Gasterij Zuidbarge

Zuidbargerstraat 108 7812 AK Emmen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Gasterij Zuidbarge

Marieke K.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Mooi en stijlvol ingericht restaurant! Bediening correct en beleefd.
Eten dikke prima ! Vooraf rundertartaar, lekker en mooie presentatie. De roodbaars en steak waren ook goed, zonder te vragen mooie garing van het rund. Lekkere bijlagen alleen het bij gevraagde schaaltje rijst was letterlijk niks mee gedaan,jammer dat daar geen smaak nog kraak aan zat.
Gevraagd naar een grand dessert, dit was geen probleem, we kregen een heerlijk dessert met verschillende allemaal smakelijke lekkernijen.
Leuke zaak voor als je een keer wat te vieren hebt maar de prijzen zouden wel iets lager kunnen
Zusjes1999 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Wij waren voor een korte vakantie in Emmen en hebben bij dit restaurant gereserveerd obv de recensies op Iens. Het is ons prima bevallen!
Wij hadden gekozen voor het 4 gangen verrassingsmenu en hebben, na wat overleg over voorkeur, genoten van gerechten met resp. Vlees , vis en gevogelte. Bediening voelde ons goed aan en kwam tot goed advies over bijpassende wijn die wij bij het hoofdgerecht wilden drinken.
Leuke, sfeervol ingerichte zaak, prima personeel. Als wij in de buurt zijn komen wij zeker weer eens terug!
Marielhozee .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Mooi, stijlvol en gezellig restaurant. Leuke kaart met niet de standaard gerechten en het smaakt allemaal prima. Vooraf vaak een amuse van het huis, ook heerlijk. Prijzen redelijk gezien de kwaliteit.
Majhon .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2015
We hebben een heerlijke avond in Gasterij Zuidbarge gehad. Het diner was uitstekend! We kozen voor het 3-gangen verrassingsmenu; 1 vegetarisch en 1 vis. We kregen als eerste een lekkere amuse, met roomkaas en ham. Wat later kregen we wit stokbrood met tapenade. Ik zal het vegetarische menu beschrijven. De entree bestond uit geitekaas met een beetje honing en groenten. Het hoofdgerecht bestond onder andere uit aubergine met rode bietjes, risotto, stukjes appel, pompoen en aardappel gratine.  De gecombineerde smaken waren geweldig! Het dessert was ook een echte traktatie.  Zelfgemaakt ijs en een stukje perziktaart.
De service was vriendelijk, de sfeer was ontspannen en gezellig. Ze maken en verkopen likeur in het restaurant en er werd ons verteld hoe dit wordt gemaakt. We hebben een fles noten likeur gekocht.
Het verrassingsmenu met vis was ook uitstekend.
Als we in de buurt zijn gaan we zeker weer naar Gasterij Zuidbarge!
Veronike V.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2015
Onlangs weer hier gegeten. Geweldig restaurant, super lekker en gevarieerd eten en professionele, zeer vriendelijke bediening!!
Alles is top!! En het niveau blijft hoog, elke keer dat we hier eten.
Echt een avond uit op een, mooie, sfeervolle plek!!
Kortom, het beste restaurant van Emmen en omgeving.
Heinb S.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Wat weinig plaats om te parkeren, terwijl de gasten op zo'n locatie toch vaak met de auto zullen komen.
Sfeervol interieur en bij onze komst gezellig goed gevuld.
Helaas behelst hun systeem het niet hebben van een kaart en zin om achteraf alsnog naar de borden te lopen had ik niet, dus wat ze buiten ons verrassingsmenu gehad zouden hebben weet ik niet. We hadden namelijk het verrassingsmenu en dan de 3 gangen (en niet de 5). In ons gezelschap van 7 kwamen ongeveer alle combi mogelijkheden van vlees/vis/vegetarisch verdeeld over voor- of hoofdgerecht voor, maar dat gaf geen problemen. Vooraf had ik een frisse salade met als kern een coppa di parma, als hoofgerecht een prachtige gegrillde ribeye met een stevige lichtzoete daus op vlierbesbasis met lekkere dikke huisgemaakte frites en mayo. En toe een mooie combi van luchtig fris en koud limoenvarianten met aardbeitjes. Grote porties, maar wellicht passen ze die bij het 5 gangen menu iets aan (hoop ik). We waren allen zeer tevreden, ook degenen met vis of vegetarisch. Goede bediening. Als gast weet ik niet wat het kostte, maar met deze kwaliteit zal dat niet extreem weinig hoeven te zijn. Leuke en goede zaak.
Janine L.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Wat hebben wij vandaag toch overheerlijk gegeten bij Gasterij Zuidbarge! Een aangename smaak explosie was dit! Korte vakantie hier in de buurt en kozen geheel onbewust voor dit restaurant. Dan is het dan extra hemels genieten als je zonder verwachting een restaurant binnen stapt. Super vriendelijk ontvangen prachtige plek aan het raam gekregen. Toen begon het feestje. Eerste een amuse van eendenborstfilet met feta en ananasjam. Dat was een goede start. Hadden een surprise menu en gekozen voor vlees. Wilden geen varken en geen kip. Kregen ook nog vers brood met tapenade. Voorgerecht was een salade met daarboven rundercapacio en nog wat plakje heerlijk rundvlees met paprika augurken en een dressing???? daarna kregen wij als hoofdgerecht een op de bbq licht gerookt rundvlees. Zeer lekker. Ook de bijgerechten zoals tomaat gevuld met couscous kleine aardappeltjes met oude kaas en gegrilde komkommer aan een stokje verdienen zeer zeker een prijs. Bijpassende wijnen erbij gedronken. En voor mij altijd het allerbelangrijkste jajaja het toetje hmmmmm hemels was dat. Bij elkaar was dit culinaire genieten met goede hoeveelheden.De kok kwam bij elk gerecht vragen of het allemaal oké was.
Ben trots dat ik zo toevallig zo een geweldige tent ben tegen gekomen. Komen uit Amsterdam maar zal er zeker niet voor schromen om met een groepje terug te komen!
Groetjes, Janine

Angelique V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Voor ons de tweede keer en wedeom heerlijk. Relaxte sfeer. Leuk de menu's op krijtborden. We kregen een lekkere amuse met asperges. Daarna een mandje brood met tappenade. Als vooraf de knoflook garnalen salade met een heerlijke dressing met ananas marmalade en de runder carpaccio. Als hoofdgerecht hadden we dry aged ribeye en lamsrumpt. Beide gerechten zagen er mooi uit en smaakten heerlijk. Verse producten, lekkere stamppot en side dishes. Eigenlijk geen plaats meer voor een toet maar wie kan eigen gemaakt ijs weerstaan? Wij niet. Samen de hangop met vers vanille ijs en aardbeien en de aardbeienmousse met aardbeien sorbetijs aardbeien en slagroom genomen. Lekkere wijnen maakte alles compleet. Wij komen hier graag voor uit Lelystad gereden. Vriendelijke bediening. Wat wil je nog meer.
Wendenski .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2015
Er zijn van die avonden, dat alles klopt. Een prettig gezelschap, ontspannen sfeer, goeie gesprekken en dan helpt het zeker mee als je in een goed restaurant zit. En dat was in de Gasterij Zuidbarge zeker het geval. Het eten - een verrassingsmenu - was bijzonder lekker. De bediening was erg attent en vriendelijk en - ook belangrijk - je zit gewoon erg goed aan mooi gedekte tafels. Voor mij de eerste keer in de Gasterij, maar niet de laatste keer, vermoed ik.
Whiskylover .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Goedenmiddag,
Ben het totaal niet eens met de vorige recensie!
De bediening is erg goed, weet juist welke wijn bij welk gerecht hoort,
In de keuken maken ze volgens ons alles zelf,
Voor ons is dit het beste restaurant van Emmen en omstreken,
Ga zo door!
ps we hebben net weer gereserveerd voor de kerst.
Emuldernl34 .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Heerlijk gegeten bij Gasterij Zuidbarge.
Na ontvangst werden we door de enthousiaste chef uitgenodigd voor een kijkje in de keuken.
Na een amuse en een broodje genoten we van een 3-gangen verrassingsdiner. Voorgerechten (salade met eigen gerookte meerval, terrine van zwijnehals, katenspek en gepocheerde peer) uitstekend. Als hoofdgerecht kregen we goed bereide victoriabaars. We sloten af met een heerlijk zoet dessert met o.a. een witte chocolade mousse en vanille ijs. Correcte bediening met goede wijnadviezen. Opstelling van de tafels met veel tussenruimtes vind ik een plus.
Verhouding prijs/kwaliteit: heel goed. Een aanrader!
Pauline K.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
Super restaurant zonder poeha. Heerlijke franse keuken. Alles heel vers, origineel en heerlijk gekruid. Het vlees is subliem! Hier wordt met passie eten bereid. Heel goede prijs/ kwaliteit. Kortom grote klasse, chapeau!
Danielle M.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2014
We waren van plan enkel een drankje te doen op het terras. Juist het ontbreken van de kaart maakte ons nieuwsgierig. We bestelden beide de vlees salade en werden uiterst verrast. Een heerlijke selectie aan vleessoorten met sla en een smaakexplosie van diverse kruiden en specerijen. Kortom diepe buiging voor de kok, had deze lunch voor geen goud willen missen...
Finch123 .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
We hebben in een groep van 8 personen genoten van een 4 gangen verrassingsmenu. We hebben een perfecte avond gehad in de "huiskamer" met een werkelijk hele goeie en attente bediening. De verschillende gerechten waren verrassend en uitstekend bereid en er werd heel goed ingespeeld op individuele wensen.
Al met al onze complimenten voor een geslaagde avond voor , ook niet onbelangrijk, een alleszins redelijke prijs.
Pim D.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
We hebben bij Gasterij Zuidbarge echt een heerlijke avond gehad, dit restaurant is mijn favoriet in de regio, ik kom hier zeker weer!
Het hoofdgerecht en het dessert waren voor mij 10 waardig, alleen de amuse met wildpaté was wat waterig en flauw van smaak. Verder is me niet duidelijk waarom ruim voor het wild seizoen er al wildgerechten geserveerd worden, desalniettemin was de smaak voortreffelijk.
De bediening was zeer kundig, ook qua wijn, en heel vriendelijk. Ik miste een aanwezige gastvrouw of gastheer in het restaurant. De inrichting is heel plezierig, de oppervlakte is niet volledig volgebouwd met tafels, waardoor je aan tafel veel privacy hebt. De nephaard en het krijtbord met het menu viel bij mij niet echt in de smaak. Maar nogmaals, een voortreffelijke avond, ik zou dit restaurant iedereen aanraden!
Sanne S.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2013
Bij binnenkomst werden we gezellig onthaald. en werden naar een leuk plekje bij het raam begeleid. Daarna kwam een heerlijke amuse en konden we kiezen tussen het vlees of vis verrassingsmenu. Beide gingen we voor vlees. Het eten was heerlijk, de bediening super en een rustige ontspannen sfeer. Kortom, WIJ KOMEN TERUG!
Eev27 .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2013
Wij zijn nu enkele keren bij dit restaurant geweest om te dineren en elke keer is het weer een verrassing wat voor gerechten er worden gereserveerd. De 'menukaart' wordt om de zoveel tijd veranderd en de gerechten worden op grote borden aan de wand vermeld. Wij hebben enkele malen voor de verrassingsmenu's gekozen en ik ben een pietlut qua eten, maar alles smaakt mij heerlijk!
Gasterij Zuidbarge maakt veel gebruik van streekproducten en het eten wordt met veel kennis en gevoel bereid. Prijs/kwailiteitsverhouding vinden wij zeer goed. Wij vinden de prijs nog zelfs meevallen.
De omgeving is ietwat klassiek, maar dat maakt het juist extra leuk om hier te dineren. De service is ook zeer professioneel, maar ook weer toegankelijk en gastvrij.
Gasterij Zuidbarge is naar mijn mening het beste restaurant van Zuidoost Drenthe.
Sjako .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2012
Semi-landelijk gelegen no-nonsense restaurant naast een kanaal en uitbreidingswijk van Emmen en ver van het centrum. Toch is het zeker de moeite waard om eens een omweg te maken en dit restaurant te bezoeken. Het eten is er smakelijk wordt in een goed tempo opgediend. De porties zijn zeker voldoende en mooi van opmaak...en de prijzen concurrerend op dit niveau. We gingen voor een 5 gangen verrassingsmenu en zijn niet teleurgesteld in wat we voorgeschoteld kregen: alles was vers en goed op smaak. Het is even wennen als je net zit aan een aperitief om vervolgens weer op te moeten staan om de krijtborden te bestuderen voor een menusamenstelling (zeker voor oudere gasten). Aan de andere kant heeft ook wel iets bistro/ jaren '70 achtigs. Ons stoorde het niet.
De dames in de bediening waren vriendelijk en behulpzaam maar ontberen misschien wat horeca-ervaring, de toelichting bij de gerechten is soms wat summier. Ook vonden we het jammer dat op het eind van de avond de tafels al werden schoongeboend terwijl we van het nagerecht genoten. Ook werden we niet ontvangen bij binnenkomst dan wel uitgelaten. Het zou enorm schelen qua beleving als daar iets meer aandacht aan werd besteed door het personeel. De inrichting vh restaurant verdient ook iets meer aandacht, het doet wat sleets, donker en ongezellig aan. We rekenen dit De Zuidbarge echter niet al te zwaar aan komen graag weer terug want we hebben lekker gegeten voor een scherpe prijs in deze 'ongeslepen diamant'.
MaJ .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2012
Uitstekend! Heerlijke gerechten. Ze maken alles zelf met verse ingrediënten. Het menu wisselt met regelmaat en de seizoenen en is geschreven op een groot bord op de muur. Het is ook mogelijk om een verrassingsmenu van de chef te kiezen, hierbij wordt met alles rekening gehouden en is zeker een aanrader!

De service is goed. Af en toe leidt de kok gasten rond in de keuken en verteld vol trots over z'n gerechten en ingrediënten.

Het decor is warm, al kunnen de stoelen en tafels naar mijn smaak iets beter bij de uitstraling van het pand en de kaart passen.