Gasterij 't Woud

Herenweg 95 1861 PD Bergen Nederland Kaart

Over restaurant Gasterij 't Woud

Aan de rand van het duin, op de weg tussen Bergen en Egmond bevindt zich ons unieke café restaurant Gasterij 't Woud. Binnen in onze gasterij is de sfeer warm en huiselijk, met in het interieur veel maritieme accessoires van oude scheepswrakken en strandvondsten. Een klein museum op zich.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Gasterij 't Woud

• : Gratis parkeren in de buurt & parkeerplaats

Maandag t/m woensdag gesloten
Donderdag t/m zondag 11:00 - 23:30

Trudy M.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Heerlijk gegeten en gezeten. De parelhoen is zeer zeker een aanrader. Het restaurant geeft je een huiskamergevoel. Bediening goed.
Harry D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Gasterij 't Woud is een regelrechte aanrader voor een romantisch diner voor twee. De sfeer in de voormalige huiskamer is prima met allerhande oude scheepvaart- en zee-attributen aan de muur en het plafond. het eten was erg lekker, wij hadden de hertenbiefstuk en de fazant met zuurkool en de wijnen die ons waren geadviseerd, smaakten daar prima bij.
In de "hoofdzaal" was een besloten feestje aan de gang en bij het "Lang zal ze leven" en andere liedjes werd eenvoudigweg de deur dicht gedaan, zo hoorde je er niets meer van.
Keesploeg P.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Goede keuken. Heerlijke proeverij als voorgerecht. Gevolgd door malse parelhoen, met smaak klaargemaakte passende garnituur. Bediening vriendelijk en attent. Water werd per glas gevraagd en ongevraagd bijgeschonken.
Top. Siciliaanse wijn als begeleider, goed en betaalbaar, kan misschien iets koeler. Mooie prijs voor diner, wel donderdag aanbieding van de parelhoen. Gasterij schenkt vertrouwen en straalt kwaliteit uit met een beperkte kaart.
Oedske .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Het is er knus ingericht met veel scheepsattributen. Ruim plaats om te zitten, wel een beetje warm. Het zat vrijwel vol en de kaarsjes waren. Heerlijk gegeten en lekkere wijn. Het eten is van prima kwaliteit, heerlijk vlees met bijpassende gerechtjes en ruim voldoende, een beetje zwaar misschien. Straks hebben ze weer wild dan moet je zeker reserveren. De bediening is vriendelijk en informeel, maar ook correct en vlot. Het restaurant is zowel geschikt om met vrienden, als met familie heen te gaan, romantisch is ook goed. Alleen kan, maar er komen vooral mensen samen.
Test T.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Kom vaak langs dit restaurant maar heb nooit de behoefte gehad het te bezoeken.
Mooi weer en prima terras. Waarom dan niet een keer proberen. Om de keuken
te testen nam ik een Quiche. Een flauwe vrij smakeloze zompige Quiche van groenten
met noten. De "smaak" bleef mij lang negatief bij. Hij leek ook ontdooid in de magnetron. Het diner zal dan kwalitatief niet beter zijn met ik aannemen. Pittige jonge vakantiekrachten in de bediening. Binnen is het allemaal uit de jaren 70. Knus en gezellig vinden veel mensen dat
maar ik vind dat dat niet meer kan. Eenmalig bezoek.

OmaB .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Eten was prima, beperkte lunchkaart.
Niet prettig ervaarden wij de 2 loslopende bedelende honden..

Een aanrader na een duinwandeling.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Als echte uitgebreide lunch liefhebbers vandaag van een heerlijke lunch genoten. Wij kozen voor het driegangen menu met een lekker flesje witte (huis)wijn. De rack van Iberico was om te zuigen en ook de zalm op een bedje van pasta was voortreffelijk . De bediening allervriendelijkst en ook het weer op het terras maakte e.e.a. compleet. Dit was zeker niet de laatste keer dat wij hier lunchen.
Ingeborg49 .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
wij hebben gekozen voor de Parelhoen. Op donderdag is het Parelhoendag. Het was heerlijk. En zeer verzorgd qua bijgerechten en een mooie saus. Vooraf hadden we een gerecht van het maandmenu, een mooi bord gerookte zalm met heel fijn gesneden ui en goede mayonaise.
Het enige minpuntje was dat we een 2 persoon tafel hadden die stond naar de toegang tot de keuken met de klapdeur die natuurlijk veel wordt gebruikt. het personeel deed wel zijn best om de deur niet de hele tijd maximaal te laten uitzwaaien maar dat voorkom je bijna niet. Zeker als het druk is. Verder was alles prima een zeer vriendelijk en attent personeel. we komen zeker terug
Hfolkers .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Voor de tweede keer bij 't Woud gegeten. Deze keer met 5 personen. De parelhoen was weer voortreffelijk. Je wordt hier heel gastvrij ontvangen en de bediening is ronduit goed.
Als oud ijmuidenaar voel je je meteen thuis. Heel sfeervol en gezellig. De gasten die ik meehad zijn ook vol lof en zeggen ook vaker bij 't Woud te gaan eten. Ik kijk al weer uit naar de volgende keer!
Omalee .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Eten: alles smaakte geweldig lekker. We waren met zijn 4-en en unaniem in ons oordeel. Ook was het eten in voldoende mate aanwezig en hoef je niet met een hongergevoel naar huis te gaan.
Service: Persoonlijke bediening met een glimlach
Decor: je kan hier tenminste eten en met je tafelpartners praten zonder dat je hoef te schreeuwen. Overal is iets te zien en te ontdekken.

Wat ons betreft mag Gasterij het Woud nog heel lang op deze manier doorgaan.

Roland en Lia/Kees en Wil
Minkema .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
heerlijk eten ,goede sfeer, en een prima bediening want eerlijk is eerlijk Bianca is een top gastvrouw, in een woord ,alles was super.
Mrvanginkel .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
priima avond gehad, prima personeel en goed eten. metname de ambiance en de gemoedelijke sfeer waarbij veel aandacht door het personeel gegeven wordt aan de klant
Duinzicht .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Eerste paasdag voor de lunch het menu " buiten de kaart" genomen. De drie gerechten waren allen even heerlijk en goed op elkaar afgestemd, zo ook de grootte. Gezellig en heerlijk gegeten met vriendelijke bediening ! Zeer zeker komen we terug.
Chipola .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Het voorgerecht - carpaccio - was heerlijk. De portie had wat kleiner mogen zijn. Dat geldt ook voor de parelhoen. Heerlijk klaargemaakt, mals en kruidig. Maar ook nu: wat minder vlees was beter geweest. En wat meer zuurkool en salade. Niet alleen gezonder, maar ook beter passend. Vriendelijke bediening en leuke plek.
Ria_de_waard .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Charmante gastvrouw, hartelijk welkom, heerlijk gegeten en gedronken in en ontspannen sfeer. Kortom: een top avond uit.
Heleen V.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
We hebben met een groep van 7 gegeten bij t Woud. De meesten hadden het wildmenu of delen daarvan. Het was over het algemeen lekker en meer dan voldoende, maar het had niet de Wow-factor waar we op hoopten en in het verleden wel hadden bij dit restaurant.
De rode kool bij de hertenbiefstuk viel zelfs erg tegen.
Bediening verder heel goed.
Marianne .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
We hebben met 5 heerlijk gegeten bij 't Woud. We kozen allemaal voor het wildmenu. Alle bordjes waren mooi opgemaakt. De rode wijn paste er ook goed bij.
Charlotte L.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Verscholen tussen boerendorpen en direct gelegen aan prachtige bos en duinen ligt Gasterij 't Woud. Het interieur doet in begin wat simpel en oubollig aan, maar als je eenmaal zit is t vooral knus en zit er een leuke stijl in alle scheepsprullaria die aan de muren hangen.
De bediening is Noord Hollands no-nonsens, maar enorm hartelijk. Met het uitzoeken van de juiste wijn wordt zeer gul om gegaan. Alles voorproeven is geen enkel probleem. Er wordt goed meegedacht met de juiste wijnkeuze en tegelijk gaat t allemaal met een lach.
De kaart is niet spannend, maar het eten is verrassend goed klaargemaakt. De risotto bitterbal als amuse is lekker en luxe in een gewoon betaalbaar restaurant. De wildzwijn-pate en -ham is gewoon goed en ruim qua portie. Hetzelfde geldt voor de wildbouillon. Er komt vanzelf brood en boter op tafel. Duidelijk vers afgebakken bruin brood. Als hoofdgerecht de parelhoen. Schijnbaar een klassieker in dit restaurant en we begrijpen waarom. Heel mals en ook weer heel veel smaak.
Al met al een restaurant wat verrast in goede service en kwaliteit van het eten.
Scodie .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Gasterij 't Woud is een sfeervol restaurant bestaande uit meerdere kamers waardoor het knus aan doet. De bediening is hartelijk. Wij hadden het wildmenu wat overheerlijk smaakte. Ik begon met een heerlijke wildzijnpate, gevolgd door een ragout wat voldoende was maar zo lekker smaakte dat ik graag meer had willen hebben. Het hoofdgerecht was fazant met zuurkool. Heerlijk! De avond werd afgesloten met koffie met een aantal kleine nagerechten.

Al met al een heerlijke avond en voor herhaling vatbaar.
Roberto- .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Idyllisch gelegen aan de rand van de duinen bij Egmond en smaakvol ingericht. Uitstekende bediening en heerlijk wildmenu.