Ben je er klaar voor om je smaakpapillen te trakteren op een feestje? Bij GIN NEO kun je er namelijk op rekenen dat je zintuigen even op scherp worden gezet. De mooie gerechten zijn goed op smaak en bevatten mooie en soms ook hele bijzondere combinaties. Je eet hier een menu van zes gangen voor een schappelijke prijs van 35 euro per persoon). Het menu wordt samengesteld aan de hand van wat er geleverd kan worden. Het groen komt van een moestuin waar ze zelf regelmatig even langs gaan om te ‘shoppen’, de vis komt uit de Noordzee en het vlees is van Hollandse bodem. Wijnliefhebbers kunnen kiezen uit hun kaart die volstaat met bio-dynamische en natuurwijnen. In de sfeervolle knusse zaak met klassieke details eet je aan met wit linnen gedekte tafels en zit je op comfortabele stoelen en banken. Een ideaal adresje als je op zoek bent naar een fijne plek om goed te dineren. Oh en GIN NEO zit op de Noorderstraat, dat is een zijstraat van de Vijzelgracht en zit dus niet in de buurt van de Noordermarkt in de Jordaan. Deze vergissing wordt nogal redelijk vaak gemaakt.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Hou je van kaas? Neem er een plank van Nederlandse kazen bij. Een goede manier om je diner mee af te sluiten.

Over het restaurant GIN NEO

Jeugd, emotie en seizoen

Gin Neo is jong, funky, creatief. Er wordt een wisselend 'tasting menu' geserveerd, waarbij originele ingrediënten en bijzondere combinaties de boventoon voeren. Eigenaar Jin is naast gin-tonics ook gek op wijnen, waarover de sommelier je alles kan vertellen. Laat je verrassen door aanstormend keuken geweld!

Glas champagne

• Af te huren , Engels gesproken , Nederlands gesproken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant GIN NEO

O. M.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Lekker, vriendelijk, bijzonder wijnen, verrassende gerechten, de kok komt aan je tafel uitleg geven wat je gaat eten. Goed voor een date;)
Fenne B.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Uitstekend, bijzonder eten, een fijne sfeer en prettige prijs-kwaliteitsverhouding. De bediening was snel maar niet té snel. Zeker voor de herhaling vatbaar!
C.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2018
leuke, lekkere, originele gerechtjes van eerlijke ingrediënten. Hele attente bediening en een leuke wijnkaart.
Leuke plek voor zowel een familie diner als een zakelijk diner.
George G.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2018
Het eten was super! Ik had van tevoren gebeld voor een kleine verrassing en dat pakte perfect uit. Kaasplankje met de bijpassende wijn is ook absoluut een aanrader
Jaap F.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Afgelopen vrijdag 8 juni met 4 vrienden bij Gin Neo gegeten, uitgekozen n.a.v. de positieve recensies.

Al met al helaas tot de conclusie gekomen dat dit niet erg geslaagd was.

De ruimte is ietwat bedompt aangezien je in een soort groot souterrain aan het eten bent. Gelukkig stond onze tafel aan het raam wat wel fijn was. Helaas was er een grote groep aanwezig, aan de andere kant van de ruimte, en dit gaf zoveel kakofonie in de ruimte dat zelfs wij elkaar moeilijk konden verstaan. Dit gaf een heel onrustig en gestressed gevoel die pas overging toen de groep wegging (toen zaten wij inmiddels aan onze vierde gang). De ruimte is niet geschikt voor grote groepen en ze zouden dan ook niet moeten toestaan dat een grote groep reserveert. Dit gaat ten koste van alle andere gasten, en het idee van relaxed samen met vrienden bij praten wordt erg lastig. Ik weet niet of bij kleinere groepen dit geen probleem is, aangezien het verder (naast de groep) niet erg druk was, dus bij weggaan van de groep was restaurant meteen ook grotendeels leeg.

We kregen een vast menu van 6 gangen tegen een acceptabele prijs. Helaas bleek op de zeer uitgebreide wijnkaart slechts 1 wijn van 26 euro te staan en daarna was alles 43 euro of meer. Dat is m.i. echt not done. Je voelt je nogal voor blok gezet. Toen ik de 26 euro wijn bestelde kreeg ik te horen dat de grote groep alle flessen van deze wijn inmiddels had besteld en die op waren. Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat je instap wijn op kan raken, die behoor je in voorraad te hebben. Ik kreeg wel korting op een andere wijn, maar werd min of meer verplicht een wijn te kiezen die ik niet wilde en daar ook nog 35 euro voor moest betalen. Dit kan m.i. echt niet. Zorg dat je minimaal en paar lager geprijsde wijnen hebt, en zorg dat die nooit zijn uitverkocht.

Het eten kwam in 6 gangen. Op zich leuke gerechtjes en op smaak. Hoewel niet alle gerechtjes geheel naar mijn smaak waren was er wel aandacht aan besteed. Sterke smaken, de een duidelijk meer geslaagd dan de andere. Helaas waren de gerechtjes wel erg klein zodat we aan het eind van de avond met nog redelijk knorrende magen van tafel gingen.

De bediening was wat mij betreft nogal opdringerig. We waren nog aan het aanschuiven en er werd direct gevraagd “zal ik bubbels of plat water op tafel zetten”, welke 5,50 bleek te kosten zagen we later op rekening. We hebben na de eerste fles om kraanwater gevraagd. Die hebben we gekregen. Daarnaast kwam de ober continu langs en pakte de fles wijn en schonk iedereen bij, terwijl de glazen nog gewoon vol zaten. Op zich 1 of 2 keer prima, maar bij de 6e keer was ik er wel klaar mee en heb ik gevraagd om dat niet meer te doen.

Ik ga vaak uit eten, en ben zeker bereid om mooie wijnen te kiezen en ook wat meer te betalen als eten goed is. Daarnaast vind ik entourage belangrijk. Helaas is het juist deze combinatie van zaken die niet goed uitpakte. Ik miste het fijne gevoel in de zaak, en op teveel punten klopte het gewoon niet. Het eten an sich was niet verkeerd, maar helaas wel te weinig.
Nils W.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2018
Hoop verander in de keuken. Helaas niet positief

Heb dit altijd een van de beste restaurants uit amsterdam gevonden.
Ruth W.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Heel erg smaakvol experimenteel eten. Het interieur is hip en interessant, met hele coole posters. Daarbij is de bediening netjes en vriendelijk, ze geven goed wijn advies. Als je redelijk goedkoop experimenteel wilt eten moet je hier zijn!
Thomas S.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Fantastisch zoals altijd !
Monica B.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Heerlijk gegeten, pure smaken en hele onverwachte combinaties. Ontzettend kundig personeel. Absolute aanrader in Amsterdam.
Willemijn N.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Wederom geweldige smaakcombinaties en originele/nieuwe ingredienten waar ik zelf niet mee in aanraking kom (kombu, raapsteeltjes, oestervocht verwerkt in een sausje, duindoorn, hondsdraf, etc). Het zijn lichte smaakvolle gangen en het tempo tussen de gangen is perfect. Wat ik zo bijzonder bij Gin Neo vind (en is dit mijn 4e keer) dat de gerechten altijd qua smaak perfect in balans zijn. Niet te zuur, zoet, of zout, er is altijd evenwicht. Er wordt ook veel gespeeld met natuurlijke smaken in ingredienten (bv zeewier ipv zout gebruiken). Heel creatief en verrassend!
Femke S.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Leuke ambiance met goede bediening.
Aparte gerechten; soms bijzondere en mooie smaak soms wel een beetje gek te noemen (of ik begreep het niet helemaal zoals; aperges met cacao nibs?) Het gerecht met lam had een veel te penetrante smaak (oud vlees?). Porties wel erg klein, zodat je het kaasplateau (van 10 euro pp) als aanvulling moet nemen waardoor de rekening al met al best hoog uitvalt.
Bernard K.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
Heerlijk en verrassend gegeten! Top bediening, gastvrouw was echt een gastvrouw zoals je eigenlijk nergens meer tegenkomt. Absolute aanrader en kom zeker terug!
Brenda V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
wat een super avond hebben wij gehad bij Gin Neo. Verrassende gerechten van uitstekende kwaliteit, aan tafel gebracht door de chef kok, met uitleg. Betrokken, deskundig en enthousiast personeel. Prima sfeer, prachtige wijnen. Over de kunst aan de muur valt te discussiëren , zeker omdat wij een kunstenares in het gezelschap hadden (Pauline Zeij Contemporary Art), maar het was echt een fantastische avond!
stephanie C.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2018
Fijne sfeer en goede service, mooie en heerlijke gerechten.
Ons derde bezoek aan Gin Neo, altijd weer een verrassend menu.
Ludo D.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2018
Geweldig lentemenu met sterke gerechten, alles zeer goed op smaak. Blij verrast door de combinaties, dit keer niet geforceerd maar kwalitatief hoog en simpel. De bediening liet ons meteen op ons gemak voelen en is bekwaam. Spannende wijn-spijscombinaties.
Lisanne L.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2018
Heerlijk gegeten, zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Leuke, interessante gerechten en goede service. De inrichting is erg goed, absoluut geen last van andere mensen.
Thomas V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Echt een aanrader. Heerlijk eten; mooi geserveerd; super vriendelijke mensen en een uitgebreide wijnkaart. Kortom: gaan!
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Leuke sfeer, super goede bediening. Wel erg kleine gerechtjes (zeker voor mannen). Gerechtjes kwamen in hoog tempo, je eet 4 of 5 gangen omdat je lang wil tafelen en wij kregen het binnen 1.5 uur.
Mildred D.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Wat een geweldig, verrassend en smaakvol eten. Jin weet in elk gerecht mooie en nieuwe combinaties te maken. De porties zijn precies goed. Het zelfgebakken brood is erg lekker. De coquille was een hoogtepunt, de skry met gort in vis bouillon super, het Bietje heerlijk aards met beet, het vlees verrassend door de saus met een hint van chocolade, het toetje met de prachtige naam ‘de appel valt niet ver van de boom’ een verrassende afsluiter. En dan vergeet ik nog het prachtige kaasplankje en de friandises. Kortom, we hadden een topavond. Het personeel is open, vriendelijk en attent . Ze hebben zichtbaar en voelbaar plezier in hun werk. Wij kijken nu al uit naar ons volgende bezoek.
laurabunt .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Het eten was heerlijk met verrassende smaken die perfect uitgebalanceerd waren. Ik heb wat nieuwe dingen gegeten waarvan ik ze nooit had besteld als ze op een kaart hadden gestaan, omdat ik echt niet had verwacht dat het zo lekker zou zijn. De bediening is heel erg vriendelijk en zorgt ervoor dat je een super avond hebt. Echt een aanrader.