Gent aan de Schinkel

6,6
Lang
Jeroen M.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Altijd gezellig in Gent. Ook nu weer prima sfeer met divers publiek. Onze reservering was niet genoteerd. Geen probleem want er was een tafel beschikbaar. De aardige bediening liet even op zich wachten. Wellicht omdat het terras ook open en goed bezet was, Dan het eten. De kreeftsaus en spinazie bij de kabeljauw waren bremzout. Onaangenaam. De kabeljauw zelf was perfect gebakken en mals. De kreeftkroketten vooraf waren erg lekker en de soepele Sauvignon blanc ook. Mijn tafelgenoten waren beter tevreden over hun tonijngerecht.
Marina R.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Heerlijk in het zonnetje aan het water geluncht! Het broodje ossenworst is een heuse klassieker waar we graag voor terugkomen. Vriendelijke en attente bediening, en alles stond snel op tafel, hoewel het terras aardig vol zat. Complimenten voor de (lunch)kok ;) Wel jammer dat er geen "echte" koffie meer wordt geserveerd.
Karin H.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Toplocatie waar het altijd druk en gezellig is. Kom er meestal om te borrelen maar nu een keer gegeten.Goeie diversiteit aan gerechten, die lekker zijn. Taartjes van Holtkamp ware toetjes traktatie.
en het terras is ook top met de heaters kun je de hele avond nuiten vertoeven.
Bas V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Aangetrokken door de mooie locatie aan het water in een rustige straat vlak bij het Surinameplein besloten we na het werk een hapje te gaan eten bij Gent aan de Schinkel. Dit is een mooi bruin (eet)café. Veel gasten, binnen en buiten op de terrassen. De kaart is beperkt: 4 hoofdgerechten en voorgerechten en 3 soorten nagerechten.
Wij kozen voor de Rib-eye met portobello, rucola, beurre Café de Paris en friet (partner) en
Poussin diavola met gebakken gnocchi, pesto en spinazie. Omdat ik niet wist wat Poussin diavola was, heb ik dag op het internet opgezocht. Het bleek Duivelse Kip te zijn. Volgens de gastheer was het piepkuiken.
De prijzen voor de hoofdgerechten vind ik hoog: 21 euro voor Rib-Eye en 18 euro voor de kip. Dit is tenslotte een eetcafé, geen restaurant.
De bieren zijn normaal geprijsd: 4,50 euro voor een Belgisch biertje van de tap.
Vooraf kregen we warm brood met boter geserveerd in een broodzak. Leuk en origineel. Brood was lekker.
De hoofdgerechten vielen tegen. De Rib-eye bestond volgens mijn partner voor de helft uit vet. Rib-Eye moet deels uit vet bestaan, maar niet zoveel. De smaak was oppervlakkig en hij was vrij plat. Meer een steak met een vetrand. De friet was gemiddeld: mijn partner houdt van doorbakken friet. Deze friet was redelijk zacht. Maar smaken verschillen.
De Poussin Diavola was niet bijzonder. Het stuk vlees leek meer op een volwassen kip dan op een piepkuiken. De saus die er overheen was gedaan was rood en van onbestemde smaak. Waarschijnlijk de (rode) pesto. De gnocchi smaakte redelijk, beetje slap van structuur.
Als nagerecht koos ik voor een Nespresso ristretto. Deze werd netjes vergezeld van een glas water.
Mijn partner koos voor de citroen-Meringue taart van Holtkamp. Die smaakte prima. Hoewel ik de voorkeur geef aan eigen gebakken taart.
De rekening was 54 euro. Best veel voor twee hoofdgerechten, een nagerecht en 3 drankjes.

De bediening was ok.Geen aandacht behalve bij he bestellen en afrekenen.
Het decor is mooi. Echt een eetcafé waardig.
Arjen W.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
We hebben best een leuke avond gehad in Gent aan de Schinkel. Vooral het hoofdgerecht vond ik erg lekker, ik had een rotolo gevuld met spinazie, geitenkaas en tomaat. Het voorgerecht van twee bloemkool/gorgonzolakroketjes was lekker, maar een beetje karig. Als nagerecht een kopje koffie met een taartje van Holtkamp. Lekker natuurlijk, maar het zegt niets over de kwaliteiten van de eigen keuken. Ik waardeer het altijd wel als een restaurantje zijn eigen taart bakt. Maar voor een doordeweekse avond goed gegeten, en lekker Belgische biertjes van de tap gedronken.
Proeflekker .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Ik kom hier graag maar al heel lang niet meer hier gegeten. En wat een tegenvaller, helaas. Als voorgerecht zelfgemaakte paté. Brood dat erbij zat was droog, smaakloos en veel. De paté zelf was ook matig. Mijn entrecote was prima maar de kabeljauw die een ander had liet ook te wensen over. De bediening is goed en corrigeren ook daar waar wenselijk.
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2015
Gezellig eetcafé met lekker eten. Ik koos voor de tajine met kip. De kip was erg mals en het gerecht was lekker gekruid. Mijn tafelgenoten hadden ook allemaal mooie gerechten zoals mosselen of een steak.
Wel jammer dat de dessertkaart erg beperkt is, je kon bonbons, taart of een kaasplank bestellen.
Floor H.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Zo'n avond hier gegeten waarop alles misgaat: je vraagt om de kaart, dat wordt vergeten. Vervolgens is de wijn lauw, en de ijsmanchet gesmolten. Om het goed te maken biedt de gastvrouw brood van het huis aan, dat wordt ook vergeten (heb ik halverwege het voorgerecht maar om gevraagd; ik hoef geen brood bij mijn hoofdgerecht). Bij thuiskomst kijk je nog eens goed naar de rekening en staat het brood er gewoon op. Het eten was lekker, maar voor zulke volwassen prijzen verwacht ik dat de service ook in orde is. Dit was vlek-op-vlek. Typisch een restaurant waar leuke, hippe studentes in de bediening werken, als bijbaantje. Doe mij maar een doorwinterde gastheer/vrouw, met verstand van gastvrijheid en bedienen. Het is namelijk een echt vak. En het maakt of breekt je avond.
Violier V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Heel goed eten. En elke keer als ik er ben denk ik: hier kom ik graag terug. Maar als we dan gaan afrekenen dan is de rekening altijd best hoog.
Sebastien_Blatter .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
eten is fantastisch in deze goed gelegen eetgelegenheid. Bediening ook erg adequaat. Kaart is altijd provocerend, en dus voor de ervaren restaurantganger immer een feest. decor heeft zijn langste tijd gehad en fel TL licht kan eigenlijk niet meer. Maar dat is stiekum ook het handelsmerk
Bart B.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2015
Gisteren weer heerlijk gegeten bij Gent aan de schinkel. Op de huidige kaart, deze wisselt namelijk regelmatig, is weer genoeg en gevarieerd aanbod. De bediening is vlot en attent en goed op de hoogte qua wijn en bier-kennis. Het interieur is wat achterhaald, maar zulke goeie service en eten maakt dat snel goed.
Ga zo door en tot de volgende keer!
Martijn S.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2015
Gisteren gegeten bij Gent, waar wij regelmatig op het terras zitten of lunchen (wat altijd prima is). Het diner was eigenlijk teleurstellend. De voorgerechten gingen nog wel, maar de hoofdgerechten waren bijzonder onsubtiel, en leken alsof ze rechtstreeks uit blik kwamen. Voor ons geen tweede keer meer.
RiaVlaar .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Zeer gezellig eetcafé waar je voor een leuke prijs lekker kan eten. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Vooral een andere kaart dan je in de meeste eetcafés ziet. Leuk, woon niet in de buurt maar zou er anders zeker wat vaker heengaan.
RenateP .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Heerlijke pasta gegeten voor vriendelijke prijs. Verse ingrediënten: iets meer rucola had voor mij wel gemogen. Vriendelijke bediening: snel een zakje broodjes om met olie te nuttigen, op tafel (knapperig vers en in een bruine zak... apart)
Een wc die schoon is en verder OK, maar waar je bijna je komt niet in kunt keren.
Marieke K.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
Het was de eerste keer dat ik hier gegeten heb, maar bleek een succes! Ik heb de eend gegeten en deze was super smaakvol. Alle smaakelementen op het bord paste perfect bij elkaar.
Vriendelijke bediening ook. De prijzen zijn naar mijn gevoel wel iets aan de hoge kant. Verder een prima sfeertje.
Om te borrelen moet je echt even de bitterballen bestellen. Die zijn super lekker :).
Natalie S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
Dit restaurant is echt op minder dan 100 meter van mijn huis. Ik had er al diverse keren op het terras gezeten, maar gisteravond eindelijk eens met een vriendin gegeten. De negatieve recensies snap ik niet zo. Je zit echt heerlijk (tot aan de laatste ronde buiten onder een heater terwijl het af en toe tikte van de regen op de luifel), echt heel knus. Het eten is prima, wij hadden voor ceviche en salade (de ceviche smaakte heel erg naar St. Jacobsschelpen, daar moet je wel echt van houden), als hoofd allebei cannelloni (altijd goed) en toe een taartje van Holtkamp gedeeld (dat is niet heel creatief maar wel goed). Diverse open wijnen, altijd fijn, die tegenwoordig gewoon in een glas met een steeltje worden geserveerd (daar zorgt Grapedistrict wel voor). In de bediening gaat het niet perfect, maar iedereen blijft vrolijk en aardig. Ga hierheen voor een ongecompliceerd avondje eten!
Sam D.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
Wow, wat slecht! Vooraf een "loempia" gevuld met oa groene asperges, champignons en gerookte mozzarella. Klonkt lekker, maar het bleek in de praktijk helaas vettig slap deeg gevuld met een ondefinieerbare bruine smurrie. Meer een hele vieze kroket. Het hoofdgerecht was zo mogelijk nog erger; biefstuk met bonne femme. Bief was met draad meegesneden en dus taai en de bonne femme (gebakken aardappeltjes, spekjes en erwtjes) lag al de hele avond in de pan, getuige de gedeukte en harde erwtjes, de keiharde stukjes aardappels en de harde brokken spek. Deze voor en hoofd met 2 glazen wijn kost je bijna €40. Nóóit meer dus..!
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Dat A'dam duur kan zijn, zeker op een leuke locatie als deze, is geen geheim.
Wat de kok ons hier voor bijna 2 tientjes durfde voor te zetten kan ik niet anders noemen dan een aanfluiting. Een vegetarische pastaschotel bestaande uit linguini (leek niet vers), wat vreemde room, beetje geroerbakte spinazie, pompoen (best lekker) en rozijnen...het laatste ingrediënt was de voornaamste smaakmaker.
Als ik hier nog ooit ga eten wordt het vlees/vis met friet, daar kun je je geen buil aan vallen.
Jose R.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2014
Gister met vier personen HEERLIJK gegeten hier. Parelhoendij, met gnocchi, paddestoel, hazelnoot en groene asperges. Gewoon super en nog lekker sappig vlees. Ook de biefstuk met bonne femme was heerlijk, dit gerecht hadden mijn tafelgenoten. Voorgerecht, wortel- pompoen soep was ook lekker en vers gemaakt. Hele avond gratis kraanwater en brood, top. Taartjes van Holtkamp na, altijd goed, maar dat is niet de verdienste van Gent aan de Schinkel. Prachtig terras in een leuke buurt. Verder erg vriendelijke bediening!
Wim M.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2014
Met z'n vijfen aangekomen en het zat vol. Met de belofte dat we binnen 30 minuten een tafel zouden krijgen, hoefde we slechts 5 minuten te wachten. En ondanks de drukte was de bediening geen moment in de stress en werkte prettig en foutloos. Het menu is beperkt qua keuzes, maar er zitten een paar verassende gerechten bij. Een aanrader zijn de taartjes die bij Holtkamp vandaan komen. Inclusief drank ben je zo'n €30 pp kwijt en dat is voor de plek, het eten en de bediening niet veel. Aanrader dus!