Gastronomia Gianni

Waterlooplein 339 1011 PG Amsterdam Nederland Kaart
31-203377844

Over het restaurant Gastronomia Gianni

Een Italiaanse woonkamer

Wat heb je nog meer nodig dan goed Italiaans eten? Dit restaurantje is zo knus dat het lijkt alsof je je in de woonkamer van Gianni bevind. De Italiaanse vlag, een schattig terrasje en open keuken dragen bij aan informele sfeer. Hij bereidt natuurlijk zelfgemaakte pasta die je aan tafel uitkiest, verse vis van de markt en desserts als tiramisu.

Meer informatie over restaurant Gastronomia Gianni

• : Parkeerplaats

6,4

Jouw recensie over het restaurant Gastronomia Gianni

Marco V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
Fijne ontvangst door een zeer goede gastheer. De kwaliteit van het eten is heerlijk en authentiek Italiaans.
Carlo K.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Verwacht niet dat je in een Italiaans reestaurant terechtkomt. De koelvitrine is daarvoor te aanwezig in deze zaak. Er zijn weinig tafeltjes, waardoor veel mensen weggestuurd worden als zij niet gereserveerd hebben. De ruimte is ook niet echt sfeervol en het was een beetje koud. Maar nu stop ik met oud-Hollands zeuren want het eten maakt alles goed. De gerechten waren echt super! Gianni heeft een heel persoonlijke benadering. Ook de wijn was heerlijk. Weinig te kiezen maar net als in Italië: de basis is al zoveel beter dan wij gewend zijn. Kortom: het is een bijzondere belevenis om bij Gianni te gaan eten, maar echt een aanrader!
dorie G.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Erg leuke zaak, erg gastvrij, heerlijk eten en intzettend aardige bediening!!!
Ronald J.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
De kok is enthousiast (understatement) en dat is te merken in zijn koken, we hebben heerlijk gegeten. Mijn moeder wilde bijna nog wat Tiramisu na bestellen voor onderweg. Het is alsof je in Italië bent, inclusief een kleine taalbarrière, maar dat alleszins overkomelijk met een mix van Nederlands, Engels, handen en voeten.
Brigitte V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
De inrichting is echt aan vervaning toe! Het "restaurant " wekt de indruk een snackbar te zijn maar de eigenaar doet alsof hij een toprestaurant heeft. Hygiene kan ook beter. Als je om iets na 18 uur binnen komt mag je wel verwachten dat de kok/eigenaar een schoon schort draagt. De kok/eigenaar is een erg drukke man die in gebrekkig Nederlands probeerd uit te leggen wat zijn keuken zo te bieden heeft. Het eten is gewoon maar prima. Er is weinig keuze en een biertje wilde of kon de meneer ons ook niet verkopen. Zijn enthousiasme maakt veel goed
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Vriendelijk avondje in klein Italië.
Margot K.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Het eten was echt lekker, maar de kok moest alles doen, ook de bediening, en hij liep flink te zuchten.. ????
Mirko S.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
We werden als een koning behandeld. We kregen amuses vooraf en (twee!) gratis Limoncello bij het betalen. Het eten is er goed en eerlijk, Ligurische/Siciliaanse keuken. Heerlijke buffelmozzarella bij de Caprese, fantastische Siciliaanse witte wijn. Ontzettend vriendelijke bediening, persoonlijke aandacht van de kok-eigenaar. Een aanrader!
Laat je niet van de wijs brengen door de wat snackbarachtige ambiance.
F V.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Gastronomie???? Gewoon een gezellige gekke tent met een grappige, echte Gianni (=Jan)!!
Kim T.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Heerlijk gegeten en kregen van het huis zelfs vooraf en tussendoor hapjes aangeboden om te proberen.
Ben B.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Het is wat kleintjes, en rommelig maar dat is eigenlijk niet een kwalijk iets. Eten was erg goed en de plek heeft geen nare pretentie.
O K.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Wat een leuke ontdekking! Alsof je in een echt Italiaans buurtrestaurantje zit. Eerlijke, smaakvolle gerechten voor een geweldige prijs. Daar gaan we vaker naartoe. En een hele aardige ADHD Italiaanse gastheer/ kok krijg je er gratis bij :) Reserveer wel want er zijn maar 4 tafels...
Trudy M.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Leuke tent met persoonlijke bediening
Marieke M.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Gezellig babbelende Italiaan die zeer smakelijke traditionele gerechten op tafel zet! De ruimte kan nauwelijks een restaurant genoemd worden, je zit vrijwel in de keuken, wat een leuk contact geeft met de kok!
jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Heerlijk gegeten, de eigenaar deed uitstekend zijn best en vloog op en neer in de keuken! Zeer italiaans, dicht bij het muziektheater,. Ideale combinatie!
Thijs V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Leuke kleine eetgelegenheid dat wordt gerund door een hele enthousiaste vriendelijke Italiaanse man (Gianni). Gianni doet er alles aan om te zorgen dat alles naar wens is, en zorgt voor een echte Italiaanse sfeer, zelfs de radio is Italiaans. Alle gerechten zijn gemaakt van verse producten, zoals verse zelfgemaakte pasta's, verse vis etc.
Wij komen zeker nog eens terug!
oegoeht .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
De entourage niet super evenals de Italiaanse radio, maar alles wordt goedgemaakt door deze uitbundige Gianni die het op alle manieren je naar de zin wilt maken en na he voorstellen van alle mogelijkheden voor die avond springerig enthousiast door zijn zaak loopt. Een Italiaans eilandje in Amsterdam met veel heerlijkheden. Omdat ik even moest wachten op mijn partner werd ik met 3 heerlijke gratis voorafjes getrakteerd. Na afloop vanzelfsprekend een tip en toen mocht ik niet zonder grappa weg. Na bezoek aan de opera in het voorbijgaan gezwaaid en moesten we weer binnenkomen voor een grappa. Gianni tot een volgend keer!
Evert L.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Super lekker eten, gecombineerd met de passie van de eigenaar/kok die trots alle gerechten toelichtte en voor ons zelf een mooie schaal van (familie) specialiteiten klaar maakte. Lekkere huiswijn, mooie verhalen, in een eenvoudige setting zoals we deze gewend zijn van de eethuisjes op vakanties in Italië.
Een mooie plek ook voordat je naar het theater of schouwburg gaat.
Hoe dan ook een plek om te onthouden.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Heerlijk Italiaans eten gemaakt door gepassioneerde eigenaar in een decor van een afhaalrestaurant maar als je daar doorheen kan kijken is het een aanrader.
moniquevrolijk .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Een beetje alsof je in Italië zit met een uitsluitend Italiaans sprekende kok die tevens de bediening deed. De meest verrukkelijke panna cotta ooit. Aanrader!