Gastronomia Gianni

Waterlooplein 339 1011 PG Amsterdam Nederland Kaart
31-203377844

Over restaurant Gastronomia Gianni

Een Italiaanse woonkamer

Wat heb je nog meer nodig dan goed Italiaans eten? Dit restaurantje is zo knus dat het lijkt alsof je je in de woonkamer van Gianni bevind. De Italiaanse vlag, een schattig terrasje en open keuken dragen bij aan informele sfeer. Hij bereidt natuurlijk zelfgemaakte pasta die je aan tafel uitkiest, verse vis van de markt en desserts als tiramisu.

Meer informatie over restaurant Gastronomia Gianni

• : Parkeerplaats

Voordelig
Evert L.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Super lekker eten, gecombineerd met de passie van de eigenaar/kok die trots alle gerechten toelichtte en voor ons zelf een mooie schaal van (familie) specialiteiten klaar maakte. Lekkere huiswijn, mooie verhalen, in een eenvoudige setting zoals we deze gewend zijn van de eethuisjes op vakanties in Italië.
Een mooie plek ook voordat je naar het theater of schouwburg gaat.
Hoe dan ook een plek om te onthouden.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Heerlijk Italiaans eten gemaakt door gepassioneerde eigenaar in een decor van een afhaalrestaurant maar als je daar doorheen kan kijken is het een aanrader.
Moniquevrolijk .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Een beetje alsof je in Italië zit met een uitsluitend Italiaans sprekende kok die tevens de bediening deed. De meest verrukkelijke panna cotta ooit. Aanrader!
EscoffierDeux .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Een eetlokaaltje tegenover de Stopera. Het geheel doet authentiek Italiaans aan. Rommelig, geen opsmuk. Er zijn slechts drie tafeltjes en men spreekt er bijna geen Nederlands, maar met wat Italiaans, Engels en gebarentaal komt u een heel eind. Het personeel is overigens erg sympathiek, waardoor men kleine slordigheden graag door de vingers ziet. Men heeft de keuze uit 5 salades, 5 pasta's en 5 hoofdgerechten. Mijn partner en ik besloten vooraf een Spaghetti Aglio e Olio te nemen. Helaas waren de rode pepertjes gedroogd en niet vers, werd er bezuinigd op de peterselie, was de olijfolie van lage kwaliteit en de pasta te zacht gekookt, zeker geen 'al dente'. Mijn partner koos hierna voor een aubergine met Parmezaanse kaas uit de oven. Hier was niets op aan te merken, hooguit dat er geen garnituur bij geserveerd werd, waardoor de portie voor een hoofdgerecht aan de kleine kant is. Voor mij de Scaloppina al Vino, oftewel lapjes rundvlees met wijnsaus. Ook niets mis mee, zeer eenvoudig, maar smakelijk. Er werden gegrilde groenten bij geserveerd. Als dessert kozen wij beiden voor de Tiramisu. Die smaakte een beetje muffig en ik proefde geen amaretto of marsala die er toch echt hoort in te zitten. De witte wijn was niet koud genoeg (kamertemperatuur) en de rode wijn, die wel gekoeld was (?!) stond waarschijnlijk al een tijdje open. Kortom, voor een uitgebreid diner met hoogstaande keuken moet u niet hier zijn, het is meer geschikt voor een snelle lunch of hap.
Foodie1989 .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Na een avondje De Toppers vorstelijk verwelkomd in wat welhaast de woonkamer van Gianni mag worden genoemd. Watertandend toegekeken naar al het lekkers dat voorbijkwam. Gianni brengt je de ene na de andere verrassing tegen bovendien een alles redelijke prijs. Decor zou iets strakker mogen.
TnJ992011 .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2015
Heerlijk eten! Wat een held! Gegeten met 3 mensen en als echt gentlemen behandeld door Gianni. Met verse pasta aan tafel uitzoeken wat je wil eten en echt heerlijk!