Gavius

Prins Hendrikstraat 11 6828 GN Arnhem Nederland Kaart

Over restaurant Gavius

Pure gerechten

In dit sfeervolle huiskamerrestaurant geniet je van bijzondere Italiaanse specialiteiten. Gerechten zonder opsmuk, maar puur en eerlijk. Neem er een goed glas wijn bij en meer heb je niet nodig.

Meer informatie over restaurant Gavius

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00

• Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Als liefhebber van de italiaanse keuken ben ik blij een inwoner te zijn van het prachtige arnhem. Laatst waande ik mij weer even in italie in het prachtige spijkerkwartier (waar ik overigens ook woon met alle redenendaartoe)
Ik heb heerlijk gegeten bij gavius. Na een fijn glaasje wit. Lieten wij ons verrassen door de chef. Drie overheerlijke voorgerechtjes waaronder oesters en ham met meloen en burrata. Daar op volgend een prachtig bordje pasta met melanzane en met als hoofdgerecht de malste kalf die ik ooit gegeten heb met artisjok en artisjok saus die zo overtreffelijk was. Mijn tong bevond zich even ergens anders. Als aflsuiten een prima scroppino (altijd goed in de zomer). Al met al een perfect italiaanse ervaring in ons fijne platte landjes. Ik kom terug!
Carolienwolfer .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Als je echt Italiaans wilt eten is dit het restaurant. De afgelopen maand heb ik er twee keer gegeten en het was beide keren geweldig. Oesters, pasta met inktvis, konijn met groentes. Alles perfect. Ook de bediening beide keren, los, maar op de juiste monenten aan tafel.
Corretjeheerlen .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
EEN HEEL SLECHTE BEURT !!! We zijn vroeg gaan eten: om 17.30 u opent de keuken zoals op de menukaart en op de website staat. De man die een tafeltje verder zit te eten en daarna flink zit te paffen staat na zijn koffie om 18.10 u op: hij blijkt de kok te zijn!
Inmiddels nemen we dus nog een drankje. Na het lange wachten is het voorgerecht redelijk, maar het hoofdgerecht is minimaal en ronduit slecht. Onbegrijpelijk dat deze zaak zulke positieve recenties heeft op Iens, maar ons zien ze er NOOIT meer. Iedereen moet maar zien of ze ook het risico op zo'n slechte ervaring willen lopen.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Totaal onbekend in Arnhem hebben wij voor Gavius gekozen omdat wij leuke recensies zagen op het internet. Nou, alle loofuitingen op dit restaurant zijn terecht!
Wij kozen voor de keuze van de chef en werden absoluut niet teleurgesteld. Vooraf heerlijke fruits du mer en daarna een fantastische pasta met parmaham en Parmezaanse kaas. De absolute topper was konijn met gegrilde groente. Rest ons nog de bediening te complimenteren die vol enthousiasme de gerechten aankondigde.
Carolien V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Weer heerlijk gegeten in Gavius. Frank kookt authentiek Italiaans en weet altijd iets verrassends te maken. Deze keer als voorgerecht smeuige burrata en daarna heerlijke eendeborst met rabarber. Als toetje kozen we een citroentaartje en overheerlijke expresso toe. De bediening was allervriendelijkst en kundig. De locatie is heel bijzonder. Op zomerse dagen waan je je in een osteria in een Milanees buurtje.
Beatrixx .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Voor de tweede keer hier gegeten en niet teleurgesteld. Integendeel; het was bijna perfect.
Een prettig welkom met een kan heerlijk (kraan)water en glazen.
Wat bijna een verademing is: geen schaaltje brood met sausjes o.i.d. vooraf, maar gewoon je -met een glaasje- lekker verheugen op het eten dat straks op tafel komt.
De gefrituurde vis was prima. Niets meer dan lekkere vissoorten op een bedje sla, maar wat een heerlijke smaken en variatie. Bij de tafelgenoten viel de parelhoen, stoofpotje van hert en de eendeborst ook goed in de smaak. Op de borden o.a. schorseneren, polenta, gekookte aardappeltjes (Rattes?), gebakken arisjokbodem.
Op aanbeveling van de zaak ter begeleiding een prachtige rode Cantine Due Palme Salento Serre gekozen.
Veel aandacht en kennis van zaken van het personeel.
Dit restaurant blijft voorlopig hoog op ons lijstje staan.
Laetitia V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Super lekker eten. Wat kan die kok heerlijk koken.
Dit restaurant verdient gasten.
We hebben ons laten verrassen, en dat deden we.
Degene met wie ik was was hier nog nooit geweest maar gaar Gavius aanbevelen in haar vrienden kring.
Bedankt voor de fijne avond.
KleinDuimpje .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Afgelopen zaterdag bij Gavius gegeten. Een knus restaurant met ontzettend aardige bediening.
We hadden een verrassingsmenu (4 gangen). Deze week was het thema Toscane. Elke week is er een ander thema met een andere kaart.
Het voorgerecht bestond onder andere uit zacht buikspek, diverse bruchetta's en een salade met cichorei. Erg lekker allemaal. Daarna een pasta tussengerecht. En het hoofdgerecht was een hertenstoof met drie groenten gerechten (groenlof, cichorei en paksoi) en nog een salade en ook nog polenta met paddestoelenstoof.
We komen hier in elk geval nog een keer terug.
Simone D.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Heerlijk op terras gezeten in een superleuke, stadse straat. De uitleg over de kaart is duidelijk. Genoeg keus en aanvoer uit eigen moestuin. Een 'verscholen pareltje' in een hippe buurt.
En...oesters!!! :)))

S_deswart .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Onze derde ervaring bij Gavius was wederom erg fijn. Gekozen voor het verassingsmenu waarbij rekening werd gehouden met onze wensen, (geen twee dezelfde gerechten en geen kwartels). Voorgerechten waren heerlijk. Als hoofdgerecht de kreeft. De kok heeft nog wat uitleg gegeven en ook de bediening was erg vriendelijk en vlot. Een eerlijk nagerecht gehad op advies van de kok. We blijven dit een van de bijzondere pareltjes van Arnhem vinden. Kwaliteit-prijs verhouding is erg goed.
Estherpennings .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
Gisteravond hebben we gegeten bij restaurant Gavius in Arnhem. Echt waar, wat een fantastische avond hebben we gehad. We waren wat vroeger dan gepland (al om 6 uur...), maar zaten om 10 uur nog steeds heerlijk te tafelen. Oesters, scheermessen met saffraan, heerlijke zeebaars, risotto en zelfs een echt geweldige frittata van berenklauw. Wij komen heel graag gauw terug!
Pelikaan .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
Heerlijk gegeten en erg vriendelijke bediening. Wel jammer dat Gavius het op de menukaart heeft over 'je bent wat je eet' en dat soort zaken, maar tegelijkertijd niet standaard gebruik maakt van biologisch vlees (en vis)
JanWillem1965 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Vanavond heerlijk gegeten bij Gavius. Vooraf een verrassende frisse venkelsalade en een heerlijke knoflookpasta met scheermesschelpen. Onze dochter van 4 smulde van de Risotto en wij genoten van een sappig parelhoentje met een paar glazen soepele rode huiswijn. Vriendelijke bediening en gezellig interieur. Wanneer begint überkok Frank een restaurant in Amersfoort, dat is de enige vraag waar wij mee blijven zitten....
Sidekicksolutions .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Onlangs bij Gavius gegeten met familie en vriendin,

Het Valentijnsmenu op de (zeer smaakvolle) website sprak me al bijzonder aan en de verwachtingen waren dan ook hooggespannen. Aan deze verwachtingen is in de uitvoering, presentatie en beleving ruimschoots voldaan! Lekkere verassende combinaties, elke gang weer een feestje. Dit in combinatie met het zeer complementaire wijnarrangement en het goede gezelschap maakte deze avond zeer geslaagd! Aanrader dus!
Klaas V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Op Valentijnsdag hebben we hier een heerlijk 5-gangenmenu gegeten met bijpassend wijnarrangement. Het eten was zeer lekker en de wijnen uitstekend gekozen. De bediening weet daarnaast waar ze over hebben als het gaat om de gerechten (die echt Italiaans zijn) en wijnen die geserveerd worden. Na afloop schoof de kok nog aan om te peilen hoe we de avond ervaren hadden, waar maak je dat nog mee? Kortom een restaurant om te koesteren! Familie van Haaften
Fam_Ottervanger .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Samen met onze kleine kinderen heerlijk gegeten. De smaken herinnerden ons aan hun herkomst (Italië). De bediening en de kok hielden rekening met onze kinderen en hun smaken waardoor wij extra konden genieten. Het is een plek waar je de huiselijke Italiaanse familie proeft en ervaart; zeker door de Italiaanse taal die zo af en toe door de mensen hoort spreken. Een absolute aanrader om ontspannen een avond te vertoeven.
SusanHaag .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
Gavius is een Italiaans restaurant in een bijzondere wijk in Arnhem: het Spijkerkwartier.
Wij kwamen er vol verwachting maar moeten tot onze spijt jullie laten weten dat het eten niet beantwoordde aan de verwachtingen van een top Italiaans restaurant. Tamme kastanje soep met schilfers Parmazaanse kaas was ok. Vijf flensjes gevuld met ricotta en paddenstoelen, waren ook ok, maar erover heen ging een gewone witte saus opgeleukt met ... kaas waardoor er geen smaak meer overbleef van de flensjes. Het derde gerecht kon er niet meer bij maar zag er op een bord bij de buren niet erg gezellig uit: hertenstoof op puree met een sliert bladgroente. Jammer. Hoe het smaakte kunnen we niet zeggen. Geen modern Italiaanse interieur maar gemoedelijk en gezellig met oude koperen pannen aan de muur. Eén jongen bediende uitstekend, snel, ontspannen en aardig het restaurant waar denk ik 15 mensen zaten aan 5 of 6 tafels. De voorziening aan tafel was prima. Er was kraanwater in een karaf. De wijn werd uitgeschonken in een heel groot wijnglas wat altijd heel feestelijk is. Alles dus eigenlijk fijn, behalve het eten .... helaas. Het zou veel beter kunnen.
Boulevard .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Vandaag gegeten bij Gavius in Arnhem, in het kader van de Iens, Italiaanse dagen...
Genoten van een overheerlijk 4-gangen diner, met alleen maar super verse, uitdagende, maar vooral verrassende ingrediënten. Wij kozen, als een extraatje, voor het "truffel-supplement": kost een beetje maar dan heb je ook wat....Top!
Vooral de goede combinatie/advies: wijn/spijs was dit keer weer helemaal goed.
Compliment voor zowel keuken als (toegewijde) bediening!
Sybkops .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Helaas hebben wij hier slecht gegeten. De gerechten waren droog en/of te rood (medium gebakken, de vraag of het niet te rood was, even terug in de pan..) en geen smakelijke presentatie. De smaak van het gerecht viel veelal weg door saus / jus en de garnering. Een prima wijn rode wijn gedronken, echter erg fors aan de prijs, uit verhouding wat ons betreft. Wij hadden een restaurant verwacht welk juist net dat tikkeltje meer en anders te bieden had. Dit was zeker niet het geval.
Brenda T.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Gisteravond hebben we heerlijk gegeten bij Gavius. We hebben ons laten verrassen door de chef en het was absoluut boven verwachting. De bediening maakte dat we ons helemaal thuis voelde. Wij komen zeker terug! Peter en Brenda Twilt