Genieterij de Slotplaats

Foarwurker Wei 3 9243 JZ Bakkeveen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Genieterij de Slotplaats

Jelleke D.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Ik zit de recensies te lezen en ik heb andere ervaringen, net als 'loontje'. Mijn man en ik komen er regelmatig en wij genieten van de ongedwongen sfeer en wij vinden het eten wel goed. Zomers staan er bakken met water buiten voor de honden. Als het koud is zijn de vuurkorven aan en binnen de openhaard. Er zou inderdaad wel iets vaker een doekje over de tafels mogen (buiten kan het meubilair een lakje gebruiken) maar dat is nu zoeken om een kritiek te hebben.
AnnetteJ .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Afgelopen vrijdag heb ik met vriendinnen een high tee gehad bij de Slotplaats in Bakkeveen. Daar ik Coeliakie heb, is er nadrukkelijk gevraagd of er voor mij ook iets zou zijn. Bij reservering werd gezegd dat het geen probleem was. Mijn vriendinnen kregen een etagère met van alles er op, ik kreeg een gebaksvorkje met een plakkerige muffin, een scone en wat vers fruit. Ik dacht misschien komt er nog meer, bij navraag werd ervgezegd dat ik misschien wel iets van de etagère kon nemen. Toen ik vertelde dat ik Coeliakie heb en beslist niets met gluten mag eten, werd er verteld dat er zoveel mensen zijn die geen gluten willen eten omdat dit tegenwoordig een hype is dat ze dachten dat dit bij mij ook wel het geval zou zijn! Ik kon nog wat vers fruit krijgen en een paar scones en dat was het dan. Voor mij geen Bezoek aan de Slotplaats meer!
Onno_g .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2014
Vandaag een heerlijke high tea gehad (met Sinterklaas). Ze hebben er een erg leuke invulling aan gegeven. Je kan zien dat ze daar erg hun best op hebben gedaan. De high tea had verse scones (met clotted cream), muffins, heerlijke sandwiches en meer! Een absolute aanrader. Het personeel is vriendelijk en persoonlijk.

We zijn er de afgelopen twee jaar regelmatig geweest en we gaan er blijven komen!
Slotplaats, hartstikke bedankt!
Zonzon .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
In een werkelijk schitterende omgeving buiten gezeten op het terras, uitkijkend over het prachtige bos wat uitnodigt tot een mooie wandeling.
Bitter lemon uit de grote fles in een glaasje wat je met een vergrootglas moest zoeken op tafel, en wat na 3 slokken leeg was...en dat voor 2 euro...een schande!
Hier wat van zeggend tegen de bediening, krijg je een schouderophalen...tja mevrouw...dat zijn de instructies....
Mijn partner had een beker melk en een broodje. Het broodje was slap...wat er op zat gekwakt was een blad sla en een plak ham...that's it.
Wc's waren goed en schoon.
Hoop echt dat deze prachtige plek een eigenaar krijgt die het verdient....want degene die nu verantwoordelijk is verdient zo'n plaats niet!..
A13 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
Niet echt genieten dus bij 'genieterij de Slotplaats'.
De thee met genieterij viel ontzettend tegen, een droge oude ? scone, met wat jam, maar zonder clotted cream, een weinig inspirerende muffin die ik na een hap heb laten liggen en een asssorti van vermoedelijk goedkope supermarktkoekjes en dito chocolaatjes. Dat zou toch echt veel beter moeten kunnen.
De pompoensoep leek gemaakt met kippebouillon.... Valt tegen als je groente verwacht.
De toiletten zouden wel een sopje en een nieuwe borstel kunnen gebruiken.
Kortom geen succes.
Dat zou toch echt veel beter moeten kunnen, aan de locatie ligt het niet, een prachtige plek waar we vaak langsreden om dan nu eindelijk naar binnen te gaan. Ga aan de slag mensen en maak er een mooie plek van met lekker eten. Dan zou je je genieterij mogen noemen, nu helaas op geen stukken na.
Dirk D.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Wij deden de Slotplaats aan, als thee-stop. Prima theehuis, maar men dient er niet teveel van te verwachten. We werden vriendelijk ontvangen en de door ons bestelde thee met "genieterij" werd snel uitgeserveerd. Prima theekaart en werd geserveerd in een volle pot per persoon. De "genieterij" bestond uit een verse muffin en verse scone ... tot zover goed, maar de scone werd alleen met jam geserveerd en niet met clotted cream. Vreemd en als echte Anglofiel waren we "bit disappointed". Naar de muffin en scone lagen er wat koekjes en chocolaatjes (zeebanket) van supermarktkwaliteit. Deze mogen er wat ons betreft net zo goed niet bij gedaan worden, doet zelfs afbreuk aan de thee, scone en muffin. Bak liever een klein eigen koekje erbij en dat doet dan veel beter aan.
Inrichting is een beetje kil en onpersoonlijk, maar verder is de Slotplaats een prima plek voor een tussenstop bij de fiets- of wandeltocht .
DeeD .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2013
Genieterij de Slotplaats
Genieten van de slechte service
Genieten van de uren dat je zit te wachten om iets te mogen bestellen
Genieten van de tijd dat je op je bestelling mag wachten
Genieten van het gebak dat te kort in de oven is geweest (maangebak).
Genieten van de slappe pepernoten in de Sinterklaas periode
Genieten van het servies waar de hikkels al maanden/jaren van af zijn
Genieten van de flexibele houding: 5 minuten voor 5 = wij gaan sluiten! Dus bestellen...pech gehad!
Genieten van slagroom met prik (verkeerd patroon gebruikt...toch serveren!)
Genieten van de klantvriendelijkheid: klant ontevreden? De eigenaar wordt er niet anders van!

Genieten als je een andere plek dan de Slotplaats zoekt!
Jannie B.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2013
Bij reservering van een huwelijksjubileum werden we bij aankomst gewezen met de hand naar de plek waar we konden zitten.Mijn inziens is het netter dat je begeleid wordt naar de tafels met stoelen.Er waren 4 stoelen te weinig die we zelf bij andere tafels weg moesten halen.Deze service vonden wij als gezelschap niet erg uitnodigend.
Duurde erg lang voor we koffie en thee kregen.Thee was nog niet "getrokken"dus de eerste gasten kregen warm water in hun kopje .Dus maar weer terugschenken in de theekan,dus de kwaliteit van de thee kon beter.Personeel waar nauwelijks een lachje vanaf kon.Vieze glazen en alle glazen waren gelijk: cola,wijn,jus d?range ,alles was in dezelfde soort glazen.Het decor kwam niet schoon op ons over.Er stonden plakkende afdrukken van glazen en kopjes op het tafelblad.Even een doekje erover had netter geleken.Stukjes brood ,soepstengels met ham( bij de "high tea") leken eerder klaargemaakt aan de smaak te merken.Jammer!!
Loontje .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2012
Wat een prachtige plaats!! Heerlijk genieten in het bos, bij de Slotplaats. Wat een mooi landhuis!
Hier kun je uren genieten, want de koffie is onbeperkt als je het eenmaal bestelt mag je het gewoon bij laten vullen gratis. Een fijne, ongedwonge sfeer en leuk personeel.