Gewoon

Benthuizerstraat 35B 3036 CB Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Gewoon

Restaurant met wijnbar

Wat krijg je als je oer-Rotterdamse bediening combineert met Spanje en Italië? Een heel gezellige plek met onwijs lekker eten. Geniet van de mediterrane smaken in deze toegankelijke zaak waar je gewoon jezelf kunt zijn.

Meer informatie over restaurant Gewoon

• : Parkeerplaats

- Lunch vanaf 12:00

Niek V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Op zaterdagavond wezen eten bij Gewoon, leuke zaak, gezellig ingericht echt no nonsens. Wij kozen voor het 5 gangen menu, de gerechten waren lekker maar verwacht geen tapas. Daar waren de rechten niet verfijnt genoeg voor bv een bal gehakt per persoon of een kippenpoot. Het was er ook erg stil gedurende de avond was er nog 1 tafel bezet daar was in de bediening niet veel van te merken. Zo wie zo wordt er niet erg op de gasten gelet, dat viel een beetje tegen. Restaurant Gewoon is meer gewoon hapjes eten en daar hoort een andere prijs bij. Komt niet op onze lijst " Doen we nog een keer"
GerardenHeleen V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
We hebben al diverse keren in dit gezellige restaurantje gegeten. We bestellen altijd verschillende tapas en vooral de krokante kipstukjes met honing en de spareribs zijn favoriet. Wijn ook prima, wordt niet tuttig ingeschonken! Heel aardige echtpaar: zij in de keuken en hij in de bediening. De sfeer vinden we huiskamerachtig en gezellig Rotterdams! Ons zie je hier met enige regelmaat zeker terug!!
Annemieke K.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2013
Gezellig, intiem restaurant. Vriendelijke bediening en speciale wensen zijn hier geen enkel probleem (glutenvrij en vegetarisch).
Heerlijke gerechten en sausjes, de aubergines zijn top! Met vriendinnen dus een zeer geslaagde avond gehad!
Trudyjoost .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2013
Gewoon is een ongewoon verrassend restaurant in een rustige straat. Beperkt aantal tafeltjes.
Lekkere amuse, hele aparte frisse broodsalade (maar wel lekker) heerlijke tapas en lekker dessert, prima hoeveelheid.
we hadden een iens-deal voor 22,50, een leuk prijsje voor een heerlijke maaltijd.
Denisek90 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2013
Gewoon is een intiem en erg gezellig restaurant. De bediening is erg persoonlijk en het eten is heerlijk! Na het diner hadden mijn moeder en ik allebei een voldaan gevoel van gezelligheid en verrukkelijke eten.
Margo K.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2013
Verjaardag gevierd met Irma en Ria heerlijk gegeten. Tapas en de wijn top. Vriendelijke mensen geven je een thuis gevoel.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2013
Hier gegeten met de IENS Deals. Het was aardig en de mensen die hier werken doen hun best maar het doet een beetje huiskamerachtig aan. Stickers op de tafels met het tafelnummer er op, het bestek wat verzocht wordt bij je te houden bij het wisselen van de gerechten. De smaken van het eten vond ik goed, wel erg vet.
Irisheefthonger .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2013
Heerlijk gegeten en de bediening is heel vriendelijk en de gerechtjes met zeer veel liefde gemaakt en geserveerd, dat proef je! We hadden het iens-menu genomen, een aantal gerechtjes hadden een zoet tintje (zoals de auberginebeignet), wat het net even verassend anders maakt. Verder spreekt de vriendelijke huiselijke sfeer mij aan, laagdrempelig en geen overdeven poespas, GewooN lekker rotterdams :-)
Trudy K.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2013
Heerlijk gegeten, auberginebeignet was geweldig heel apart. Bediening heel attent. wijn geweldig,water gratis pluspunt. dus samen met een vriendin een heerlijke avond gehad.
Joke W.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2013
Gewoon doet zijn naam geen eer aan. Het is juist heel bijzonder!
De gastvrouw ontving ons vriendelijk; de gastheer was zeer attent.
Het iens-menu was zeer uitgebreid, gevarieerd en smakelijk. De gerechtjes waren allemaal met verse producten bereid, vooral de auberginebeignet is een aanrader.
Door het decor en de muziek voelde het als een echt Spaanse avond.
Irma V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2013
Hier samen met mijn man gegeten met een IENS deal. De gewone en een vegetarische variant. Het vooraf was redelijk maar de hoofdschotel liet zeer te wensen over. Er was weinig Spaans aan en dat was ons wel belooft. Het vlees was zwart en aangebrand, ik als vegetariër kreeg dezelfde quiche als het voorgerecht de overige gerechten zwommen in het vet. De salade was drijfnat dus het brood ook wat het dus zompig maakte. En het bestek moest voor alles gebruikt worden dus bij je houden.Nee wij zullen hier niet snel nog eens gaan eten. Jammer maar het was leuk geprobeerd. Ze probeerden het wel maar het was erg huiskamer-achtig.
EllesFred .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2013
Gisteren hier gegeten met mijn man. Ik was wat sceptisch omdat de rating in de afgelopen maanden naar beneden was gegaan. Geheel onterecht! ! ! Wat een leuk zaakje, sfeervol ingericht, super vriendelijke en klantgerichte bediening en wat een eten! Alles in overvloed en de smaken zo goed op elkaar afgestemd. Van het voor tot het nagerecht is er niets waar ik een op of aanmerking over zou willen/kunnen maken, vandaar mijn 3 tienen. Mijn man is niet zo'n gemakkelijke eter en heeft het normaal niet zo op kleine hapjes, maar hij vroeg me gisteren of ik gelijk nog een keer kon reserveren voor deze diner deal bij Gewoon, dus dat heb ik Gewoon gedaan : )
Jack D.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2013
Lekker gegeten. Prima tapas vanuit menu, lekkere passende (huis)wijn en ontspannen sfeer. Helemaal goed. Meer dan 'gewoon' :-)
RosaRianne .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2013
Ontzettend aardige bediening en de prijs is heel redelijk voor wat je krijgt. De locatie wel grappig midden in Rotterdam Noord. Een nuchtere Rotterdamse tent vol gezelligheid.
MiekeTimmer .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2013
Alles is hier dus echt gewoon, de oer Rotterdamse bediening,de inrichting,de kaart en het eten Gewoon geen hoogvlieger,in een wel meer dan gewoon pand, waar vroeger echt een mooie zaak in zat.Meer een soort buurt cafe dan een echt leuke eet tent. Tapas op de kaart, maar ja ?
Kwebbeltjuh .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2013
Ontvangst was heel super gezellig , de eigenaresse voelde direkt mijn dochter aan en de klik was gemaakt :-) ,mijn avond kon eigenlijk dus al niet meer stuk !! lekker mandje met brood,Daarna een heerlijke salade en volgens mn dochter was de calamaris zacht en knapperig. Daarna volgden de tapasgerechten en een heerlijk dessert. We hebben "GEWOON" Fantasties gegeten en gingen met een voldaan gevoel de deur uit met dank aan de medewerkers die een voor mij maar hoodzakelijk mn dochter een top avondje verzorgd hebben
dochter en ik komen dan ook zeker nog vaker bij jullie genieten van het eten en jullie gastvrijheid !!
Tonenlau .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2013
Maandagavond met 5 vriendinnen gaan eten bij Gewoon in Rotterdam. Was er 4 weken daarvoor ook al geweest en was toen erg enthousiast. Maandagavond hetzelfde gevoel er aan over gehouden! Het Iens-menu was met lekkere ovenverse broodjes, salade, 15 verschillende tapas (3 p.p) en een heerlijk nagerecht bijna te overdadig. Maar omdat alles zo lekker smaakte en zichtbaar met liefde was bereid hebben we het bijna allemaal opgegeten. Ben het absoluut niet eens met een eerdere recensie dat er te weinig eten zou zijn. Alle vriendinnen vonden het een zeer geslaagde avond. Complimenten voor de gastvrije bediening en de kok die na 4 weken toch net weer wat andere tapas op tafel zette. Een vriendin heeft alvast weer geboekt voor over 2 weken en ook ik denk dat dit een restaurant gaat worden waar we nog regelmatig zullen gaan aanschuiven. Prijs-kwaliteit verhouding is prima. Je betaalt bijna te weinig voor wat je krijgt!
Iemand Niemand .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2013
Ik vond 'Gewoon' eerlijk gezegd een beetje tegengevallen gezien de goede recensies hier.. Personeel echt 'op z'n Rotterdams' wel heel aardig hoor,daar niet van.Maar er zit niet echt tempo in en als je wat wil (bijv drinken of de kaart) moet je dat wel echt zelf vragen. Drie kwart van wat er op de kaart staat was er niet,waardoor je eigenlijk gedwongen bent om voor het standaard menu te gaan (tegenvaller!). Brood met smeersels was erg lekker,maar de salade/tapas/dessert was het 'Gewoon net niet' Bijna alles is te smakeloos/droog/saai. Alleen de aubergine beignets en de kip in wijn waren wel lekker.Verder erg kleine porties zowel van tapas als dessert.De Processo cocktails zijn wel leuk om eens uit te proberen! Misschien is dit gewoon meer leuk voor buurtbewoners die ff een hapje willen doen,maar niet een tent waar je speciaal voor naar toe gaat rijden om uitgebreid uit eten te gaan.
Xenos .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2013
Met 5 mensen het tapas menu gegeten. Ontvangst was hartelijk, meteen lekker brood op tafel, kan met water en een gazpacho.
Daarna een heerlijke salade en volgens tafelgenoten was de calamaris zacht en knapperig. Daarna volgden de tapasgerechten en een heerlijk dessert. We hebben "gewoon" heerlijk gegeten en gingen met een voldaan gevoel de deur uit met dank aan het personeel die een ongedwongen en relaxte sfeer creëerden
Wij komen zeker terug..
Eyecoach .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2013
Wij hebben gekozen voor Gewoon omdat het een restaurant is op loopafstand en je ondersteunt zo de ondernemers in je eigen buurt. We gaan geregeld eten in de wijk waardoor we een redelijk beeld hebben van de kwaliteit van de eetgelegenheden.
Om met de conclusie te beginnen: het bezoek aan Gewoon vonden wij een grote teleurstelling.
De gerechten en tapas hebben wij meestal niet helemaal opgegeten om dat de balans ontbrak. Een salade die bestaat uit een bak sla met een beperkte toevoeging. Patatas bravas met een saus die zo overheersend en niet echt lekker is dat er van het gerecht niets overblijft. De rol van het bakje mayonaise erbij is dan ook wat onduidelijk. Balletjes gehakt die gewoon slecht smaken. De inktvisringetjes en de meloen met parmaham waren redelijk. Maar geen toetje genomen en gekozen voor 'veilige' koffie.
De bediening was weliswaar vriendelijk maar ook chaotisch. Verschillende mensen aan je tafel die dezelfde vraag komen stellen. Bij binnenkomst stonden we er tijdje verloren bij omdat er niemand was die je welkom heet en je tafel wijst.
Over de entourage heb ik geen mening; wel is de slechte akoustiek storend. Op 50 cm afstand moesten we geregeld onze stem verheffen om informatie uit te wisselen. Niet erg sfeervol als je uit eten gaat.
Kortom: Gewoon nemen wij niet op in ons rijtje restaurants waar we gereld gaan eten.