Gestrand

Meer informatie over restaurant Gestrand

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
DeSnob .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Vrijdagavond met vier jonge kinderen gegeten in Gestrand. Op een prachtige plek aan zee, direct achter de eerste duinrand en op een camping met prachtige speeltoestellen, zand, water en tunnels voor kinderen. Dat begint goed. De bediening is vlot en vriendelijk en blijft dat de hele avond, ook als het restaurant vol zit. De keuken is daarentegen wat langzamer. Het duurt zo'n 50 minuten voor de gerechten worden uitgeserveerd. En dan hebben wij nog vroeg besteld, dus voordat het restaurant vol zat.
Het publiek is een mengeling van campinggasten en Bloemendalers. De dresscode is korte broek met t-shirt voor de heren.
Dan het eten zelf. De menukaart is wat onduidelijk en zonder hulp van de serveersters kwam ik er niet uit. We hebben gekozen voor Texels Lam in een Indiase stoofpot met naanbrood en word geserveerd in zo'n gefrituurde schelp. De stoofpot was goed en lekker. Het naanbrood niet meer helemaal vers.
De surf en turf van gamba's en Damhert uit de duinen viel erg tegen. De hertenbiefstukjes waren weliswaar rosé van binnen, maar zo taai als schoenzolen. Misschien niet goed ontdooid voordat het in de pan ging? De gamba's leken ook uit de voorgepelde verpakking van de groothandel te komen. Niet dat daar iets mis mee is, maar het komt de smaak niet ten goede als ze eerst zijn gekookt en gepeld en dan pas ingevroren. En dat proef je hier dan ook.
De pizza's (kindermenu) waren goed gebakken, niet flauw, maar gelukkig niet overdreven gezouten. Voor een klein prijsje een prima pizza voor kinderen.

Voor een campingrestaurant is het echt heerlijk eten. Wanneer je de kwaliteit van een normaal restaurant verwacht is het wat mager.
Sjakkepak .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Gisterenavond hebben wij met twee gezinnen gegeten bij Gestrand. Wat een ongelooflijk leuke en mooie plek! Lekker op het fietsje door de duinen vanuit Haarlem hier naar toe gereden. De hele opzet klopt als een bus. Kinderen kunnen heerlijk buiten op avontuur gaan met water, tunnels, glijbanen, tokkelbaan etc van een robuuste en mooie kwaliteit. Buiten kun je of bij de food on wheels stalletjes wat halen (er is ook een barretje) en wij troffen het want er was zelfs een live bandje nummers van Doe Maar aan t spelen. Wij hebben echter boven het in restaurant gezeten. De sfeer is er heel gemoedelijk en zeker niet wat je bij een camping zou verwachten. Sterker nog, de meeste gasten komen van buitenaf. Personeel is heel vriendelijk en behulpzaam en dingen zoals wat broodjes voor de kids werden niet eens in rekening gebracht. Eten was heerlijk en vrijwel alles (tm appelsap aan toe) is biologisch. Nog wel een tip om bij de nachos ook wat guacamole te doen! En voor een hele vriendelijke prijs. Kortom, ga hier gauw met je gezin een keer naar toe. Je zit er ook vrij beschut achter een duinpan dus wat betreft ook een goed alternatief als het heel hard waait op het strand.
Lekkerbekje023 .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Vanavond hebben wij hier helaas zeer matige pizza's opgehaald om in onze caravan op te eten. De 'Bufala', met buffelmozarella (what's in a name?) had helemaal geen buffelmozarella, maar kleine gewone mozarellabolletjes, welgeteld 5. Dat het geen buffelmozarella was proefden zelfs de kinderen. Zouden ze denken dat dat niemand doorheeft? Wat een afknapper. Noem het als uitbater dan 'pizza mozarella' als je hiervoor geen echte buffelmozarella wilt gebruiken.
Op de 'Parmigiana' met 'gegrilde aubergine' lagen een paar vezelige plakken aubergine zonder grilsmaak die best nog wat langer hadden mogen garen. De beloofde Grana Padano hebben we niet gevonden. De laatste pizza 'Margaritha' was okee, maar net zoals de andere twee
vrijwel zoutloos, maar gelukkig hebben wij dat in de caravan ;-)
De bodem was wel erg knapperig met een lekkere houtskoolsmaak, vandaar net een zesje.
Wat ons opviel: waarom worden de pizza's bij de lage balie, vrijwel naast de pinautomaat 'gedecoreerd'? Bijvoorbeeld met die bolletjes mozarella (brrrrr... met blote handen, geen handschoenen of een tangetje), blaadjes rucola, pesto-olie uit een knijpfles, enzovoort - waar alle wachtenden staan af te rekenen of op hun afhaalmaaltijd te wachten? Lekker, als iemand gaat hoesten of niezen of nog even het zand uit het haar gaat of de kleren gaat schudden. Er is geen enkele afscheiding / hoge balie oid. en komt het fijn rechtstreeks op je pizza terecht.
Marcus A.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Gestrand. Nieuwe zaak op camping De Lakens. Cafetariagedeelte en een a la carte rstaurant in een. Sympathiek, geen opsmuk, eenvoudige kaart, wel aan de prijs. Een curry zonder poespas. De kabeljauw rechtuit klaargemaakt. Boter peper zout. Lam met aardappeltjes en boontjes. Tussen de 15 en 20 euro. Ach, het is mooi weer, de zon op de huid. Zo is t goed.
John J.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Zelden in NL op een camping zo lekker gegeten. Gezelschap van 9 personen en allen enthousiast over de kabeljauw, ravioli en pizza's. Desserts als apple crumble met kaneelijs en vanille hangop met rode vruchten en rabarber zijn ook zeer geslaagd!
De ligging omringd door zandduinen maakt "Gestrand" uniek. Gelegen in een prachtig pand met grote ramen waarbij we als klap op de vuurpijl verrast werden door herten in het wild.
Nb. Damhert uit deze duinen staat op het menu bij de carpaccio.
Bediening tot slot verdient een pluim door professionele attitude waarbij woorden als hartelijk en communicatief vaardig te binnen schieten.
Een aanrader!