Geesberge

Zandpad 23 3601 NA Maarssen Nederland Kaart

Speciale deals

50% korting op het eten

Niet van toepassing op drankjes
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

Over het restaurant Geesberge

Lekker landelijk

Gelegen in een rijksmonument aan de Vecht is Buitenplaats Geesberge met zijn eigen grote terras en aanlegsteiger een uitzonderlijke locatie. Binnen en buiten heerst een fijne landelijke sfeer, en dat komt ook terug in de gerechten. Voor kinderen genoeg speelactiviteiten en daarna een pannenkoek. Iets te vieren? Denk eens aan het Vaararrangement.

Meer informatie over restaurant Geesberge

Maandag en Dinsdag is het restaurant gesloten.
Woensdag t/m zondag keuken geopend van 11:00 tot 21:00 uur

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Doorlopende service , Duits gesproken , Engels gesproken , Gratis parkeren , Huisdieren welkom , Nederlands gesproken , Open op zondag , Per boot te bereiken , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
7,1
Remi D.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Prachtige locatie zowel in de zomer als in de winter! Ideaal voor kinderen! Heerlijke biertjes en borrelhapjes! Wij komen graag terug!!
Richelle D.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Vaste personeel is kundig en uiterst gastvrij en vriendelijk. Ze luisteren naar hun klanten en verbeteren zichzelf continu. Moest ook wel want de wachttijden tussen de gangen, waren in de zomer echt te lang maar dat lijken ze nu onder controle te hebben. De kaart is veel beter (heerlijke schnitzel met frites!), super kindvriendelijk: Wat een aanwinst en toplocatie is dit geworden!!
Esther G.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
Prachtige locatie aan het water. Kinderen kunnen spelen in de kleine speeltuin waar een hek omheen zit en er zijn drie minigolf attracties waarmee ze kunnen spelen. Vooraf genoten van de goed gevulde tomatensoep en salades. Als hoofdgerecht maaltijdsalades, sate en pannenkoeken. Wat me verbaasd is dat er geen menu beschikbaar is en er geen gerechten op de kaart staan speciaal voor kinderen. Buiten natuurlijk de standaar kinderpannenkoek. Eten was goed maar bediening erg rommelig. Krijgen verkeerde gerechten geserveerd en ze komen tussentijds niet vragen of we wat willen drinken. Krijgen hoofdgerecht geserveerd maar hebben bijvoorbeeld geen bestek gekregen! Bestellen tomatensoep maar krijgen soep van de dag enzo verder.
Sheelagh A.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Hier meerdere malen goed gegeten: lekkere pannekoeken, salades en saté. Het personeel is vriendelijk en neemt de tijd om je goed te helpen, en de omgeving en inrichting zijn geweldig. Buiten is het uitzicht op de Vecht prachtig, en is dit restaurant ene goed start-of eindpunt voor een mooie wandeling of fietstocht. Binnen vind ik de landelijke sfeer en inrichting erg leuk. Ook een aanrader is het varen met de electrische sloep over de Vecht. Leuk voor grote groepen maar ook gewoon gezellig met z'n tweeën.
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2014
Heerlijk gegeten bij Geesberge!

Met vrouw en kinderen een heerlijke middag/avond bij Geesberge doorgebracht. Wij waren hier nog nooit geweest maar het is de fietstocht vanuit Utrecht meer dan waard. De locatie is prachtig, een mooi terras direct gelegen aan de vecht met een grote speeltuin en midgetgolf voor de kinderen. Heerlijk om als ouders lekker te kunnen zitten en je geen zorgen over de kids hoeven te maken! De bediening is vriendelijk, correct en heeft verstand van zaken. Ondanks de drukte werd de bierkaart uitgebreid met ons besproken en mochten we zelfs de voor ons onbekende bieren proeven. Het eten was prima, we namen een Burger van Back Angus beef en de Surf en Turf. Beide waren goed gebakken (medium rare) en kwamen met voldoende groenten en frites. De kinderen namen een pannenkoek die ze zelf konden versieren en waarbij ook nog eens een verassing bijzat.
Al met al een positieve ervaring gehad, een aanrader voor gezinnen!
Marjon2-8 .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
De surf en turf was behoorlijk rood ipv medium, maar wel lekker. De lende bestond vooral uit vet en was gewoonweg taai. De erbij geserveerde groenten: smakelijk, de frieten: erg bleek en snel koud.
Prima koffie en chocoladetaart.
Er was en aantal groepen, dus kregen wij een tafel die 'nog over' was, ondanks reservering. Het personeel was niet gastvrij, en het is sowieso niet handig om ontevredenheid in het bijzijn van gasten te bespreken.
Jammer! Een (te) groot verschil met de voorgangers op dit adres!
Laurens D.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2014
Prachtig terras met uitzicht op de Vecht. Uitstekende locatie, met restaurant en B & B in aanbouw. Heerlijke lunchkaart, ik koos voor een voortreffelijke uitsmijter met Zeeuws spek. En mijn tafelgenote had een brooddje met zalm. Prachtig geserveerd. En vriendelijke prijzen voor zo'n terras met view op de Vecht. Aanrader! Komen hier zeker nog een keer terug!
Gijsvogel .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2014
Bij Geesberge neergestreken met de familie vanwege de verjaardag van mijn moeder.
We hadden een gezellig plekje op het nieuw aangebouwde lounge terras.

Geesberge is een "oude bekende" van dit gezelschap, ikzelf bezocht het bijvoorbeeld nog wel eens in de laatste periode vóór de overname. Je kon er toen bijvoorbeeld prima neerstrijken op het gazon-terras voor lekkere spareribs met daarbij een uitzonderlijk uitzicht op de vecht en het mooie pandje aan de grens van Maarssen-dorp. Maar ook van Midgetgolfen vroeger en een drankje bij de familie Heinsius ben ik niet vreemd.
Mijn ouders kennen Geesberge als stamcafé van vroeger na het werk bij het toenmalige restaurant "de Wilgenplas"

Zoals gezegd is Geesberge gevestigd in een mooi pand wat volop mogelijkheden biedt, en daarbij had het altijd al een heerlijk terras langs de vecht, een prima plek om bijvoorbeeld na het fietsten in de omgeving neer te strijken.
Op dit gebied kan verder nog wel eens serieus gekeken worden naar de achterkant van de schermen van dit toneel.
Het parkeerterrein bijvoorbeeld is een wat geïmproviseerd en afgetrapt veldje met gehakseld puin waar her en der nog wat overblijfselen liggen uit vroeger tijden, en omdat je er zodoende langs loopt; achter de keuken is het een verzameling van kratten en afvalbakken die best uit het zicht kan worden gewerkt.

De tent is dus recentelijk overgenomen en op punten aangepakt. De plek waar wij zaten was prima. Een aangebouwd lounge terras met wicker banken en de bar om de hoek. Bediening loopt hier dan ook veelvuldig langs dus als je behoefte hebt aan een nieuw drankje dan zijn ze nabij. Bittergarnituren worden leuk geserveerd in frituurmandjes en als je er één voorbij hebt zien komen dan heb je er gelijk trek in... :)

Goed, het eten was meer bijzaak maar toch wel een doel van deze familiebijeenkomst. En op dit punt gaat het het voor Geesberge toch een beetje mis...
De kaart biedt wél een soort van gevarieerde keuze (er is genoeg te kiezen), maar biedt weinig soelaas.
Het nieuwe concept wordt daarmee een beetje opgedrongen en er is weinig verassing in te bespeuren.
Allemaal standaard gerechten zoals gamba's, carpaccio en saté. Zelfs burgers en pannenkoeken prijken op deze kaart.
Jammer, want een horecaconcept als dit waarbij je een prachtige en unieke locatie hebt zou goed kunnen opleven als de chef-kok zijn stempel kan drukken op het totaalplaatje.
Er valt mijn inziens meer van te maken in ieder geval.
Misschien is het de verwachting of heb ik het nieuwe concept wel niet begrepen... het kan allemaal.
Ik had in ieder geval andere verwachtingen geschapen bij de nieuwe Geesberge.

Het eten zelf werd na de bestelling binnen afzienbare tijd geserveerd, misschien zelfs wel iets te snel.
Ik had de Angus Burger (spicy) gekozen omdat de andere keuzes op de kaart me niet echt aanspraken.
Goede en grote burger maar het geheel was toch niet echt noemenswaardig.
Het is leuk dat je op deze buitenplaats een burgertje kunt eten maar om uiteindelijk hier te eindigen met een simpel gerecht waarbij je de hele tijd je gezicht moet restaureren was toch iets anders als ik in gedachte had.
Naast mij werd een falafel burger gegeten, die als droog en niet lekker werd ervaren.
Opmerkingen naar de bediening hierover werden helaas niet goed opgepakt.
De Lendebiefstuk (of entrecote) tegenover mij was niet heel mals vanwege te ver bereid en had daarnaast veel vliesdelen en werd daarom ook al niet als lekker ervaren.

Voor mij is het tijdens dit bezoek duidelijk geworden dat je bij Geesberge prima terecht kunt voor een drankje na het fietsen of misschien wel de bedrijfsborrel, maar voor het diner kun je dit mooie plekje op dit moment beter even laten liggen. Er valt nog veel te leren en te luisteren naar de gasten, en misschien moeten de nieuwe eigenaren de Chef-kok even de ruimte geven om hem een eigen draai te geven aan de kaart van dit mooie plekje.
Het kan hier heel goed toeven zijn, maar niet zoals het er nu aan toe gaat...
Mark H.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2014
Gisteren voor tweede keer sinds opening hapje gedaan want een goede locatie (ook vanaf het water) is hier gewenst. Locatie is top, bediening varieert. Prima dat personeel rookt maar let er op dat dit nogal een geur met zich meeneemt als eten wordt geserveerd. Verder erg goed dat kinderen eigen kleursetje krijgen, doet altijd erg goed. Begrijp dat een keuken wat voorbereiding behoeft maar kleuren beslaan als een en ander wat langer klaarstaan (mayonaise/carpaccio)
230861 .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2014
Zonder reserveren zijn we binnen gevallen daar met 10 totaal waarvan 6 kids. De kinders kunnen daar naar hartelust spelen en de ouders kunnen daar heerlijk buiten in de nabijheid van de kids bij zitten. Ondanks de behoorlijke drukte werden wij snel en vlot geholpen door de zeer vriendelijke bediening. Drankjes kwamen vlot en de menu keuze werd ook snel opgenomen. Toen bleek dat er een bepaald hoofgerecht niet meer voorradig was van de ( zeer uitgebreide! ) menu kaart werd er ook weer snel geschakeld. De kindertjes genoten al snel van de overheerlijke pannenkoeken en de gamba's terwijl de ouders genoten van een zeer smakelijke Black Angus burger met frisse salade en leuk gepresenteerde frietjes in een frituurmandje. Kortom, zeker voor ouders met kindertjes is dit fraai gerestaureerde "begrip" in Maarssen een goede aanwinst waar we zeker terug zullen komen ! Prijs/kwaliteit meer dan goed !!

Piet van den Bosch