Gasterij Stadzigt

6,7
Erg duur
Didi B.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Het ligt op n mooi rustig plekje, dat is dan ook het enige. Binnen is het kil en sfeerloos. Gewoon niet welkom gevoel. Het eyen was matig. En koud. Dat met een aardig prijskaargje. De bediening gaf mij het gevoel dat ze het zeker niet naar hun zin hebben daar. Nee ik kom er geen 2 e keer. Echt jammer vd locatie.
GJ B.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Mooie lokatie, maar uitsluitend voor een kop koffie, misschien nog een gebakje (het brok appeltaart kun je goed met zijn tweeën op!!). De broodjes zijn vooral bekleed met een berg rucola en weinig beleg. In ons geval ook nog eens met onrijpe tomaten en vergeten dressing ("sorry, maar de dressing was op" bij navraag). En dat voor broodjesprijzen die er niet om liegen!!! De soep was smakeloos en werd gereserveerd in een webpot. Werd door ons teruggestuurd. Dat was dan wel geen probleem voor de bediening.
J R.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Zonder reservering met acht man hier binnen komen vallen is wat je noemt een uitdaging maar gelukkig was er binnen nog een plekje. De locatie is waanzinnig, het uitzicht schitterend en de rust overweldigend, tenminste als je de treinen wegdenkt. De kaart is ruim en al snel stond de tafel vol met drankjes. Ik had een Docqmans Tripel, een onbekend maar heerlijk Belgisch biertje. We kozen een lunchplank met daarop diverse heerlijkheden zoals heerlijk brood met boerenkaas, broccolisoep (bijzonder), gerookte zalmsalade en quiche. Al met al een uitstekende lunch waarbij we vlot geholpen werden door een vriendelijke, attente dame.
Nen V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Prachtige plek, maar wat een slechte bediening: ongeïnteresseerd, ongastvrij en traag. We moesten drie kwartier wachten op onze belegde biologische boterham. Glas kraanwater kost 50 cent.
Jammer, dat je je op zo'n mooie plek moet gaan ergeren.
Claudia G.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Mooie plek, maar waardeloze bediening!
Niemand van onze groep voelde zich welkom!!
Koud afstandelijk en op de task gericht. Er staat gastvrij op de kaart maar dit hebben ze niet begrepen.
Hansbarnhoorn .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
We hadden een naanbroodje met bevroren beleg, en een hamburger van twee centimeter dik op een italiaanse bol van drie dagen oud. De puber in de keuken kan het amper bijbenen: uit de vriezer, in de magnetron., friet in het frituur kieperen en te laat er uit... het is me wat. En echt veel te duur. Mensen, zet alsjeblieft een kok in die keuken, de lokatie rechtvaardigt de prijs, maar dan moet je wel iets leveren.
Proefnic .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Hier gisteren gegeten en genoten van de prettige sfeer die dit pand heeft. De bediening was erg vriendelijk en wat belangerijk is: het biologische eten! Heerlijk! Prijs kwaliteit verhouding perfect! Voor eerlijk heerlijk voedsel is dit restaurant een aanrader. Bij het weggaan nog snel even wat leuke cadeautjes gekocht en voor de zondagochtend een heerlijk kakelvers ei. Kortom een aanrader om hier of zelfstandig naar toe te gaan of eerst te genieten van een wandeling of een boot tochtje! Ik kom hier snel weer!
Saskia K.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
We zoeken een leuke zakelijke lunchplek tussen Amsterdam em Amersfoort. De secretaresse reserveert bij Gasterij Stadzigt. Zakelijk maar ook voor prive, met of zonder kinderen, een aanrader. Een onder architectuur ontwerpen complex dat naast restaurant ook verkooppunt is voor natuurlijke producten, en fungeert als startpunt van wandelingen rondom het Naardermeer. We genieten van lekkere broodjes. De bediening is vriendelijk. Een fantastische verborgen tip dus, deze uitspanning!
Galois .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Een leuke zaak zo midden in de natuur. Ruim opgezet, met een leuk uitzicht.

We kwamen hier voor een kop koffie en gebak (ong. 11:00). De zaak was vrijwel leeg en de bediening had het niet druk. Veel tafels hadden een bordje met 'gereserveerd' en daarom keken wij om ons heen waar we wel zouden kunnen plaats nemen. De wat chagrijnige bediening duwt mij zowat aan de kant om er langs te kunnen. Het klopt, ik stond in de weg, maar volgens mij kan je met een glimlach ook vragen of je er langs mocht.

Maar het komische komt nog, we bestelden onze koffie en gebak en voor onze zoontje wilden we een glas warme melk. We vroegen dus of ze warme melk hadden. Haar antwoord was kort: "Nee." Maar ja, aangezien er in een restaurant wel melk is, vroeg ik of ze een bekertje warme melk kon maken. Dat kon ze wel. Bijzondere communicatie.
Deze service zou een diepe onvoldoende krijgen, maar dat zou oneerlijk van mij zijn, aangezien ik hier vaker geweest ben en dit echt een incident was. Komisch, dat wel.

Voor de gebakjes hoef je hier niet te komen...
M O.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Gemiste kans. De plek is mooi en het os leuk zo bij natuurmonumenten gelegen. Echter veel te duur voor wat je krijgt. Koffie verkeerd is bodempje koffie met verder driekwart schuim. Fruitsap is formaat borrelglaasje en spa rood is zonder flesje geserveerd ook formaat klein. Brood is erg saai en werkelijk niks gedaan om er wat van te maken, en dat tegen toptarief. Nee zelfs voor een drankje zien ze mij hier nooit meer terug. Jammer jammer jammer van de toplokatie!!! Wat een gemiste kans.
Cees N.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Nogmaals hier gegeten op een mooie dag. Heerlijke plek op het terras gezeten en genoten van het fraaie uitzicht. De stoelen zijn nu voorzien van kussens en er is vandaag een goede en vlotte bediening. De menukaart heeft wat kleine wijzigingen. De drie plakken maisbrood met belegen kaas en boerenham zien er wat karig uit. De ham en kaas zijn wat ingekrompen door de verwarming in de oven. Dit kan echt wel beter. De smaak is prima.
Nog steeds alles biologisch. Lekkere smoothie niet te zoet.

Prima stek om een rondje Naardermeer te onderbreken voor een goede eerlijke lunch.
Maaike V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
High tea gehad in Gasterij Stadzigt. Ligging is goed, er zijn mooie wandelingen te maken in de omgeving. Inrichting is modern, maar een beetje kaal. High tea was lekker, maar niet bijzonder. Bediening was vriendelijk, maar deed werk niet naar behoren; tafels werden niet afgeruimd, thee en heet water werden niet aangevuld, geen lepels in o.a. bakje met chutney, om bestek moest worden gevraagd etc.
Jacco M.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Eten is hier simpel, wel biologisch. Ga hier vooral naar toe voor de plek, lekker wandelen bij het Naardermeer. Als er niet teveel wind is en een redelijke tempratuur, moet het goed toeven zijn buiten op het terras. Voor ons waren wind en tempratuur ondanks een lekker zonnetje spelbreker. Inrichting is vrij strak, maar uitzicht is prima en sfeer relaxed.
Julia50 .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
De vrouw in de bediening vertelde ik dat ik gebak 3,75 euro voor mijn groep (21 mensen) te duur vond worden. Zij bood mij cakejes aan. Voor deze kale eenhapscakejes op 1 schaal ( geen bordjes, servetten enz, was ook niet nodig) mocht ik vervolgens 21 x 2,75 euro = 57,75 euro afrekenen. In te goed vertrouwen had ik niet naar de prijs gevraagd.
Ook een telefonisch gesprek met de ondernemer leverde niet meer dan een beetje begrip op.
Nogmaals dank voor uw reactie maar erg jammer dat we u teleurstelling niet hebben kunnen wegnemen! Graag nodigen we u uit om een kopje koffie te komen drinken omdat we weten dat u onze locatie wel prettig vindt. Hartelijke groeten namens het team van Gasterij Stadzigt.
Aalheks Z.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Gasterij Stadzigt ligt een beetje verscholen aan de overkant van de Keverdijk in Naarden, maar wat een fijne plek! We streken hier neer vanwege een high tea, al bleek het weer roet in het eten te gooien en de buien joegen ons naar binnen. Geeft verder niks want daar was het ook goed vertoeven. De high tea was erg uitgebreid (je kunt kiezen uit een simpelere en een luxere, die laatste hadden wij) en achteraf zaten we propvol. Voor het geld was het wel minder chqiue dan ik verwachtte maar het was verder heerlijk. De nadruk lag op zoetigheden, maar dat kan ook komen doordat we de keus kegen welke we eerder wilden ontvangen. Ik kende deze serveermethode niet en baalde achteraf een beetje dat we begonnen met zoet. Maakt niet uit want naar Stadzigt kom ik sowieso nog wel vaker na een rondje fietsen; het is een heerlijk plekje met fijne bediening!
J R.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Jaren geleden was hier alleen een kaaswinkeltje dus toen ik werd uitgenodigd voor een hapje was ik aangenaam verrast dat je hier ook kunt eten. Gelukkig ben ik bekend in de buurt want het staat niet echt duidelijk aangegeven hoe je hier moet komen.
Eenmaal ter plekke overvalt je gelijk het Naardermeer gevoel! Wat een rust, wat een ruimte, wat een fantastische natuur, wat een bijzondere plek!
Alvorens aan tafel te gaan eerst even rondgewandeld door de schitterende tuin en uiteraard ook door de winkel welke ruimschoots gevuld is met (biologisch verantwoorde) producten.
We hadden gereserveerd en dat was nodig om niet het risico te lopen voor een dichte deur te staan, in principe sluit de tent om zes uur...
Eenmaal aan tafel was het welkom meer dan warm, niet alleen van de bediening maar ook vanwege het overweldigende uitzicht! Geeft mij zo'n tuin!
Alles is biologisch verantwoord, geen Ice Tea maar Appel-Vlierbessensap en geen tapje maar een Leckere witbiertje. Dat is geen straf overigens.
De kaart is summier maar alles werd ons uitvoerig beschreven, dat alleen al geeft toch wat extra's! Ik koos voor de biologische kip met seizoensgroenten en diverse aardappelen uit de oven. Mijn disgenoten kozen voor pasta en saté met friet. Ik moet eerlijk zeggen, mijn bord was het mooist: kip met doppers, een bietje, zoete aardappel, courgette, aubergine en nog wat andere dingetjes, echt heel mooi opgemaakt! Buiten dat de kip iets droger was dan beloofd was het een heerlijk gerecht. Als nagerecht waren er diverse taarten maar ik koos voor het (Nederlandse) kaasplankje met brood en stroop. Heel bijzonder om Hollandse blauwe kaas en brie te proeven! Het was een heel bijzondere ervaring, we vinden het echt jammer dat deze unieke plek zo weinig bekend is.
Het is overigens niet erg dat er af en toe een trein voorbij rijdt, alleen zeurpieten hebben daar last van!!

Cees N.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Wat een prachtlocatie en superterras. Alleen jammer dat je niet lekker mag zitten. De terrasstoelen zitten niet comfortabel. Het uitzicht en de rust compenseert een hoop. Je moet hier beslist geen haast hebben. De bediening, een persoon, moet alles doen en naast de bediening de winkel. Daardoor duurt het wat lang en heeft de dame in kwestie nauwelijks tijd voor een praatje. Het eten maakt veel goed. Heerlijk om weer eens echt brood te proeven en dan de sla die erbij geserveerd wordt. Met de smaak van vroeger en een lekkere frisse citroendressing. De plak boerenham op de tosti zou wat dikker kunnen. Het huisgemaakte gebak met kruisbessen was tongstrelend. Goede koffie. Voor eten in de avonduren moet je reserveren.
Bob G.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Sympathieke, eenvoudige eetgelegenheid op een prachtige locatie. Mooie dik gesneden zalm met asperges voor. Alles biologisch, maar de zalm was denk ik wel kweek. Stevige, smaakvolle schelvis met een zachte saus en goed, beetgaar gekookte groente. Tafelgenoot was zeer te spreken over het varkensvlees. Erg lekkere witte Spaanse biologische wijn. Als dessert honingtaart, die heel verassend niet zo zoet was.
Kortom hier wordt met zorg en aandacht gekookt.
Bediening was aardig en persoonlijk.
Hier komen wij zeker terug. En last but not least geen muziek! Fijn.
Monique W.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2014
Het eten was erg lekker. Iets 'aparter' dan een doorsnee lunchzaak. Het duurde echter heel lang voordat ons eten kwam. Ik schat ongeveer drie kwartier. De bediening keek ons niet aan terwijl ze sprak. Dit kwam afstandelijk over. Mijn vriend bestelde broodje met kalfskroketten. Zonder verder overleg werd er bij het bezorgen kort vermeld dat het bitterballen waren geworden in plaats van kroketten. Geen probleem dat deze er niet meer zijn, maar een kort overleg was vriendelijker geweest.

De omgeving is verder prachtig. Heerlijk uitzicht.

Kortom: we zullen nog een keer terug gaan voor een drankje, maar wat te eten zal er voor ons niet meer in zitten.
Galois .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2014
Op Bevrijdingsdag hier geluncht. Het was er druk, maar nou niet zo ontzettend druk dat de trage bediening te verantwoorden was.
Het terras was vol en de bediening kon het niet aan. Jammer, het duurde allemaal erg lang.

Verder is het een mooie locatie in de natuur. Jammer van de trein die elke paar minuten een paar 100 m verder is :-)

Waar ik wel erg ontevreden over ben is dat ze kraanwater in rekening brengen! Ongelooflijk ongastvrij! Hoe durf je gewoon kraanwater in rekening te brengen. Jammer.