Over het restaurant Ginger & Ale

Een sfeervol ingericht restaurant (boven de Albert Heijn) als huiskamer van Watergraafsmeer. Familie staat centraal, Familiebrunch op zondag. Ook aan kinderen wordt gedacht, denk aan speelhoek met op zondag een knutselmeisje en de mogelijkheid om je eigen pizza te maken en beleggen (incl certificaat pizzabakkertje) De openslaande ramen zorgen voor een weidse buiten sfeer. De avond kaart bestaat uit gerechten van over de hele wereld om samen te delen. Voor de veganisten en vegetariërs is er voldoende keuze of mogelijkheid de gerechten aan te passen. De lunchkaart heeft zowel klassieke als moderne gerechten.
Zoals de naam al doet vermoeden wordt er achter de bar met gember en ales gewerkt. Van verse gemberthee tot eigengemaakte gember bier. De ales en speciaalbieren zijn op tap en fles te verkrijgen.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Ginger & Ale

tram 9 van en naar Diemen ( Precies tussen de Kruislaan en Hugo de Vrieslaan)
  • Kom je met de auto?
    Het restaurant zit op de 1e verdieping van het gebouw Hugensdock, boven de AH !
  • : Om en nabij Ginger & Ale is voldoende parkeergelegenheid (betaald)

Door de week vanaf 9 uur in de ochtend geopend
In het weekend vanaf 10 uur in de ochtend geopend

Jouw recensie over het restaurant Ginger & Ale

Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Shared dining, diverse kleine gerechten om te delen, bijna hele diner kaart geproefd met z’n zessen. Paar bijzondere gerechten: rode poon & de eend, veel rode biet gebruikt in diverse gerechten, ook veel zwammen. De kipspiesjes met curry, de broodjes met pulled piek en de poke bowl met zalm en de sashimi: prima, maar niet bijzonder o.i. Vriendelijke service, weliswaar modern, maar niet heel gezellig interieur. Prijs kwaliteit: goed
Hans K.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Voor de tweede keer in korte tijd weer bij G&A gegeten, deze keer met een vernieuwde kaart. alles was lekker: de soep (die wel iets warmer had gemogen), de vegetarische gerechten, de kip en de vis. En ook de toetjes!
Nu nog werken aan een echte cappucino!
Rishaf K.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Goed ontvangen snelle service, concept elk gerecht wordt in kleine hoeveelheden geserveerd. Gerechten zijn heerlijk. Echter kan de prijs per gerecht wel wat goedkoper.
Guido K.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Mooi restaurant in de Watergraafsmeer. Bediening zeer attent en vriendelijk. De kleine gerechtjes waren erg goed van smaak en mooi opgediend. Lekkere smaak combinaties en de pinot grigio dronk er goed bij weg.
Maaike B.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Sfeervol restaurant op leuke locatie met vrij kleine maar interessante kaart (oa kangaroosteak) Hapjes zijn in maatje voor- en tussengerecht (dus leuk om met elkaar te delen) en drie porties maakt ongeveer een hoofdgerecht (al kan dit wel behoorlijk verschillen want de coquilles waren bv echt een mini hapje en de tabouleh salade was juist een behoorlijk bord. Alles was wel erg smaakvol en de service was ook prima.
Chy B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Top
Joey V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Zeer lekkere kleine gerechtjes die je super goed met elkaar kan delen.
Michelle C.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Aparte locatie, vriendelijk personeel, leuke en vernieuwende gerechtjes maar helaas was het een wat beter van kwaliteit dan het andere
paul B.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Wij hebben vrijdagavond met 4personen gegeten in Ginger & Ale en een waar culinair 'pareltje' ontdekt in Amsterdam -Oost.
Onze verwachtingen waren hoog gespannen maar Ginger & Ale heeft werkelijk alles overtroffen!

Alle bestelde gerechten waren werkelijk hoogstaand; de pompoensoep (amuse)
sashimi, coquilles St. Jacques, hummus met rode biet en pulled porc waren echt super en Rabarber Crumble dessert en espresso waren voortreffelijk ! Voeg daar het bijzonder vriendelijke en attente personeel aan toe en je hebt alle ingredienten voor een TOP avond! Echt een aanradertje! Wij komen er beslist voor terug!
Dolly H.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Matige bediening, de een wel beter dan de ander.
prijs/kwaliteit cq kwantiteit ver te zoeken.
te lang op gerechten gewacht, terwijl het niet druk was.
Mariska V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Heerlijk gegeten, erg originele kaart. Frisse smaken, verassende combinaties en mooi gepresenteerd. Ik ga zeker nog een keer om alle andere gerechten uit te proberen!
Maaike S.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Moet meer bekend worden gemaakt in de buurt zodat het wat drukker wordt.
Babette V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
De sfeer was vriendelijk, de bediening aandachtig, de ruimte bijzonder, het eten heel wisselend van kwaliteit en de porties aan de kleine kant (de aanbevolen 1,5/2 porties per persoon om te delen zijn erg karig).
Wel echt een aanwinst voor de buurt als de prijzen met 25% naar beneden kunnen.
catelijne E.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Prettige, ongedwongen plek. Aardige, adequate bediening. Mooie aanbieding (50% korting op de hele rekening, inclusief drank). Kortom: een aanrader!
Bas L.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Heerlijk gegeten en een leuk concept ook met de sharing dining plates.

Het restaurant is nog wat lastig te vinden wat waarschijnlijk de beperkte drukte verklaart. Ondanks dat het dus rustig was vond ik de plek waar wij zaten wel sfeervol overkomen. De goede bediening droeg ook zeker bij aan de leuke sfeer in het restaurant.

Een klein puntje van "kritiek" ik vond een paar van de gerechten qua prijs wat aan de hoge kant gelet op het gerecht zelf. Al met al vond ik de totaalprijs waar wij voor gegeten hebben gewoon prima en vergelijkbaar met een restaurant zonder sharing dining concept.

Zeker een aanrader om hier een keer te gaan eten of borrelen!
Jonathan B.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Geweldig gegeten en fantastische service!
Max R.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
De ingang is moeilijk te vinden en het restaurant dat op de eerste verdieping ligt valt vanaf de straat totaal niet op. Hoe vaak zijn we niet bij de AHsuper geweest zonder te weten wat daarboven voor moois wordt geboden: Oog en tongstrelende gerechten! We hadden de huisgemaakte wortelsoep (heel goed gekruid), de artisjok gevuld met geitenkaas (overtreft in alle opzichten de verwachting) en de coquilles in noillypratsaus (heerlijk en mooi geserveerd; het enige dat we daarbij misten was een stukje stokbrood om te genieten van het laatste restje van die heerlijjke saus). Wij kunnen vaak niet de verleiding weerstaan van elkaars bordje te proeven en het concept van dit restaurant met "sharing plates" komt daar helemaal aan tegemoet. Ook voor de ontvangst en bediening niets dan lof. De prijs-kwaliteitverhouding is zo gunstig te noemen, dat we ons wat beschaamd voelden bij de reservering te hebben aangegeven van de iens korting gebruik te willen maken.
Jody R.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
Was niet druk binnen. Heel vriendelijke personeel.
Alle gerechten waren lekker met als uitschieter de kangoeroe en sloppy joe.
Ik kom hier zeker terug.
G. J.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Geen gasten verder, ongezellig. Ober vergat dingen, niet attent/oplettend, jammer. Teleurstellend. Ik weet niet of ik weer kom. Beetje een domper na de vorige keer. Goed personeel is zo belangrijk!. Eten was wel goed.
Nicolle W.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
De locatie vonden we niet gezellig. Door de hoge plafonds en het felle licht voelt het meer een sportkantine dan een restaurant. Wellicht kunnen er doeken gehangen worden tussen de lager hangende balken om tot een iets knussere sfeer te komen.