Over het restaurant GIN NEO

Jeugd, emotie en seizoen

Gin Neo is jong, funky, creatief. Er wordt een wisselend 'tasting menu' geserveerd, waarbij originele ingrediënten en bijzondere combinaties de boventoon voeren. Eigenaar Jin is naast gin-tonics ook gek op wijnen, waarover de sommelier je alles kan vertellen. Laat je verrassen door aanstormend keuken geweld!

Meer informatie over restaurant GIN NEO

Benjamin V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
sophiewas .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Heerlijk gegeten! En ook echt bijzonder! Fijne bediening, goeie timing. Goeie wijnen en advies. Sterwaardig! Een aanrader om naar toe te gaan.
Grace D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Ongedwongen sfeer. Vriendelijk personeel! Goede kennis van de wijnen. Casual/sjiek, mogelijk. Ik was er met mijn man en 3 dochters. We wilden 2e Kerstdag uit eten, maar niet overdreven duur. Voor 58 euro een 6-gangen menu.
3 van het gezin namen een wijnarrangement. Kwam op 7 euro per glas. Ik eet geen vlees, maar wel vis. Niet alle vissoorten. Geen probleem. Een dochter woont en werkt in Londen en gaat daar veel uit eten en de andere woont en werkt in Chicago en eet ook veel buitenshuis. Ze vonden het een heel leuk sfeervol restaurant. Niet aan leeftijd gebonden, ondanks dat het personeel wel jong is. Dicht bij mijn huis op de Prinsengracht. Groet Grace Dubois
Claire S.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Een restaurant, waar je niet langs loopt. Je moet weten dat het er zit. Bediening kent de etiquette zonder dat het stijf over komt. Als je open staat voor nieuwe ontdekkingen op het gebied van eten, is dit restaurant zeker aan te raden.
nathanvr .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Eten was erg lekker, porties waren niet heel groot. Wel leuk dat de gerechten iets uit de jeugd moesten voorstellen. Zeker een aanrader om eens te eten
Annemiek T.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
heerlijke ervaring ! geweldig een muziek stuk met verschillende tonen in smaken ! extra gerechten zijn duur let hier bij op . Ander ja de rekening niet meer betaalbaar

Baptist P.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Verrassend lekker gegeten bij Gin Neo in Amsterdam! Leuke combinaties, licht verteerbaar. Prettige service door gemotiveerde mensen.
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
3 echt lekkere gerechtjes, 1 aardig en toetje vonden wij niet lekker. Voornamelijk vlees en vis, had wat meer groenten mogen hebben. Bediening top!
Corina D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij Gin Neo, mooie combinaties van smaken/ingrediënten. Er werd netjes gevraagd of we het aantal gangen wilden uitbreiden met een extra gang (kaas als extra dessertgang) maar helaas bleek achteraf dat de oesters en ham die we als tussengerecht kregen gewoon voor bijna € 25,00 als extra kosten op de rekening stonden. Er was niks gevraagd of gemeld dus dat is niet oké, ongevraagd 2 extra gerechten op tafel zetten die voor dat bedrag extra op de rekening komen. Ook was het erg lang wachten tussen verschillende gangen.
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijke gerechten, heerlijke wijnen.
Goede en interessante tekst en uitleg van Jin.

Enige tip opmerking; De schaalvergroting, is enigzins ten koste gegaan van de persoonlijke aanpak zoals op de westermarkt.
Doordat de bediening zo ver is uitgebreid, heb je elke keer andere personen aan tafel, die een gerecht uitserveren/ cq de wijn toelichten. Dit maakt dat het iets minder persoonlijk is.

Doet niks af aan de waanzinnige keuken en de prachtige gecomponeerde creaties.
Jullie zijn een ster waard. (en misschien meer)
Mark K.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Het eten was echt erg goed, helemaal niets mis mee. Vond het personeel niet enthousiast, enige die het goed deed was een lange dame die volgensmij runner was. Maar voor de rest erg terughoudend en een beetje arrogant. Vond het ook erg apart dat ze maar 1 biertje hebben, en dan ook nog een saai pilsje. Tegenwoordig is er zo veel goed bier.. maar ze hebben duidelijk de keuze gemaakt om te focussen op wijn en gin & tonics, beetje ouderwets en jammer vind ik. Maar het eten was wel echt heel goed, en betaalbaar. Daar zou ik zeker voor terug komen, het personeel alleen niet.
Eline H.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Een dikke 8,5 voor het eten! Super lekkere gerechtjes en bijzondere smaken. De combinaties waren verrassend en out-of-the-box. 40 euro voor een 5 ganger diner van deze kwaliteit is echt super! Ook de gintonic als aperitief was heerlijk! Waarom dan toch een 7,5? Wij vonden het wijnarrangement tegenvallen. We kozen voor een wijnarrangement, omdat we het leuk vinden om bijzondere bijpassende wijnen te proeven. Helaas werd bij de 3e gang de El Arino gewurztraminer geserveerd, een beetje onze "doordeweekse-avond-wijn" die overal voor 6/7 euro te krijgen is. Ik vind het prima om 7 euro per glas voor een wijnarrangement te betalen, maar dan wel graag íets bijzondere wijn. Nu hadden wij het gevoel dat de relatief lage prijs van het (hele goede!!) eten werd gecompenseerd door de drankrekening. Ook omdat het gevraagde "karafje water" werd ingewisseld voor een fles bronwater. Als er over een tijdje een nieuw menu komt komen we graag weer langs, maar dan bestellen we zelf een mooie fles wijn erbij :) Het personeel is overigens vriendelijk en attent!
Max W.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Hallo Jin en colleages,

Innovatief, super smakelijk ! Of er een engeltje op je toch " piest "!

We komen terug ! !
Thomas S.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Verassende smaken, kleuren en texturen; spannende gerechten. Bediening matig, voornamelijk door een systeem waar voor bestellen van eten, wijn, uitserveren en afhalen er andere bediening was. Hierdoor ontstaan misverstanden, lange wachttijden en een algeheel rommelig gevoel; jammer want eten is echt de moeite waard!
Sander K.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Misschien was dit high-concept restaurant de verkeerde keuze voor deze vrijdagavond, maar wat was Gin Neo een misser. Na 2 uur en 10 minuten waren we nog niet verder dan halverwege in het 5-gangen menu en gooiden we (gezelschap van 3) de handdoek in de ring. We kwamen om 21.00 uur binnen, een tafeltje pal onder de luidspreker die regelmatig ons gesprek deed verstommen. Vriendelijke maar niet aandachtige bediening, de eveneens vriendelijke chef die af en toe wat kwam vertellen maar vergat te luisteren en echt naar ons te kijken, de (drinkbare, maar flauwe Pinot Grigio) die tijdens het eindeloze wachten steeds werd bijgevuld. Gelukkig konden we ook een 'snack' bestellen, het was immers al laat en we wilden wat eten. De snack bestond uit mini oesters en wat ham (80 gram) die we later op de rekening terug zagen voor samen €34 en een amuse ter grootte van een vingerhoed. Een Scandinavische sous-chef (?) die gerookte mosselen kwam brengen met een verhaal waar (sorry hoor) echt geen touw aan vast te knopen was. Of het lekker was? De oesters met gember waren heel OK, de vis was te vissig, de (ongewassen?) aardappel met ei weinig subtiel. Het stukje bloedworst was het beste, al was de vegetariër in ons gezelschap (toch zeer duidelijk gemeld bij reservering) er niet zo blij mee. Die uitglijder werd allerijl opgelost, dus het kan wel, enig tempo maken in deze keuken. Uiteindelijk met tranen in onze ogen vroegtijdig vertrokken, er werd ons een kleine korting op het menu gegund. Wat rest? Een verprutste avond in een restaurant met een in zelfzuchtige pretentie gesmoorde potentie (op een bedje van vriendelijkheid, dat wel).
Meggie T.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Hoge verwachtingen van het eten helaas niet waargemaakt. De gerechten zagen er wel allemaal prachtig uit alleen vonden wij veel onverwachte smaakcombinaties (wat juist verrassend kan zijn) niet erg bij elkaar passen. Sfeer was wel top!
lindhoutjuliette .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Gestoord lekker gegeten. Bijzondere smaakcombinaties en fantastisch attente service. Ongehoord lekker. Ik wil weer!!! Enige minpunt is de slechte akoestiek ; misschien een gordijntje ophangen.