Gasterij 't Hilletje

6,9
Duur
Rob Naaldwijk .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Tja, een amuse van een stukje komkommer met wat knoflookboter erop, het is een begin... Nieuw meisje in de bediening en dat is te merken. Lamsbout dat geen lamsbout is, vet, zout, nare smaak. Jassen worden aangenomen maar bij weggaan moeten we zelf gaan halen. Vis was wel oké en de patat ook.
JandL .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Na een schitterende wandeldag over o.a. het Caitwickerzand en het Kootwijkerzand belandde ik op het einde van de dag weer terug in Kootwijk. Het terras zat er niet in, daarvoor was het inmiddels te fris geworden. Maar ook binnen in het restaurant was het aangenaam vertoeven. Er werd een voor mij onbekend merk maltbier (Veltins) geschonken, met een verrassend lekkere smaak. Vooraf at ik een ossenstaartsoep, die prima smaakte, maar wel wat aan de zoute kant was. Het bijgevoegde stokbrood was een beetje taai. Het hoofdgerecht was een vispotje met zalm, witvis en gamba's, met een een sausje. Groente en tagliatelle waren apart bijgevoegd. Voor een hongerige wandelaar was de hoeveelheid eten voldoende. Met koffie toe sloot ik deze maaltijd af. Wat opviel was de vlotte bediening. Kortom en aangename beleving.
Linsie .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Op zondagmiddag hier geluncht op het volle terras. Zeer vriendelijk geholpen door de meest efficiënte serveerster die ik in tijden heb meegemaakt. Ze deed bijna alleen het hele terras, had af en toe tijd voor een praatje en niemand hoefde lang te wachten.
De salade met huisgerookte zalm was lekker. Weinig rooksmaak aan de zalm, maar dat is beter dan wanneer het overheerst. Het formaat van de "grote" flamkuchen viel een beetje tegen, maar de smaak was prima.
Kopmelsp .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Als afsluiting van een midweekje vakantie besloten wij bij het Hilletje te eten. Vanuit het verleden (meerdan 10 jaar geleden) hadden wij goede ervaring opgedaan. Wat viel dat tegen!
Ons drankje vooraf werd in de verkeerde (cognac) glazen geserveerd, goed dat kan gebeuren.
Het hoofdmenu (tonijn) van mijn vrouw was gewoon koud, ra ra hoe kan dat. Waarschijnlijk opgelost door het stuk vis in plakjes te snijden en in de magnetron op te warmen. Resultaat een droge lap vis. Mijn nagerecht was ook niet wat je volgens de beschrijving zou verwachten: geflambeerde warme kersen op een wafel met een bolletje ijs. De wafel was op leeftijd en meer als vijf kersjes konden er niet af. Al met al was het de prijs niet waard!!!

Gast1624 .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Uit nostalgie vandaag geluncht bij 't Hilletje. Vroeger een heerlijk oude gasterij met streekgerchten. Nu gemoderniseerd. en inmiddels 2e eigenaar. De lichtjes op tafel waren natuurlijk voorzien van batterijen. De kaart was eenvoudig. Salades, uitsmijters, soep. Wij bestelden een black angusburger en romige champignons met brood.
Bij de angusburger (9,50) lagen 3 plakjes tomaat, 3 plakjes komkommer en klein beetje rode tapenade en schaaltje ketchup.
De champignons (7,50) , wel 1 laagje waren heel smakelijk in een schaaltje van doorsnede 10 cm.....!
Kortom veel geld voor weinig en met een glas wijn erbij rekende ik 25,50euro af.
Op mijn aanmerking dat het wel weinig was werd gezegd dat het doorgegeven zou worden ( aan ???) soms kun je beter niet meer terugkomen...
Inemo .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Aan tafel gezeten, werd ons verteld dat er een Valentijnsmenu was. Nu hebben we op zich niets met het hele Valentijnsgebeuren, maar toen we het menu zagen, sprak het ons zeer aan. En, we hebben heerlijk gegeten: vier gangen met allemaal heerlijke, goed gedoseerde hapjes. Aan het eind zeer voldaan, maar geen overvol gevoel. Bij het weggaan kregen de dames ook nog een roos. Heel attent. Kortom: heel lekker gegeten en echt het gevoel dat je gast en welkom bent.
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Een midweekje op de Veluwe! Fietsten langs gasterij 't hilletje, zag er erg gezellig uit.
Gelijk een reservering gemaakt voor dezelfde avond.
Heerlijke amuse. Vooraf hertencarpaccio en een fazantbouillon.
Als hoofdgerechten beiden gekozen voor de wild trio. Helaas was de haas niet meer voorradig, maar dit werd goedgemaakt met een grotere portie hert en wild zwijn! Erg mooi opgemaakt, en uitstekend qua smaak. Fijn ook dat de rode port jus los geserveerd werd!
Zeer vriendelijke dames in de bediening!
Al met al erg goed!!! Komen zeker terug!
Me70 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
Gezellige locatie met een aantal vrolijke jongedames in de bediening. Amicaal en ongedwongen. Aanpassing van de gerechten was geen enkel probleem. Eenvoudige beperkte kaart met een gemiddeld prijsniveau. De kwaliteit van het eten was goed, de porties eveneens. Verwacht geen culinaire hoogstandjes! Voor een gemiddelde toerist of vakantieganger een prima adres in deze omgeving.
Patrick K.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2015
Ik ga er maar vanuit dat het eten fantastisch is, het ziet er ook netjes en verzorgd uit. Helaas kregen we de kans niet omdat een mijnheer van de bediening niets kon klaar laten maken dat mijn dochter van 3 kon eten. Enkel wat op de kaart stond was mogelijk. Een boterham met kaas ofzo was teveel gevraagd. Wat mij in het bijzonder erg onprofessioneel overkwam was dat diezelfde mijnheer van de bediening vervolgens mij gaat nadoen bij zijn collega in mijn bijzijn en mijn gezin. Jammer van een eetgelegenheid dat zo goed staat aangeschreven... Ik hoop voor de eigenaar dat dit een vergissing is geweest of een slechte dag van de bediening. Helaas voor ons moesten we verder zoeken naar gastvriendelijkheid... Een teleurgestelde toerist in eigen land.
Harco W.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Prima lunch plek. Goede kwaliteit (lekker stevig bruin brood onder de uitsmijter), leuke kaart (hoe vaak staat in Nederland flammkuchen op de kaart?) en dat voor een prima prijs op een mooie plek.
Leonie N.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Goede bediening, zeer gastvrij. Heerlijk gegeten, 2 x achter elkaar super! Niet alledaags. We komen hier zeker nog een keer terug.
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Bij 't Hilletje kom ik denk ik al meer dan twintig jaar. We hebben er ook al twee keer overnacht, zo'n 16 jaar geleden en er door de jaren heen diverse keren gegeten. Sinds eind vorig jaar heeft 't Hilletje een nieuwe eigenaar. De zaak is grondig gerenoveerd en ziet er weer mooi en verzorgd uit. Maar wel op een dusdanig smaakvolle manier dat de originele gemoedelijke oude sfeer gebleven is, dat je je eigenlijk afvraagt; het is duidelijk mooier dan het was, maar wat is er nou eigenlijk gerenoveerd? Afgelopen weekend hadden we het Hilletje na al die jaren uitgekozen om te vieren dat we twintig jaar samen zijn en hebben er ook een overnachting geboekt. 's Avonds hebben we er gegeten. We werden uiterst vriendelijk en gastvrij ontvangen en voelden ons er gelijk thuis. Ondanks dat het restaurant vol gereserveerd was hadden ze nog een tafeltje voor ons vrijgehouden.
We hebben er dus al diverse keren gegeten, maar ik moet zeggen dat het restaurant nog nooit zo goed is geweest als dat het nu is. De kaart ziet er al gelijk heel aantrekkelijk uit met vele soorten gerechten, ook bijzondere, voor elk wat wils en met heel betaalbare prijzen.
Vooraf kregen we een heerlijke zalmmousse als amuse van het huis. Daarna hadden we een heerlijke bospaddenstoelsoep en een mandje knapperig vers warm brood met o.a. een heerlijke aioli erbij. Ondanks dat het restaurant vol zat was de organisatie uitstekend voor elkaar en werden we goed en vriendelijk bediend zonder dat we lang hoefden te wachten.
De sfeer binnen het team is ook top en dat straalt het restaurant gewoon uit. Iedereen heeft er heel veel zin in om z'n uiterste best voor je te doen. Als hoofdgerecht hadden we een pannegies kroondomein. Dat is een heerlijk veluws stoofpotje met wild hert en zwijn. En ik had de fazant op 2 manieren met een rode port saus. En ook die smaakte voortreffelijk en was uitstekend bereid. Een bijzondere vermelding voor de frites. Iedereen kan patat bakken en meestal smaakt die ook prima. Maar soms springt de smaak er echt boven uit en vraag je je af, hoe een kok dat toch voor elkaar krijgt. Bij 't Hilletje hebben ze die frites. Als dessert hadden we een French coffee en een espresso de gasterij met een likeurtje en drie overheerlijke bonbons. De kok kwam nog persoonlijk langs om te vragen of alles gesmaakt had, en ook dat weet ik altijd heel erg te waarderen.
Na afloop hebben we bij de haard nog wat gelezen en gedronken voordat we naar onze kamer gingen. We hebben hier echt genoten.
't Hilletje is dankzij Rianne echt een favoriet restaurant geworden waar we nog vaak hopen terug te komen. En de Witte Pauw heeft er op de Veluwe dus een serieuze concurrent bij gekregen.
Tenslotte was ook het ontbijt de volgende ochtend uitstekend verzorgd, met wederom dat heerlijke verse warme brood.
Aadien .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Met tien wandelvriend(innen) een super overnachting gehad. Uitstekende bedden en alles goed verzorgd. Een meer dan uitstekend drie gangen menu in een sfeervol restaurant. Tip! Een gordijn bij de ingang vanwege de kou. Vandaar de 9, de entourage was zeker een 10. Een echte aanrader. Het personeel was heel gezellig en attent. Succes met jullie onderneming.
WimT .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2014
Prima prijs-kwaliteitverhouding en mooie locatie. Aan de brink met verlichte kerk en versierde boom. Genoeglijke sfeer in het restaurant. Uitgebreide keuzes op het menu, en ook bijzondere gerechten.
Raymond V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2014
Afgelopen zondag liepen we weer na lange tijd langs het restaurant, en zagen met verbazing dat het zijn deuren weet geopend heeft. Blijkt dat er een nieuwe eigenaar is. Het restaurant heeft een complete metamorfose ondergaan. Bij binnenkomst werden we hartelijk ontvangen, vele mate warmer dan voorheen, we hebben een heerlijke flamkuche gegeten als voorgerecht, de zeer vriendelijke kelner adviseerde ons om een heerlijke fijne rode wijn genaamd syrah op en top. Wat een verrassende sfeer. Hier komen we zeker terug.