Over het restaurant George W.P.A.

Dichtbij het Stedelijk Museum, van Gogh museum en Museumplein in Amsterdam vind je het George W.P.A. Het is een internationaal restaurant dat ook bekend staat als de “Double You”.

De Europese en Franse sferen zijn hier in overvloed. Ook de New York style kan je goed in dit restaurant vinden. In de maaltijden vind je hoogstaande kwaliteit, meesterschap en een stukje persoonlijkheid. Dat maakt elk hapje speciaal en zorgt voor een fijne beleving.

Vanaf 11.00 uur tot 23.00 uur kan je terecht voor heerlijke maaltijden. Voor de echte Amerikaanse style kan je genieten van diverse eggs en sandwiches. Voor de kleine eter zijn er verschillende kleine maaltijden aanwezig, zoals verse salades, diverse visgerechten en overheerlijke pasta’s.

Voor een smakelijke culinaire avond kan je beginnen met een heerlijk voorgerecht, vervolgens kan je genieten van smakelijke vis en vlees gerechten. Als afsluiter zijn er verschillende smakelijke desserts beschikbaar. Ook voor een borrel met fingerfood kun je bij George W.P.A. terecht!

Voor de drankliefhebbers kan je genieten van goede whisky’s, wodka’s, rum, gin, tequila, Aperitiefjes, Champagnes, Cava, binnen- en buitenlandse wijnen en dessertwijnen.

Kom langs bij George W.P.A. in Amsterdam en vergeet niet de super dunne pizza te proberen met een droge Martini. Uniek en lekker tegelijkertijd.

Meer informatie over restaurant George W.P.A.

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Wi-Fi
6,6

Jouw recensie over het restaurant George W.P.A.

Tim K.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
prima restaurant voor informele lunch of diner. Mooi, zonnig terras!
Gillis D.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
Ik kan geen commentaar geven op het eten. We gingen weg voordat we bestelden omdat de service so schlecht waar. Ik beveel het café aan de andere kant van de straat - beter service.
Janine D.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Prima lunch. Zalige zilte oesters, Pizza Georges WP is en blijft verrukkelijk. Vitella tonato sauce iets te zuur. Steak Tartare iets te zout! Stokbrood fantastisch. Frietjes heerlijk. Sla goed knapperig.
Laura T.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
We moesten telkens zelf vragen of we eten of drinken mochten bestellen en hebben heel lang moeten wachten op ons hoofdgerecht. Vervolgens vroegen we of het lang duurde om het toetje te bereiden, waarop de bediening zei dat het heel kort duurde. Toch hebben we zo’n 40 minuten op een droog lava cakeje zitten wachten. Daarnaast duurde het absurd lang om cola en brood te brengen. Al met al geen top ervaring.
Lydia V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
We hebben er heerlijk gegeten. Wat beter zou kunnen is iets meer groente erbij. Nu hadden we met zijn vieren een klein bakje groene sla.Net voor allemaal drie blaadjes.
Yvette S.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2017
Ik vind de George een goede optie om te lunchen. De pizza Tonijn is altijd goed. De enige kritiek die ik dit keer had dat de artisjok(ken, ze gaven er 2 omdat ze klein waren) te lang gekookt was en dus erg zacht.
Verder prima, prettig personeel.
Monique M.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Je voelt je hier niet heel welkom, geen hartelijke ontvangst / bediening. Ongeïnteresseerd. Al paar keer zakelijk geweest, maar ik zal hier zelf nooit heen gaan of dit restaurant aanraden. Kwaliteit is normaal / gemiddeld in verhouding te duur. Zit wel altijd vol en is druk, maar heeft meer met locatie te maken.
Romy M.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Bediening was onpersoonlijk en niet sociaal. Inrichting best armoedig, dat verbaaste mij nogal omdat veel “bekende” mensen er gaan eten. Het eten was wel oke. Jammer dat er op de menukaart niet precies staat wat er allemaal op broodjes zitten.

Ik kom hier niet nog een keer...
Barbara B.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Ik heb hier gegeten en vond het geweldig! Supergoed en vers eten, vooraf oesters, daarna de tonijn, toen de steak. Helemaal goed en vers alles. Ik word heel blij in dit restaurant, leuke locatie en leuke bediening, hier ga ik vaker eten. Aanrader!
Steven W.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Afgelopen zaterdag bij George W.P.A. geluncht. Ontzetten plezierig. Zeer correcte, vriendelijke en attente bediening. Het terras zat helemaal vol, maar ze hadden alles goed onder controle. Eerst een heerlijk fles rosé (in een ijsemmer zoals het hoort), fles water en bakje water voor de hond. Genoeg tijd gegeven om naar de kaart te kijken. Niets overhaast bij George W.P.A. - je mag hier lekker lang lunchen. Het eten was prima. Mijn tafelgenoot had carpaccio als voorgerecht en slibtongetjes als hoofgerecht. Uitstekend! Ik had een Waldorf salade als voorgerecht. Een suggestie: gebruik het traditionele recept, dit was heel veel sla en stukjes appel, goed voor de lijn, maar niet zo lekker als de klassieker). Daarna had ik Confit de Canard met frites en haricot verts. Echt heerlijk en goede porties. Een kopje coffee en een limoncello maakte ons lunch compleet. Aangename ambiance, uitstekende service, prima gerechten en een goede prijs/kwaliteitverhouding. Subliem!
MarcvanKempen .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Vandaag mosselen en slibtong gegeten. De mosselen werden op een diep bord geserveerd waardoor deze al heel snel koud waren. De slibtongetjes waren prima.
De klantvriendelijkheid van het personeel is afwezig. Het lijkt wel of ze er totaal geen zin in hebben. Dit is niet de eerste keer dat we dit ervaren en het wordt de hoogste tijd dat het personeel dit gaat realiseren. Als ik €75 betaal verwacht ik prettig en positief benaderd te worden.
wendyborstels .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Gister bij George op de Willemspark weg gegeten was. Super leuk terras! Heerlijke garnalenkroketjes. De Steak frites was niet wat ik had gehoopt maar zeker niet onsmakelijk.
Marion G.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Wat een teleurstelling we kozen voor het 3 gangenmenu met een keuze uit 3 voor- hoofd- en nagerechten. Mijn zoon koos voor de carpacio die vegetarisch bleek te zijn, het waren zeer dun gesneden plakjes tomaat. De omschrijving op het menu had ons op het verkeerde been gezet. Wij hadden zalm die prima smaakte. Vervolgens bleek de risotto met truffel een soort rijstepap met nauwelijks waarneembare truffelsmaak .Als nagerecht kozen we voor een dessert met aardbeien Het had ook een erg mooie omschrijving op de kaart .en weer voelden we ons gefopt Het bestond uit een in zes stukjes gesneden aardbei iets van vanille pudding en een heleboel slagroom wederom een mooie omschrijving voor iets wat totaal niet aan de verwachting voldeed. Mijn zoon die voor kaas gekozen had mocht zelf nog even de aluminiumfolie er uit peuteren. Toen we daar iets van zeiden is dit wel van de rekening af getrokken. Dat werd gewaardeerd.
Mijn advies zet pretentieloze gerechten op je kaart dan wek je ook geen valse verwachtingen.
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Op een zomerse (maar regenachtige) avond bij George WPA gegeten op het terras. Ook al viel er af en toe een bui, door de heaters was het onder het zonnescherm prima uit te houden!

Begonnen met een Caesar Salad en een Vitello Tonnato, beiden prima en goed qua portionering. Als hoofdgerecht twee keer de Blackened Tuna, erg lekker (combinatie van goede garing en een smakelijke saus erbij). Bijgerechten eenvoudig: frietjes en een salade. Toe gekozen voor een van de desserts uit het menu: verse aardbeien met merengue en pistache. Lekker, maar iets teveel slagroom in het glas wat jammer was.

Bediening in orde, niet overdreven snel, maar netjes en geen gebrek aan aandacht. Al met al een plezierige avond!
Claudia R.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Hoofdgerecht zalmfilet was zeer zout! Mini-frietjes zeer zout! Bakje slablaadjes met een zeer zoute dressing! Was niet te eten!
Duur (€ 24 hoofdgerecht; € 6,50 glas wijn).
Keuken en manager (ca. 23 jaar oud?) reageerden onbeschoft: "tja, was duur, maar hiervoor zat je wel op deze locatie...."; keuken had geen tijd om een gesprekje aan te gaan; "Al een half jaar was er geen klacht geweest???"; andere bedienend personeel wisten ook niet te reageren.... Deze klacht werd niet serieus behandeld/opgelost.
Ga hier dus nooit meer eten en geef dit ook door aan anderen. (Het personeel weet dat ik deze reactie zou sturen, maar reageerden heel laconiek).
Govert D.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Zeer slechte bediening, zien je niet zitten en geven je de blik 'wie jij wel niet bent hier te komen eten'. Eten was zeer mager en belachelijk duur voor wat je krijgt. Bestelde clubsandwich met kip, maar de kip moest je zoeken. Verder kip met patat besteld (22 euro), belachelijk hoe klein de kip was voor dit geld. Leuk terras om te zitten dat wel, maar ons zie je er niet meer....
Anne Marie P.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Afgelopen maandag lekker buiten wezen lunchen. Het was dat weer zo goed was, daarom hebben wij kunnen genieten van het moment. De service is helaas niet om naar huis te schrijven, het duurde erg lang voordat onze bestelling werd opgenomen.
Ik had een BLT besteld, andere de salades, het was niet erg bijzonder. Prijs is niet in verhouding met de kwaliteit.
Tonnie60 .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Op een prachtige lentedag op het terras van George geluncht, de setting is leuk: witgedekte tafels, lekker straatsfeertje. Maar wat een waanzinnig slechte bediening, hoe krijg je het voor elkaar? Aandacht is al net zo moeilijk te krijgen als een bestelling. Drie keer vertellen we dat we pas willen lunchen als we ons drankje op hebben, drie keer komt het personeel vragen of we al een keuze hebben gemaakt. Water drie keer moeten bestellen en toen het na een half uur arriveerde zaten er geen glazen bij. Eten werd uitgeserveerd zonder bestek en servetten, en de bestelde wijn is nooit gearriveerd, terwijl ook daar twee keer om gevraagd was. Het eten was wel oke, hoewel de Eggs Benedict keihard waren in plaats van mooi uit te vloeien zoals gepocheerde eieren horen te doen.
A. Nijenheim .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Op een zaterdagavond gegeten. Duidelijk onervaren Zuid-tieners in de bediening. Ongezellige verlichting, erg flets. Moest zelf na tien minuten aan bar vragen waar onze drankjes bleven; de student zei, serieus: 'Het is heel druk, sorry.' Deze oververhit ogende voorkomende jongen, die voortdurend met zijn hand door zijn haar ging (wat prima zat - dat dan weer wel) zei aan bijna elke tafel 'Mijn excuses'. Dat geeft wel aan hoe het er die avond aan toeging: chaotisch en ongeorganiseerd. Alsof de ouders op vakantie waren en de kinderen een schoolfeestje gaven. Eten saai opgediend (risotto was één grote pap, zonder leuke garnering; mijn pasta idem dito), ongeïnspireerd maar niet echt slecht. Glas witte wijn voor 6,50 euro is idioot voor dit restaurant. Ik kom er nooit meer, zoveel leukere tentjes in de buurt.
Beema .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Pas geleden gezellig gegeten bij George. Oesters vooraf en Blackened Tuna als hoofdgerecht en erna Tarte Tatin. Goeie wijn. Helemaal prima bij een lekker Frans sfeertje in Amsterdam-Zuid. De bediening was zoals ik het prettig vind: attent, vriendelijk, maar niet overheersend zodat alle aandacht vooral naar het eten en het gezelschap kan.