Gero

Van Limburg Stirumstraat 22 1051 BE Amsterdam Nederland Kaart
31-206889188

Over restaurant Gero

Kleurrijk mozaiek

Vlakbij het Westerpark zit Gero waar ze de Italiaanse keuken aan je presenteren. Een gezellige ruimte vol attributen en waar de pilaren versierd zijn met kleurrijke mozaiek. Uit de keuken komen geuren van bijvoorbeeld een fijne Bresaola al Limone, klassieke Saltimbocca en als afsluiter Profiterol. Laat je een avondje in de watten leggen bij de helden van Gero!

Meer informatie over restaurant Gero

Maandag, Woensdag - Zondag 17:00 - 22:00
Op dinsdag zijn we gesloten

Duur
Gerbrand B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Heel prettig gegeten in Gero, leuke buurt, beetje spartaans maar mooi interieur, akoestisch in orde en een prettige en voorkomende bediening.
We aten Italiaans op zijn Nederlands, heerlijke vissoep en zeevruchtensalade vooraf, niet heel wild zwijn en mals konijn met contorni als hoofdgerecht en cannoli na.
Lekker zelfgebakken brood, goede koffie en heerlijke grappa maakten de ervaring tot een waardevolle, maar dat mag ook wel voor een respectabele 110 euro, inclusief twee glazen rood, campari en prosecco, dat weer wel.
Guus P.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Gerechten waren van goede ingrediënten en mooi bereid. De gegrilde aubergine was erg lekker, maar qua smaak is er meer uit te halen. De spagetthi met zeevruchten was erg lekker en echt italiaans op smaak gebracht.
Vond te weinig keuzemogelijkheden op de kaart. Zou het leuk vinden als de kok met meer spannende Italiaanse gerechten komt en zichzelf meer uitdaagt.
Er is een mooie wijnkaart. Kan het restaurant voor liefhebbers van Italiaans eten aanbevelen.
JuanCiruela .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Prima italiaans eten. De entrada Arrosto, met een heerlijke saus, was uitstekend.
Ook de secondi een Scaloppina Milanese was prima van smaak. Ik was blij verrast dat ik bij de espresso een goed glas Vecchia Romanga kon krijgen.
De bediening was zeer vriendelijk en attent. De inrichting is wat simpel.
Robelec .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Laatst heerlijk gegeten bij Gero.
Echte Italiaanse keuken zoals het hoort, met goede, verse ingrediënten.
Voor iedereen die van de authentiek en zonder franje houdt.
De bediening is bijzonder vriendelijk en kent zijn product.
De zaak is eigenzinnig en leuk ingericht. Zeker geen standaard inrichting.
Beroepsmatig adviseer ik, als hotel-concierge, mijn gasten naar welke restaurants ze moeten gaan. Deze zal ik zeker op mijn lijstje zetten.
Moniek Z.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Heerlijk gegeten bij Gero! Zelf heb ik een heerlijke pasta met zeevruchten op. Mijn tafelgenoten hadden de zalm. Die zag er ook heerlijk uit, na dat geproefd te hebben wist ik dat de smaak ook heel lekker was. Als toetje hebben we een tiramisu gedeeld, bovenverwachting lekker!! De bediening was ook ontzettend vriendelijk en je voelt je welkom! Echt een aanrader en aanwinst op het van Limburg Stirum plein.
Ank.maas .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Lekker gegeten, voortreffelijke antipasti en goede hoofdgerechten (vlees en vis). We zaten gezellig. Enig jammere: geen Siciliaanse wijn.
Hi Ank,

Wat goed om te horen dat jullie een gezellig avond hebben gehad! Gero heeft een update; we hebben nu ook Siciliaanse wijn! Hij laat je graag een glaasje proeven de volgende keer, die krijg je van ons. Laat je het even weten als je hier weer bent? Fijne avond!
Rikie S.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Lekker gegeten! De tafels aan de zijkant van restaurant waren nog in de zon waardoor we buiten konden eten. Heel vriendelijke bediening. De vleesgerechten en toetjes waren heerlijk.
Haico81 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Wat een leuke tent is dit, Als je binnenloopt voel je je meteen welkom. Buiten heb je het terras en binnen kun je in drie verschillende ruimtes eten waarvan de keuken echt onze favoriet is gebleken. Het eten was verrukkelijk maar Gero zelf vond een 10 wat overdreven dus komen we hem tegemoet met een dikke 9 ! Vooral het gebraden rundvlees met tonijn marsala saus was om je vingers letterlijk bij af te likken. Anita is een schatje met lekker gevoel voor humor. Ze is net als symphatieke collega Ivo de hele avond heel ontspannen, hoe druk het ook was. Het was gewoon een heerlijke avond, kortom een aanrader!
Claire H.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
We waren aan de vroege kant en konden een tafel uitkiezen. Aardige ontvangst. De vissoep was smakelijk en was vers bereid maar wel iets aan de waterige kant. De tomatensoep was prima. De zalm met scampi's smaakte voortreffelijk. De gebakken aardappels waren nogal droog en melig. Het gestoofde kalfsvlees was erg matig. Wij bevelen aan om Italiaanse gerechten (pasta) uit te kiezen.
Maartjedebruin .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Heel aardige bediening. Als iets niet op het menu staat, doen ze hun best om je hierin toch te voorzien en heel smakelijk!
Geert.maes-leysen .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Een heel gezellig restaurantje. Heel leuke en vriendelijke gastheer & gastvrouw. Heel lekker gegeten. Het gerechtje met zalm en asperges is echt een aanrader!! Ook de ijsjes waren heel lekker. Kortom alles wat we hebben gegeten was met smaak klaargemaakt !! Echt fantastisch !!
Wij gaan zeker nog eens terug.
Joke M.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
We begonnen met een glaasje prosecco. Heerlijk begin van de maaltijd. Als hoofdgerecht hadden we de pasta met gebakken asperges en zalm. Een absolute aanrader voor iedereen! We eindigde met vanille ijs. Anita is een gezellige vrouw die het eten kan aanraden met veel enthousiasme. Het eten dat Gero heeft klaargemaakt super lekker! Allemaal naar Amsterdam!
Gratsz .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
We begonnen met Antipasti Misto: een door de Chef prachtig opgemaakte schaal met Italiaaanse ham, Mortadella, pikante worst en witte zachte Kaas. Op de borden kregen we daarbij geserveerd: carpaccio en gebakken paddestoelen. En vers wit brood. Dat was een heerlijk begin van ons diner. We dronken er een rode Barbera 'd Alba 2014 bij. De fles dronken we (te) snel soepeltjes leeg.
Tussengerecht: Penne Boscaiola. Een heerlijke pasta. Er stond een bakje vers geraspte italiaanse kaas bij om over de penne te strooien. Smullen maar weer.
Hoofdgerecht: stukjes kalfsvlees, met een salade, warme groenten en aardappeltjes.
Buiten de kaart om: gebakken tonijn. Alles ook weer heerlijk. De aardappeltjes waren erg lekker. De salade kan je aanmaken met de olie die op tafel staat. De warme groenten vonden we lekker maar niet speciaal. Ik had dan liever wat grotere stukken groenten gezien als bijvoorbeeld brocolli of een asperge. Vandaar het gegeven cijfer "negen".
Desert: vanille ijs. Lekker. Mag wel een mooiere slag room op, vers uit de mixer. Dan was er een "tien" gegeven.
Tiramisu was lekker vers en smeuiig.
Als afsluiting bestelden we koffie met een bruine en witte Grappa. De Grappa's waren heerlijk. De bruine wat zachter als de witte. Goede koffie met een koekje, helaas in plastic verpakking erbij. Dat kan beter want koekjes in plastic verpakt kopen we zelf bij de supermarkt en willen we niet zien in dit restaurant met potentie. De twee gastvrouwen zijn juweeltjes. Ze komen uit Limburg en Canada, met een vleugje Asia. Beiden om verliefd op te worden. De Canadese geeft buiten de kaart om yogales. Wel op een andere locatie. De Limburgse, genaamd Anita, vertelt vol passie over haar restaurant die ze samen met haar man, de chef, runt. Resume: dit restaurant is om te koesteren.
Tobi73 .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Even een avondje genieten van de Italiaanse keuken bij Gero, en dat kan je daar gerust doen hoor. De gerechten zijn daar namelijk erg lekker. Ik had hier nog nooit eerder gegeten, maar ik hoorde van een vriend dat je hier lekker kan eten. Dus dat moest ik dan maar gaan proberen.

Toen ik binnen kwam begon ik wel een beetje te twijfelen. Ik vind het decor namelijk niet geweldig. Het oogt een beetje oud en het kan wat mooier aangekleed worden. Maar het decor heeft niks te maken met het eten.

Ik werd wel vriendelijk ontvangen en ik kreeg een tafeltje toegewezen. Service is wel goed, het zijn aardige, vriendelijke en leuke mensen die werken bij Gero.

Ik koos voor wat simpele maar voor mij lekkere gerechten. Ik begon namelijk met de Carpaccio Classico. Carpaccio is altijd lekker en dat was bij Gero ook zo. Na een goed voorgerecht ging ik voor een Filetto con Rucola. Een heerlijk stukje vlees met balsamicosaus, rucola en Parmezaanse kaas.

Die vriend van mij had gelijk, je kan hier erg lekker eten. Gero ik heb genoten!
Petra G.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Geweldig! Een authentiek en verfijnd italiaans restaurant waar alle gerechten met liefde vers bereid worden. Voor een heerlijk avondje tafelen onder genot van een goed glas wijn moet je hier zijn. Een ouderwetse sambuca aan het eind maakt het helemaal compleet.
IngridvanBoven .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Bij Gero wordt het eten met liefde bereid, puur Italiaans eten!
Spagetthi aglio e olio was super waarna we een heerlijke filetto con rucola op hebben. We waren er met vrienden en hebben een onvergetelijke avond gehad, mede dankzij de zeer vriendelijke bediening,