Meer informatie over restaurant Gebr. Hartering

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken
Duur
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Afgelopen zaterdagavond 3 december hier geweest. Leuke atmosfeer (wat luidruchtig, maar dat is wel zo gezellig). Gekozen voor het 5-gangen diner. Verassende gerechten, zeer goede smaak en kwaliteit. Tevens goede wijnen voor een redelijke prijs. Ook de service/bediening was erg goed en vriendelijk. Voldeed wederom (onze 4e keer) weer aan de verwachtingen
Blassa .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
zaterdagavond voor het eerst hier gegeten en zeker niet voor het laatst.
een mooi plekje in Amsterdam. een hartelijke bediening en een heel gezellig interieur.
er kwam direct een mandje goed stokbrood met mooie zoute boter op tafel.
er werd ons water uit de kraan aangeboden ( dat gebeurt niet zo vaak)
de wijnkaart is gevarieerd, interessant en redelijk in prijs.
maar dan het eten...het was lastig kiezen, de kaart zag er mooi uit
we hebben het 5 gangenmenu van 55€ gekozen.
de eerste 3 gangen werden gedeeld, dwz in het midden werden deze geplaatst , grappig, het verhoogde de discussie over wat we proefden, het hoofdgerecht en als slot een desert werden apart opgediend.
Het was een heerlijke avond, culinair en qua atmosfeer.
Het enige kleine minpuntje vond ik de inktvis, een van de 3 voorafjes, naar mijn smaak net iets te hard, de saus maakte echter veel goed.

dank aan Gebr.Hartgering .
we komen zeker terug.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Echt uitstekend klassiek eten! Heerlijk bereid in DD open keuken. Het wijnarrrangement was goed gekomen en de sfeer is zeer prettig informeel.
Zomaar1 .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Hier wilde ik altijd al eens eten en nu dan eindelijk gedaan. Het eten was puur, grof en niet teveel tierelantijntjes. Gewoon goed. De bediening was zeer correct. Enige minpunt vond ik dat de wijn wel erg 'eager' werd ingeschonken. Ik had amper de kans om nee te zeggen bij het bijschenken. De balans tussen goede service en sales wordt gevoelsmatig dan dun. De wijnen waren dan wel weer erg bijzonder, dat dan wel weer.
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Absoluut grote klasse. Sfeervol, Gezellig, Persoonlijke bediening, 5-gangen verrassing menu met bij elke gang weer een unieke smaaksensatie, aangevuld met prachtige wijnen, het restaurant om met je beste vrienden te dineren.
Veurproever .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Geprezen zijn restaurants waar de gerechten herkenbaar op tafel komen en waar de bereiding de smaken en texturen van het product eer aan doet, in plaats van ze "op te leuken" met zinloze toevoegingen of ze te verminken in het kader van "kijk eens wat ik kan". Bij Gebr. Hartering is "Rauwe zalm" dan ook: prachtige sneetjes zalmfilet met een subtiel aanwezige dressing, een gerecht dat vanwege de kwaliteit van de vis helemaal op eigen benen kan staan. Het ribstuk van de barbecue is al even mooi: perfect geroosterde donkerrode plakken met wat kruiden op het vuur bereid, botermals; en ook dit gerecht staat in het teken van zijn éigen smaak, sauzen overbodig. Erbij aten we een mergpijp van de barbecue (en dan krijg je bij Hartering ook een echte mergpijp), heel mooie combinatie. Op de locatie in de Peperstraat wordt je omringd door een bij velen onbekend en o zo mooi stukje Amsterdam, bij mooi weer op de sloep in het water of -nog prettiger- aan een van de tafeltjes op straat. De mannen aan de vuren en in de bediening weten wat ze doen. Hier laten ze geen steken vallen,hier wordt vakwerk geleverd. Dit restaurant staat als een huis. Voor wie weet wat écht eten is- of voor wie dat nou eindelijk eens wil ontdekken.
Willeke V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Heerlijk en puur eten, goede sfeer en gevestigd op een mooie plek. De bediening is erg vriendelijk. We vonden het wel jammer dat we in antwoord op onze vraag of de ober de vis wilde fileren te horen kregen dat we dat heel eenvoudig zelf konden doen. Ook vonden we het niet helemaal gepast dat, toen we erop wezen dat er een wimper op de kaas zat, de ober ons vroeg of hij het bord weer mee moest nemen of dat we het wel wilden laten staan. Die vraag leg je niet voor aan je gasten.
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Voor onze 13e trouwdag op aanraden van iemand anders hier gaan eten op een dinsdagavond. Puur & eerlijk eten, voor de smaken zou ik een 9 geven, alleen vond ik de prijs-kwaliteit verhouding toch iets doorslaan naar te duur voor wat je aan hoeveelheid te eten krijgt. Het 5-gangen menu bestaat uit 3 voorgerechten, die je met z'n 2-en deelt en m.n. 2 van die 3 gerechten vonden we te klein, wel heel lekker overigens. De burrata met zeekraal en lamsoren en de anjsovis met rucola en bieslookbloemetjes waren zeer smakelijk, maar portie aan de kleine kant. De spitskool krokant gebakken, met amandelen en saus van boter en soja: lijkt heel simpel, smaakte echt heerlijk en was ook qua grootte prima. Als hoofdgerecht: konijn op 2 manieren bereid ( o.a. in de rollade de eigen organen ) of rogvleugel met gremolata, beide met een garnituur van aubergine, ook heel lekker bereid. Een van ons nam kaas, de ander het vanille ijs met rabarber en maismeel crumble. Zeer attente service (aperitief van het huis werd voor onze trouwdag aangeboden, meerdere malen (3-4x) vers brood met gezouten boter aangevuld, karaf met kraanwater werd ook telkens aangevuld, verandering van hoofdgerecht en nagerecht in het menu was geen enkele moeite ). Frans aandoende inrichting met tafellinnen en prettige, knusse uitstraling. Wat ons betreft een aanrader, alleen moet je niet verwachten dat de voorgerechten m.n., heel groot van formaat zijn en daardoor is het geheel m.i. toch "wat aan de prijs"....
GijsIens33 .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Op maandagavond met grote groep mannen gegeten en hadden hoge verwachtingen van dit restaurant gezien de recensies over een "ruige stijl". Hebben een hele gezellige avond gehad dat vooral aan de groep en heerlijke wijn te wijten was. Eten viel tegen, hadden het 5 gangen menu maar gerechten waren minimale hoeveelheden. Gerechten werden op 1 bord voor twee personen opgediend waarbij je zelf een hoeveelheid van af moest pakken, je schaamde je bijna omdat er gewoon weinig te verdelen was. Ben zelf horeca ondernemer maar stoort me als er wel heel veel brood wordt bijgezet en wijn ook rijkelijk bijgeschonken wordt zonder dat dit gevraagd wordt. Rekening was 90 euro pp, prijs kwaliteit niet in verhouding!
Al kom je met een grote groep dan moet je dit als restaurateur niet uitbuiten en zo voelen wij dat wel, wij raden dit restaurant niet aan bij onze vrienden en kennissen.
Gijs
Arnoud G.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Gebr. Hartering is een prettige informele gelegenheid om goed te dineren. Het is er licht, zeker op de zonnige zaterdagavond dat wij langskwamen. Alle ramen open, en mensen met een boot afgemeerd om au bateau te eten. Grappig. En de koks zijn hier echt binnen handbereik.

Het zijn jonge honden die deze uitspanning runnen, maar wel met kennis van zaken. Goed verhaal over het eten, en wij werden prima geholpen met onze vragen over begeleidende wijnen. Een echt wijnarrangement is er overigens niet.

De ‘ruige’ kookstijl betekent dat je als gang bijvoorbeeld een caesar salade krijgt voorgeschoteld die in feite bestaat uit een min of meer uit elkaar getrokken, met ansjovismayo besprenkeld halfje little gem, vergezeld van een gesmolten plakje kaas. Of een stuk kool van de grill, lekker sappig en aan een zijde licht geblakerd. Daar moet je van houden.

Wij houden van wat meer bewerkt voedsel, maar als afwisseling was het beslist niet verkeerd. De als carpaccio gesneden runderstaart met ingemaakte zurige groenten was bijvoorbeeld echt erg lekker. En de plakjes Fleckvieh koe, in feite Simmentaler vee dat na het melken nog een paar jaar lekker relaxed door de wei graast en al doende mooi gestructureerde vetjes in zn vlees verzameld, smaakte ook uitstekend. Leuk gepresenteerd ook op een bedje geblakerde citroen en Franse kruiden.

Daar bleef het echter wel bij qua hoofdgerecht. Ok, een bakje minimaal aangemaakte sla. Dat zal er allemaal wel bij horen, bij dat ruige, maar wij vonden het toch wat minimaal. Zeker omdat de varkensnek, die we hadden gekregen als we niet voor de ‘Vleckvieh upgrade’ hadden gekozen, wel met aardappeltjes en asperges kwam, zagen we bij de buren.

De daaruit voorkomende toevoeging aan de 50 euro kostende vijf gangen menuprijs, namelijk 2 maal 17,50, vonden wij mede daarom ook aan de hoge kant. Daar ben je per slot van rekening Nederlander voor. Verder hebben we echter lekker gegeten, en een prima verzorgde avond genoten. Zo niet om ‘value for money’, zou dat toch een reden zijn vrienden aan te raden eens langs te wippen.
Alwin V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Wat een fantastische culinaire ervaring !
We werden getrakteerd op een serie smaakbelevingen die stuk voor stuk spannend, prachtig opgediend en ongekend van smaak en kwaliteit waren. Daarbij vergezeld van wijnen die voor de gerechten gemaakt leken te zijn en een uiterst vriendelijke, maar vooral kundige bediening, iets wat je in Amsterdam gelukkig wel steeds vaker tegenkomt, maar deze keer nog eens extra opviel.
Spijtig dat ik niet eerder wist van deze topper, maar gelukkig kunnen we dit de komende tijd gaan inhalen. Ik kan niet wachten!
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Twee dagen achter elkaar uit eten maakt je misschien kritischer, maar dit restaurant kwam echt stevig aanbevolen en ik had me er dan ook op verheugd. Een bijzonder plekje in A'dam, gezellig en typisch 'krap' zitten in een kleine ruimte aan het water. In iedere andere stad denk je 'het zit hier wel heel krap', maar in A'dam heet dat exclusief en charmant. Het vijf gangen verrassings menu lijkt de logische keus. Een aardige knul die bedient en dus maken we ons op voor de ene verrassing na de andere. Helaas werd dat dus de ene domper na de andere. Sorry hoor, maar ik schaamde me een beetje ten opzichte van m'n buitenlandse gasten. Een strookje rauwe makreel, mini-langoustines die met opengereten lijf op hun rug werden opgediend (echt geen fijne keus, ziet er gewoon niet lekker meer uit dan) en te nat waren van hun knoflookvocht, stukje kalfstong (wat een te grote gok is voor een verrassing), iets met een buikwand (klonk als uitleg al niet smakelijk) en een stukje nek van het varken. Alleen het macademia ijs was lekker. En dan ook nog porties die zo mager zijn dat je serieus overweegt om op weg naar huis nog een broodje shoarma te scoren. Kortom: balen.
Eline O.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Wij hebben met drie vriendinnen gegeten bij De gebroeders Hartering en het was in een woord fantastisch! Het eten was heerlijk en de bediening wist ons goed te adviseren met heerlijke wijnen bij de gerechten. Ik zou je het absoluut aanbevelen om hier te komen eten!
Robbert K.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Stond al een tijd op mijn verlanglijst en afgelopen zaterdag was het dan zover. Bij binnenkomst hartelijk welkom geheten. Door attente bediening wegwijs gemaakt door de menu - en wijnkaart. Gekozen voor het 5 gangen menu. Het eten was van sublieme kwaliteit. Nadeel: de gerechten moesten allemaal worden gedeeld. Daar moet je van houden. Niet echt mijn 'cup of tea'. Wijnen van uitstekende kwaliteit. Sommelier denkt goed met je mee.
Alon N.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Vanavond lekker bij kunnen kletsen met mijn goede vriend vd hotelschool. Relatief weinig opties op de kaart, maar daar houd ik van, de focus op je eigen kracht! Super klein gezellig zaakje, als we alleen zaten was t al top geweest, maar deze zaak zat gewoon heerlijk vol!! 3 man bediening op ca. 30 couvert leek ons wat veel, maar t verdiende zichzelf terug in de service, omdat wij armen studenten zijn konden we niet voor het 5 gangen verrassingsmenu gaan, daarom voor een gedeelde charcuterie en een vis vd dag en vlees vd dag gegaan! Charcuterie was niet huis gemaakt maar wel subliem! Hoofdgerechten aan de dure kant niet extreem bijzonder maar super lekker!! Tijdens overleg met de bediening over de beslissing van het eten bleek de optie naar het ribstuk toch iets te duur te zijn voor ons arme studenten. Tijdens ons hoofdgerecht werd opeens een ruime portie rib (VOLLEDIG GRATIS) geserveerd, hier werd niet zuinig over gedaan, ik schat dat het toch zeker 250gr moet zijn geweest. Genoten van de bediening (1tje was beetje droog, alstie dit leest moetje vast lachen omdat hij zich aangesproken voelt) het eten en de prachtige valpolicella uit 2009 (aanrader)!! Wij komen terug :)
Piefraaternje .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Fantastisch eten, puur en met topkwaliteit ingredienten. Kleine intieme setting. Gedroogde ribstuk was fenomenaal. Vis van de bbq perfect met mooie rokerigheid en sappig malse vis. Prijs/kwaliteit dik in orde. Hier ga ik zeker nog eens naar toe en ik raad het iedereen ten zeerste aan.
Maud37 .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
Heerlijke knusse sfeer, prettige bediening, fijn en verrassend eten. En absolute aanrader! Uitschieters in onze 5 gangen waren de kabeljauw en de kalfswang... Hemels. Zeker met de goede bijpassende wijnen. Niks op aan te merken. Tip: drink vooraf of na het eten bij de cocktailbar ernaast en lekker drankje!!! HPS. Alsof je teruggaat in de tijd :)
Joris R.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
We wilden hier al een tijd naar toe, maar het was er eerder niet van gekomen, nu, last minute, eindelijk gereserveerd. Wat een fijne zaak! Rustige plek in centrum, mooie tafel met uitzicht op het water, goede sfeer binnen, geen opsmuk, door het hout en de open keuken een warme ambiance op deze regenachtige avond. Gekozen voor 5 gangen menu, 7 leek ons wat te veel voor deze zondagavond. Amuses prettig en licht van smaak, bietjes in ponzu gemarineerd, aangemaakte viskuit met witlof. Daarna huisgemaakte kroketjes van varkenskop, spruitjes met kastanjes en hazelnoot, licht gezouten kabeljauw met prei op 3 manieren, héle fijne gangen. Hoofdgerecht was grietfilet met supplement met truffel, heerlijk. Wat een kwaliteit. Eigenlijk stond toen het dessert op het programma, maar de bief van de bbq rook zó lekker dat we die toch ook even moesten proeven, fantastisch! En zo fijn dat dat gewoon ingepast kon worden, gevraagd om kleine hoeveelheid om te delen en we werden op onze wenken bediend. Van amuse tot dessert, alertheid van de bediening, fijn wijnarrangement (Bob), alles was gewoon erg goed. Wij komen zeker terug.
Wiebe W.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Inmiddels twee keer gegeten bij de gebr. Hartering, de eerste keer het vijf gangen verassingsmenu gekozen de laatste keer het 6 gangen menu. (de volgende keer ga ik weer voor het vijf gangen menu, dat is voor simpelweg voldoende). De huiswijnen zijn goed, en voor de rest staat er ook voldoende lekkers op de kaart. Wat mij betreft een aanrader!
Duivel .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
dat ribstuk van de grill, op een stapel rozemarijn en dunne schijfjes citroen geserveerd, dat is zo perfect van smaak en zo goed en met aandacht verzorgd, daar geniet je nog heel lang van na.......