Speciale deals

-50% op de Rekening

Over het restaurant Gastrobar Dock Five

Kwaliteit in een laagdrempelige sfeer

Hoe kun je de term ‘gastrobar’ het beste uitleggen? Het is de Nederlandse benaming voor de Engelse term ‘gastropub’, waar kwalitatieve gerechten worden geserveerd in een informele en laagdrempelige sfeer. Hier staan eerlijke en veelal huisgemaakte gerechten op de kaart die ook nog eens aantrekkelijk geprijsd zijn. Bij Dock Five ligt de focus op specialiteiten uit het Middellandse Zeegebied. Een heerlijk avondje weg in een gezellige setting!

Meer informatie over restaurant Gastrobar Dock Five

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 00:00

Jouw recensie over het restaurant Gastrobar Dock Five

Rianne B.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Heerlijke avond gehad! Spontane serveerder, eten smaakte geweldig en een romantisch uitzicht over het haventje
simone V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2017
Dock five was een leuke ervaring van begin tot einde. De service was super. De locatie was echt prachtig, aan het water...en nu was eten ook dik in orde. Dus absoluut een aanrader als je eens in Maastricht bent.
Frank U.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
Mooie locatie, vriendelijke bediening maar de gerechten kwamen erg langzaam door en waren jammer genoeg het geld niet waard.
IJSB010 V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Heerlijke gerechten en eindigen met een zelfgemaakte limoncello. Mooie locatie.
Lia S.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Heerlijk gegeten...goede ambiance en sfeer...van voor- tot en met nagerecht zalig
Marc &amp; Brigitte B.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Geweldige locatie, uitstekende bediening en heerlijk eten. Een aanrader. We komen zeker terug.
Ellen B.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Prima eten, goede wijn en hele goede service
LPMJ H.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Jammer dat een aantal gerechten niet voorradig waren.
allergieculinair .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Drie keer gegeten en men heeft super goed rekening gehouden met mijn koemelk- en soja allergie.
Laatste keer was promotie diner en feest. Uit de kunst. Hier komen we zeker weer eten.
Inge D.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Leuk restaurant bij 't Bassin. Origineel concept en recepten, en heel lekker. Onbegrijpelijk dat het niet stampvol zat
Robin T.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Erg leuke tent met heerlijk eten. Grote tapas op niveau. Het is een sfeervol restaurant dicht bij het centrum. Vanuit de binnenstad is het snel bereikbaar
Marianne D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Het was jammer genoeg erg rustig in het restaurant. Ten onrechte want het was fantastisch. 6 verschillende gerechtjes geprobeerd en geen enkele viel tegen. Vriendelijke bediening.
Kristel M.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Lekkere gerechten van verschillende grootes en alles kan gedeeld worden. Er waren wat dingen van de kaart niet voorradig maar er was een aanvullende menukeuze samengesteld die er ook lekker uit zag. Eten was goed en de rekening viel erg mee, zeker gezien we met het bestellen van de diverse gerechtjes niet op de rekening hadden gelet.
Sanne S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Goed eten voor een redelijke prijs. Toen we binnenkwamen was er weinig personeel in de bedienig, waardoor we rij lang moesten wachten op een drankje en de kaart. Daarna ging alles een stuk vlotter.
Lotte V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Prima locatie en de bediening was goed, toch wil ik enkele kanttekeningen plaatsen. Gastrobar Dock Five kwam op de site over als een vernieuwd en verfrissend concept (maar dat is mijn interpretatie) en dat bleek het uiteindelijk niet te zijn.

We hadden gereserveerd en waren een half uur eerder dan gepland. Dit was gelukkig geen probleem. De vriendelijke serveerster had ondanks dat we eerder waren, toch haast om de bestelling op te nemen. Even snel wat gerechten gekozen, achteraf hadden we er iets langer over na moeten denken.

Het brood en de charcuterie was goed. De spareribs die we beiden hadden besteld vielen helaas tegen. Echt taai was het niet, maar het vlees was ook verre van zacht. Verder vind ik het niet klantvriendelijk om daar precies niets bij te serveren, behalve een bakje gefrituurde patatas brava's tegen een meerprijs van 5 euro. Die bestelden we op voorhand al bij omdat we ontzettend honger hadden, maar voor dat tientje hadden we denk ik beter iets lekkerders kunnen kiezen.

Nu werk ik zelf in de horeca en vind ik het bloed irritant als gasten achteraf pas melden dat het niet naar wens was. Ik doe het nu zelf ook, omdat de setting, het gezelschap, de bediening en de algehele beleving goed was en je de avond niet met geklaag wil eindigen.

Desondanks laat ik het via deze weg graag nog even weten.

Kaylee S.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Een heerlijk glas wijn en een goed glas bier om mee te beginnen, de toon is gezet.
Vervolgd door een met zorg samengesteld 3 gangen menu; vis, vlees en vegetarisch. De avond afgesloten met een prima dessert. Bediening prettig en behulpzaam. Dit alles dan ook nog op een prachtige locatie. Wij komen gegarandeerd nog een keertje terug!
masarati S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
genoten van lekkere gerechtjes met bijbehorende wijnen per glas voor een zeer vriendelijke prijs.
bediening attent en vriendelijk. Mooi gelegen aan het Bassin.
De sfeer was lekker losjes en heel gezellig.
Een aanrader dus !
Domeniek B.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Het eten was lekker. Je kunt kiezen uit diverse (tapas)gerechten vooraf, en vervolgens normale hoofdgerechten. De bediening was behulpzaam bij het uitkiezen van de gerechten, omdat wij meerdere dingen wilden proberen maar dit wat betreft hoeveelheden niet konden inschatten. We hebben één keer moeten wachten op de bediening om drinken te bestellen, verder prima. Wij hadden eerst een tapas schaal en hebben met drie mensen twee hoofdgerechten gedeeld. Dit was goed op smaak en temperatuur. Mooie locatie ook in de gewelven, beetje weg van de drukte in het centrum
P S.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Via Iens terecht gekomen bij Dock Five, een prachtige zaak op een mooie locatie aan het Bassin in Maastricht. De kaart en sfeer in de zaak zijn echt top! Wij bestelden vooraf een paar kleine gerechtjes om te delen, ze zagen er goed uit en waren goed op smaak maar deze waren echter niet erg warm, zeker een minpunt, aangezien je na 5 minuten bijna koude gehaktballetjes aan het eten was. Naarmate het later werd op de avond werd de sfeer gezelliger en liep het restaurant goed vol. Dit was te merken, aangezien de twee personeelsleden ineens minder tijd hadden dan voorheen en er minder aandacht aan je werd besteed. We hebben vervolgens nog de Spare-Ribs, een pasta met verse knoflook en patates bravas besteld. De Spare-Ribs en de pasta waren echt erg lekker, maar de patates bravas mogen toch echt wel stukken beter voor dit restaurant... Dit waren gewoon in blokjes gesneden aardappeltjes die in het frituurvet waren gebakken. Alhoewel we een hele gezellige avond bij Dock-Five hebben gehad, kan er nog veel verbeterd worden bij dit restaurant.
Nico R.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Prima eten voor een nette prijs in een leuke havenkelder, gegeten met 4 personen die allen nodig wat in de maag wilden hebben volgens het shared dining principe (de Hollandse uitleg van tapas waar de Spanjaarden niks van snappen) ; begonnen met 2 plankjes van de chef, een interessante verzameling aan hapjes erg lekker hoewel wel erg veel vishapjes. vervolgens hebben we nog een 4-tal gerechten laten komen, de risotto was erg smakelijk (wellicht iets teveel olie) de spareribs werden door iedereen bejubelt en de gehaktballetjes waren ook verrassend lekker (pittig) de lamskoteletten waren iets overdone. afgesloten met een dessertplankje allemaal kleine dessertjes en wederom meer als genoeg, de slushpuppies werden iets minder goed ontvangen de rest was allemaal erg lekker