Gelderman leren door doen!

Enschedesestraat 2j 7575 AB Oldenzaal Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Gelderman leren door doen!

Maandag 11:00 - 21:30
Dinsdag 11:00 - 17:00
Woensdag t/m Vrijdag 11:00 - 21:30
Zaterdag en Zondag 16:00 - 21:30

Jandevries123 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Wij hebben het heropeningsaanbod (3-gangen menu voor 26,50) genomen en waren erg onder de indruk! De locatie in de oude Textielfabriek is altijd al erg mooi geweest en leuk aangekleed. Maar met het nieuwe management is het eten nu ook echt goed geworden, wat ons betreft zelfs een 10: super mals vlees en ongeloofelijk lekker toetje (ze noemen het chocoholic). Alleen voor het toetje gaan we al terugkomen ;). De service is ook enorm verbeterd: je merkt dat er nu echte ervaren professionals werken en voelt je bediend als een koning.
Kortom: super-eten voor een super-prijs: een echte aanrader!
Reinier L.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Het lijkt een trend te worden om industriële gebouwen om te bouwen tot een horecagelegenheid. Dat dit niet verkeerd hoeft te zijn bewijst dit restaurant. Een tamelijk grote, modern en toch warm Ingerichte ruimte waar je vooral bij het raam het beste zit doordat daar iets meer licht is. De herinnering aan vroeger blijkt vooral aan het plafond, waar nog allerlei buizen zichtbaar zijn. Geeft een grappig "retro" effect. De kaart is niet heel spannend, maar er is voldoende keus. Jammer dat onder het kopje Italië Bourgondische kazen worden aangeprijsd. Dat klopt natuurlijk niet. Ook bij het bestellen van de tong blijk je slibtong opgediend te krijgen.... Die is overigens best lekker met de dillesaus erbij. Het had ietsje meer mogen zijn. En de bediening: heel erg vriendelijk. Hier blijkt inderdaad wel dat er nog iets te leren valt. Kan iets adequater! Maar dat is te verwachten in een restaurant met een naam als deze. En je vergeeft het helemaal als je kijkt naar de prijs: zeer redelijk.
Saskia M.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Ken je dat gevoel, dat je je door de menukaart op internet te lezen al verheugt op een bepaald gerecht? Ga dan niet naar Gelderman! De voorgerechtenkaart was op internet een andere dan in het restaurant en de hoofdgerechtenkaart was er in het restaurant helemaal niet. Alleen van de plateservice kon worden besteld en daarvan waren 3 gerechten niet meer te bestellen. Voor mij als niet-vleeseter bleef alleen de tong nog over en daar had ik niet zo zin in. Overleg met bediening; ik kon 2 voorgerechten nemen, waarvan 1 als hoofdgerecht met extra frietjes. Helemaal top.
We bestelden focaccia (dit bleek 'gewoon' stokbrood) met aioli (dit werd truffelmayonaise) en heksenkaas (die was er wel!). Vooraf had ik de champignons dordogne (die niet met knoflooksaus kwam, maar wederom met heksenkaas) en vriend had carpaccio. Porties aan de grote kant, het smaakte heerlijk. Toen dit op was, kreeg ik te horen dat mijn 'hoofdgerecht' ook niet voorradig was en moest alsnog wat anders kiezen.
De hoofdgerechten werden de mixed grill en uiteindelijk toch de tong. Werd geserveerd met witte kool en heerlijke frites. Het eten smaakte allemaal prima, de service naar ons toe vond ik maar zo-zo als je bedenkt wat er (ons) allemaal tegenviel. Geen excuses, geen tegemoetkoming. De 'gewone' service is oke. De avond werd niet zoals we hadden gehoopt, maar we gaan vast nog wel een keer terug, omdat we denken dat het beter kan dan dit! Decor spreekt ons aan en kookkunsten veelbelovend.
Markkoop .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Subliem gegeten voor een prima prijs, een echte aanrader. Goed concept en vriendelijke bediening. Deze mensen verdienen ook een kans in de maatschappij en dit concept helpt daar zekers aan mee. Daarom verdient dit restaurant terecht veel klandizie!
Rianne V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Restaurant Het Gelderman is in de oude fabriek van het gelijknamige textielbedrijf enige tijd geleden begonnen met als motto leren door doen. Men gebruikt verse streekproducten.
Ook wij waren nieuwsgierig naar het concept en hebben hier gisteren gegeten.
Vriendelijke ontvangst in een origineel aangekleed gebouw.
De kaart was nu na de vakantie vernieuwd, enkele gerechten waren verdwenen, maar er was een plate service bijgekomen. Men kwam direct zeggen dat op de eerste dag na de vakantie niet alle gerechten konden worden besteld.
We begonnen met een glas wijn en vers gebakken brood met aioli en heksenkaas. Als voorgerecht antipasti en zalm met rivierkreeftstaartjes op een mooi opgemaakt bord en de smaak was prima.
Als hoofdgerecht het beenhammetje (zeg maar beenham) en de mixed grill met krulfrites en een gemengde salade. De porties zijn zeer royaal en we hadden moeite om alles op te krijgen.
De prijs/kwaliteit is goed.
Zeer attente bediening en een fijne gemoedelijke sfeer, we komen hier zeker nog een keer terug.
Lillian K.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2014
Je moet even weten dat ze er zitten maar zeker de moeite waard om naar toe te gaan. In een fris ingerichte oude fabriekshal wordt hier heerlijk eten gemaakt en geserveerd door jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt. Het is dat je het weet maar daar merk je niets van. Bediening en eten zijn super. Prijs kwaliteit verhouding is ook erg goed. Wc's zijn netjes. Wij gaan hier zeker snel nog een keer naar toe!
Hvb3010 .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Het concept (beetje afgekeken van Jamie Oliver) begint overtuigend met het interieur: Industrieel design met een ingetogen hippe touch . Zeer geslaagd van opzet! Dit zou even goed in Amsterdam of Kopenhagen hebben kunnen staan. De open keuken laat goed zien wat er allemaal wordt gemaakt. En dat het hier niet alleen om het design gaat is duidelijk: Alle gerechten worden vers bereid met verse kruiden en waar mogelijk regionale ingredienten. In een woord : Heerlijk! Wij begonnen met het versgebakken brood (jammie); Aanraders vooraf de geitenkaas, mozarella en de vissoep, en ook de hoofdgerechten (Tournedos, eend) mooi opgediend en goed gebakken. Samen met de rode wijn uit Bentelo (aanrader!) een prima maaltijd! Het was onze tweede keer hier en we komen terug. Een aanrader voor de verwende eter die niet perse in een doorsnee restaurant een leuke avond wil hebben. Dat de service soms wat hapert (onderdeel van het concept) geeft het geheel nog wat extra "cachet". Ga zo door!
Hannie G.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Super initiatief. Lekker gegeten voor een redelijke prijs. Het concept is erg leuk, het interieur is erg mooi. Het eten was lekker en zoals eerder al opgemerkt het waren goede porties. De begeleiders praten vol passie over concept en de jongeren en vertellen graag hoeveel de medewerkers al geleerd hebben. Bij dit concept is het natuurlijk mogelijk dat een medewerker het antwoord op een vraag niet weet, of een kleine fout maakt. Maar mijns inziens is dat niet erg. De kwaliteit van het eten was goed en de sfeer goed en gemoedelijk.
Mark S.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2013
2e Kerstdag in een bijzondere ambiance super lekker gegeten. Volop sfeer, mooie borden en personeel had alles onder controle. Amuse was verrassend en beloofde veel goeds. Het voorgerecht Zalm op 3 verschillende wijzes op het bord, één woord, zalig! Het hoofdgerecht, Hertenbiefstukjes met bospaddenstoelen en eigen gemaakte jus is een regelrechte tong streling met hierbij de 'vergeten' knolgroente pastinaak geserveerd, top. De afsluiter van steranijs parfait en een tompoes van witte chocolade en pistache noten met karamel siroop en stoofpeertje was een echte afsluiter. Ga zo door.
Geldermaneten .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
Het concept van Gelderman spreekt ons erg aan.
We hebben heerlijk gegeten en gedronken, door de prima verzorging van Michel en zijn collega's.
Complimenten aan de zorgzaame leiding, we komen zeker nogmaals eten.
Arieuiteten .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2013
Gister gegeten en een week/dag hap genomen. Italiaanse stoofpot met verse pasta en salade. Een rode huiswijn gedronken. Voor een lekker prijsje heerlijk gegeten. De bediening is leerend maar heel gemotiveerd en vriendelijk. Ondanks dat ik niet voor her eerst was blijft het interieur heel mooi. Goed bezig bij gelderman!!
Chris J.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2013
Tijdens de Iens dinerdagen hier een drie-gangen diner gegeten.
De werkwijze van de Gelderman was bij ons bekend en we waren aangenaam verrast. De drie gerechten waren ruim geproportioneerd en smaakten prima. Er werd regelmatig gekeken of alles naar wens was en de service was vriendelijk.

Voorgerecht was een heerlijke selectie van kaasjes, vleessoorten en olijven op bedje van olijven. Het hoofdgerecht met draadjesvlees, bijzondere bitterbal en een varkensmedallion op aardappelrucola stampot was lekker, maar beetje lauw. Toetje was ook weinig op aan te merken.

De inrichting van de fabriekshal is ruim opgezet maar toch sfeervol en de open keuken is een leuk extraatje.

Je komt hier niet voor culinaire verrassingen, maar een fatsoenlijke maaltijd kun je krijgen en je gaat goed gevuld naar huis. Wij komen hier zeker terug!
Gerrylubbers .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2013
Ik heb hier nu 2 keer gegeten. Beide keren een totaal ander gerecht. Het laatste was het lezersmenu, wat erg bij ons in de smaak viel. Het eten is allemaal vers bereid; ziet er kleurig en aantrekkelijk uit en de smaak is voortreffelijk. De tijd tussen het 3-gangen diner was goed getimed. De bediening is erg vriendelijk en er werd ons een paar keer gevraagd of alles naar wens was.
Echt een aanrader om hier de buitenproducten vers te beleven. Het decor van het restaurant geeft, vooral 's avonds, een warm en gezellig gevoel. Zeker een aanrader en voor herhaling vatbaar.
Gerpet .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2013
Buiten het centrum gelegen. Van binnen mooi, sfeervol, modern restaurant. Het eten wordt mooi opgediend, maar was niet erg hoog op smaak. Mijn pasta was wel pittig, maar dat kwam met name door de rode peper die erin verwerkt was. Hierdoor proef je juist de rest van de ingrediënten niet meer. Kleine kaart. Brood vooraf moet je p.p. bijbetalen.
Bediening was erg vriendelijk. Ik vind de formule erg leuk en wil gun het restaurant hun succes. Wanneer de smaken beter zijn kom ik zeker nog een keer terug.
Omdat het mooi weer was stonden de deuren open, daardoor waren er vliegen in het restaurant die je moest wegjagen, jammer.
Artje .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
We zijn hier, voor het eerst, geweest in de Iens Restaurantweek. We waren niet bekend met het restaurant en de zoektoch viel gelukkig mee. Het zit op een beetje onlogische locatie maar als je eenmaal binnen bent dan is het enige wat je uit kan brengen... wauw, schitterend! Veel zorg besteed aan het interieur en dat ziet er echt super mooi uit. Leuk dat de keuken midden in het restaurant gebouwd is en dat je alles mee kan krijgen. Het eten was goed, smaken goed op elkaar afgestemd al kon de garnering iets meer smaak gebruiken. Ik had geluk dat de kip op was en i.p.v. daarvan een geweldig stuk lokaal rund kreeg. Super van smaak en het verhaal erachter was ook goed, daarom ook een 8 voor de service, onze gastheer wist waar hij het over had.

Overal voor het concept (15 van jamie) een dikke 10, decor zeker een 9 en de service (wijntje liet op zich wachten, anders ook een 9) een 8 omdat men weet waar het eten vandaan komt. Het eten een 8, er zijn wat verbeterpunten maar door het voorgerecht lieten ze zien op de goede weg te zijn en de kwaliteit van de producten zorgen zeker voor een goed cijfer.

Al met al zeker een restaurent om eens naar toe te gaan.
Mark S.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2013
Gezellige drukte en de leerlingen hadden goed oog voor de klant, chapeau! Eten was top en kids hadden tijd van hun leven, alle aandacht en ruimte om te spelen ondanks drukte. Bijzondere sfeer in deze oude fabriek. we komen terug om te kijken of het niveau zo hoog blijft.
Matthijn81 .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2013
Heerlijk gegeten in een geweldige ambiance. Achter dit restaurant schuilt ook nog eens een geweldig project waarin jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt de kans gegeven word om ervaring op te doen in de horeca als bedieningsmedewerker of kok.
Vooraf: een heerlijke italiaanse groentesoep met verse producten.
Hoofd:Kabeljauwfilet met een aardappeltaartje met groenten.
Na:Chocolade ijs.

3x absolute aanrader
KNijland .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2013
Wat een leuk restaurant. Oude fabriek omgetoverd tot restaurant, heel knus gedaan. We hebben allemaal lekker gegeten. Ik had de gamba’s vooraf, een malse entrecote en dan, om je vingers bij af te likken; heerlijke toffee pudding met stracciatellaijs. Leuk dat ze aan tafel komen om de leerling voor te stellen. Ze deed het geweldig. Een aanrader, we komen zeker terug.
Vragender .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
De vraag is of je dit restaurant mag beoordelen zoals je een "normaal" restaurant zou beoordelen aangezien het voltallige personeel bestaat uit jongeren die om allerlei redenen in dit project deelnemen en dus allemaal leerling zijn.
Interieur fantastisch, met mooie materialen is een oude fabriekshal omgetoverd tot een sfeervol restaurant. De stoeltjes zijn helaas plastic zonder kussentje waardoor ja na een aantal uren tafelen toch wat vochtig begint aan te voelen.
De kaart is zeer beperkt, als je geen pasta wil blijf er weinig keuze over maar de kaart is dan ook Italiaans.
De carpaccio was zeker goed en leek vers gesneden een dikke acht.
De entrecote waarvoor de wens medium was bleek doorbakken en had een iets bittere nasmaak.
Het vegetarische gerecht was een regelrechte afknapper, een bord met in het midden een uitgeholt brood bolletje gevuld met bruine buinen die verschrikkelijk zout waren. (Volgens de kaart zouden er verschillende verse producten door de bonen zitten zoals tomaat en italiaanse kruiden)
Volgens de menu kaart worden de gerechten opgediend met aardappeltjes uit de oven en groente naar het seizoen...volgens de bediening was dat een typefout in de kaart! Geen garni dus. Ook nu staat deze tekst nog steeds in de menukaart op de website.
De wijnen waren redelijk, conform de prijs.

Vic75 .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2013
Leuke nieuwe tent, weer eens wat anders. Heerlijke antipasti, goede bediening, overheerlijke risotto! Wijnkaart kan nog iets beter, wat ruimere keuze zou prettig zijn. Voor een restaurant dat amper een maand open is, moet ik ze een compliment geven dat er al een hele mooi zaak staat!