Gewoon Gouds

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Gewoon Gouds

Joerian D.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Veel fouten van de serveersters. Op de carpaccio zat veel te veel saus en het hertenvlees was veel te lang gebakken. Alleen de Creme Brulee als toetje was wel lekker.
anjaoosterwijk .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
afgelopen donderdag met grouponbon een tafeltje op terras met uitzicht op het prachtige stadhuis, een glas witte wijn, kop kaassoep, 2 kaaskroketten en heerlijk bruin brood, mooi en smakelijk garnituur
wat wil je nog meer dan genieten
ArthurBuursma .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
sfeer buiten was erg goed, wij zaten echter binnen en daar ging het wel. Beetje op de tocht. Eten was erg goed. Spareribs en sate gegeten. achteraf een heerlijke coup met kersen. zeker de moeite om terug te komen.
visser-i .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Aangezien ik glutenvrij eet heb ik voordat ik bij dit restaurant heb gereserveerd eerst telefonisch contact opgenomen. Het glutenvrij eten zou geen probleem zijn (veel keuze, patat uit een schone oven, enzv.) en dus ben ik hier afgelopen vrijdag gaan eten. De beloftes konden helaas niet worden waargemaakt. Ik had verzocht glutenvrij brood te krijgen toen ook de andere gasten brood kregen, maar ik heb dit ook na navraag helaas nooit meer gekregen. Ook werd er vermeld dat glutenvrije patat niet mogelijk was. Uiteindelijk heb ik dit (nog niet gaar!) wel gekregen, toen iedereen zijn bord al 10 minuten leeg had. Toetjes werden niet gelijk geserveerd (één van de personen kreeg het toetje pas een kwartier na het serveren van de andere toetjes). Erg vervelend hierbij vond ik dat de serveerster nors reageerde op vragen met betrekking tot mijn dieet en hier niet haar best voor leek te willen doen. Gewoon Gouds is wat mij betreft een grote afrader, zeker voor mensen met een (glutenvrij)dieet!
Comar .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Op 29 september 2016 hier met een Groupon-bon een lunch genoten, bestaande uit kaassoep, brood met kaaskroketten en een glas witte wijn. De kaassoep smaakte voortreffelijk. De kaaskroketten waren eveneens prima. Voor de witte wijn kon vrij uit de kaart worden gekozen. De gekozen Chardonnay was ook al prima. Gevoegd bij de vriendelijke bedoening, het leuke uitzicht op het Goudse stadhuis en een voldaan gevoel na afloop betekende het dat we het prima naar onze zin hebben gehad. Een dergelijke lunch kunnen we dus van harte aanbevelen.
Derek-K .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Voorafgaand aan een bezoek aan de schouwburg hier met zijn tweeën gegeten. We hebben gebruik gemaakt van een Groupon bon met onbeperkt spareribs eten incl een voorgerecht. Graag hadden we boven gezeten in plaats van beneden, waar de tafels en stoelen op een verhoging staan. Helaas bleek dit niet mogelijk. Het waarom was ons onduidelijk want er was gedurende ons bezoek voldoende plek boven. Als voorgerecht kozen we voor de carpaccio, die goed van smaak was. De spareribs worden in drie smaken en in een ruime hoeveelheid geserveerd, tezamen met een schaal patat. Het vlees was mals en redelijk van smaak, maar niet echt bijzonder. Het nagerecht hebben we buiten op het terras genuttigd. Bediening was verder wel vriendelijk.
Roger .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Gezellig zitten eten op het terras, maar voor het eten kom ik hier niet terug.

Ik had de kogelbiefstuk als hoofdgerecht van 17,50 en voor de pepersaus stond nog 1,50 extra op de rekening, dus 19 euro.
De biefstuk deed mij denken aan diepvries "biefstuk" van de budget supermarkt. De boter, het bakken, de smaak van de korst en het aanbaksel geven biefstuk zo'n heerlijke niet te versmaden smaak waar mij het water van in de mond kan lopen, maar die smaak ontbrak geheel. Van binnen was het vlees helemaal droog en rosé, alsof het in de magnetron was ontdooid en opgewarmd en daarna nog kort in de pan had gelegen. Medium had ik besteld, dan zie ik toch liever dat het vocht er nog uitloopt.
De homp vlees had een rare korrelige structuur.
De smaakvolle bakboter zat er niet bij, wel de pepersaus die duidelijk uit een pakje kwam. Een soort vleesjus waar geen vlees aan te pas is gekomen, dus met een chemisch smaakje.
De groenten waren erg doorgekookt.
De patatjes waren wel lekker.
Helaas, voor een lekkere gebakken biefstuk moet je hier niet zijn. Jammer!
De bediening was correct en we hebben gezellig buiten gezeten onder grote parasols, met uitzicht op het stadshuis van Gouda.
R. D.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Met 2 personen gegeten bij Gewoon Gouds met zicht op de markt en het stadhuis. Aan het uitzicht ligt het dus sowieso niet.
Wilden van het "Voortaan betaalt u niet meer dan €25" menu gebruik maken. Dus voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht besteld van de kaart volgens beschrijving die levensgroot op de borden staat. Blijkt achteraf dat je vooraf moet aangeven dat je hiervan gebruik wenst te maken, anders wordt de volle prijs berekend. Beetje jammer. Wel na een opmerking gecorrigeerd.
De gerechten smaakten verder prima. Ondanks de misser toch een aanrader.
samantha D.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Gewoon Gouds, altijd leuk om hier weer even te genieten van het uitzicht op het stadhuis met een heerlijk Gouds 'trio' (kaassoep, broodje kaas, kaaskroket) en salade geitenkaas. De keuze uit gewoon of Gouds, klein of groot. Heerlijke cappuccino en een lekkere smoothie genomen. Wij vinden dit een heel fijn terras en genieten elke keer weer.
Nietthuis .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Op woensdag is het in de zomer antiekmarkt wat voor ons een rede was om naar Gouda te gaan. Het hebben plaats genomen op het grote buitenterras van Gewoon Gouds op de Grote markt. Je kunt dan heerlijk uitkijken op de antiekmarkt. De bediening was redelijk vlot en we hebben een heerlijk broodje carpaccio gegeten. De borden zijn mooi opgemaakt. Ik zag stickers dat je hier niet mag roken. Heb ik nog nooit gezien op een terras maar wel zo fijn wanneer je een niet roker bent. Lekker speciaalbiertje erbij en weer volop genoten.
yvonne1962 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Heerlijke spareribs met honing opgediend op een rookvrij terras. Geweldig! Vele soorten bier (35) dus voor elk wat wils. Bediening is uitstekend. Zeer de moeite waard en voor herhaling vatbaar
Martijn B.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Hier op donderdag gelunched, binnen de schermen, dus windstil ! Porties zijn zeer royaal te noemen, zeker als men voor de "Goudse" versies gaat. Heb de hamburger besteld met spek, champignons en kaas, was super. De friet erbij smaken als huisgemaakt, erg goed en ook voldoende saus. De bediening is prima te noemen. Het is een groot terras maar men loopt met voldoende personeel.
Andre G.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Uitgenodigd zijn we naar Gouda getogen.
Op een bijzonder gezellige markt werden we op een frisse dag onder een tentzeil buiten ontvangen.
Het lijkt fris maar dat was het zeker niet. Door alle heaters en andere verwarmingsapparaten was het gewoon behaaglijk. Het was op het terras erg druk, zeg maar gerust vol.

Onze gastvrouw en heer hadden afgesproken spareribs eten zoveel je wilt, of saté eten zoveel je wilt.
Maar eens begonnen aan de spareribs. De begeleidende sausjes weken af van het standaard. Er was een pikante, een met een oosterse smaak en een honingsaus.

De pikante maar geprobeerd. Inderdaad pikant maar zelfs zo dat je de zaadjes van de pepers er duidelijk in kon zien zitten. Een beetje saus verwijderen was voor mijn smaak prima.

De spareribs zijn voorbeeldig gekookt en daarna verder bereid. Ze vielen bijna van het bot. Gewoon lekker, een goed frietje uit verse olie en een drankje erbij helemaal voor elkaar een aanrader.

Daarna maar eens een saté geprobeerd. Het gebruikte materiaal was goed, kippenborst filet, maar dan.
De smaak laat te wensen over. Gelukkig wel gaar, maar waar de spareribs goed van smaak waren viel de kipsaté erg tegen.
Wanneer we een blik werpen op de kip zien we dat alleen de buitenkant gekruid is. Marinade heeft de kip nooit gezien. De smaak is dan ook gelijk niet saté waardig. Jammer.

Gewoon Gouds is een vriendelijk no nonsens restaurant.
Van de meeste op de kaart staande gerechten kun je zelf een menu samenstellen van € 25,00.
Voor een paar gerechten op de kaart geldt een beperkte toeslag op het geheel.

Dat dit aanslaat is te zien aan de bezettingsgraad. (buiten vol binnen zo goed als vol)

Ik hoop dat ze een beter sateetje gaan serveren dan is het restaurant zeker de moeite waard. De spareribs waren zeker oké.

Reserveer wel want het is er druk
Kimberley B.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Laatst hier een 3-gangen diner gegeten. Het eten was lekker maar er werden helaas een paar domme fouten gemaakt. Eerst hadden wij carpaccio als voorgerecht, lekkere carpaccio echter hadden ze per ongeluk de balsamico verwisseld met een toetjessaus die enorm naar banaan smaakte waardoor je alleen nog maar banaan proefte. Hierna de tournedos met pepersaus genomen, hier werd de pepersaus helemaal over de groente heen gegoten en niks op de tournedos waardoor je pepersaus met groenten kreeg. Als laatste een toetje met limoncello gekozen waar ze limoncello onderin het glas hadden gegoten en ijs erbovenop waarna je best schrikt na een hap pure limoncello, ze hadden het beter kunnen samenvoegen met het ijs voor een meer subtielere smaak. Al met al dus erg jammer wel want zonder de fouten zou het zoveel lekkerder gesmaakt hebben.
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Laat de spare ribs voor wat ze zijn.. Ze zijn niet mals en sappig, eerder droog en oud. Erg jammer, had er echt trek in een goede rib. Bediening wist geen met dit commentaar. We hoorden ook andere klanten klagen over het eten. Erg jammer, want de inrichting is leuk, met veel accenten van Gouda op de muren. Maar volgende keer kom ik alleen voor een drankje. Het eten laat ik over aan de echt goede restaurants, daar zijn er gelukkig genoeg van in Gouda. Helaas valt Gewoon Gouda hierbuiten.
zeezuiper .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Gisteren hier met Groupon gegeten, dit hadden we trouwens wel lang van te voren moeten reserveren. Bediening was vlot en netjes, ondanks dat het hele restaurant vol was. De Groupon aanbieding was wel een beetje karig, maar hier hebben we waarschijnlijk zelf niet goed op gelet. Je kon namelijk kiezen uit hertebiefstuk of zalm. Gelukkig was het voor mij mogelijk om iets van de kaart bestellen omdat ik geen van deze twee gerechten lust. Prima geregeld dus. Ook was het mogelijk om een toetje van de kaart te kiezen (als onderdeel van de Groupon). Gekozen voor een grand dessert wat net zoals het hoofdgerecht goed smaakte.
Al met al een prima avond gehad en lekker gegeten dus. Enige nadeel is dat het wel erg druk is en je redelijk klem naast elkaar zit. Ook viel de Groupon aanbieding ons tegen maar dan hadden we zelf wat beter moeten opletten denk ik.
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
hier met ze 2e weze lunchen. lunchkaart met als extra optie :gouds oftewel. extra groot.
broodje vitello en broodje capaccio Gouds genomen. tja.... groot was het zeker.het was oke, maar erg flauw en zeer karig belegd. de koffie was niet van het beste merk.... de dame die ons hielp was erg vriendelijk. het restaurant zelf was gewoontjes. wel erg mooie bovenverdieping die ik pas ontdekte toen ik daar naar toilet ging.
Brazen .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Grappig restaurant. Was druk, de bediening loopt te slapen of voortdurend de andere kant op te kijken. Via vakantieveilingen onbeperkte spareribs. Spareribs zijn af te raden, het is een smaakloze rib met voor "hot" een kwak sambal-achtige zure meuk erop. De Sweet of honing is een zelfde bereidde rib als alle ribs zo lijkt het, alleen bij deze met een waterige licht honey flavoured substantie dat afdruipt en totaal geen toegevoegde waarde heeft voor de smaak. De frites waren goed, de paar blaadjes sla redelijk.
Niels A.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Gegeten op het overdekte terras met vlambranders wat het geheel extra sfeer geeft.
Het speciale winterse menu gegeten.
Voor en nagerecht waren echt erg lekker en goed op smaak.
Voorgerecht wildpalette en nagerecht een appelbol met kaneelijs.
Als hoofdgerecht hadden wij de "Goudse kaasfondue" besteld.
De presentatie voldeed aan de verwachting (een leuk pannetje en bakjes met verschillende groenten en lekker knapperig brood), maar oei.....qua kaasfondue heeft de chef hier de plank totaal mis geslagen. Kaasfondue erg flauw op smaak maar nog erger totaal geen structuur en zeer waterig. Het ging hier eerder om een kaassoep dan een echte fondue die toch veel dikker moet zijn zodat het goed aan aan je brood en groenten blijft hangen.
Na opmerking hierover tegen bedienend personeel was de reactie...Tja deze opmerking krijgen we vaker, maar komt op één of ander manier niet over in de keuken.
Jammer want bijgerechten bij fondue waren prima en de kaasfondue was dus het enige minpunt van de avond. Het concept van een seizoensmenu blijft prima.
ABouwman .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Gisteren met een bon van Vakantieveilingen.nl gegeten bij Gewoon Gouds. Van tevoren werden we al gebeld en bleek onze reservering kwijt te zijn. Bij binnenkomst ging het ook een beetje rommelig. Van binnen ziet het er leuk en gezellig uit. Het eten (onbeperkt spareribs) was gewoontjes, maar de bediening is niet echt zoals het hoort. We moesten steeds zelf vragen om drankjes, de tafel werd niet leeggehaald op het moment dat we om de dessertkaart vroegen en ook toen moesten we weer wachten en iemand aanspreken om te vragen of we alsjeblieft een dessert mochten bestellen. Ik zou er niet nog eens gaan eten.