GEEF

Willemsstraat 16 1015 JD Amsterdam Nederland Kaart
31-203348497

Over het restaurant GEEF

Geven en eten.

GEEF is een sociaal restaurant waar je zelf bepaalt wat je betaalt. Zo kan iedereen genieten van een heerlijke en gezonde maaltijd. Geef je iets meer? Dan gebruiken wij dat om een maaltijd door te geven aan iemand die het nodig heeft. Zit je even krap bij kas? Doe dan vrijwilligerswerk in ruil voor een maaltijd.

Neem ook plaats aan hun aanschuiftafel. Iedereen is welkom!

Meer informatie over restaurant GEEF

Dinsdag t/m Zondag 18:00 - 23:00

Carolien D.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Dit restaurant is een aanrader om meerdere redenen. Het eten is lekker, maar ze hebben vooral een fantastisch concept. Je bepaalt zelf wat je betaalt. Extra's die je geeft worden besteed aan maaltijden voor mensen die het minder hebben. Daarnaast werken ze met producten die anders weggegooid zouden zijn. Ten slotte werken ze ook nog met mensen met een arbeidsbeperking. Echt top!
bentevs .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Dit restaurant heeft een erg mooi concept. Het zit namelijk zo je betaalt wat je wil en krijgt een maaltijd het geld gaat naar een goed doel en jij heb een lekkere maaltijd. Of als je niet veel geld heb doe dan vrijwilligers werk in ruil voor een maaltijd echt top zo kun je altijd eten of je nou geld heb of niet. Het personeel is erg vriendelijk en geeft echt om de mensen. Het eten is ook erg lekker en word goed bereid. Ik heb hier lekker gegeten en het voelt nog beter omdat ik weet dat mijn geld goed gaat worden besteed.
Teun B.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Goed concept dat ook nog erg lekker smaakt
Eva V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Een fijne sfeer en heerlijk eten! Er werken vriendelijke mensen en het eten zag er prachtig uit. Een goede plek voor een date omdat je ook nog eens kan vertellen dat je een extra bijdrage geeft voor anderen. Het mag nog wel wat voller worden voor een vrijdagavond.
Frank S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
GEEF is een leuke formule, dus daar behoor je ook je verwachtingen van gerechten en service bij aan te passen. We hebben er heerlijk gegeten en werden vriendelijk bediend. Alleen bleven zij wat vaag over de bestemming van het extra bedrag van ca €60.00, dat we achterlieten, bovenop de rekening van € 147.50 (voor 6 personen). Hoop, dat dat echt in een apart potje gaat.
Linda O.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij Geef, werden uiterst vriendelijk ontvangen. Het eten was heerlijk, kleine porties maar de smaak was erg verfijnd. Het feit dat jezelf kunt bepalen wat je het eten waard vindt is een mooie bijkomstigheid. Zeker een aanrader!
Schoortje1 S.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
GEEF heeft een fantastisch concept, zijnde dat je zelf bepaalt wat je wilt betalen voor het eten. Er is uiteraard een minimum prijs. Alles wat je meer geeft gaat naar goede doelen. Het eten is eerlijk en smaakvol. Het wordt onder andere gemaakt van producten die tegen de houdbaarheidsdatum lopen of die schoonheidsfoutjes bevatten. Dat concept spreekt heel erg gaan. Verder is de bediening en ontvangst uitermate hartelijk en vriendelijk, ook bestaande uit vrijwilligers. We hadden het 3 gangendiner met wat keuzegerechten bij de gangen. Heerlijk en voor herhaling vatbaar.
Ada H.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Ik heb een zeer goede avond gehad. Lekker gegeten, goede wijn en veel gelachen. Leuke bediening. Het is jammer dat het concept niet schijnt aan te slaan. Ik sta er wel achter.
Amber P.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Fantastisch concept, zo'n sociaal restaurant wat ook nog eens gebruik maakt van groenten die niet moeders mooiste zijn, maar wel van prima kwaliteit. De aankleding van het restaurant is modern en sfeervol, dus geen "stoffigheid" zoals in andere geef-cafés.
De gerechten zien er uit als kunstwerkjes en smaken uitstekend. Lang geleden dat we zo lekker geten hebben in Amsterdam, dus we komen zeker terug! Absolute aanrader dus!
Nadine B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Heel leuk concept! We werden erg goed geholpen en het eten was ontzettend mooi opgediend en erg lekker. Ik zou zeker nog een keertje terugkomen. :)
Petra G.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Gezellig en precies wat je moet verwachten als je voor dit concept gaat. Nette en vriendelijke bediening. Wel zeer luidruchtig maar ook dat hoort er bij en is ook wel weer gezellig. Moeten ietsje sneller drinken brengen als je bent gaan zitten en sneller lege overbodige borden, glazen etc weghalen want tafeltjes zijn daar te klein voor. Verder iets om terug te komen en aan te bevelen.
Birgit V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Onze verwachting werd waargemaakt. Goed gedoseerd, uitgesproken en erg goede smaken. Ezelsbruggetje perfect gebakken, zacht als boter. Ook de knolselderij tarte tatin was echt goed! Aanrader! Het is een fijne sfeer. Een minpuntje waren de luide snerpende stemmen van een meidengroepje naast ons...maar wat Geef betreft...onze complimenten!
Lou V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Ik ben al 2 keer bij GEEF wezen eten. Omdat het eten altijd anders is hoef je geen keuzes te maken, je hoeft alleen te genieten van een 3 gangen menu. Het verrast! De chef maakt niet alleen ontzettend lekker eten, het ziet er ook prachtig verzorgd uit. Het concept is natuurlijk ook top. Ik ben eigenlijk gewoon super tevreden en kom graag snel weer!
Laurie V.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Kort geleden hier gegeten omdat het concept me erg aansprak. Het eten was ronduit bijzonder, heerlijke cantherellen, eendenborst, artisjok. zelfs heel bijzonder bereide rabarber met een geweldige chocolade brownie zonder bloem: hij smolt zo weg op de tong!
Ik vermoed dat je vrij creatief moet zijn met de mogelijkheden van producten en het combineren hiervan wil je van 'rest' producten iets maken (en niet gewoon aangeleverd krijgen wat je besteld hebt). het was daarom ook een vrij grote verrassing wat we zouden krijgen (al kun je het hoofdgerecht wél kiezen: gerookte mozzarella, heilbot of eendenborst was het deze keer) en zit je wel gewoon in een mooi restaurant. De focus zou meer gewoon op het eten kunnen liggen, waarna het concept pas later (aan tafel?) wordt uitgelegd, dan zouden waarschijnlijk veel meer mensen hier komen eten. Sowieso echt een must dus!!
Ronbom .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Leuk restaurant zeker wat de insteek is van het concept. De gerechten waren uitstekend. Service was prima en vriendelijk.
Zeker een aanrader om een keer te gaan eten.
Wouter G.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Heerlijke sfeer, leuke bediening en vooral goed eten. Lat ligt bij mij hoog en het kan zich meten met plekken waar je culinair kan eten.
MSpeksnijder .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Wat een feestje om bij Geef te eten! Een heerlijk, prachtig opgemaakt 3-gangen menu in een relaxte ambiance midden in de Jordaan. Een bijzonder concept met geweldig resultaat. Hier komen we zeker terug!
Ceciel S.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Wat een geweldig concept! We gingen in eerste instantie daarom, vooral nieuwsgierigheid, en hadden niet gekeken naar het soort eten. Maar dat was dus een echte bonus: goede ingredienten, mooi opgemaakt en heerlijke smaakcombi's! En het idee erachter spreekt me echt aan: Aanrader!
Carlijn B.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Bijzonder leuk restaurantje, uitnodigende sfeer heel gezellig ingericht. De service was heel fijn, legde alles haarfijn uit ( engels en nederlands! ) en kwam af en toe vragen of alles naar wens was. Het eten was heel erg lekker. De koks hadden van de beschikbare ingedriënten een heel mooi 3-gangen menu gemaakt dat ontzettend goed smaakte en de opmaak van de gerechten was heel uitnodigend. Heel tevreden weggegaan en zeker een plaats om terug te komen!
marije781 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Beste eten dat we in lange tijd gehad hebben. Er wordt gekookt met de ingrediënten die ze die dag hebben kunnen 'redden', en je eet dus wat de pot schaft (kunt voorkeuren en dieet natuurlijk wel aangeven), maar dat was allemaal echt heerlijk. Ik had niet iets anders willen kiezen. Geweldige service ook. En geweldig concept. Zeker een aanrader!