Gastronomia Gianni

Waterlooplein 339 1011 PG Amsterdam Nederland Kaart
31-203377844

Over het restaurant Gastronomia Gianni

Een Italiaanse woonkamer

Wat heb je nog meer nodig dan goed Italiaans eten? Dit restaurantje is zo knus dat het lijkt alsof je je in de woonkamer van Gianni bevind. De Italiaanse vlag, een schattig terrasje en open keuken dragen bij aan informele sfeer. Hij bereidt natuurlijk zelfgemaakte pasta die je aan tafel uitkiest, verse vis van de markt en desserts als tiramisu.

Meer informatie over restaurant Gastronomia Gianni

• : Parkeerplaats

6,9
Kim T.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Heerlijk gegeten en kregen van het huis zelfs vooraf en tussendoor hapjes aangeboden om te proberen.
Ben B.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Het is wat kleintjes, en rommelig maar dat is eigenlijk niet een kwalijk iets. Eten was erg goed en de plek heeft geen nare pretentie.
O K.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Wat een leuke ontdekking! Alsof je in een echt Italiaans buurtrestaurantje zit. Eerlijke, smaakvolle gerechten voor een geweldige prijs. Daar gaan we vaker naartoe. En een hele aardige ADHD Italiaanse gastheer/ kok krijg je er gratis bij :) Reserveer wel want er zijn maar 4 tafels...
Trudy M.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Leuke tent met persoonlijke bediening
Marieke M.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Gezellig babbelende Italiaan die zeer smakelijke traditionele gerechten op tafel zet! De ruimte kan nauwelijks een restaurant genoemd worden, je zit vrijwel in de keuken, wat een leuk contact geeft met de kok!
jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Heerlijk gegeten, de eigenaar deed uitstekend zijn best en vloog op en neer in de keuken! Zeer italiaans, dicht bij het muziektheater,. Ideale combinatie!
Thijs V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Leuke kleine eetgelegenheid dat wordt gerund door een hele enthousiaste vriendelijke Italiaanse man (Gianni). Gianni doet er alles aan om te zorgen dat alles naar wens is, en zorgt voor een echte Italiaanse sfeer, zelfs de radio is Italiaans. Alle gerechten zijn gemaakt van verse producten, zoals verse zelfgemaakte pasta's, verse vis etc.
Wij komen zeker nog eens terug!
oegoeht .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
De entourage niet super evenals de Italiaanse radio, maar alles wordt goedgemaakt door deze uitbundige Gianni die het op alle manieren je naar de zin wilt maken en na he voorstellen van alle mogelijkheden voor die avond springerig enthousiast door zijn zaak loopt. Een Italiaans eilandje in Amsterdam met veel heerlijkheden. Omdat ik even moest wachten op mijn partner werd ik met 3 heerlijke gratis voorafjes getrakteerd. Na afloop vanzelfsprekend een tip en toen mocht ik niet zonder grappa weg. Na bezoek aan de opera in het voorbijgaan gezwaaid en moesten we weer binnenkomen voor een grappa. Gianni tot een volgend keer!
Evert L.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Super lekker eten, gecombineerd met de passie van de eigenaar/kok die trots alle gerechten toelichtte en voor ons zelf een mooie schaal van (familie) specialiteiten klaar maakte. Lekkere huiswijn, mooie verhalen, in een eenvoudige setting zoals we deze gewend zijn van de eethuisjes op vakanties in Italië.
Een mooie plek ook voordat je naar het theater of schouwburg gaat.
Hoe dan ook een plek om te onthouden.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Heerlijk Italiaans eten gemaakt door gepassioneerde eigenaar in een decor van een afhaalrestaurant maar als je daar doorheen kan kijken is het een aanrader.
moniquevrolijk .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Een beetje alsof je in Italië zit met een uitsluitend Italiaans sprekende kok die tevens de bediening deed. De meest verrukkelijke panna cotta ooit. Aanrader!
EscoffierDeux .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Een eetlokaaltje tegenover de Stopera. Het geheel doet authentiek Italiaans aan. Rommelig, geen opsmuk. Er zijn slechts drie tafeltjes en men spreekt er bijna geen Nederlands, maar met wat Italiaans, Engels en gebarentaal komt u een heel eind. Het personeel is overigens erg sympathiek, waardoor men kleine slordigheden graag door de vingers ziet. Men heeft de keuze uit 5 salades, 5 pasta's en 5 hoofdgerechten. Mijn partner en ik besloten vooraf een Spaghetti Aglio e Olio te nemen. Helaas waren de rode pepertjes gedroogd en niet vers, werd er bezuinigd op de peterselie, was de olijfolie van lage kwaliteit en de pasta te zacht gekookt, zeker geen 'al dente'. Mijn partner koos hierna voor een aubergine met Parmezaanse kaas uit de oven. Hier was niets op aan te merken, hooguit dat er geen garnituur bij geserveerd werd, waardoor de portie voor een hoofdgerecht aan de kleine kant is. Voor mij de Scaloppina al Vino, oftewel lapjes rundvlees met wijnsaus. Ook niets mis mee, zeer eenvoudig, maar smakelijk. Er werden gegrilde groenten bij geserveerd. Als dessert kozen wij beiden voor de Tiramisu. Die smaakte een beetje muffig en ik proefde geen amaretto of marsala die er toch echt hoort in te zitten. De witte wijn was niet koud genoeg (kamertemperatuur) en de rode wijn, die wel gekoeld was (?!) stond waarschijnlijk al een tijdje open. Kortom, voor een uitgebreid diner met hoogstaande keuken moet u niet hier zijn, het is meer geschikt voor een snelle lunch of hap.
Foodie1989 .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Na een avondje De Toppers vorstelijk verwelkomd in wat welhaast de woonkamer van Gianni mag worden genoemd. Watertandend toegekeken naar al het lekkers dat voorbijkwam. Gianni brengt je de ene na de andere verrassing tegen bovendien een alles redelijke prijs. Decor zou iets strakker mogen.
TnJ992011 .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2015
Heerlijk eten! Wat een held! Gegeten met 3 mensen en als echt gentlemen behandeld door Gianni. Met verse pasta aan tafel uitzoeken wat je wil eten en echt heerlijk!