Geflipt Burgers

Vrijdag en Zaterdag 11:30 - 22:30

7,2
EAL .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Teleurstelling.... vlees was smaakloos, aan de rauwe kant en bovendien niet op temperatuur. Uien te overheersend en bacon waren ze vergeten.... best knap als het de hamburger is die de naam draagt van de zaak! Op mijn opmerking dat het niet op temperatuur was werd niet gereageerd... ook niet na een tweede poging.
Misschien dat deze hamburger nog indruk kan maken op iemand die voor het eerst een "gourmet burger" eet (zoals dat tegenwoordig heet). Maar voor de ervaren burger liefhebber die de nodige heeft gegeten in de US is het een deceptie
Mario-Domkoning .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Locatie is top en burger is zeker lekker maar niet heel speciaal. Wel jammer dat je voor een groep van 6 of meer alleen maar om 18:00 kan reserveren maar gezien de grootte van de tent wel begrijpelijk. Goed alternatief voor als je een snelle hap wilt en geen zin in snackbar of ander fastfood hebt
Dutchy81 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Ik kwam hier voor de tweede keer en ben fan van deze zaak! Lekker eten en goed sfeer. Niet te opgeprikt, erg gezellig. De burgers smaken heerlijk, ik had de Truffel en mijn vriendin de Geflipt. De frietjes die we erbij hadden waren lekker knapperig. Qua drinken, had ik een cocktail, die zijn volgens mij nieuw op de kaart. Mijn vriendin had een locaal biertje. Ik vind de sfeer in de zaak erg prettig en de bediening erg vriendelijk. Een burger kost iets meer dan 9euro.
Wiebe W.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Wat je verwacht van een burgerbar: Burgers. En dat is wanneer je er naartoe gaat, als je gewoon even geen zin hebt in de fancy opsmuk van een restaurant, maar gewoon om ergens met je handen te kunnen eten en een biertje te kunnen drinken. Dan is geflipt dikke Prima.
Richard81 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Ff snel een broodje gegeten,was lekker,niet speciaal.
Koffie smaakte goed.
Alleen het blonde meisje leek het er naar de zin te hebben,met een vriendelijke glimlach naar de gasten.de rest van de bediening vond ik zeer ongeintresseerd.

Aviva Catharina K.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Ben ik nou echt de enige die de burger naar een voorverpakte hamburger van de supermarkt vind smaken? Ook de textuur doet me hieraan denken. Verder was de burger helemaal doorbakken, terwijl op het menu staat dat deze pink wordt geserveerd.
De sfeer is top dat moet ik ze nageven!
Joran B.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
De burgers waren goed, zou misschien wel terug komen als de bediening beter was. ze was meer gefocust op haar vrienden dan op haar gasten. het leek erop alsof het haar niet interesseerde, keek niet op of om. Wilde nog een bier bestellen, maar ze vroeg of we nog koffie wilde want ze moest de machine schoonmaken.
Andre J.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Lekker gegeten lekkere hamburgers , twee soorten gehad de Vega en de geflipte erg lekker herhaling waard. Personeel heel erg vriendelijk, zweer ook goed lekkere muziek. Tot de volgende keer.
Chris R.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Geflipt krijgt echt een dikke onvoldoende. Als burgertent zou je verwachten dat ze hoge kwaliteit burgers maken met prijzen rond de 10€. De Matador burger had ik medium besteld maar mij werd verzekerd dat deze altijd "medium" is, dus geen probleem. Realiteit, de burger was een dikke extreem doorbakken schijf met de textuur van een rubbere band. Meteen teruggestuurd en een nieuwe gekregen. Dat was fijn en deze kwam in de buurt van medium. Ik had de tweede to-go genomen omdat ik inmiddels te lang had gewacht op mijn eten. Thuis kwam ik erachter dat de nieuwe burger dezelfde rubber textuur met nog steeds dezelfde taaie bite erin. Anders had ik er gewoonweg niet voor betaald.

Ik ben geen chefkok maar als je een hamburger krijgt die je doet denken aan een goedkope supermarkt burger (wel twee keer zo dik), dan heb je het als "trendy" burgerzaak niet begrepen.

Het vlees mist luchtigheid en los kruimig textuur voor een goede bite. Ook de smaak was vlak. Geen kruiden. "Waar komt dit soort vlees vandaan?" ga je je afvragen.
Saus, brood etc...was standaard. Friet over zout en te lang door gefrituurd. Zo moeilijk is het niet om iets lekkers klaar te maken zoals een burger. Andere burger tenten in Amsterdam zijn stukken beter. Zij snappen hun vakgebied tenminste.

Ik zou Geflipt nooit aanraden maar eerder nog afraden als mensen daar in de buurt zijn zodat ze niet teleurgesteld worden in de burgers.

Dit is helaas nog niet alles.
Bij binnenkomst een drukke wel ok gezellige sfeer. Het probleem is dat decor erg "hipster" wat in mijn beleving niet goed tot zijn recht is gekomen. Deze concept-burgerzaak-stijl is namelijk niets vernieuwend. Eerder nog "wannabe cool" met z'n bakstenen muurtje, houte leestafel en hanglampen. Geen echte eigen stijl maar eerder gekopieerd van de originele burgertenten die jaren geleden al opkwamen in Amsterdam en bijvoorbeeld Brooklyn, NYC.

Het enige wat deze zaak levende houdt zijn de toeristen die zonder beter te weten hier heen gaan na de Albert Cuyp te hebben gezien. En daarna uit de stad verdwijnen. Een echte Amsterdammer zou dit niet toleren.

Anderen in deze lijst van reviews hebben ongeveer dezelfde ervaring. Wegblijven van de burgers. Bijvoorbeeld een snelle kop koffie.
Saartjekok .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Klein maar ontzettend sfeervol en hip ingericht. Volgens mij in de zomer met terras heerlijk om te genieten van een burger in de zon. De vegaburger was lekker, alleen het broodje zelf niet. Er is ook geen gezonder alternatief voor het witte broodje. Service is ja, net iets beter dan een snackbar. Dat is wel jammer, want het zou veel kunnen uitmaken. Misschien een training klantgerichtheid.
Britt D.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Wij begrijpen heel goed wat streetfood en eenvoud de trend in horeca land is. Echter mocht je je zaak aan een dergelijk concept verbinden moet de kwaliteit boven gemiddeld zijn. Als je deze kwaliteit vakkundig om zeep kunt helpen kun je beter wat anders gaan verkopen. Veel te ver gebakken hamburger daardoor een leversmaak, de sla leek niet vers, te weinig smakeloze saus en een oud (?) niet mee gebakken broodje. Als je hierop ook nog eens veel te lang op moet wachten en de bediening een glas drinken aan de bovenkant vast heeft dan zie je ons niet meer terug.
Wendy D.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Ik ben enthousiast over Geflipt Burgers. De locatie ligt centraal (De Pijp), de sfeer is top en het personeel hartelijk en gastvrij. Als het wat drukker wordt, dan zit je met ‘vreemde’ mensen aan dezelfde lange tafel, maar dat vind ik juist gezellig. Is er geen zitplaats, maar wil je toch een burger scoren? Geen paniek; je kunt ook een burger afhalen. Voor ieder wat wils dus. Ik houd er van. Kortom, een echte aanrader!
Christiaan Q.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Afhaal besteld via Foodora. Bestelling ging prima, maar de broodjes voldoen niet aan de prijs die wordt gevraagd. Ik had de geflipt burger en de burger was te doorbakken en smaakte eigenlijk meer naar supermarkt hamburgers dan een verse hamburger van vers rundvlees. De condimenten zijn prima maar het valt allemaal van het broodje af waarna het hele broodje uit elkaar valt.

Wellicht moeten ze hun hamburger + broodje aanpassen. De vegaburger was al uit elkaar gevallen voordat het broodje was opgetild. Erg slecht dus.
Dutchy81 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Jummie, heerlijk, denk wel de beste hamburger van Amsterdam en dat voor een goede prijs! Vlees is erg smaakvol en alles is vers. Ik had de Geflipt burger en mijn man de Kiplekker. Allebei heerlijk. Vriendelijk personeel en leuke sfeer. Kom zeker terug!
Lisali00 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Afgelopen week de geflipt burger hier gegeten. Broodje was te zoet en de burger viel uit elkaar. Het vlees was best lekker, maar wel erg rood. Vond de prijs wat aan de hoge kant voor wat ik kreeg.
FerryWood .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Burger was lekker maar zeer onhandig. Alle garnituur in het broodje viel eruit en broodje was iets te zoet. Vlees was echt heerlijk. De service was matig, ik had het gevoel in een snackbar te zitten en niet in een burgerbar. behalve af en toe tafels afruimen was er geen service. De zaak is mooi opgeknapt en oogt leuk. Het zonnige terras is een toevoeging.
Andre L.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
heerlijk gegeten, vriendelijke service. De burgers worden vers gemaakt van biologisch vlees en smaken geweldig! Het restaurant heeft de keuze uit lam, kip en natuurlijk de beef burger.
Eric J.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2015
-De vegaburger is lekker, maar valt uitelkaar.
- Er zijn alleen witte broodjes te krijgen, helaas geen alternatief (bijvoorbeeld een bruin broodje of een salade als basis voor de burger). Jammer.
- Lekkere pittige saus. (wel véél saus, trouwens).

Aardig personeel, maar niemand die nog je kant op kijkt nadat je hebt besteld. (vooral erg geanimeerd in gesprek met elkaar: moest tot twee keer toe zelf naar de bar toe lopen om hun aandacht te trekken).
Arthur S.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Gisteren bij Geflipt gegeten. Uitstekende burgers met lekkere patat. Zelf had ik de 'Vurig', een spicy burger met jalapeno's. Echt genoten! Ook de andere burgers waren goed te doen, zo gaf de groep aan.

Wat betreft het personeel: ze zijn vriendelijk, maar het staat niet zo gezellig als je met z'n drieën aan de bar hangt.
HetBuurtComite .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Eten:
Had de burger met blauwe kaas en een rode kool salade. Het vlees van de burger was erg goed, het broodje te zoet en te zacht. Teveel saus en alles valt eruit. Ik vind dat je een burger normaal met je handen moet kunnen eten en normaal in je mond moet kunnen stoppen. Daarom net een voldoende omdat de kwaliteit wel goed is.

Service:
Personeel kijkt ba je bestelling niet naar je om. Meer een snackbar achtig idee terwijl je toch echt restaurant prijzen betaalt.

Decor:
Nette zaak en zeker een betercaanzicht dan de falafel zaak die er eerder zat.