Gasthof D'Ouwe Schuure

Sint Annastraat 191 4524 JH Sluis Nederland Kaart

Over het restaurant Gasthof D'Ouwe Schuure

Hotel-Restaurant d’Ouwe Schuure in het Zeeuws-Vlaamse Sluis: nét over de Nederlands-Belgische grens en maar vijf minuutjes rijden van Knokke. Warme nostalgische gezelligheid vind je volop in deze vroegere boerderij. In het restaurant mogen de mosselen en paling natuurlijk niet ontbreken en dat doen ze dan ook niet. Maar ook voor kreeft of een lekkere steak draait de kok zijn handen niet om. Voor de kinderen zijn er speciale kinderschotels, maar ook een speeltuin.

Halve fles mineraalwater

Donderdag: 12.00 tot 21.00
Vrijdag: 12.00 tot 21.00
Zaterdag: 12.00 tot 21.00
Zondag: 12.00 tot 21.00

• Bar , Doorlopende service , Duits gesproken , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Rookruimte , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Hoog tempo
Renata R.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Bo S.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Een restaurant wat ik iedereen aanraad. De gerechten waren vers en heerlijk. Ik had de gebakken sliptong en die was iedere cent waard. Je betaalt er wat voor (39 euro) maar dan heb je ook wat, een lekker groot stuk vis. Er hangt een fijne, warme sfeer en het personeel is ontzettend vriendelijk. Erg leuk vond ik dat de eigenaresse Katy Parmentier er net zo bij loopt als haar personeel en een leuk praatje met je maakt. Fijn dat de service en vriendelijkheid hier hoog in het vaandel zit.
William B.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Dit is een plek om volgende keer voor om te rijden. Je krijgt een vlot en warm onthaal en je wordt begeleid naar een plaats naar keuze. Aan een ietwat gedateerd meubilair kun je het jezelf gemakkelijk maken. Want gedateerd of niet, je zit comfortabel.
Beschikbare gerechten niet regelrecht hip te noemen maar wel van hoge kwaliteit.
Het is smullen geblazen hier. Ouderwets lekkere groentensoep en m'n entrecôte was echt werkelijk perfect hier. Wat ik vrijwel onmogelijk begon te achtten in restaurants. Maar er is dus ook nog hoop voor alle andere restaurants om dit na te streven
Suggestie zou zijn, meer groente variatie, wat biologischer en verder aan het concept van goed eten niet te veel veranderen.
Karina-De-Zutter .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2014
Wij hebben gisteren geluncht in Gasthof D'ouwe schuure. We werden heel gastvrij onthaald. We kozen voor het lunchmenu. Het aperitiefje vooraf werd vergezeld van een heel fijn en lekker hapje. Voor het menu konden we telkens uit 2 gerechten kiezen. Als voorgerecht kozen we voor carpaccio, gevolgd door tongfilets als hoofdgerecht. Als dessert kozen we een ijsje. Een koffie sloot het geheel af. Alle gerechten werden heel aantrekkelijk gepresenteerd en smaakten heerlijk. De bediening was heel vriendelijk en vlot. Hier komen wij zeker nog terug!
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2014
Op doorreis van België naar huis gestopt in Sluis. Er stonden op zondag tussen de middag veel auto's op het parkeerterrein en dat was een goed teken. Beiden hadden we een soepje vooraf en als hoofdgerecht asperges op Vlaamse wijze, met gekruimeld hardgekookt ei en botersaus, met daarbij krielaardappeltjes. Zeker voldoende en zeer smakelijk. De adviseerde huiswijn smaakte er uitstekend bij. We konden buiten op het terras achter het restaurant eten en ook daar was de bediening uitstekend. Kortom een aanrader.
Patrick K.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2013
Tijdens een korte vakantie in nieuwvliet op zoek gegaan naar een restaurant waar je en goed kon eten, en enige ambiance hebt, maar ook voor de kinderen voldoende uitdaging is om zich te vermaken. Dit vonden wij nadrukkelijk in dit restaurant. Een prima menu, met voldoende variatie.ook de prijsstelling voldoet ons inziens. Een absolute aanrader indien je toch met de kinderen eens lekker en relaxed wilt eten. De viscombinatie voor 2 personen is een aanrader!
HBe .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2013
Op 14-7-2013 met zoon en vriendin gegeten bij D” óuwe Schuure. Deze is gelegen even buiten Sluis aan de rand van St. Anna ter Muide. De aanwezigheid van een speeltuin geeft je het idee dat het een eetcafé-achtige uitspanning is. In die zin kwamen we “bedrogen” uit maar wel in een positieve zin! Heerlijk gedineerd! Kreeft werd smakelijk geconsumeerd en de oesters waren overheerlijk romig. Ook de hoofdgerechten, biefstuk en entrecote smaakten ons voortreffelijk. Dit alles was al zo overdadig dat we desserts maar hebben overgeslagen. Superkwaliteit waarbij er geen lange wachttijd tussen de gangen zit. Zeker een bezoek waard!