Geniet aan de Amstel

Marktplein 2 1421 AC Uithoorn Nederland Kaart

Over restaurant Geniet aan de Amstel

Romantisch delen in een monument

In het voormalige gemeentehuis van Uithoorn huist nu restaurant Geniet aan de Amstel. De naam laat weinig te raden: op het terras zie je bootjes varen en voel je de rust van het water. Binnen is er door de hoge plafonds en de grote ramen bijzonder veel lichtinval. Op hand gemaakte planken serveren ze een selectie van kleine Europese gerechtjes. Het pand leent zich ook uitstekend voor recepties, bruiloften en feesten!

Meer informatie over restaurant Geniet aan de Amstel

W P.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Wagt .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Wat een leuke lokatie: het oude gemeente huis van uithoorn aan de Amstel. We hebben lekker gegeten. We namen de chef special, een plankje met een combi van vlees en vis. Bekende lekkernijen waar niks op aan te merken is wat ons betreft. Prijsnivo is sympathiek te noemen voor dit geld is eet je ergens anders bijvoorbeeld patat met satéh, dan is dit echt meer waar voor je euro's. Bediening is prima.
R H.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
We komen zeker terug.
Leuk en vooral erg lekker.
Gezellig voor herhaling vatbaar.
Willemijn S.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Goed restaurant, bediening mag alleen wat vriendelijker en klantgerichter. Ze leken soms wel bijna mensenschuw, er was weinig contact mee te krijgen.
Eten erg lekker en leuk opgediend.
Mistery-Guest .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Vandaag langs geweest: planken concept is leuk. Voorgerecht was erg goed. Bestek en Borden werden niet gewisseld na voorgerecht. Gemiste kans. Hoofdgerecht was smakelijk, maar echt warm was het niet. Bediening was matig tot slecht. Gehaast, ongeorganisserd en bij ons was de betreffende man iemand zonder horecabloed. Mooie locatie, leuk concept, bediening is duidelijk de zwakste schakel.
Marike W.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
De akoestiek was ronduit slecht. Een beetje conversatie was er nauwelijks mogelijk.De menukaart wilden ze graag klein houden, maar daardoor is het lettertype zo klein geworden dat het nauwelijks leesbaar is. Wij waren niet de enigen die hier zo over dachten. Het idee van gerechten op een plank serveren slaat nergens op. Vis, vlees en vegetarisch door elkaar heen voegt helemaal niets toe en het is niet duidelijk welk gerecht bij jouw keuze hoort. De gerechten koelen ook snel af op een plank. Op zich is het idee van de diverse gerechten prima, maar de uitvoering kan veel beter. N.B. het servies en bestek dat ingedekt staat behoudt je zowel voor het voor- als hoofdgerecht wat wij ook niet prettig vonden. Als je vis hebt als voorgerecht en daarna vlees als hoofdgerecht dan eet je dit van hetzelfde bord. Het toetje hebben we overgeslagen maar zag er wel heel goed uit bij ander tafels. Wellicht de enige gang die het wel goed doet op de plank!
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijk Heerlijk gegeten, voor een zeer redelijke prijs. Geluncht dus , leuk van een plank.
Patrick D.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Gisteren voor het gegeten in dit nieuwe restaurant in Uithoorn. Prachtige lokatie met een mooi uitzicht over de Amstel. Het concept is vrij simpel. Men kan kiezen uit 'plankjes', met óf vis óf vlees óf vegetarisch. Je krijgt dan vijf verschillende gerechtjes op een (houten) plank geserveerd. Als hoofdgerecht kan nog een mix van de Chef gekozen worden, een mix van vis en vlees. Het eten is vers, lekker en het ziet er goedverzorgd uit. Klein puntje van kritiek zou zijn, dat met name de warme hoofdgerechtjes erg snel afkoelen. Gezien de hoeveelheid zit je halverwege al redelijk koud te eten. Desgevraagd meldde de serveerster dat ze bezig het concept wat aan te passen om dit punt op te lossen.

Het personeel is uitermate vriendelijk en correct. Alleen als het wat drukker wordt duurt de bediening en het uitserveren een beetje aan de lange kant en worden er meermaals excuses gemaakt gedurende de avond. De capaciteit van de keuken lijkt me wat krap als het restaurant helemaal vol zou zitten.
LoFo .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Dit restaurant zit in een prachtig historisch pand (oude Raadhuis). De aankleding is bijzonder leuk gedaan en het heeft een prachtig terras aan het water. Men gebruikt hier het ' planken' concept. Dit kwam erg rommelig over, we moesten met zijn vieren van 1 plank eten, onder het eten lag plastic folie zodat het eten niet direct op de plank lag. Wel hygiënisch, niet prettig om te zien en ook niet handig om eten vanaf te pakken. Degene die vis besteld had kreeg wel een heel klein stukje vis en het leek verdacht veel op bv. tilapia filet of iets dergelijks. De frites waren wel een keer of 3 of meer teruggegooid in het vet, donkerbruin en moddervet. na het voorgerecht werden de borden noch het bestek gewisseld, niet prettig om alles van hetzelfde bord te moeten eten.
Voor het eten komen we beslist niet terug.