Over restaurant Gastrobar Dock Five

Kwaliteit in een laagdrempelige sfeer

Hoe kun je de term ‘gastrobar’ het beste uitleggen? Het is de Nederlandse benaming voor de Engelse term ‘gastropub’, waar kwalitatieve gerechten worden geserveerd in een informele en laagdrempelige sfeer. Hier staan eerlijke en veelal huisgemaakte gerechten op de kaart die ook nog eens aantrekkelijk geprijsd zijn. Bij Dock Five ligt de focus op specialiteiten uit het Middellandse Zeegebied. Een heerlijk avondje weg in een gezellige setting!

Meer informatie over restaurant Gastrobar Dock Five

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 00:00

Sanne S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Goed eten voor een redelijke prijs. Toen we binnenkwamen was er weinig personeel in de bedienig, waardoor we rij lang moesten wachten op een drankje en de kaart. Daarna ging alles een stuk vlotter.
Lotte V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Prima locatie en de bediening was goed, toch wil ik enkele kanttekeningen plaatsen. Gastrobar Dock Five kwam op de site over als een vernieuwd en verfrissend concept (maar dat is mijn interpretatie) en dat bleek het uiteindelijk niet te zijn.

We hadden gereserveerd en waren een half uur eerder dan gepland. Dit was gelukkig geen probleem. De vriendelijke serveerster had ondanks dat we eerder waren, toch haast om de bestelling op te nemen. Even snel wat gerechten gekozen, achteraf hadden we er iets langer over na moeten denken.

Het brood en de charcuterie was goed. De spareribs die we beiden hadden besteld vielen helaas tegen. Echt taai was het niet, maar het vlees was ook verre van zacht. Verder vind ik het niet klantvriendelijk om daar precies niets bij te serveren, behalve een bakje gefrituurde patatas brava's tegen een meerprijs van 5 euro. Die bestelden we op voorhand al bij omdat we ontzettend honger hadden, maar voor dat tientje hadden we denk ik beter iets lekkerders kunnen kiezen.

Nu werk ik zelf in de horeca en vind ik het bloed irritant als gasten achteraf pas melden dat het niet naar wens was. Ik doe het nu zelf ook, omdat de setting, het gezelschap, de bediening en de algehele beleving goed was en je de avond niet met geklaag wil eindigen.

Desondanks laat ik het via deze weg graag nog even weten.

Kaylee S.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Een heerlijk glas wijn en een goed glas bier om mee te beginnen, de toon is gezet.
Vervolgd door een met zorg samengesteld 3 gangen menu; vis, vlees en vegetarisch. De avond afgesloten met een prima dessert. Bediening prettig en behulpzaam. Dit alles dan ook nog op een prachtige locatie. Wij komen gegarandeerd nog een keertje terug!
Masarati .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
genoten van lekkere gerechtjes met bijbehorende wijnen per glas voor een zeer vriendelijke prijs.
bediening attent en vriendelijk. Mooi gelegen aan het Bassin.
De sfeer was lekker losjes en heel gezellig.
Een aanrader dus !
Domeniek B.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Het eten was lekker. Je kunt kiezen uit diverse (tapas)gerechten vooraf, en vervolgens normale hoofdgerechten. De bediening was behulpzaam bij het uitkiezen van de gerechten, omdat wij meerdere dingen wilden proberen maar dit wat betreft hoeveelheden niet konden inschatten. We hebben één keer moeten wachten op de bediening om drinken te bestellen, verder prima. Wij hadden eerst een tapas schaal en hebben met drie mensen twee hoofdgerechten gedeeld. Dit was goed op smaak en temperatuur. Mooie locatie ook in de gewelven, beetje weg van de drukte in het centrum
Pimm S.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Via Iens terecht gekomen bij Dock Five, een prachtige zaak op een mooie locatie aan het Bassin in Maastricht. De kaart en sfeer in de zaak zijn echt top! Wij bestelden vooraf een paar kleine gerechtjes om te delen, ze zagen er goed uit en waren goed op smaak maar deze waren echter niet erg warm, zeker een minpunt, aangezien je na 5 minuten bijna koude gehaktballetjes aan het eten was. Naarmate het later werd op de avond werd de sfeer gezelliger en liep het restaurant goed vol. Dit was te merken, aangezien de twee personeelsleden ineens minder tijd hadden dan voorheen en er minder aandacht aan je werd besteed. We hebben vervolgens nog de Spare-Ribs, een pasta met verse knoflook en patates bravas besteld. De Spare-Ribs en de pasta waren echt erg lekker, maar de patates bravas mogen toch echt wel stukken beter voor dit restaurant... Dit waren gewoon in blokjes gesneden aardappeltjes die in het frituurvet waren gebakken. Alhoewel we een hele gezellige avond bij Dock-Five hebben gehad, kan er nog veel verbeterd worden bij dit restaurant.
Nico R.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Prima eten voor een nette prijs in een leuke havenkelder, gegeten met 4 personen die allen nodig wat in de maag wilden hebben volgens het shared dining principe (de Hollandse uitleg van tapas waar de Spanjaarden niks van snappen) ; begonnen met 2 plankjes van de chef, een interessante verzameling aan hapjes erg lekker hoewel wel erg veel vishapjes. vervolgens hebben we nog een 4-tal gerechten laten komen, de risotto was erg smakelijk (wellicht iets teveel olie) de spareribs werden door iedereen bejubelt en de gehaktballetjes waren ook verrassend lekker (pittig) de lamskoteletten waren iets overdone. afgesloten met een dessertplankje allemaal kleine dessertjes en wederom meer als genoeg, de slushpuppies werden iets minder goed ontvangen de rest was allemaal erg lekker
Karin M.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Zelden zulke lekkere gamba's gegeten in Maastricht. Zeldzaam lekker. Wat dekt de lading in een paar woorden; eten, wijn en sfeer mis het niet! Informeel met heel lekker eten en drinken aan de Maas. Gewoon doen, aanrader.
Haarenmea .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Met social deal voucher voor het eerst bij gastrobar Dock Five in Maastricht gaan eten. We hadden een pastaschotel met gamba (prijs € 12,50) en een pasta bolognaise (€ 10,00). Beide gerechten vers, heerlijk op smaak en voldoende. Als nagerechten een warm chocoladetaartje met ijs en een parfait limoncello, beide voor € 5,50 p.st. Ook weer zo'n traktatie. Ik durf niet te zeggen hoeveel wij maar betaalden met social deal..... Volgende keer gaan wij voor een lunch of diner zeker naar deze prachtige locatie aan het Bassin.
LVRK .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Door het lot bij Dock Five terecht gekomen. Op zoek naar een parkeerplaats in de buurt van Pathe reden we langs het haventje met verschillende eettentjes aan het water. Onze eerste keuze ( visrestaurant verder op ) zat helaas vol en de keuze viel daarna twijfelend vanwege de enkele gasten maar overgehaald door de menukaart op Dock Five. Voor onze trek een keuze gemaakt voor het plankje van de chef waarmee wij werden verrast maar vooral onze smaakpapillen werden verwend !
Subtiele porties om te delen maar zo smaakvol, vers , een verwennerij voor onze zintuigen! Helaas zaten we aardig vol om andere gerechten op de kaart te proeven die als ze net zo smaakvol zijn als het plankje zeker de moeite waard zullen zijn. Een volgend bezoek aan Dock Five zal zeker volgen indien wij weer gaan shoppen in Maastricht.
RoZu16 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Gisteravond gaan eten bij Dock Five. Een zeer leuke, nieuwe zaak in het altijd mooie Bassin. Verrassend concept met allerlei to share gerechtjes. Wij hadden vier gerechtjes in totaal waarbij de vitello en de gegrilde tonijn echt top waren. De pasta had in mijn ogen iets te veel bite. Wat ik dan weer jammer vind is als ik een dessert bestel het antwoord krijg: "Die hebben we niet meer". Maar Dock Five is zeker een aanwinst voor Maastricht. Ik ga er zeker weten terug.
Charles D.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Echt top vooral de vitello Dock five tonijncarpaccio.. Echt de rest was ook top zoals de ossehaas en pasta ajillo.. Wat een prachtige locatie en service ook.. Het was niet druk maar ik verwacht dat het binnenkort vol zal zijn.. Bijna Michelin te noemen..
Judith R.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Een heerlijk avondje gehad met fantastische gerechten! Aanrader is de "to share" gerecht: vitello Dock five!!! Een heerlijke variant op de normale vitello tonato... Daarbij heerlijke wijn geserveerd op een prachtige locatie in Maastricht!