Gestrand, eten aan zee

Havenweg 3 8899 BB Vlieland Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Gestrand, eten aan zee

Lilianuiteten .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Helaas geen fijne ervaring gehad bij dit restaurant.
We hadden mosselen besteld en schol. De schol was smakeloos klaargemaakt zonder kruiden, niet knapperig en frietjes zaten deels onder de schol waardoor deze natuurlijk slap werden.
De mosselen waren helemaal niet schoongemaakt. De smaak was droog en zanderig. Toen wij dit aangaven wist de serveerder niets te zeggen of dit altijd zo is. Hij wist niets van de inhoud van het eten af. Een collega gaf aan dat de kwaliteit van de mosselen per bord nog weleens verschil. Dit kan NIET in een restaurant!
De mosselen worden aangeleverd door een bedrijf en zij gooien het gewoon in de pan. Helaas was het volgende bord ook niet om naar huis te schrijven.
Erg jammer. De bediening deed niets meer dan excuses aanbieden (geen drankjes, korting etc.)
Teleurgesteld hebben wij dit restaurant verlaten. Gelukkig zijn er genoeg goede restaurants in de dorpstraat te vinden die wel met liefde het eten klaarmaken.
Katya P.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Om een tafel te reserveren hebben we 2x gebeld om 19:30 en 20:00 uur, er werd niet opgenomen. Dan maar spontaan langs fietsen en hopen dat er een tafeltje vrij is. Bij binnenkomst gelijk vermeld dat het restauranu telefonisch niet te bereiken was. De serveerster vraagt haar collega waar de telefoon is en zij antwoordde gelijk met dat weet ik niet. We kregen een mooie plaats aan het raam met prachtig uitzicht. De tafel werd schoon geveegd maar er lagen etensresten op de stoelen, dan maar staande wachten bij de tafel, geen reactie van de bediening. Naar de bar gelopen om te vragen om een doekje over de zitvlakken. Terug bij de tafel vragen we het opnieuw. Zoiets valt toch wel op als de tafels afgeruimd worden? Gezien de recente verheugen we ons op het heerlijke eten. We bestellen 1 plate spareribs en 1 pomodori soep en sashime tonijn. De soep was lekker. De sashime zag er zo uit: 3 dun wit gebakken tonijn plakjes met geroosterd sesamzaadjes aan de rand. Dit is geen sashime en hebben we terug gestuurd naar de keuken. De reactie van de bediening was dat dit gerecht altijd geserveerd werd en dat we het laatste eindstuk van de tonijn had gekregen. Verbaasd over de uitleg maar beleefd vragen we of we een ander gerecht mogen bestellen. Carpaccio dan maar. Deze werd opgediend met geraspte oude kaas en een pluk oude sla erop. Hieronder lag een veel te vochtige carpaccio met uitgesmeerde pesto erop. Smakeloos. De salade van de spareribs was niet vers, doffe kleuren tomaat en bietjes met dressing. De patatjes leken herbakken en waren uitgedroogd. Op de tafel voor ons lagen op het bord vers gebakken friet!, mooi geel gekleurd. Teleurgesteld hebben we het restaurant verlaten. We beseffen ons dat het hoogseizoen is en dat het erg druk is voor de bediening maar we hadden meer service verwacht zoals vriendelijkheid, schone tafels en in iedere geval de intentie om gasten het naar de zin te maken. Onze dank gaat uit naar de blonde dame met een knotje in het haar die het in ieder geval probeerde.

Lidy T.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Wat een relaxte ontspannen en leuk restaurant!, je voelt je welkom en heb er heerlijk gegeten( verse mosselen en coquille vooraf).
attente bediening en super gast gericht! Absoluut een aanrader.
JanineD .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Heerlijk bij Gestrand gegeten, prima spare ribs en heerlijke schol. De frietjes waren lekker knapperig en de aardbeien met slagroom overheerlijk.
Het uitzicht is perfect en de bediening vriendelijk en professioneel.
Ook enorme dank voor het demonteren van de beschutting voor mijn mobiel die van de richel was gevallen. Top!
Gerdie1979 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Heerlijk gegeten asperges, biefstuk, lamspotje en zeebaars. Het enige minpuntje was dat de hoofdgerecht borden koud waren van 3 personen. Vlotte bediening. Lekkere monchou taart.
Mirjam222 .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Vanavond bij Gestrand gegeten met mijn zoontje van vier. Fijn dat er voor hem wat meer keuze was dan friet met een frikandel. De zeebaars was heerlijk, met groente erbij en nog friet en salade. De bediening mag soms wat sneller (vooral bij binnenkomst en voor opnemen van de keuze voor het eten wat langer moeten wachten). Erg vriendelijk personeel, ook voor kinderen.
Dinie E.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Heel lekker gegeten bij Gestrand.Vriendelijke jong personeel.
De inrichting vonden we maar een bij elkaar geraapt spul.(rommelmarkt?)
Doemijmaaritalie .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Gestrand is een leuk restaurant dat je als eerste tegenkomt als je van de boot stapt. Er is een prettig terras aan de voorzijde.
Wij zijn daar vriendelijk ontvangen en hebben heerlijk gegeten. Zowel voorgerecht als hoofdgerecht waren prima in orde. Een heerlijk soepje vooraf en als hoofdgerecht de eerste asperges van het jaar met warme beenham. ook het vispotje was in orde, er zat wel 1 mindere mossel in, maar ja dat is natuurlijk wel eens mogelijk. De bediening was voorkomend en alert, zo zie je het niet vaak. Prima prijs/kwaliteitverhouding, leuke aankleding, prettige sfeer ook en ruim opgezet. Een aanrader.
Bedren .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Door slecht weer hier blijven hangen na de borrel ondanks de vermelde 7,4 wat niet echt hoog is. Geen verkeerde keuze. Wat een heerlijke tongscharretjes! Zeer goed gebakken; dat kan zo gemakkelijk mislukken. Prima garnituur met Franse frietjes in een puntzakje, sausjes en salade. Met zoveel vaardigheid in de keuken moet de rest ook wel goed zijn. Adequate bediening. Het uitzicht op de Waddenzee maakt het helemaal af!
Epictetus I.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Meer een eetcafe dan een restaurant. De pompoensoep vooraf was wat vettig, zalm als hoofdgerecht was lekker. Wat rumoerig qua sfeer, bediening was ok maar niet heel betrokken. Al met al ruim voldoende, maar niet echt 'uit eten' wat ons betreft.
Anne J.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
Wij hebben er heerlijk gegeten. De bediening was prima. Vooraf hadden wij een boerenbol met kruidenboter, tapenade en zeezout. Prima weg te krijgen. Wij hadden filet van eend ( heerlijk) met hete bliksem en een stoofpotje (voortreffelijk). Na hebben wij een monchoutaartje met en slagroom (zalig).
Juliaan D.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Het restaurant ziet er werkelijk mooi uit,
De bediening daarentegen was minder bekwaam dan gewenst. Pas na 15 min werd er gevraagd of we drinken wilden en dit werd nog eens 15 min later pas gebracht na een tip van ons.

Over het eten was ik zeer teleurgesteld en dit gaat vooral over het "stoere hoofdgerecht" de maïskip. Of beter gezegd een kippenpoot op een bedje van sla.
Na vermelding dat dit echt niet veel was kreeg ik er een puntzak patat bij. Jammer genoeg zou dit standaard bij dit gerecht moeten zitten. Enige vorm van ervaring? Hè het restaurant met voor hoofd en nagerecht moeten verlaten met een halfvolle maag. En nu ben ik geen grote eter.

Verder in ons gezelschap was er niks te klagen over de kwaliteit van eten maar de porties waren aan de kleine kant.

Dit in verhouding met de prijs vind ik erg jammerlijk.
Ilse D.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Leuke tent op goede locatie en al snel zon. Ziet er leuk uit en we zijn er twee keer geweest en we hadden twee keer een plekje in het zonnetje. Bediening is vriendelijk maar langzaam, één van de jongens daar was ook heel erg allert maar de meisjes die er werkten konden het duidelijk niet bijbenen en hadden er ook beduidend minder zin in. Dat kan natuurlijk toeval zijn maar vind ik toch wel jammer. We hebben mosselen, sardines, zeewolf en een duo van rundersucade en diamanthaas gegeten. Vooral de mosselen waren een succes én de frietjes. Ontzettend goede frietjes hebben ze. De wijn is ook prima, er valt wat te kiezen.
Coby S.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Wat heerlijk om weer eens een pannetje mosselen te eten op een zonnig terras, met leuk gezelschap en met een verrukkelijke rosé erbij! 'Gestrand' vonden wij een prima plek waar je voor een redelijk bedrag goed kan eten. De bediening is ook alert, merkt meteen als er iets niet bevalt: lauwe frietjes, die meteen terug naar de keuken gingen en snel werden vervangen door warme frieten. Het decor beviel ons ook uitstekend; zicht op de Waddenzee en binnen een gezellige no-nonsense inrichting. Hier komen wij zeker een volgende keer terug als op Vlieland verblijven.
Wendy K.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Je voelt je hier meteen thuis! Een strandtent die het begrijpt,hip en origineel interieurontwerp. Heerlijke loungehoek, aardige bediening, lekkere chardonnay, fijne borrelhapjes en dito sashimi! Volgende dag op terras gezeten, ook een prima plek!
Dit vinden wij leuk om te horen. Dank u wel. We zien u graag terug.
Cato_010 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
Aangetrokken door de leuke inrichting hier gegeten op een zeer rustige donderdagavond. De kaart heeft een speelse uitstraling evenals het
Interieur. Inhoud van de kaart vergelijkbaar met dat van een normaal eetcafeetje. Teleurstelling bij het brood met smeersels. Het brood, dat erg lang op zich liet wachten, leek van de dag ervoor en opnieuw te zijn opgewarmd of een heel oud brood uit de diepvries; keihard en kurkdroog. De serveerster was het met ons eens en we kregen al snel een nieuwe bol, die dan wel weer wat krokanter had gemogen. Hier was absoluut geen sprake van een ambachtelijke bol, wat je zou verwachten bij huisstijl.
Hoofdgerecht een biefstuk. Mooi groot stuk vlees met lekkere groentegarnituur. Biefstuk had wat warmer gemogen. Dezelfde opmerking hoorden wij ook van gasten naast ons. Tweede hoofdgerecht betrof geitenkaastaartje in bladerdeeg. Mooi taartje, maar enorm groot. Een grote bol bladerdeeg gevuld met geitenkaas en geserveerd met eenzelfde groentegarnituur als bij de biefstuk. Ondergetekende vond het een nogal een machtige homp geitenkaas waaruit weinig inspiratie bleek. Geen dessert gegeten en ook de koffie overgeslagen bij de het zien van een groot automatisch koffieapparaat die wij op het werk ook hebben. Nee, latte art hoef je hier naar alle waarschijnlijkheid niet te verwachten.
Samenvattend, prima zaak als je snel wat wilt eten. De entourage maakt een hoop goed en voor een borrel met bitterbal willen wij het wellicht vast nog een kans geven.
Aamsmits .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Het brood vooraf incl dips was erg lekker.
Het hoofdgerecht, spareribs en noordzeebaars lekker maar niet bijzonder. De kokkels bij de zeebaars helaas taai.
Geen nagerecht genomen.
Bediening vriendelijk. Hoofdgerecht werd iets te kort op voorgerecht geserveerd.
Leuk ingericht moderne zaak.
Steven V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2015
Vanavond,midden in de winter, hier heerlijk en gezellig gegeten. De vissoep was voortreffelijk. De spareribs en biefstuk van grote klasse. Lekker wijntje erbij. De porties zijn groot en ondanks dat het buiten windkracht 9 waait en het restaurant de hele week dicht was, is het binnen heerlijk warm en gezellig. Ja hier komen we terug.
Stalonrust H.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2015
Een restaurant met een prachtig uitzicht op de Waddenzee.
Wij zaten vlak bij de open haard Super .
Spareribs waren héérlijk mals en ruim voldoende, geserveerd met lekkere frietjes en een salade.
De wijn was een Chileense
en was ook verrukkelijk. De bediening was zeer vriendelijk. Alles bij elkaar een zeer geslaagde avond. Wij waren blij dat we gestrand zijn bij... Gestrand.
Antoinet V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2014
Hele leuke inrichting. Gezellige sfeer. Bediening vriendelijk maar kunnen de drukte niet aan. Voorgerechten prima. Lang wachten op hoofdgerecht. Teleurstellende harde schnitzel met matige saus. Biefstuk en schol en varkenshaas niet mis mee. Geen culinair hoogstandje, prima eetcafe. Kopje koffie voor lang wachten.