schotel met kabeljauw, garnalen, mosselen en kokkels. Zo vers en vol van smaak. De tafel vol van bijgerechten. Het kon niet op. Als afsluiter een perfecte tiramisu. Dit wordt mijn vaste adresje in Maastricht. Was het eigenlijk al.
Maarten P.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Concept is leuk bedacht, eten is redelijk tot goed, maar toch met een ontevreden gevoel naar huis. Na afloop van de derde gang hebben wij drie kwartier gewacht op wat volgde: niks dus. Dessert bleek geen onderdeel van de gangen, maar pro actief werd er niks aangeboden, zelfs geen koffie. Jammer!
SpiderIV .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Top! super vers, puur en dus erg lekker. Absoluut een aanrader. In reacties nogal wat opmerkingen dat dit restaurant duur is. Wellicht mijn "Randstad achtergrond" maar EUR 120 voor 2 personen met 6 glazen wijn en twee dubbele espresso na ......... prijs kwaliteit is gewoon uitstekend.
Sigrid Z.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Fantastische ervaring. Mooi klasdiek decor (prachtige rozen), vriendelijk personeel. Eten was voortreffelijk. We hadden helaas geen tijd genoeg voor het pasta tussengerecht. Wel even wennen, dat het personeel de wijn uitkiest, maar deze paste voortreffelijk bij het eten.
We komen zeker terug, ondanks de forse rekening
Nadine L.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
In de schaduw van de Sint Servaas aan het Vrijthof, waan je je even echt in Italië. Hier zwaait Gio de scepter – en dat doet hij echt op zijn Italiaans, zonder concessies. Dat betekent allereerst dat je niet kunt reserveren. Ga dus op tijd (lees: voor zes uur) als je zeker wilt zijn van een tafeltje. Mocht je te laat zijn en alle tafeltjes al bezet aantreffen, dan kun je altijd je telefoonnummer achterlaten. Zodra er plek is – en Gio het niet vergeet – word je gebeld en kun je aanschuiven.
Een menukaart is er bij Gio’s ook niet. Het is eten wat de pot schaft, maar wees gerust: alles wat door de volledig Italiaanse bediening op tafel wordt gezet, is om je vingers bij af te likken. Het voorgerecht is bepaald. het tussen- en hoofdgerecht biedt je de keuze uit twee gerechten. Ook over de wijn hoef je je hoofd niet te breken: het enige dat je moet doen, is kiezen tussen witte of rode wijn. En genieten natuurlijk, zoals het een echte Italiaan betaamt, met volle teugen! Wij kijken nu al uit naar de volgende keer!