Gewaagd Proeflokaal

Vrijdag en Zaterdag 09:00 - 00:00
Zondag Gesloten
Jeka .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Geweldige ervaring. Wat is De oude Waag leuk opgeknapt nu "Gewaagd Proeflokaal". Het eten door de eigenaar zelf bereid was fantastisch!! Allergien waren geen probleem, daar hielden ze gewoon rekening mee. Broodjes waren stuk voor stuk kleine kunstwerkjes. We komen zeker snel terug.Geweldige ervaring. Wat is De oude Waag leuk opgeknapt. Het eten door de eigenaar zelf bereid was fantastisch!! Allergien waren geen probleem, daar hielden ze gewoon rekening mee. Broodjes waren stuk voor stuk kleine kunstwerkjes. We komen zeker snel terug.
Michelle P.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Geweldige avond gehad! Als ze wat vaker hadden gevraagd of we nog wat wilden drinken was het perfect geweest. Heerlijk gegeten, gevarieerd & voor ieder wat wils.
Mabel A.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Gisteravond at ik hier met 2 vrienden. We hadden de 20 Pinchos (Social Deal bon, deze kosten normaal 30 euro). Ik kan niet anders zeggen dat ze echt erg lekker waren en vers bereid. Chapeau!

De hoeveelheid voor ons 3-en was net niet genoeg en daarom besloten we het diner af te sluiten met een stukje taart.

Ook complimenten voor de bediening en het decor.

Echter, toen we rekening kregen, schrok ik wel. Ik had alleen de huiswijn gedronken (mijn vrienden hadden speciale wijnen gekozen) en deze kost 4 euro per glas. Dat vind ik echt te duur.

Ik geef daarom het eten maar een 7 in plaats van een 9.
Inavanm .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Zondagavond en een hartelijke ontvangst. Wijntje, keuze uit veel lekkers per glas. Ambiance sfeervol en in gezelschap heerlijk pincho's gegeten. Vlees, vis en groente. Allemaal even smaakvol. Een restaurant waar je als gast je meer dan welkom voelt en waar je een lekker maaltje kan eten voor iedere smaak. Kortom als je in Arnhem bent ga dan hier lekker even hapje doen. Je gaat er geen spijt van krijgen.
CarlaBosman .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Mooie tent, hip aangekleed. Personeel dito, en ook nog vriendelijk. Zeker ook een goede service is de fles water die meteen op tafel wordt gezet. Daar bestel je dan voor de gezelligheid graag een fles wijn bij (grillo, was ok). Het eten valt helaas tegen.

Het begin is goed: de soepen zijn wat dunnig maar wel goed van smaak. Leuk is dan de venkel en amandel door de blender zijn geweest, een romig en smaakvol effect. De doperwtensoep met munt is ook lekker, het gebakken spek steekt er eigenlijk wat te zout bij af, minder subtiel. Een broodje had er niet bij misstaan en voor 5 euro is dat ook niet te veel gevraagd. Cijfer: 7

Hoofdgerechten vallen tegen: pasta met vongole ziet er goed uit maar is flauw, de caponata (dat is trouwens geen Marokkaans maar een Siciliaans gerecht jongens) is een kom chili sin carne met wat extra aubergine erin en munt erop. Bonen (kidney en witte) en saus doen niet vers aan. Ook hierbij mist weer een leuk stukje brood, er is ook geen sla bij. Totaal niet bijzonder en voor de prijs onvoldoende. Met een 5 voor deze teleurstellende gerechten komen we op een 6 totaal. Geen zin meer in dessert, liever ergens anders iets met meer smaak gaan eten.
Anette V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Gisteravond gezellig gegeten bij Gewaagd Proeflokaal in Arnhem. Ik vond het pand en de inrichting erg mooi. Ze hebben er met veel liefde echt iets bijzonders van gemaakt, een sfeervol geheel, stoer en eigentijds maar ook gezellig. Alles klopte, ook de toiletten beneden pasten helemaal in de sfeer! De bediening was top, veel aandacht en vriendelijkheid. Het eten was prima, kleine kaart maar genoeg keuze, verse groenten, gezond en lekker! Vooral de venkelsoep vond ik bijzonder. Ik kom zeker nog een keer!
Wendy V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Gewaagd Proeflokaal is een leuk restaurant in het centrum van Arnhem. Je kunt er onder andere pinchos eten, maar ook gewoon van de kaart, en ze hebben erg veel keuze qua bier (en waarschijnlijk ook wijn maar daar heb ik niet naar gekeken).

Wij zijn er wezen eten via een Social Deal en dat is ons niks tegenvallen. Wij konden kiezen uit een voor- en hoofdgerecht of een hoofd- en nagerecht. Wij hebben voor het laatste gekozen. Mijn vriend had de pasta en ik had de varkensrack. Beide porties waren meer dan voldoende. Als toetje kregen we een hele grote punt (extra punten voor dat) red velvet cake met rabarber. Alles smaakte prima en vers. Dit werd ook door de eigenaar extra benadrukt. Alles is vers en zelfgemaakt. Zo hoort het ook natuurlijk.

Er staat dan wel niet heel veel op de kaart, maar wat er op staat is goed. De bediening is erg vrolijk (vooral de eigenaar) en beleefd. Ik ben blij dat ik ook nog een bon heb gekocht voor de pinchos want die zagen er ook erg lekker uit en volgens de tafel naast ons waren ze echt heerlijk.
Layla R.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Vanavond een heerlijk ontspannen avond gehad met Vrienden bij Gewaagd. Begonnen met een mix van verschillende pinxos. Heel gevarieerd en smakelijk. Vervolgens genoten van een aantal kleine en grote gerechten die we gezamenlijk gedeeld hebben. Een lust voor het oog, maar nog meer voor de maag. Wij gaan absoluut terug komen om de rest van de kaart te proberen. De wijnen zijn ook echt aan te raden en het personeel is vriendelijk en behulpzaam. Geschikt voor een borrel of diner.
Fan-van-eten .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Gewaagd Proeflokaal, in de oude Waag, is verbouwd tot een stoer eetcafe met pinchos, borrelplankjes en binnenkort ook daghappen (eind april)
Zelf ben ik een paar keer geweest om te lunchen ( ze hebben luxe broodjes en homemade soep) en om te borrelen.
Ik ben een grote fan van de Cava maar ze hebben ook een uitgebreide keus aan open wijnen en bieren.
De pinchos wisselen regelmatig waardoor je elke keer weer iets lekkers besteld. Wij hebben een kaas en vlees plateau besteld ( zie foto) erg lekker!
Leuk detail: de bediening brengt standaard een fles water aan tafel, dit noem ik nog eens welkom heten!
ChantalKM .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Gisteren geluncht bij 'Gewaagd' . Wat ontzettend leuk dat het mooie pand weer wordt gebuikt.
De kaart is enorm groot en staat vol met vooral drank.
Een lunchkaart is er niet en de beloofde 'pinchos' op de kaart zijn past te verkrijgen na 15:00 uur. Zonde!
De koffie is heerlijk en het kleine lekkernij erbij (stukje zelfgemaakte boterkoek) is verrassend lekker. De mevrouw in de bediening vertelt ons netjes wat de 4! te krijgen lunch broodjes zijn.
We kiezen voor een broodje 'tonijnsalade' en 'varkens roast' .
Mijn partner lust geen kaas dus hij vraagt of dat indien erbij, kan worden weggelaten.
Het uiteindelijke ijskoude broodje dat komt is besmeerd met roomkaas. Het gaat terug en we krijgen een heel net excuus en een nieuwe broodje.
Het broodje varkens roast is een ijskoud broodje met 2 dunne plakjes fricandeau (varkens roast?!?!)
Mijn verwachting was een warm broodje met een mooi stukje geroosterd vlees. Helaas.
Het pand en de bediening hebben serieus potentie maar nu de invulling nog.
Carmen D.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Bij binnenkomst zijn wij positief verrast van de mooie zaak! Met name de mooie wand met wijnen en gave bar trekken onze aandacht. Bij de bar kun je zelf een keuze maken tussen de Pinchos, Jammer dat het wel even duurt voor er iemand is om dit concept verder toe lichten en al wachtende merken wij, dat wij niet de enige zijn.

Smaken verschillen, maar de pinchos kunnen ons qua smaak niet echt verrassen. De verschillende kroketjes die helaas niet op de kaart staan smaken daarentegen wel erg goed en zijn een absolute aanrader! Grappig detail dat alle personeelsleden ons andere smaken vertellen. De bediening zou iets meer aandacht mogen hebben voor zijn gasten, want ondanks dat deze zaak verre van vol zit is het lastig om hen te spotten en aandacht te trekken. Samenvattend zullen wij voor een borrel ongetwijfeld eens terug komen, maar voor het diner zullen wij eerder een andere keuze maken.