Gauchos Aan de Gracht

Oudegracht 150 3511 AZ Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Gauchos Aan de Gracht

Onze authentieke werfkelder aan de Oude Gracht in Utrecht ligt aan een uniek Nederlands stukje stadswater. In een omgeving waar wij de Middeleeuwen herkenbaar in tact hebben gelaten, laten wij u genieten van een rijke variatie aan Zuid-Amerikaanse culinaire topproducten. ’s Zomers ook op ons terras aan de gracht.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Gauchos Aan de Gracht

Vanaf Centraal Station buslijn 4 naar Het Neude
  • Kom je met de auto?
    Schuin rechts tegenover de Hema, onder bioscoop Camera Studio. Ook bereikbaar per boot.
  • : Parkeergarages in de buurt

• Per boot te bereiken , Terras
sylvia M.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Thomas D.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Al vaak bij verschillende vestigingen van Gauchos gegeten
Zoals altijd was het eten heerlijk.
Personeel is niet altijd fantastisch. Ze zijn altijd correct, maar niet altijd even handig.
Echter, deze keer was er niets op aan te merken. Goed personeel met kennis van zaken.

Enige kanttekening zou kunnen zijn dat we voor 18:00 kwamen, het restaurant nog redelijk leeg was en het best lang duurde voordat we ons eten hadden.

Verder prima avond gehad.
Larissa B.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Heerlijk gegeten alles was helemaal prima! Vriendelijke bediening die regelmatig kwamen vragen of alles naar wens was! Alleen werd er niet gevraagd of we nog wouden drinken,maar door de drukte kan dat er bij inschieten!!
Verder een prima indruk,wij komen zeker terug!
Astrid S.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Lange tijd niet geweest, zeker 20 jaar, tijd voor een herontdekking! De ontvangst is prima, strakke pakjes, netjes naar je plaats gebracht.
De ruimte ziet er leuk uit en je zit niet al te dicht op elkaar voor Utrechtse begrippen. Ik bestel de Carpaccio en de Bife de Lomo. De Carpaccio is lekker. Bij het afruimen nemen ze mijn bestek mee. Bij het serveren van het hoofdgerecht, vergeet men nieuw bestek te brengen. Maar goed, de uitstraling van de bediening is prima. De biefstuk vond ik super lekker! Groenten en frietjes bijbestellen.
Ik ken ze nog van de BBQ en de maiskolf op tafel, een eeuwigheid geleden. Nu leuke tent en lekkere biefstuk. Nog wel eens naar toe.
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Was er een jaartje niet meer geweest. Sfeer en kwaliteit bleken onveranderd uitstekend. Opnieuw sympathieke bediening. Hulde.
Brenda S.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Prima, paar kleine dingen voldeden niet aan de verwachting (o.a. vlees iets te ver doorgebakken bij very rare bestelling), overall prima!
N L.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Eten was goed en de bediening zeer vriendelijk, maar we hebben totaal zo'n 4 uur in het restaurant gezeten omdat de service zo traag was. Tafels die later dan ons arriveerden (soms wel een uur later) werden eerder geserveerd en waren eerder weg. Dat was erg jammer.
Jos N.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Heerlijk gegeten. Bijzonder dat alle Argentijnse steaks werden gepresenteerd voordat we gingen bestellen. Gezellig ingericht, goede en snelle service en heerlijk eten. We komen zeker terug.
Nienke V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Wij vierde ons 3-jarig jubileum bij Gauchos na een al eerder goede ervaring. Eten was heerlijk en snel bezorgd. We werden door het personeel gefeliciteerd en kregen een drankje van het huis. Bij het dessert kregen we beiden een vuurwerkje in ons dessert met een glaasje bubbels erbij. Geweldige afsluiting van de dag! Personeel enorm vriendelijk en geïnteresseerd en top eten!
Han A.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Gauchos Aan de Gracht is apart omdat het onder de straat ligt. Je zit in de gewelven van de gracht. Het is er erg warm, wij waren daar op 18 maart, en er komt een moment waarop je naar buiten wilt voor frisse lucht. Hoewel er ventilatoren draaien zou een airco niet gek zijn. Het eten is van een goede kwaliteit maar het is redelijk aan de prijs. Al met al toch een positieve ervaring.
Cynthia N.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
We hebben lang gewacht op ons hoofdgerecht (ongeveer een uur). Een verontschuldiging of drankje van het huis was wellicht op zijn plaats geweest. Op de drankkaart was overigens ook geen whiskey te vinden.
Het voorgerecht was heerlijk. De empanada is een aanrader! Het hoofdgerecht (steak en gamba's) was goed, niet uitzonderlijk. Staff was vriendelijk en prijs was redelijk (ongeveer €50 p.p. 2 drankjes met hoofd-, voor- en nagerecht).
Volgende keer in Utrecht proberen we wat anders.
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Bediening was matig en zeker niet enthousiast. Eten was goed maar kon zeker beter. Ik vind het altijd erg vervelend als je wilt betalen en er na ontvangst van de kassabon niemand het geld komt ophalen. Slordig.
Teun V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
gewoon een goed restaurant, prijs kwaliteit goed, ruime keuze uit gerechten, bediening vriendelijk en gezellig aan de gracht zeker in de zomer
Arjan V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Hier voor mij geen spareribs meer. Waren erg taai en moest de ribben uit elkaar trekken. Bij goed vlees hoort dit bijna uit elkaar te vallen........service wel uitstekend.
Renske P.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Wij hebben heerlijke avond gehad. Het eten was super en de bediening heel erg goed maar vooral gezellig. Wij komen zeker terug! Bedankt voor alles!
leo26 .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Gauchos aan de Gracht: een karakteristieke plek om te eten. We werden gastvrij ontvangen. Het is er vrij donker, let op met de diverse op- en afstapjes! De plekken om te zitten zijn vrij krap, de tafeltjes eigenlijk te klein om alle borden, schaaltjes en glazen mooi neer te zetten. We kozen allebei voor de sprare-ribs all in, met breekbrood vooraf. Smakelijk brood, goede tapenade, de kruidenboter was nogal hard. Spare-ribs smaakten goed, de marinade is had van mij nog wat meer karakter mogen hebben - maar met deze niet té uitgesproken smaak is de marinade ongetwijfeld meer een allemansvriendje. Volgens de kaart komt er in de all-in-formule een bijgerecht naar keuze bij, maar we kregen de franse frietjes zonder dat ons de mogelijkheid werd geboden iets anders te kiezen. De eerste keer waren de frietjes ook niet al te warm. Toen we later nog een schaaltje frietjes vroegen, waren die lekker warm. Het tweede schaaltje werd niet apart in rekening gebracht. Toen een van ons vroeg om een tweede rack spare-ribs (all-in betekent hier onbeperkt spare-ribs) kwamen de ribbetjes niet: kennelijk was dat niet goed begrepen. Het duurde even voor we de kans kregen om er nogmaals om te vragen, maar toen kwamen ze vlot.
Voor zo'n keldergewelf zou je verwachten dat het geluid nogal hard is, het zijn immers harde vloeren en harde wanden. Maar dat valt erg mee, kennelijk absorberen de ongepleiserde plafonds veel klank.
Cees Z.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Bij dit restaurant klopt alles, geweldige gerechten, prettig personeel, behulpzaam, goede voorzieningen. Geweldige plek voor een restaurant aan de kade van de gracht. De dame die ons bediende was zeer vriendelijk en gaf ons veel advies over waar we voor de rest van onze avond gaan. We hebben geprobeerd de seleccion en alle vlees waren lekker en heerlijk. Toetje, flensche met dulche de leche ook geweldig!
K V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Spareribs waren buiten verbrand, binnen niet mals.
In de herkansing idem. Salade was bevroren.
Mooie tent, vlees helaas beneden verwachting.
Belle P.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Goucho's zit in Utrecht in een van de werfkelders en heeft daardoor erg veel sfeer. Wij kennen alleen Gaucho's in Amsterdam, dus deze vestiging was een verademing, daarbij vergeleken (de 'gastvrouw' in Amsterdam is een nukkige heks die jouw de tafel een meter tegenover de toiletdeur geeft als je niet hebt gereserveerd - ook op een rustige avond als de rest van het restaurant leeg is). Wat nieuw was is dat we uitleg kregen over de verschillende stukken vlees terwijl ze getoond werden op een schaal. Hierdoor maakten we een andere keuze en het was een hele goede keuze. Zeer goede kwaliteit vlees, perfect bereid, ruime keuze in groenten.
Roy M.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Het personeel is heel professioneel en vriendelijk. Goede uitleg, komt heel regelmatig checken of alles in orde is.
Het eten was heerlijk, goede porties.
De locatie is fantastisch.
Heerlijk gegeten, leuk avondje uit!