Genietje

Oelemarkt 22 6001 ES Weert Nederland Kaart

Over het restaurant Genietje

Aan de gezellige Oelemarkt

Restaurant Genietje is gelegen in een prachtig monumentaal pand aan de Oelemarkt in Weert. De naam zegt het eigenlijk al, maar hier kun je dus heerlijk tafelen en genieten. Gezelligheid en mooie producten zijn de sleutelbegrippen die dit restaurant naar een hoger niveau hebben getild. De open keuken geeft je de mogelijkheid om over de schouder van de chef mee te kijken hoe jouw maaltijd met liefde en passie wordt bereid. De kaart wisselt met de seizoenen mee en zorgt op die manier voor een gevarieerd aanbod. Geniet je?

Meer informatie over restaurant Genietje

Maandag t/m Woensdag Gesloten
Donderdag en Vrijdag 17:30 - 23:30
Zaterdag 11:00 - 23:30

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
T-5 .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Net komen wonen in Weert en met m'n vriendin op zoek naar een leuk eet tentje in de buurt. Het Genietje sprak ons wel aan. Op zich prima gegeten totdat de eigenaresse een glas rode wijn over mij heen liet vallen. Vest en broek tot aan ondergoed doordrenkt met de rode wijn. Erg vervelend maar dit kan gebeuren. Bij betalen werd het betreffende glas van de rekening gehaald aangezien die op mijn kleren zat en kreeg ik een fles witte wijn mee met het advies de kleren een nacht in de witte wijn te laten weken en de volgende ochtend direct te wassen. Hiermee zouden de vlekken er uit moeten gaan. Dit was helaas slechts deels het geval. Op de lichtblauwe broek bleven de vlekken zichtbaar. Ik ben weer terug gegaan naar het restaurant en de eerste reactie was 'maar ik heb toch een fles wijn van 20 euro gegeven en de wijn van de rekening gehaald?' Dat klopt inderdaad maar daarmee is de vlek nog niet uit de broek. Vervolgens stemde men in de kosten voor de stomerij te vergoeden. De broek is inmiddels terug van de stomerij en ik heb het bonnetje ingeleverd. Na nogmaals aan te moeten horen dat ik toch zeker echt een fles wijn van 20 euro had gehad ging men over tot betaling. Verder maar niet meer benoemd dat de vlek er nog niet uit is en mijn verlies van de broek ter waarde van 80 euro maar genomen om verdere irritatie te voorkomen. Kortom prima eten maar als het op service aan komt een afrader. Wij gaan er in ieder geval niet meer heen.
Jacques R.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Eten: zeer gevaarlijk om een verrassingsmenu te serveren, waarbij men alleen kan kiezen uit vlees, vis of vegetarisch. Men krijgt bij het menu geen aardappels, friet of rijst. Dit moet er los bij besteld worden en komt ook op de rekening te staan. Eten wordt niet echt warm opgediend.
Service: Over het melden van het "koude" eten wordt niets op uit gedaan, alleen wordt er gezegd jammer, hoort niet zo.
Decor: sfeervol ingericht.
Prijs/kwaliteitsverhouding is niet goed. Menu is te duur.
a.duits .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Klein maar knus restaurant met een gemoedelijke sfeer. De bediening was erg vriendelijk. We hadden de keuze uit vlees en vis (AH restauarant actie). Beide hebben we besteld, de borden waren mooi opgemaakt en de gerechten waren smaakvol. Enige minpuntje was de karig gevulde wijnglazen. Verder hebben we een gezellige avond gehad!
MattvL .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Wij hebben gekozen voor het verrassingsmenu met 4 personen, de gerechten waren lekker en van goed formaat maar niet bijzonder voor de prijs. Een leuke amuse vooraf gaf wat extra's. Service is goed maar de rusttijden tussen de gerechten is aan de lange kant. De omvang van het restaurant krijg je een knus, huiskamer gevoel zonder bij elkaar op schoot te zitten.
info514 .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Het was bíjzonder erg lang wachten vóór en tussen de gerechten (uiteindelijk de aangeboden koffie - n.a.v. het teleurstellend hoofdgerecht - niet genomen, omdat we het lang genoeg vonden na 2,5 uur). Na de aperitief moesten wij zelf vragen voor drankjes (1e winst is toch drank verkoop; misser van de bediening). Het had het restaurant gesierd om ook de AH actieklanten een amuse te geven; per slot van rekening wil het restaurant zich van zijn beste kant laten zien toch? En wat kost een amuse? Zeker als je ook nog moet betalen voor brood en tapenade! Voorgerecht/dessert was acceptabel (dat men het eenvoudig/goedkoop houdt ivm de actie, begrijpelijk, als het maar smaakt). Hoofdgerecht: komende uit de horeca weten wij wat een speenvarken is en hoe die moet smaken (!!!)... het 'lapje' varkensvlees - zeker géén speenvarken - was super droog. En de groente hadden hooguit in het warme water gelegen: de wortels zo hard als knikkers, de spruiten verre van gaar en de boontjes taai! Alle begrip dat er met een actie van 2 voor 1 een wat soberder menu is, maar dat hoeft niet ten koste te gaan van de kwaliteit en smaak. Helaas, geen sprake van genieten bij 't Genietje.
diwi.geboers .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Nou wij hebben genoten van het verrassing menu overheerlijk soep knoflook met kaas een met vlees en ander vis zalm
Vispannetje en vlees menu met heerlijke groenten
Ook het toetje heerlijk
We gaan er zeker terug echt een aanrader
jdse .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
het eten was goed maar het wachten erg lang voor twee gerechten 2.5 uur is erg lang toen hebben we het dessert maar laten vallen. Voor alles was een verklaring volgens personeel maar er werd pas nadien ingelicht en je vroeg je soms af wat ze deden.
Verder hadden we via AH restaurantactie gereserveerd en dit bij binnenkomst overhandigd,maar bij de rekening bleek dit niet op te gaan omdat we iets anders hadden besteld. We waren hierover absoluut niet geïnformeerd. Dus voor ons naast eerste ook laatste keer,
maaike.van.roij .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Sfeervol knus restaurantje met een hartelijke gastvrouw. Vlotte bediening, heerlijk eten, niet goedkoop. Prima voor nog een volgende keer.
chritgotzen .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Het eten was uitstekend en lekker. Vooral de koolvis in een lekkere saus.
De groente had iets meer mogen zijn.
De bediening was prima. De rode wijn van het huis was prima.
Voor het eten kan het iedereen aanbevelen.

Het etablissement is een beetje klein maar wel knus.
wilma.teeuwen .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Alle gerechten waren vers en goed bereid.
We hadden 1 extra gang bij besteld en kregen heerlijke vis als tussengerecht. Mooi opgemaakte borden en smaakvol eten.
Antoine T.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Eten was erg lekker. Vind alleen de indeling van het restaurant wat raar, de manier waarop je binnen komt. Zou zelf de bank vervange door gewone stoelen
Gastvrouw was aardig maar kwam gestresst over
yfit159ops .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015

Wel klein ,maar toch het was er sfeervol & gezellig .Eten was goed ,geen klachten .
Tevreden en voldaan zijn we terug gegaan naar huis .
p.peeters .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Klein, intiem restaurantje. Vlotte en alerte bediening. Goed stuk vlees/vis als hoofdgerecht. Wil nog wel een keertje terugkeren om er te eten.
margrietverspeek .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Alle gerechten waren heerlijk.
De gerechten werden heel smaakvol opgediend.
De bediening is heel vriendelijk.
Dit restaurant zal ik zeker aanbevelen
mcwramaekers .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Erg leuk knus restaurantje. Sfeervol ingericht! Vriendelijk personeel. Eten was lekker en mooi opgediend. Mooi servies. Gaan zeker terug!
trinhthinguyen .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Lekker, je kon kiezen uit 3 menu's. Vis, vlees of vegetarisch. Het was erg druk op een donderdagavond wat ze niet hadden verwacht. We moesten iets langer wachten op ons eten daardoor. Desalniettemin was het een leuk en gezellig avondje uit in een zeer vriendelijke omgeving.
miek.timmermans .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Hartelijk ontvangen. Warm en gezellig. Het drie-gangenmenu, soep, koolvis en dessert was heel lekker. De wijn vonden wij iets te prijzig.

Tip: indien mogelijk de entree veranderen. Dat zou meer allure geven. De mogelijkheden zijn beperkt dat realiseer ik mij ook. Het is een klein nostalgisch pand met een gezellige uitstraling.
Rolstoelgebruikers en mensen met een rollator hebben hulp nodig, maar de bediening is heel behulpzaam en attent.
m.haldermans .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Het was echt een heel fijne avond, met een zeer attente bediening , ( niet alleen gastvrouw Anita, maar ook de vrouwelijke ober,. Het warenheerlijke gerechten, zowel vlees en vis, met vooraf een goed gevulde knoflook-kaassoep, en als afsluiter, een palet aan heerlijke hapjes als nagerecht. Een meester-kok zou hier wel bij varen.
bmeijde .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Lekker gegeten, keuze enigszins beperkt bij het aanmelden via
de AH kortingsbon.
Kwaliteit was goed. Personeel vriendelijk.
SPB .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Het eten was heerlijk maar na het dessert werd ons gevraagd om te vertrekken want er zaten mensen te wachten op onze tafel.