Gasterij 't Oaldershoes

Kerkstraat 5 7491 Delden Nederland Kaart

Over het restaurant Gasterij 't Oaldershoes

Gasterij's Oaldershoes dateert uit 1882, uit de tijd dat paard en wagen hier door de straat reden om melkbussen te bezorgen bij de destijds tegenover gelegen melkfabriek. In deze tijd vestigde zich aan de Kerkstraat een zuivelwinkel met zijn alom bekende eigengemaakte ijs. Het bedrijf is door de jaren heen, ondertoeziend oog van de statige 'Oude Blasius' kerk, uitgegroeid tot een sfeerfol bedrijf waar iedere gast zich thuis voelt. Zuivel en ijs hebben plaats gemaakt voor culinaire verwennerijen. Tijden zijn veranderd maar de gastvrijheid en gezelligheid is steeds bewaard gebleven. Drie generaties hebben hier hun steentje aan bijgedragen tot iets waar ze trots op mogen zijn,vandaar de naam voor Gasterij's Oaldershoes. Sinds december 2016 mogen Robert en Esther Gerritsjans zich de trotse eigenaren noemen en hopen op een mooie voortzetting van dit bedrijf.

Meer informatie over restaurant Gasterij 't Oaldershoes

Rita V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
jdroste .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Dit was voor ons d kennismaking met een nieuw restaurantje. 2 leden van ons gezelschap aten het AH menu.warbij we het dessert mochten vervangen door koffie. Correcte en vriendelijke bediening en ook de kok was erg bereid zijn keuzes uit te leggen. ( er zijn blijbaar weinig vegetariers in het oosten van het land. )

Prima ( vegetarisch ) voorgerecht. Met iets teveel appelstroop. , hoofdgerecht vis ook heerlijk . De quiches met siroop waren wat gewoontjes ...en meer keuze was er niet voor de vegetariers.
Marit F.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Herman K.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Ik vond het vreemd dat ik (allergisch voor toetje) geen kopje koffie mocht ipv toetje, moest dan de koffie betalen.
koffie zat niet in menu toetje wel. Nog nooit gebeurd!
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
We hebben erg genoten van het eten en de opmaak van het eten was geweldig. Daarnaast de bediening de antourage heel keurig. Dit adres is zeer aan te bevelen.
Marieta T.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Wij hebben met 5 dames heerlijk gegeten en de bediening was prima .Een aanrader .
Anneke O.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Voor de tweede keer weer heerlijk gegeten bij T’Oaldershoes met AH kaart. Menukeuze was prima. Waren hier met vrienden. Hadden een gezellige avond en het personeel vriendelijk. Een aanrader.
Ria K.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Uitstekende ontvangst door een vriendelijke medewerkster. De gerechten waren eveneens uitstekend en de ambiance is sfeervol met een kenmerkend historisch karakter. Een aanrader.
janniepeter .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Heerlijk gegeten. Gezellig restaurant en vriendelijke bediening. Als we weer in Delden zijn wordt dit ons favouriete restaurant.
Victor B.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Gasterij ziet er goed uit. In het boek stond niet onze reservering. De bediening werd gedaan door een 17-jarige jongen, verder niemand gezien.Hij begreep niet dat als je wijn bij het eten bestelt, de glazen ook vóór de gang geserveerd kunnen worden. Kwam bij bestelling fles wijn met de reeds geopende witte ipv de rode voor het hoofdgerecht. In de meeste restaurants maak je een fles open in het bijzijn van de gasten. Het AH-menu was ok, maar niet om juichend over te worden. Vis en loempia goed als voorgerecht, maar loempia met sla qua hoeveelheid niet al te veel. Rundvlees was ok. Italaliaanse rode wijn Traluna La Trasqua goed, de witte Chileen Errazuriz te zoet.Hoewel in het restaurant vrijwel niemand meer zat, was het rumoerig door een meneer die zijn oude demente moeder had meegenomen. Zij wist duidelijk niet waar ze zich bevond; viel regelmatig in slaap en maakte in wakkere toestand lawaai; niet prettig voor overige gasten. Resumerend best een aardig restaurant waar de jongen wél zijn best deed en professionele hulp op zijn plaats zou zijn. De wijnkaart is duidelijk aan een grotere variatie toe met zeker voor wit betere (huis)wijnen.
Jos H.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
We zijn zeer enthousiast over het Oldershoes! De gerechten zagen er zeer aantrekkelijk uit, prachtig opgemaakt en smaakten voortreffelijk. Zeer vriendelijk en aardig personeel.De sfeer is erg ongedwongen. Een echte aanrader!????
joeb18 .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
De menu's waren goed. Jammer dat er maar 2 keuze mogelijkheden waren. De bediening was erg warrig. Wisten niet wat welke tafel had besteld. En bij de afsluiting dronken wij nog koffie en daar hebben wij om koffiemelk moeten vragen, deze was er niet bij geserveerd en was erg prijzig. (hadden alleen koffie besteld niet met chocolade erbij)
Thery W.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Het was weer en feestje voor je ogen en je mond. Meer dan genoeg gehad. Toppie!!
Leuk opgemaakt op een houten plank, garnering was heerlijk vers en de soep precies genoeg zodat je van de rest ook kon genieten.
Anneke O.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Heerlijk gegeten. Vriendelijk personeel. Alle tijd om rustig te eten met vrienden. Een aanrader en wij gaan beslist nog eens terug.
Sandra B.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
We hebben een heel leuk ontspannen diner gehad ter gelegenheid van ons huwelijk.
Het voorgerecht was heerlijk met goede garnituur, het hoofdgerecht de biefstuk was iets minder mals als verwacht van een goede biefstuk. Er was ook weinig garnituur. Het nagerecht (dame blanche) was ook niet helemaal naar verwachting. Maar wel heel lekker en voor iemand anders wellicht perfect. De Parfait had een onduidelijke smaak (Waarschijnlijk witte chocolade?).
De bediening was uitstekend! Een heel goede tijd tussen het serveren van de gerechten.
Eduard W.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
We maakten gebruik van de AH-Iens actie en ervoeren een geweldige service, waarbij gastvrijheid hoog in het vaandel stond. Het uitserveren van heerlijke gerechten ging op een gepaste manier, zonder het gevoel te krijgen snel te moeten eten. Top avond gehad! Komen terug!
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Zeer lekker gegeten , een cullinaire hoogstand mag ik wel zeggen. Heel uitgebreid 3 gangen menu uitgeserveerd voor de ah restaurantactie. Een echte aanrader !!!
H V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Keuze uit twee had iets meer gemogen. Borden mooi opgemaakt zeer verzorgd.nagerect crème brulee was geweldig ook was er de mogelijkheid het nagerecht in teruilen voor koffie of cappuccino en daar werd dan nog heerlijke bonbons bij gezet prima gegeten
We komen zeker terug