Gasterije La Fleur

Woensdag en Donderdag Gesloten
Vrijdag t/m Zondag 17:00 - 23:30

Genevieve Cheyenne J.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Het bloemen thema leuk maar je kan er in doorslaan. We vragen ons als ondernemers af of het niet beter is om je bezig te houden met pure smaak. Dan met bloemen in de keuken. Kost minder en houd je meer aan over. Kok:het verschil tussen een ijsje en pate is erg belangrijk . Des al niet te min complimenten voor de gastrouw.
Comelleke .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2015
Een hemelse ontdekking! Ontzettend vriendelijke dame, culinair genot en een leuk decor. Het eten bevat en omvat heel wat bloemen en dat maakt de combinaties die gekozen worden uiterst uniek en gelijk ook overheerlijk. Ik heb ontzettend genoten van elk hapje!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
aankomst gewoon erg hartelijk door patricia, dan een heerlijke bubbel met extract van bosviooltjes heerlijk
dan de paling die is onovertroffen, hoofdgerecht kreeft heerlijk en kaasplank tot besluit overdadig maar goed dan met een goed glas wijn erbij kan je een lang gesprek voeren met je tafel genoot
wij vinden het de moeite waard om om te rijden .
sfeer en eten altijd goed
een echte aan rader en de bloemen extracten in het eten brilliant
ik voeg nooit zout en peper toe aan het eten
Hans T.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2014
Met 2 personen gegeten in het met grote wandhorloges, vogelnestjes en heel veel andere snuisterijtjes gedecoreerde restaurant waardoor het toch gezellig aanvoelde op maandagavond met weinig tafels bezet. De gastvrouw/eigenaresse was heel vriendelijk en kundig en vertelde enthousiast over de gerechten en wijnen hetgeen als erg plezierig werd ervaren hoewel de bloemen in "La Fleur" wel erg dominant aanwezig zijn. Het gaf weliswaar een extra tintje aan het geheel maar we hoefden niet overal een bloem(ig) of sausje bij (daarom een 8 voor het eten).

Het voorgerecht (1 maal gamba's en 1 garnalencocktail) was prima in orde. Ook het hoofdgerecht (2 maal wild zwijn) was een hoogstandje van de chef.

Voor desserts was geen plaats meer en daarvoor in de plaats een dessertwijntje in overleg met de gastvrouw gekozen. De eerdere wijnen waren aparte wijntjes van ongewone druivensoorten en pasten uitstekend bij de gerechten.

Kortom: We konden helaas uitsluitend met cash (?) betalen maar alles bij elkaar genomen zullen we hier zeker nogmaals terugkeren als we in Limburg verblijven. Een aanrader dus.
CMS .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
9 maanden na het cadeau te hebben ontvangen, hebben we dit als gezin 'gevierd'. Want het is een heus feest! We kwamen niets te kort (maar dat weten we al vele jaren!). De onvermoeibare inzet van zowel Patricia alsook Pierre, die liefst in de keuken blijft, zijn al die tijd gebleven!
Al vele mensen hebben wij op la Fleur gewezen, allen hebben genoten. Dus onze subjectiviteit ten spijt: meer dan een aanrader! Lieve Patricia en Pierre, hopelijk hebben jullie 'le courage' om nog enige tijd door te gaan! Wij verheugen ons reeds op de volgende keer. Bien à vous! CMS
HugoIV .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Een unieke plek in het Limburgse. Een entourage die enig is in zijn soort en waarmee dan ook een geweldige ambiance gecreëerd wordt. Hulde aan de gastvrouwen en niet minder hulde aan de keukenbrigade. Mooi om te proeven dat de naam in alle gerechten eer wordt aangedaan en dat zowel het oog als de tong wordt gestreeld door hetgeen geserveerd wordt..... we hebben dan ook met volle teugen genoten van een heerlijke avond met prachtige gerechten.
Reserveren noodzakelijk!
Boris T.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Bij een heerlijk bezoek aan de thermen, behoort een heerlijk diner bedachten wij ons afgelopen zaterdag. Via een andere restaurantvergelijker kwamen we terecht bij restaurant La Fleur, die hier een hoge notering bleek te hebben.

We werden zeer vriendelijk ontvangen door de maitre, die ons de rest van de avond met een hoge mate van professionaliteit en een brede glimlach heeft bediend.

Bij het ontbreken van een samengesteld menu, een keuze gemaakt van de a-la-carte kaart. Vooraf de paling voor mijn disgenoot en ikzelf de kreeftgarnalen. Beide gerechten waren super opgemaakt en smaakten voortreffelijk. De cocktailsaus bij de kreeftgarnalen is zonder twijfel de beste die ik ooit proefde.

Als pièce kozen we voor de gevulde eend en de kalfsentrecote. Beide waren perfect gebakken en super op smaak. De bijlagen in de vorm van aardappelgratin met broccoli en een filodeeg 'zakje' gevuld met verse groentes waren heerlijk!

Als dessert deelden we een parfait gemaakt van de blaadjes van de Rosa Rubiginosa... wat een beleving! Alleen voor het verhaal erachter is dit gerecht het proberen meer dan waard.

Conclusie: Leuke gerechten voor een schappelijke prijs, betaalbare wijnen gecombineerd met een prettige ambience (alhoewel het decor niet helemaal mijn smaak is, maar dat is persoonlijk). Chapeau voor de maitre die een significante bijdrage heeft geleverd aan de totale beleving!
Hanzel .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2013
Met vrienden wezen eten als vooraf geweldige paling welk op een zeer decoratieve werd opgediend, gewikkeld in bak papier als een grootte toffee geweldig vol van smaak. Hoofdgerechten, entrecote met rode wijnsaus goed van smaak , jammer dat het niet echt mals was maar dat is niet aan de keuken te wijten. Mijn tafelgenoten hadden de heilbot filet die ook weer goed van smaak was.

Geen plaats meer voor dessert maar een geweldige lekkere koffie ,,,, complet na.

Collega,s geweldig bedankt voor de gastvrije ontvangst goede uitleg bij alle gerechten en gastvrijheid.
FransNendels .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
Heerlijk gegeten, met groep van 14 personen, grote keuze, zelf erg genoten van t voorgerecht, gerooktepaling, heerlijk met fantastisch sausje samengesteld met gebruikmaking van bloemen i.p.v. Kruiden, ook hoofdgerecht (tournedos) en dessert waren geweldig. Dit alles in een zeer sfeervolle omgeving en hele vriendelijke gastvrouw. Een aanrader
Susanne D.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2013
Wij waren vrijdag 19-4-2013 de enige gasten in dit restaurant en dit vond ik echt ongelooflijk! We hebben nog nooit zo lekker gegeten, zeker de carpaccio is een echte aanrader. Het restaurant zag er erg leuk uit, de gerechten zagen er heel erg mooi uit en waren heel erg lekker en de eigenaresse was erg vriendelijk. Bloemen liepen als een rode draad door de zaak en de gerechten en gaf de gerechten een heel bijzondere en lekkere smaak. We hebben een fantastische avond gehad en zouden dit restaurant zeker aan iedereen aanraden!
Rene D.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2013
diversen kenissen hebben ons dit restaurant aanbevolen, we hebben met 4 personen gereserveerd, en inderdaad super ambiance,super gastvrijheid en super eten deze drie eigenschappen vind je niet zo snel. prijs kwaliteit dik in orde. een echte aanrader ! hier gaan wij beslist terug !
Lasance .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
Ook wij vinden dat de waardering van dit restaurant hier en daar geweld werd aangedaan, vandaar 3 tienen. Het interieur is met zorg op elkaar afgestemd, en doet de naam van het restaurant eer aan. Niet om dagelijks in te wonen, maar daar komen we ook niet voor.Het eten was behalve erg lekker ook zeer fraai opgefleurd, en de filosofie geen kruiden te gebruiken maar alleen bloesems en bloemextracten zou navolging verdienen. Het enige minpuntje is de Sky Radio muziek die absoluut detoneert bij het verder uitgebalanceerde decor en de gerechten, maar de herrie werd op verzoek wel tot acceptabele decibellen teruggebracht. En dit heeft niets met smaak te maken: domme eentonige beats hebben niets te zoeken bij subtiliteit. O ja, ook de bediening door de vrouw des huizes is een tien waard.
Jochem F.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2012
Ik heb gisteren gedineerd in het restaurant gasterij la fleur. Ik was zeer positief over de vriendelijke en warme ontvangst van de gastvrouw bij aankomst. Het reataurant zelf zag er gezellig en professioneel uit. Het eten werd prachtig opgediend, een waar kunstwerk.
Birgit K.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2012
Gisteren gegeten in het voortreffelijke la fleur restaurant! Het was heel gezellig, super kerstsfeer en natuurlijk heerlijk gegeten! De bediening was uitstekend en gastvrij. De gastvrouw verzorgd een warm ontvangst en legt daarbij ook de gerechten uitgebreid aan u uit. Het eten werd zo mooi geserveerd dat het zonde was om op te eten. De prijs verhouding was normaal. Ik kreeg veel eten voor de prijs dat ik er voor betaald had. De recensie hieronder kan ik niet snappen. Gezien de andere recensies lijkt het mij ook redelijk ondoorgrond. Zeker voor herhaling vatbaar en iedereen aan te raden!
Allesproever .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2012
We hadden geen behoefte om in Thermae 2000 zelf te dineren en zochten we via iens naar een goed restaurant in de buurt en kwamen bij gasterij La Fleur terecht. Het decor was wat ons betreft een beetje rommelig. We hadden een zoete wijntje genomen welke ook echt mierzoet was, alsof er suiker in gedaan werd. We hadden als voorgerecht de halve kreeft en de Nieuw Zeelandse mosselen en als hoofdgerecht een soort van rollade van eend en vlees en heilbot. We hadden flink honger van het zwemmen en de sauna. De mosselen die we kregen leek uit de diepvries te komen, want ze waren een voor een inwendig nog bevroren. We dachten dat we een nieuwe kregen toen we klaagden, maar het werd slechts opgewarmd en was erg taai.. Als we opwarm eten willen eten gaan we naar een snackbar, geen restaurant.

We wilden onze fijne verblijf bij Thermae 2000 niet verpesten en hadden dus geen scene gemaakt. Het hoofdgerecht was taai en niet te eten. We hadden ook bijna alles laten liggen en met een bijna lege buik en een fikse rekening gingen we weer weg. Wees dus gewaarschuwd voor je hier gaat dineren!
Ruud L.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2012
Ik kom al jaren in deze zaak. In 1 woord (bijna) perfect.
Heerlijk eten in een gezellige ambiance. De bediening bedoeld het goed maar zou iets minder nadrukkelijk aanwezig mogen zijn. Misschien is dit laatste wel persoonlijk en ziet een ander het graag op deze manier.
René D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2012
Dit is voor het eerst dat ik voor alle aspecten een 10 geef, wat is dit een top restaurant. Waren een paar dagen in Valkenburg en waren nieuwsgierig geworden naar aanleiding van de omschrijvingen op internet. Hier wordt op hoog niveau gekookt, wat een smaken en verrassende combinaties. Heb begrepen dat de chef in her verleden al eens een michelin ster heeft gehad en dat is te merken!
We hebben gekozen voor wildgerechten. Voordat we aan het voorgerecht begonnen kregen we een fantastische amuse, een terrine van wilde zalm en kreeftgarnaal met de bloesem van munt en citroen. Het voorgerecht was een perfect gegaarde fazantenhenfilet met een truffelsaus. Dit gerecht stond voor 15 euro op de kaart maar de gastvrouw vertelde dat de prijs verlaagd was naar 10 euro omdat de portie kleiner was gemaakt (van dat kleinere heb ik niets gemerkt!) jammer dat ik geen foto's op Iens kan plaatsen want het bord was een plaatje.
Als hoofdgerecht hebben we gekozen voor de hertenrugfilet met een bourgognesaus en bloesem van bosbessen en bramen.
Wederom perfect gegaard en begeleid door diverse bijgerechten die geweldig van smaak waren (stoofpeer, veenbessencompote, beetje boerenkool zoals ik het nog nooit geproefd heb, buideltje met gemengde groeten en een aardappelgratin. Portionering mocht wederom ruim genoemd worden.
De bediening was uiterst vriendelijk en deskundig, wijnadvies was prima. De huiswijn van de Marselandruif was een goede combinatie met de gerechten. Het restaurant was zowel binnen als buiten al in kerstsfeer gebracht. Alles ziet er hier tiptop uit en is in lijn met de kwaliteit van het gebodene.
Het is dat wij zo ver weg wonen anders werden wij vaste gasten.
In ieder geval een reden om nog eens naar Valkenburg te gaan.
Levidesmuller .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2012
Prachtig als die paarse bloemenpracht buiten en binnen is het al even gezellig. Grote porties, maar daar ben ik wel blij mee, zeker omdat het zo lekker smaakt allemaal. Bediening is vriendelijk en attent. Koken met bloemen, een leuk concept dat je echt een keer moet proberen.