GEEF

Willemsstraat 16 1015 JD Amsterdam Nederland Kaart
31-203348497

Over het restaurant GEEF

Geven en eten.

GEEF is een sociaal restaurant waar je zelf bepaalt wat je betaalt. Zo kan iedereen genieten van een heerlijke en gezonde maaltijd. Geef je iets meer? Dan gebruiken wij dat om een maaltijd door te geven aan iemand die het nodig heeft. Zit je even krap bij kas? Doe dan vrijwilligerswerk in ruil voor een maaltijd.

Neem ook plaats aan hun aanschuiftafel. Iedereen is welkom!

Meer informatie over restaurant GEEF

Dinsdag t/m Zondag 18:00 - 23:00

MSpeksnijder .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Een half jaar geleden zeiden we na een etentje in Geef; hier komen we zeker terug. En dat hebben we gedaan. Een heerlijk knus restaurantje midden in de Jordaan, waar het een feest is te zien en te proeven wat er op je bord ligt. Een laagdrempelig restaurant met hoge kwaliteit!
sophiesa .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Dit keer heb ik gegeten bij Restaurant GEEF. Dit restaurant heeft een erg mooi concept als je daar eten bestelt gaat een deel van je geld naar mensen die zelf geen eten kunnen betalen. Ik heb erg lekker gegeten en het geeft mij een goed gevoel om te weten dat ik hier ook mensen mee help. Graag kom ik hier nog eens terug.
Lisanne V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Leuk concept! Leuk ook dat ze aangeven andere mensen eten te geven door jouw donatie. Een tip zou kunnen zijn om het concept wat meer te laten zien.
Yvette P.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Het is een erg leuk concept en het eten was heerlijk! Heel jammer dat zo weinig mensen hier nog vanaf weten. Ik hoop dat ze snel meer gasten zullen ontvangen!
Wouter Jan D.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Het eten was echt goed. De bediening was vriendelijk, maar onze serveerster was erg onervaren. Het concept van betalen hoeveel je de maaltijd waard vindt werkt op zich ok, maar een betere toelichting door de serveerster had ons zeker geholpen.
Robin V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Blijft toch moeilijk om zelf een prijs te bepalen.
Mathilde B.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Prachtig concept! Heerlijk eten en goede sfeer!
Carolien D.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Dit restaurant is een aanrader om meerdere redenen. Het eten is lekker, maar ze hebben vooral een fantastisch concept. Je bepaalt zelf wat je betaalt. Extra's die je geeft worden besteed aan maaltijden voor mensen die het minder hebben. Daarnaast werken ze met producten die anders weggegooid zouden zijn. Ten slotte werken ze ook nog met mensen met een arbeidsbeperking. Echt top!
bentevs .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Dit restaurant heeft een erg mooi concept. Het zit namelijk zo je betaalt wat je wil en krijgt een maaltijd het geld gaat naar een goed doel en jij heb een lekkere maaltijd. Of als je niet veel geld heb doe dan vrijwilligers werk in ruil voor een maaltijd echt top zo kun je altijd eten of je nou geld heb of niet. Het personeel is erg vriendelijk en geeft echt om de mensen. Het eten is ook erg lekker en word goed bereid. Ik heb hier lekker gegeten en het voelt nog beter omdat ik weet dat mijn geld goed gaat worden besteed.
Teun B.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Goed concept dat ook nog erg lekker smaakt
Eva V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Een fijne sfeer en heerlijk eten! Er werken vriendelijke mensen en het eten zag er prachtig uit. Een goede plek voor een date omdat je ook nog eens kan vertellen dat je een extra bijdrage geeft voor anderen. Het mag nog wel wat voller worden voor een vrijdagavond.
Frank S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
GEEF is een leuke formule, dus daar behoor je ook je verwachtingen van gerechten en service bij aan te passen. We hebben er heerlijk gegeten en werden vriendelijk bediend. Alleen bleven zij wat vaag over de bestemming van het extra bedrag van ca €60.00, dat we achterlieten, bovenop de rekening van € 147.50 (voor 6 personen). Hoop, dat dat echt in een apart potje gaat.
Linda O.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij Geef, werden uiterst vriendelijk ontvangen. Het eten was heerlijk, kleine porties maar de smaak was erg verfijnd. Het feit dat jezelf kunt bepalen wat je het eten waard vindt is een mooie bijkomstigheid. Zeker een aanrader!
Schoortje1 S.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
GEEF heeft een fantastisch concept, zijnde dat je zelf bepaalt wat je wilt betalen voor het eten. Er is uiteraard een minimum prijs. Alles wat je meer geeft gaat naar goede doelen. Het eten is eerlijk en smaakvol. Het wordt onder andere gemaakt van producten die tegen de houdbaarheidsdatum lopen of die schoonheidsfoutjes bevatten. Dat concept spreekt heel erg gaan. Verder is de bediening en ontvangst uitermate hartelijk en vriendelijk, ook bestaande uit vrijwilligers. We hadden het 3 gangendiner met wat keuzegerechten bij de gangen. Heerlijk en voor herhaling vatbaar.
Ada H.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Ik heb een zeer goede avond gehad. Lekker gegeten, goede wijn en veel gelachen. Leuke bediening. Het is jammer dat het concept niet schijnt aan te slaan. Ik sta er wel achter.
Amber P.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Fantastisch concept, zo'n sociaal restaurant wat ook nog eens gebruik maakt van groenten die niet moeders mooiste zijn, maar wel van prima kwaliteit. De aankleding van het restaurant is modern en sfeervol, dus geen "stoffigheid" zoals in andere geef-cafés.
De gerechten zien er uit als kunstwerkjes en smaken uitstekend. Lang geleden dat we zo lekker geten hebben in Amsterdam, dus we komen zeker terug! Absolute aanrader dus!
Nadine B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Heel leuk concept! We werden erg goed geholpen en het eten was ontzettend mooi opgediend en erg lekker. Ik zou zeker nog een keertje terugkomen. :)
Petra G.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Gezellig en precies wat je moet verwachten als je voor dit concept gaat. Nette en vriendelijke bediening. Wel zeer luidruchtig maar ook dat hoort er bij en is ook wel weer gezellig. Moeten ietsje sneller drinken brengen als je bent gaan zitten en sneller lege overbodige borden, glazen etc weghalen want tafeltjes zijn daar te klein voor. Verder iets om terug te komen en aan te bevelen.
Birgit V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Onze verwachting werd waargemaakt. Goed gedoseerd, uitgesproken en erg goede smaken. Ezelsbruggetje perfect gebakken, zacht als boter. Ook de knolselderij tarte tatin was echt goed! Aanrader! Het is een fijne sfeer. Een minpuntje waren de luide snerpende stemmen van een meidengroepje naast ons...maar wat Geef betreft...onze complimenten!
Lou V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Ik ben al 2 keer bij GEEF wezen eten. Omdat het eten altijd anders is hoef je geen keuzes te maken, je hoeft alleen te genieten van een 3 gangen menu. Het verrast! De chef maakt niet alleen ontzettend lekker eten, het ziet er ook prachtig verzorgd uit. Het concept is natuurlijk ook top. Ik ben eigenlijk gewoon super tevreden en kom graag snel weer!