Gember & Sereh

Zaterdag en Zondag 16:00 - 22:00

• Af te huren , Catering , Terras
Loonix .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Tijdens de kermis het kermismenu (nasi rames) gegeten. Het kan aan de kermis hebben gelegen maar we werden een hele tijd over het hoofd gezien en zaten daar zonder menukaart en drank. Dat is goedgekomen, het personeel is vriendelijk. De nasi rames was lekker maar door de wijze van presenteren, een mandje met een bananenblad met daarop al het eten, liepen de sauzen in elkaar over. De saus van de sambal goreng teloor was er helemaal afgelopen. De rijst was daardoor ook niet meer wit. Jammer, want het smaakte goed.
Leo H.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Gemiste kans, niet gehad wat we besteld hadden en hier 1,50 euro meer voor berekend ook voor een klein schaaltje ketjapsaus werd 1,50 euro Extra in rekening gebracht. Nee daar scoor je geen punten mee om jullie aan te bevelen . Zelfs een sorry was te veel gevraagd.
AngelaC .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Heerlijke avond gehad. Waren met zakenrelaties. Zalige rijsttafel gehad. De eigenaar kwam zelf uit de keuken om eea uit te leggen. Heel attent. Alles was keurig verzorgt en smaakte echt heel lekker. Voldoende voor iedereen. Lekker nagerecht en koffie na. Onze avond kon niet meer stuk.
Mijn complimenten voor het enige echte authentieke Indonesisch restaurant in Tilburg.

Bedankt!!
Ron B.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
de sfeer is geweldig de service is prima , het eten zeer gevarieerd en vers en met liefde klaar gemaakt , volgen onze wensen bereid door de geweldige keuken groep we waren er de 28e voor de 2 e keer en ondanks dat de zaak afgeladen was werden we hartelijk ontvangen en hadden binnen 30 minuten de complete bestelling op tafel , na een heerlijk toetje en een lekker kopje thee en koffie kregen we de rekening voor 5 personen welke inclusief de drankjes 75, 55 bedroeg dat betekend een volle buik voor nog geen 15 euro per persoon , voor super heerlijk eten en vlotte gezellige bediening we kunnen iedereen aanraden hier eens gezellig te gaan eten
!!!
Yuri M.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Ik kan me niet herinneren ooit zo onbeschoft in een restaurant behandeld te zijn.

Eerst bestelde ik een glas water, waarop ze met spa blauw aankwamen. Met veel moeite kreeg ik na lang wachten een glas kraanwater. Daarna bestelde ik weer water, en kwamen ze weer met spa blauw. Toen ik daar wat van zei kreeg ik van de eigenaresse bitsig te horen dat ze me niet de hele avond kraanwater ging serveren. Ik was met stomheid geslagen. De slechtste service die ik ooit meemaakte.

We hebben snel ons eten opgegeten en ik heb mijn glas water, dat ik toch kreeg, laten staan. Het spijt me voor de aardige meisjes dat ik echt geen fooi kon geven.

Geachte “proever in spe“ yuyu 1975,
Ten eerste bedankt voor uw bezoek aan ons restaurant en we zijn verheugd dat u het eten een met een 8 heeft gewaardeerd.
U had al aangekondigd dat u het voorval “gratis” water drinken op iens.nl zou zetten, en u heeft er geen gras over laten groeien. Wij wilde er liever een paar nachtjes over slapen over onze reactie.
U vertelde dat u uitsluitend gratis kraanwater drinkt en dat dit overal in de wereld en bij de beste restaurants in Nederland geen enkel probleem is.
Wij willen nogmaals in het kort uitleggen dat het bij Gember & Sereh ook geen probleem is en dat wij graag een glas “gratis” water serveren. Wij zijn een restaurant waar wij de gasten verwelkomen om lekker te komen eten en drinken. Dit doen wij met veel zorg en gastvrijheid. Wanneer onze gasten komen eten en drinken serveren wij graag naast een lekker glaasje wijn of speciaal biertje een glas water.
In een netjes gespoeld en gepoleerd glas wordt het aan tafel geserveerd door personeel die allemaal een keurig salaris krijgen. Alleen maar gratis leiding water drinken kunnen wij ons niet veroorloven. Graag verwijs ik u ook naar het volgende artikel om het nog beter uit te leggen. Betalen voor een glas water of via link: http://fakka.nl/cafe-eigenaar-zet-klant-op-haar-plek-na-slechte-review-op-website/
Uw bezorgdheid vanwege het uitblijven van fooi is heel attent en zijn wij natuurlijk altijd blij met zo’n extraatje. Gelukkig is een fooi altijd een extraatje omdat wij ons personeel salaris betalen.
Wij willen u nog onze excuses aanbieden omdat u door de commotie niet de 10 % korting op de hoofdgerechten heeft gekregen. De velen bezoekers van het festival die bij ons te gast zijn geweest hebben dit allemaal gekregen op vertoon van het bezoekerspolsbandje. Graag verwelkomen wij u nogmaals om dit recht te zeten.
Met vriendelijke groet,
Team Gember & Sereh

Reactie van proever:

Zie aan de reactie van het restaurant de voortdurende ongastvrijheid en wereldvreemdheid. Je mag bij dit restaurant alleen kraanwater drinken bij wijn of speciaal bier. Ze zullen dus nooit, zoals in veel landen en bij gastvrije restaurants, zomaar kraanwater serveren.

Wat betreft de verwijzing naar de url. De vergelijking gaat mank. Ten eerste gaat het om warm water met citroen (lees de reactie nog eens goed) en ten tweede ik wenste te beginnen met een glas kraanwater en dat was me al nauwelijks gegund. Ze serveren dus helemaal niet graag "gratis" water. Als ik water wil drinken, wil ik kraanwater, dat is in Nederland namelijk fantastisch. Het gaat me niet om het geld, maar om het principe. Als jullie je dat niet kunnen veroorloven reken er dan een paar dubbeltjes voor. En het kost nu nog meer, want we hadden waarschijnlijk wel koffie genomen. Zakelijk ook nog een slechte beslissing.

En wat absoluut nooit goed te praten is, was de onbeschofte reactie van de eigenaresse. Mijn ervaring en de reactie op mijn recensie (heerlijk passief aggresief geformuleerd trouwens) beschouwend zou zij misschien geen klantencontact meer aan moeten gaan.

Uiteraard kom ik nooit meer naar dit restaurant.
MargaCCC .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Vorige week hier weer gegeten. Was weer helemaal goed. Vooral de saté. Niet te dikke brokken maar lekkere stukjes, klaargemaakt op de grill. Dat proef je gewoon.
Zie hier ook altijd veel Indonesische mensen eten ... dan weet je dat je goed zit.
Bediening ook heel aardig.
Kortom het was weer gezellig en lekker. Zeker voor herhaling vatbaar!!
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Met 3 volwassenen en 1 kind heerlijke combi rijsttafel bestaande uit Rijst, babi kecap, Ayam pedis, Ayam kerrie, gebakken zeebaars met sambal, gebaken kabeljauw, sayur lodeh, Rendang, saté Ayam, tempe zoet gebakken, seroendeng, kleine frietjes, gado gado, lekkere kroepoek, ijs met groene kokos na en lekkere koffie.

Omdat we met 4 verschillende mensen waren wilden we 4 verschillende rijsttafels bestellen. De chef zei ons dat voor ons gezeldschap max 3 maaltijden voldoende was en dat we wegens reserveren ook nog konden rekenen op 15% korting.

Al met al heerlijk gegeten voor minder dan €100 met 4 personen. Ik zou wel wat foto's bij willen voegen, maar die mogeljkheid zie ik hier niet. (evt te zien op facebook)

Voor herhaling zeker vatbaar op korte termijn.
Stefan D.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Gisteren weer eens gegegten bij Gember en Sereh na een teleurstelling van een aantal jaren geleden. We dachten, laten we ze nog een kans geven. Helaas, nu zijn we echt de laatste keer in deze tent geweest. We hadden de luxe dim sum gekozen als voorgerecht. Deze was veel te lang gebakken waardoor alles hetzelfde smaakte en supervet. De kroepoek was oud en taai. Dan zeg je er wat van tegen de serveerster en dan is het 'ow, echt waar?'. Dan de hoofdgerechten. Ik had nasi goreng, de heetste variant en mijn vrouw bami goreng. De kipsate smaakte naar spek en was lauw. Zo ook mijn nasi.... aan de buitenkant, want de binnenkant was gloeiend heet (hallo magnetron!). Ik had de pittigste variant.... en helaas, volgens mij had ik de flauwste variant want er zat geen smaak aan. De bami van mijn vrouw was taai, oud en duidelijk opgebakken.
Voor ons nooit meer in deze sfeerloze en smakeloze eettent.
MissCritic .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Super sate! Een must voor sate liefhebbers of liefhebbers van de indische keuken. Heerlijk gemarineerde sate boven echt vuur geroosterd, geserveerd met krupuk, gado-gado, zelf gemaakte atjar tjampoer, sambal telor etc. Ze hebben ook rijsttafels, maar ik ga zelf altijd voor de sateschotel, met alles erbij is het al bijna een rijsttafel. Er is een reden waardoor ze al zo lang bestaan: ze zijn goed!
Leopoldus55 .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Het eten ( rijsttafel Bali , voorgerecht dim Sum mix en spekkoek na , en natuurlijk Bintang bier) voor 6 personele was top: goede kwaliteit , authentiek en ruim voldoende. De bediening is heel vriendelijk en deskundig. Minpuntje zijn de toiletten. Kan eigenlijk niet meer in deze tijd. Voor de rest , een aanrader!
Malika L.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Heerlijk gegeten! Wij hadden gekozen voor Nasi Goreng speciaal, lekkere rijst met een eitje, stokjes sate, lekkere saus, gado gado, atjar en gefrituurde kokos. Als vooraf risolles en gebakken banaan. Het was lang geleden dat we met zoveel smaak onze borden hebben leeg gegeten.

De bediening was heel vriendelijk.

Het decor en de toiletten zijn niet uitnodigend, die hebben echt een make-over nodig. Zeker geen reden om hier niet te gaan eten!!
Brugginke .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Na aanleiding van een tip ben ik met mijn vrouw afgelopen zondag gaan eten bij Gember en Sereh. Ze schijnen al heel lang te bestaan in Tilburg en had ik dat maar geweten. Ik ben namelijk een indo en zoek al geruime tijd naar een goede Indonesische restaurant in de buurt van Tilburg waar ik de smaak van mijn moeder en oma weer kan herbeleven. Ik heb echt weer authentiek, zoals vroeger, Indisch gegeten. Het personeel was ook erg vriendelijk. Omdat ik weet dat veel indo's in en rondom Tilburg lekker eten zoals vroeger zoeken, heb ik dit bericht geschreven. Groet, Erik
Christianus013 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Vandaag hebben we morgen genieten van de authentieken indische gerechten bij Gember en Sereh, we hadden geluk want er zijn net nieuwe rijsttaffels op het menu en de snaken brengen me weer helemaal terug naar indonesie.

De service was uitstekend zeer behulpzaam.

Dit was de vijfde keer dat we Hier kwamen en de eenigste opmerking die ik heb dat ze na al die jaren wel iets aan het decor morgen veranderen, maar ditvalt pas op als je er vaker komt wat je zeker gaat doen na een bezoek aan deze top plek.

Han V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Het eten was fantastisch. Ik had bami goreng besteld. het is plate service met verschillende gerechtjes op je bord. Met twee consumpties erbij was ik ongeveer 22 euro kwijt. Het is een flink bord dus ik was blij dat ik geen voorgerecht meer had genomen.
Bob D.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Je gaat hier vooral naar toe als je zin hebt in Sate. Want dat is prijs/kwaliteit gezien de beste optie. De sate is (houtskool) gebraden en werkelijk subliem. Voor de rest van de kaart geldt dat het wel aardig is maar eigenlijk net een tikkie te duur en niet speciaal genoeg is voor de geboden waar.
AngelaC .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Super lekker gegeten. Veel verschillende smaken. Authentiek!! Heel bijzonder, zie je niet vaak meer in Nederland. Elke keer proberen ze ook weer andere nieuwe gerechten. Alles wordt vers klaargemaakt. Dus wat langer wachten hebben we er graag voor over!!
Bediening ook heel vriendelijk. Leuk restaurant in een oud gebouw. Geen overzicht maar dat hoort ook bij de Indonische cultuur :).
Een echte aanrader voor indonisch eten
Selamet .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Met grote verbazing hebben we gisteren het etentje bij Gember en Sereh afgesloten. We (4 pers) begonnen met een voorgerecht dim sum; pangsit en tempura. Dit werd leuk opgediend en de smaak was m.n. van de dim sum de luxe lekker, in de pangsit zat nagenoeg geen vulling. We hadden gekozen voor 2 p. rijstafel Ikan en 2 p rijstafel daging. Het zeer lange wachten begon. Aangegeven stond dat we vooraf bij de rijsttafel krupuk zouden krijgen, dus stelde we voor de wachttijd wat te verkorten door te vragen om het voorafje, de krupuk. We kregen 4 stukjes krupuk voor 4 personen. We moesten er om lachen en dus even later vroegen we om de krupuk met saus, denkende dat we het voorafje nog moesten krijgen en dat het andere slechts was ter overbrugging van het lange wachten (70 minuten) was. Gelukkig kwam het en nadien volgde na lange tijd de rijsttafels. De bijgevraagde nasi kuning was smaakloos en er zaten zeer droge, harde stukken in. De ikan bumbu bali was deels helemaal ingedroogd en hard; de pepesan lekker en de oedang aan satestokje heerlijk. De daging rijsttafel had zeer harde en droge rendang, die me totaal niet aan redang deed denken. De saté was lekker. Het is jammer, we hebben hier in het verleden beter gegeten. Wat schetste onze verbazing voor de krupuk met pindasaus moesten we 4,50 euro afrekenen, de 4 stukjes krupuk eerder gegeven, waren het voorgerecht van de rijsttafel. We hebben hierover geklaagd, echter de bediening bleef voet bij stuk houden en vroeg of we de eigenaresse wilde spreken. Dit hebben we niet gedaan. Toen we de zaak verlieten merkte we dat de eigenaresse onze klacht gehoord had en zij deed niet eens de moeite om hierop in te gaan. We moesten 200 euro afrekenen (we hadden ook 2 flessen wijn op) en dit afgezet tegen de niet Oosterse zuinigheid is ons zeer tegen gevallen.
Gember en Sereh zal ons niet meer als klant ontvangen.
Andy E.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Na ons voorgerecht wachtten we al bijna een uur op het vervolg. Na zelf maar eens vragen waarom het zo lang duurde zei de serveerster dat ze net was gaan vragen en dat het er zo aan kwam. Jammer dat ze dat niet even tegen ons zei, of even tussendoor bij ons checkte. Het speet haar en we konden wel een gratis drankje krijgen. Daar heb je niet veel aan, als je nog een vol glas hebt en geen grote drinkers bent. We zeiden nog max. 15 minuten te wachten en inderdaad, na 14 minuten kwamen onze hoofdgerechten. De portie saté babi was lekker, hoewel er wel wat weinig vlees aan elk stokje zat. Maar de nasi rames was diep triest. Het kwam met 1 stokje ajam, dus een extra stokje bijbesteld. Die bij het gerecht smaakte of het uit een pakje kwam. Het bijbestelde stokje smaakte wel geroosterd en was lekker, een duidelijk verschil met de bijbehorende. Er zat aan de stokjes ajam zo mogelijk nog minder vlees dan aan de babi. De witte rijst was smaakloos, tenzij water een smaak is. De ikan was brandzout en zat stikvol graat, die was echt niet te eten. Bleef nog over een half ei, dat de sambal telor moest voorstellen. Dan is 20 piek toch erg veel geld, voor een bord waterrijst, 1 miezerig stokje ajam dat smaakte alsof het uit een zakje kwam, een half ei en een kwart makreel die niet te eten was. Oh, en afgeladen met flauwe gado gado, waarbij de satésaus ver te zoeken was.

Van schrik gooide ik nog voor de ogen van de serveerster mijn thee om. Helaas kwam er geen doekje of nieuw servetje.

Niemand kwam vragen of het naar wens was, ook niet toen we duidelijk klaar waren. We durfden het al niet meer aan op een toetje te wachten (terwijl we vooraf duidelijk hadden aangegeven ook een toetje te zullen nemen). Dus zelf maar opgestaan om af te rekenen. De eigenaresse constateerde dat we wilden afrekenen en noemde het schrikbarende bedrag van 63,nogiets. Omdat zij het niet vroeg, hebben we zelf maar verteld wat we van het eten vonden. Op mijn klacht over de vis reageerde ze niet (dat was dan jammer), over de kipsaté klacht ging ze in discussie en ze vond dat het aanbieden van een drankje nadat we zelf vroegen naar en klaagden over de lange wachttijd, meer dan voldoende aangeboden.

Vroeger stond er nog netjes een bakje op tafel voor de stokjes en waren sambal en tandenstokers voorradig. Nu niet te vinden en voor sambal moet je zelfs extra betalen.

Jammer, teleurstellende ervaring. Wij komen hier al sinds ca. 2000, maar dit was de laatste keer. Gember & Sereh, weg ermee!
Hanneke44 .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2014
Wij hebben hier gegeten met een man of 20, vanwege een personeelsuitje. Omdat we met een groep waren kregen we een aardige korting. We bestelden de rijsttafel, hoewel dit van te voren was aangekondigd, moesten we toch nog lang wachten voordat het eten op tafel stond.
De gerechtjes waren zeer divers en goed van smaak, hier en daar wat vet. Ook voor de vegetariërs was er voldoende keus.
De bediening was informeel en aardig.
Prima eettentje, maar niet heel speciaal.

Miccas28 .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2013
Vroeger zat hier Javaanse jongens. Prima locatie voor degenen die daarna nog uitgaan, zoals wij naar Caro Emerald in 013. Vriendelijke bediening, maar deze tent is qua indeling nogal onoverzichtelijk, dus wij en de tafels om ons heen werden af en toe gemist door de bediening. Kaart is voor een deel redelijk standaard, maar wat er uit springt zijn de sateetjes van de houtskoolgrill. Erg de moeite waard. Mocht je een alcoholvrije avond hebben, probeer dan beslist de huisgemaakte Ice Tea, erg lekker!