Over restaurant GIN NEO

Jeugd, emotie en seizoen

Neo Bistro Gin & Wines is jong, funky, creatief. Midden in de Jordaan kun je hier kiezen voor het maandelijks wisselende tasting menu, waarbij originele ingrediënten en bijzondere combinaties de boventoon voeren. Eigenaar Jin is naast gin-tonics ook gek op wijnen, waarover de sommelier je alles kan vertellen. Laat je verrassen door aanstormend keuken geweld!

Meer informatie over restaurant GIN NEO

Maandag tot en met zondag 18:00/22:00

• Af te huren , Wi-Fi
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
3 echt lekkere gerechtjes, 1 aardig en toetje vonden wij niet lekker. Voornamelijk vlees en vis, had wat meer groenten mogen hebben. Bediening top!
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijke gerechten, heerlijke wijnen.
Goede en interessante tekst en uitleg van Jin.

Enige tip opmerking; De schaalvergroting, is enigzins ten koste gegaan van de persoonlijke aanpak zoals op de westermarkt.
Doordat de bediening zo ver is uitgebreid, heb je elke keer andere personen aan tafel, die een gerecht uitserveren/ cq de wijn toelichten. Dit maakt dat het iets minder persoonlijk is.

Doet niks af aan de waanzinnige keuken en de prachtige gecomponeerde creaties.
Jullie zijn een ster waard. (en misschien meer)
Mark K.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Het eten was echt erg goed, helemaal niets mis mee. Vond het personeel niet enthousiast, enige die het goed deed was een lange dame die volgensmij runner was. Maar voor de rest erg terughoudend en een beetje arrogant. Vond het ook erg apart dat ze maar 1 biertje hebben, en dan ook nog een saai pilsje. Tegenwoordig is er zo veel goed bier.. maar ze hebben duidelijk de keuze gemaakt om te focussen op wijn en gin & tonics, beetje ouderwets en jammer vind ik. Maar het eten was wel echt heel goed, en betaalbaar. Daar zou ik zeker voor terug komen, het personeel alleen niet.
Eline H.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Een dikke 8,5 voor het eten! Super lekkere gerechtjes en bijzondere smaken. De combinaties waren verrassend en out-of-the-box. 40 euro voor een 5 ganger diner van deze kwaliteit is echt super! Ook de gintonic als aperitief was heerlijk! Waarom dan toch een 7,5? Wij vonden het wijnarrangement tegenvallen. We kozen voor een wijnarrangement, omdat we het leuk vinden om bijzondere bijpassende wijnen te proeven. Helaas werd bij de 3e gang de El Arino gewurztraminer geserveerd, een beetje onze "doordeweekse-avond-wijn" die overal voor 6/7 euro te krijgen is. Ik vind het prima om 7 euro per glas voor een wijnarrangement te betalen, maar dan wel graag íets bijzondere wijn. Nu hadden wij het gevoel dat de relatief lage prijs van het (hele goede!!) eten werd gecompenseerd door de drankrekening. Ook omdat het gevraagde "karafje water" werd ingewisseld voor een fles bronwater. Als er over een tijdje een nieuw menu komt komen we graag weer langs, maar dan bestellen we zelf een mooie fles wijn erbij :) Het personeel is overigens vriendelijk en attent!
Max W.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Hallo Jin en colleages,

Innovatief, super smakelijk ! Of er een engeltje op je toch " piest "!

We komen terug ! !
Thomas S.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Verassende smaken, kleuren en texturen; spannende gerechten. Bediening matig, voornamelijk door een systeem waar voor bestellen van eten, wijn, uitserveren en afhalen er andere bediening was. Hierdoor ontstaan misverstanden, lange wachttijden en een algeheel rommelig gevoel; jammer want eten is echt de moeite waard!
Sander K.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Misschien was dit high-concept restaurant de verkeerde keuze voor deze vrijdagavond, maar wat was Gin Neo een misser. Na 2 uur en 10 minuten waren we nog niet verder dan halverwege in het 5-gangen menu en gooiden we (gezelschap van 3) de handdoek in de ring. We kwamen om 21.00 uur binnen, een tafeltje pal onder de luidspreker die regelmatig ons gesprek deed verstommen. Vriendelijke maar niet aandachtige bediening, de eveneens vriendelijke chef die af en toe wat kwam vertellen maar vergat te luisteren en echt naar ons te kijken, de (drinkbare, maar flauwe Pinot Grigio) die tijdens het eindeloze wachten steeds werd bijgevuld. Gelukkig konden we ook een 'snack' bestellen, het was immers al laat en we wilden wat eten. De snack bestond uit mini oesters en wat ham (80 gram) die we later op de rekening terug zagen voor samen €34 en een amuse ter grootte van een vingerhoed. Een Scandinavische sous-chef (?) die gerookte mosselen kwam brengen met een verhaal waar (sorry hoor) echt geen touw aan vast te knopen was. Of het lekker was? De oesters met gember waren heel OK, de vis was te vissig, de (ongewassen?) aardappel met ei weinig subtiel. Het stukje bloedworst was het beste, al was de vegetariër in ons gezelschap (toch zeer duidelijk gemeld bij reservering) er niet zo blij mee. Die uitglijder werd allerijl opgelost, dus het kan wel, enig tempo maken in deze keuken. Uiteindelijk met tranen in onze ogen vroegtijdig vertrokken, er werd ons een kleine korting op het menu gegund. Wat rest? Een verprutste avond in een restaurant met een in zelfzuchtige pretentie gesmoorde potentie (op een bedje van vriendelijkheid, dat wel).
Meggie T.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Hoge verwachtingen van het eten helaas niet waargemaakt. De gerechten zagen er wel allemaal prachtig uit alleen vonden wij veel onverwachte smaakcombinaties (wat juist verrassend kan zijn) niet erg bij elkaar passen. Sfeer was wel top!
Lindhoutjuliette .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Gestoord lekker gegeten. Bijzondere smaakcombinaties en fantastisch attente service. Ongehoord lekker. Ik wil weer!!! Enige minpunt is de slechte akoestiek ; misschien een gordijntje ophangen.
Bastiaan V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Lekker, bijzonder eten. Goede ontvangst met een ongedwongen sfeer. Leuke moderne inrichting die aansluit bij de ervaring van het eten.
René S.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Verrassende gerechten. Zeer smaakvol!
Britt L.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Echt heerlijk gegeten! Goede service en net even dat stapje extra, die puntjes op de i, maakt dat de bediening en het eten echt super goed is!
Wij merkte dat ze 1 mannetje te weinig stonden, zowel in de bediening als de keuken. We moesten een beetje lang wachten op de gerechten. Maar het lange wachten werd steeds beloont met unieke smaken en verrassende gerechten die je zintuigen deden prikkelen.
Ga zeker nog een keer naar Gin Neo!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Verrassende en lekkere gerechten, technisch van zeer hoge kwaliteit
Isa M.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Eten bij Gin Neo is een feest! We waren elke keer weer verrast door hoe prachtig alles eruit zag, en hoe heerlijk alle bijzondere smaken bij elkaar kwamen! Het is zo mooi om te zien als mensen met zoveel aandacht en liefde werken.
Echt verwennerij om hier te eten. De kok zelf kwam ook regelmatig langs om gerechten te brengen en uit te leggen wat er aan ingrediënten gebruikt was, en waar ze vandaag kwamen, en ook de rest van het personeel was heel gastvrij, rustig, je hoefde nooit te lang te wachten...tja....echt een aanrader gewoon!
Matthijs N.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Het eten was fantastisch, erg bijzondere gerechten. Helaas hadden wij denk ik, hoop ik tenminste, wat pech met de bediening. Naast dat het leek alsof er een verkoop target op de (dure) waterflessen stond waren de serveersters niet heel klantvriendelijk. Hier is zeker nog ruimte voor verbetering!
Marco L.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Zondagavond heerlijk gegeten met 5 vrienden. Verrassend vast 5-gangen menu, bijzondere gerechten, prachtig gepresenteerd, en vooral erg lekker. Huiswijnen (wit en rood) pasten goed bij het eten. Ontvangst en bediening vriendelijk en professioneel, Gin spreekt vol passie over zijn gerechten. Het mooie restaurant zit een beetje verstopt in de Noorderstraat, maar "een omweg meer dan waard". Aanrader!
Paul T.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Met hoge verwachtingen gereserveerd, en geen moment teleurgesteld. Fantastisch, creatief menu met nieuwe smaken en verrassende, soms grappige variaties op de Chinese achtergrond van de chef. Een prettige plek om elkaar te ontmoeten. Erg vriendelijke en kundige bediening. Absoluut een aanrader, ik neem hier meer mensen heen!!
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Op vrijdagavond bij Gin Neo gegeten. We wisten niet helemaal wat te verwachten door de uiteenlopende recensies, maar bij aankomst bleek het restaurant helemaal vol. Een goed teken! Chef Jin kwam aan tafel om het concept uit te leggen: zes lichte gerechtjes voor 35 euro. We hebben dit uitgebreid met twee oesters en ham met passievrucht vooraf, erg lekker!

De verrassende gerechtjes waren allen smaakvol en ook mooi opgemaakt. Van schol tot aardappel en van haring tot peche melba: smakelijk! Alleen de eend vonden we iets minder en wat aan de taaie kant. Vooraf hebben we twee goede Gin Tonics genomen en daarna een paar passende glazen wijn, die door de sommelier op het juiste moment geserveerd werden. Alleen de temperatuur van de wijn was naar ons idee niet altijd helemaal 100% (de witte wijn bij de schol had iets kouder gemogen).

Los van deze twee kleine puntjes een mooie avond in een gezellig restaurant, met uitstekende service. We komen zeker terug!
Donny S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Verrassende gerechten met veel smaak. Goede service. Hapje met het pistooltje was wat mij betreft meer bedoelt om iets 'geks' te doen dan dat het ook de smaak ten goede kwam.. Maar het 6-gangen diner was origineel en super smaakvol!
Merlijn H.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Op aanraden van een aantal mensen bij Gin Neo gegeten gister. Nou dat was een hele grote teleurstelling. Er schortte echt heel veel aan.

Ik som op:
- Gerecht met Kimchi en Appel die simpelweg zuur was. Geen balans met andere smaken die wel werden genoemd, maar niet terug waren te vinden
- De witte wijn was niet koud genoeg gereserveerd. Die moest eerst in een emmer voordat ie op temperatuur was. (maar gelukkig wel erg lekker) -> Velich TO 2013Neusiedlersee · Austria
- Een gerecht met Lavas waarbij je echt alleen lavas proefde. Wel eens een slok maggie genomen? :-/
- Gerecht met roodbaars ronduit was flauw.
- De eend was taai
- Dessert met perzik waarbij de laatste niet eens rijp was

Eigenlijk was wat betreft het eten alleen een klein voorgerecht met pulpo lekker. Die was smaakvol en bereid in sake.

Nee, dit was voor 100 eur per persoon echt zwaar onder de maat.