Gasterij Nieuw Westert

Maandag t/m Zondag vanaf 09:00

7,1
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Afgelopen zaterdagavond heerlijk gedineerd in deze sfeervolle boerderij. Ondanks dat het restaurant goed gevuld was, kwamen wij niks tekort. Bediening was erg vriendelijk en oplettend. De menukaart heeft voor ieder wat wils en de keukenbrigade geeft een eigen draai aan de gerechten. De gerechten waren goed van smaak en in plaats van de standaard groente of salade, werd er een heerlijk stamppotje met pompoen bij de hoofdgerechten geserveerd. Wij komen zeker snel weer terug!
Rian V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Zijn er geweest voor de lunch en wilde reserveren voor diner. Omdat ik geen smaakversterkers verdraag, heb ik dat aangegeven bij de reservering. Bleek dat het onmogelijk was om daar rekening mee te houden. Er is geen restaurant in de omgeving waar het niet mogelijk is voor mij om te eten, soms wel even zoeken maar een beetje kok kan wel wat vers maken. Was hier niet mogelijk. En de arrogantie waarop die meneer het meldde. Nooit weer dus.
Wijtze .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Afgelopen zaterdag gegeten met kinderen en kleinkinderen. leuke locatie in een oude gerestaureerde boerderij bestaande uit 2 delen nl het restaurant en een zaal voor feesten en partijen. En daar zit het probleem, als er een partij is dan lijkt het restaurant bijzaak te zijn. Lange wachttijden tijdens de gangen, gangen onvolledig en rommelig geserveerd. Jammer je zou als bediening minstens de gasten kunnen informeren dat het druk is en allemaal mogelijk wat langer gaat duren. Ons voorgerecht werd geserveerd op een plank voor 2 en een plank voor 3 personen. Kon wel zien dat de ene pan wat voller was maar het verschil 2/3 personen??? Toen het hoofdgerecht met 1 wortel en 1 asperge. De friet en salade kwam pas toen het gerecht al 50% op was. Snel een extra zakje friet besteld....maar helaas de borden waren al leeg en toen de bediening die wilde opruimen en wij melde dat er nog friet onderweg was kregen we de ongelofelijke tip, die kunt u toch met de handen eten??? Na afloop bleek dat het extra zakje ook nog apart moest worden afgerekend (wel eens van het woordje service gehoord??). Persoonlijk vond ik de gerechten vlak en ik zou dat zonder koksopleiding ook kunnen serveren. De prijs kwaliteit matig. Als belangrijke tip zou ik willen meegeven, vraag tijdens het reserveren of er die avond ook een partijtje is, zo ja NIET RESERVEREN. voorkomt bovengenoemde teleurstelling.
Sjaak V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Het was weer een geslaagd etentje:
- heerlijke gerechten
- bovenverwachting

Willen, Kees, Tineke, Lia, Sjaak, Ella, Nelleke en Aad
Dylan N.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Gisteren wezen eten bij Gasterij Nieuw Westert.
Jammer van het weer, want het terras ziet er leuk uit. Als voorgerecht had mijn tafelgenoot de gamba's. Heerlijke smaak en niet te vergeten, een groot portie. Ikzelf had de Carpaccio. De dressing is heerlijk, weer eens iets anders dan balsamico of pesto-dressing. Als hoofd beide de ossenhaasspies. Lekker medium, sappig en de pepersaus was goed. Ook goede bieren van de tap.
Al met al een gezellig avond, voor ons voor herhaling vatbaar.
Admir108 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Op zaterdagavond tafeltje voor 2 gereserveerd. Ontvangst afstandelijk.
'u mag zelf een tafeltje uitzoeken.' Nadat was gelukt werd ons door de servee4ster gevraagd of we iets wilde drinken
Op de vraag 'heeft u Jilz' kwam als antwoord een hele rij wat er wel was. De vraag met nee beantwoorden had voldoende geweest.
Hierna het eten kunnen bestellen.
Voorgerecht smaakte goed het hoofdgerecht was met een koude wortel en een eveneens koude asperge. Bij het serveren van het hoofdgerecht werd ons medegedeeld dat de garnituur er zo zou zijn. Ik heb maar via mijn mobiele telefoon gevraagd waar dat bleef.
Inmiddels was het hoofdgerecht al bijna op.
We kregen de garnituur; een schaaltje meloen met wat kaas en een zak met frites.
Op de vraag of alles naar wens was heb ik mijn misnoegen geuit. Om het goed te maken konden we een kop koffie krijgen. Van ze lang zal ze leven drink ik na een maaltijd geen koffie en mijn vrouw drinkt helemaal geen koffie. Het aanbod was voor ons dus geen optie en voor de bediening was hiermee de kous af.
Een ervaring rijker en met de volgende conclusie huiswaarts gekeerd: het zal lang duren voordat ik daar weer naar binnen stap.

Harm van Egmond
Fijnproevers32 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Afgelopen zaterdag hadden we kinderen uitgenodigd om bij de Nieuw Westert van 15.00tot 17.00 samen iets te drinken en te snacken. Een reservering gemaakt en daarbij vermeld wat de bedoeling was. Wij waren met z'n tweeën eerder gegaan om met de bediening persoonlijk af te stemmen wat de bedoeling was. Bediening gaf aan dat het akkoord was. Het was niet erg druk. De start was goed en attent maar daarna moesten we voortdurend roepen om iets te drinken te kunnen bestellen. Totaal niet attent en steeds wisselende bediening waarvan de je de indruk had dat de een niet wist wat de ander deed. Na deze moeizame start werd de afspraak wat de snacks betreft niet nagekomen. Moest er zelf na ruim een uur ( het was al 16.15) achter de snacks aan. Met als reactie ik heb het wel aan de keuken doorgegeven. Toen kwamen eindelijk de snacks, zonder enig excuus. Dat was het dan. Bij het afrekenen nog genoemd dat het echt jammer vond, de reactie bleef vaag en opnieuw geen excuus. Kort gezegd we gingen even testen of wij ons aankomend huwelijksjubileum bij de Nieuw Westert valt hierin af, jammer. Ook omdat de locatie zelf prachtig ligt en dat er voor de kinderen veel ruimte is. Maar eerst maar wat aan de samenwerking van de bediening doen.
T.bozelie .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Ons familiediner (8 personen):
In de tuin eerst geborreld. Bediening was matig en steeds verschillende dames/heren/jongens/meisjes liepen rond, maar met weinig aandacht voor de gast.
Binnen gegeten: het voorgerecht pikante garnalen in knoflookolie was redelijk, alleen miste ik de knoflooksmaak!
Saté van de haas was smakelijk. De bijgeleverde (warme)groente (een half worteltje en een groene(!) asperge was beneden de maat.
Ook de bediening was matig. Veel borden werden aangegeven i.p.v. op de tafel neergezet en het vragen van nog een glas wijn was regelmatig nodig.
Hmj B.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Gezellig restaurant in een prachtige omgeving met een mooie inrichting.
We hebben hier gelunched. Vlotte bediening. De clubsandwich voor € 8,50 is aan te raden: een volledige maaltijd. Geserveerd met frites. Prijs/kwaliteit verhouding is goed.

Jaapie30 .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Bovenverwachting!
Het diner overtrof al onze verwachtingen, prachtig opgemaakte huisgerookte zalm met een sublieme smaak. de ossenhaas was prachtig medium gebakken en de huisgemaakte cheesecake maakte alles compleet.
Keurige bediening, vlot en verstand van zaken, goede warenkennis en een duidelijke taak verdeling.
Prachtige oude boerderij, zeer sfeervol en landelijk ingericht.
een aanrader voor iedereen in de buurt van Egmond.
Evekhan .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Helaas nu al een aantal keer een iets mindere ervaring. Een aantal missers vaker opgemerkt;
veel personeel terwijl je wel lang moet wachten tot je kunt bestellen.
Personeel doet gezellig achter de bar en maakt voor zichzelf nog maar een drankje terwijl je je al een tijdje zit af te vragen of ze nog wat drinken komen opnemen.
Weinig contact met de gast, het idee dat ze snel je eerste bestelling willen, die vervolgens op tafel zetten en dat dit de enige twee momenten zijn.
Te weinig bittergarnituur krijgen dan de hoeveelheid die op de kaart aangegeven staat. Als je dit opmerkt bij het betalen wordt er geïrriteerd gereageerd.
De laatste keer was echt de laatste keer. Ondanks dat het voor ons op een ideale locatie zit, we de tuin prachtig vinden en de kinderen er graag spelen.
Als we al drie kwartier op onze eten bestelling aan het wachten zijn, toch maar even vragen (in de tussentijd niemand langs geweest en alle tafels om je heen eten zien krijgen). Meisje kijkt op haar handy en zegt nee staat er niet op. Wil het intikken en lijkt serieus weer te willen weglopen. Ongeïnteresseerd, geen excuses of oplossing voorstellen. Ik ben perplex maar heb ondertussen zo'n rammelende maag dat ik toch maar alsnog de bestelling plaats. Die komt uiteindelijk na weer te lang wachten, andere tafels kregen nog weer eerder dus er was ook geen voorrang aan gegeven. Met twee kinderen die er wel zat van waren snel het eten naar binnen gepropt en weer zelf moeten vragen om wat drinken te bestellen. Verschrikkelijk slechte bediening.

Stan K.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Vanavond eerste kerstdag met vijf personen een heerlijk kerstmenu gegeten in dit gezellig aangekleed restaurant.
Goed eten op niveau met een prima prijs/kwaliteit verhouding. Vol restaurant was geen enkel probleem voor keuken en vriendelijke bediening. Zes gangen menu werd op juiste tempo en aandacht geserveerd.
Aanrader.
JanDanielle .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Na een aantal keer koffie met gebak te hebben genuttigd bij de Gasterij, gisteravond voor het eerst gedineerd. Wat is Nieuw Westert toch een gezellige en knusse zaak zo aan de duindrand. Heerlijk rond het haardvuur gezeten. De menukaart is erg divers met voldoende keuze uit vis, vlees of vegetarisch. Als voorgerecht genoten van de proeverij van voorgerechten voor twee personen. Goede optie voor mensen die moeilijk een keuze kunnen maken. Als hoofdgerecht gekozen voor de Tournedos de Boerenwaegen en de vis van de dag: heilbotfilet met een groene kruidenkorst, zeker een aanrader. De gerechten werden mooi gepresenteerd en smaakte ons heerlijk! Daarnaast ook nog een compliment voor de bediening. Uitstekend geholpen door een vriendelijke jongedame met een blonde paardenstaart. Wij komen hier zeker weer snel terug!
Mteb .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Prachtige locatie en goed personeel, alleen de kok moet echt nog wat bijleren. De curry was vlak en had weinig smaak. Ook bij de lamsfilet was de Prijs - kwaliteit verhouding niet goed. Het best gelukt was het kindermenu met leuke aankleding. Zonde van het eten want dat doet het personeel en de mooie aankleding tekort.
Madelief101 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
We zijn gister bij de Gasterij geweest. Ik ben hier vaker geweest, prachtige ambiance, maar vooral toen de vorige eigenaar er nog in zat. Dit was voor het eerst eten onder deze nieuwe naam.
We werden snel en vriendelijk bediend. Alleen het eten was onder de maat, en hebben we teruggegeven aan de keuken.
Het vegetarische rijstgerecht was zurig in plaats van het beloofde zoet, de verschillende ingrediënten waren niet echt te onderscheiden en het had een vreemde nasmaak. Desgevraagd zei de ober dat dit gerecht smaakte zoals het hoorde te smaken volgens hen.
Bij de pasta met kip was het ene kruid teveel gebruikt (steranijs) en het andere ontbrak (salie), waardoor de smaakcombinatie niet goed was. Ook vervelend was dat de romige saus zo goed als ontbrak.
De tomatensoep die ik daarna bestelde, was veel te zout om te eten. De tweede versie die ik daarna kreeg was wat minder zout maar daar ontbrak de garnering van mangocreme.
Daarmee hebben we gelaten en zijn vertrokken. Helaas, want het is een prachtige plek om te eten na een duinwandeling. Misschien dat ik het de volgende keer bij een pannenkoek hou, of enkel een toetje.
MJ1985 .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
Bij mooi weer is het goed toeven op het terras. Deze zaak speelt goed in 'het buitenleven' dat nu in zwang is (denk aan hooibalen op het terras). Gemixt publiek met veel wandelaars en fietsers. Het personeel was vriendelijk en efficiënt (duidelijke taakverdeling: bestellingen opnemen, uitserveren, betalen). Eten krijgt ook een dikke voldoende: ruime porties en mooie ingrediënten. De keuken heeft her en der een eigen draai proberen te geven aan klassieke gerechten. Club sandwich was bijvoorbeeld lekker pittig met een soort chilisaus en werd geserveerd op pitabroodjes. Ik vond het geslaagd, maar je moet ervan houden. Met een allergie van tafelgenoot werd voor zover mogelijk rekening gehouden: dressing van salade kon vervangen worden door olijfolie. Helaas kon zij geen cappuchinno bestellen, want er was geen sojamelk. Dat vind ik eigenlijk niet meer van deze tijd. De prijzen vond ik aan de hoge kant: ruim 30 e voor 2 personen (1 drankje en 1 lunchgerecht p.p.),, maar de zeer mooie locatie maakt het allemaal goed. Komen vast nog wel eens terug!
Cor D.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
Echt een sfeer volle tent. Met een uitstekende kwaliteit produkten, voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht waren heerlijk en uitstekend. Kwam met de prijs overeen. Een klein geitje: als je glas halfleeg was werd er gevraagd of er nog wat ingeschoken moest worden> uitstekend, allen toen tijdens het nuttigen van het hoofdgerecht "de garnering"op was kwam er niemand om te vragen of er van alles nog voldoende was. Vandaar het 7ventje voor service. maar verder aan te raden
Twin62 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
De eerste keer dat wij hier 's avonds gegeten hebben, was het restaurant net overgenomen en liep het nog niet helemaal lekker, waardoor we besloten het een tweede kans te geven.
De kaart belooft een fijne avond, de keuken maakt dat echter niet helemaal waar.

Voorgerecht was de proeverij voor 2 personen. Leuk opgediend, vind alleen E 13.50 p.p te hoog.
Er lag nu voor 27.- aan diverse kleine hapjes op een plank en dat zagen en proefden we er niet aan af. Dit mag max. 18.- kosten.

De coq-au-vin lag in een diep bord met veel saus, echter de kip viel niet van het bot af, waardoor het onhandig en lastig eten werd. Bij het gerecht werd geen brood, rijst of aardappel gegeven om de saus mee te kunnen eten. Patat vind ik hierbij niet de juiste combinatie. En waar bleef het bordje voor de botjes?
Tijdens het bestellen van de tournedos werd niet gevraagd hoe het gebakken moest worden en kwam medium/well done op tafel, terwijl mijn tafelgenoot erg op 'rare' gesteld is. Pas toen het vlees aangesneden werd, realiseerde hij zich dat het niet gevraagd was.

De proeverij van zoetigheid kwam niet overeen met de tekst in de kaart dat de keukenbrigade creatief was bezig geweest.

Toen ik mijn excuus aanbood omdat ik de bediening voor de tweede keer liet lopen, omdat ik nog wat water op tafel wilde en dat niet meteen de eerste keer had aangegeven, kreeg ik als antwoord: 'Dat zeggen ze allemaal'. Ze bedoelde het als grapje, het is echter iets wat je niet zegt tegen een klant.

Onze conclusie: Gasterij Nieuw Westert is een mooi en karakteristiek restaurant, waar echter nog wel wat puntjes op de i gezet moeten worden.
Prijs- kwaliteit komt niet overeen.
Wij hebben hier voor de laatste keer gegeten, wat we jammer vinden, want de locatie is echt erg leuk.

Freek S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Vrijdagavond heerlijk gegeten in Nieuw Westert. Ondanks de drukte, er was een feestje, werden wij met volle aandacht bediend.
Ik at een stoofpotje. Compote, div vergeten groenten en heerlijke zelfgemaakte frieten. Voortreffelijk. Echt met smaak gegeten in een prachtige oude boerderij waar wij ondanks de drukte zeer welkom waren.
Marina W.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2014
Na een wandeling in de duinen is het heerlijk om te lunchen bij Gasterij Nieuw Westert. Bekende gerechten worden net even anders aangeboden en gepresenteerd. Recentelijk is het interieur aangepast en het is echt prachtig en stijlvol geworden. Alle sfeer van de monumentale boerderij is behouden, maar met een eigentijds en verfrissend inrichting. De bediening is vriendelijk en attent zonder opdringerig te zijn. Wegens de drukte buiten op terras was het iets langer wachten op onze gerechten, maar niet hinderlijk.