Gasterij Hennie Fan Richt

Meer informatie over restaurant Gasterij Hennie Fan Richt

Dinsdag t/m Zondag 16:00 - 21:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Bij Hennie voelt iedere gast zich welkom. Er heerst een gemoedelijke sfeer en de bediening is snel en correct. Eten is uitstekend en ruim voldoende. Zeker de moeite waard om er te gaan eten.
Ton J.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Gisteravond hebben we de dag afgesloten met een tafeltje voor 2. We waren aan de late kant en moesten nog een stukje rijden, dus hebben we ons beperkt met spijs en drank.
We namen alleen een hoofdgerecht: drie in de roomboter gebakken sliptongetjes. Dit wordt standaard geserveerd met groente (worteltjes), gebakken aardappeltjes en sla.
Het bord met de visjes zag er feestelijk uit: behalve vis ook nog wat puree en sierlijk uitstekende kroepoek.
Het eten smaakte goed, maar was niet uitzonderlijk. We twijfelen of € 24 voor deze maaltijd in een goede verhouding staat tot het gebodene.
Het interieur van het restaurant is volgehangen met attributen. Het lijkt op een bruine kroeg en daar moet je van houden.
Op de bediening is niets aan te merken, vriendelijk, goed en snel.
Kortom, goed gegeten maar niet uitzonderlijk. Iets extra's ontbreekt waardoor we in de cijfers op 'ruim voldoende' komen. Voor 'goed' is iets extra's nodig. Of we zijn te verwend, dat kan ook...
Piet H.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Samen met het gezin uit eten. Bij binnenkomst weet je even niet waar je moet kijken. Zeer veel decoratieve attributen. In zowel het interieur als op de kaart komen maritiem en landelijk samen. De gerechten waren heerlijk en ruim voldoe de en overtroffen mijn verwachtingen nav de eerste indruk. Voor elke smaak wat wils. Vriendelijke bediening en dat alles samen maakt het zeker een aanrader.
Mokum2016 .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Wat een heerlijke avond hebben wij hier gisteren gehad. Het eten was niet alleen een lust voor het oog maar ook voor de maag. Geweldig eten en ook de sfeer was perfect mede dankzij de fantastische gastheer. Wij komen hier zeker terug en raden iedereen die van lekker eten houdt dit restaurant aan. Complimenten uit Amsterdam
Dinet N.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Wij hebben hier vanavond weer heerlijk gegeten, snap die negatieve reakties niet! De menukaart wordt regelmatig veranderd en we werden prima geholpen door Annie die in haar eentje toch alles goed draaiende hield! Top zaak!
Babisine .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Top tweede kerstdag diner gehad in een gezellig restaurant met een warme sfeer. De bediening, dochter van de kok, was een gezellige vrouw. Zij maakte tijd voor een praatje! W e hebben genoten van de kabeljauw en van de biefstuk. Het dessert was heerlijk, ijs van fries suikerbrood.
Dit restaurant is een aanrader!
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2015
Als wij in Makkum verblijven brengen we altijd een bezoek aan Gasterij Hennie fan Richt. Een weekje van tevoren een telefoontje om te reserveren en een verzoekje of hij voor gebakken paling kan zorgen en zoals altijd probeert hij aan dat verzoek te voldoen. Bij onze binnenkomst kwam hij al vertellen dat hij heerlijke verse paling had en ook die ochtend vers gerookte paling had. We begonnen met een amuse mosterdsoep met paling, dat smaakte naar meer, als voorgerecht heerlijk gerookte paling die je niet meer in de winkel kan kopen, om te smullen. Dan de gebakken paling fantastisch gebakken mals en smeuïg zoals het hoort. De bijgerechten lekker 2 soorten groenten een groene sla en gebakken aardappeltjes. Het was weer helemaal top.
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
We hebben hier met 4 personen te eten geweest. Ik probeer alles zo positief mogelijk te beschrijven maar de Gasterij heeft niet wat we eigenlijk willen. De kern is als je uit gast, je wilt ertertained worden. Aan de service ligt het niet. Maar het voedsel is zo standaard. We hadden twee voorgerechten waarvan de vissoep veel te dik was gemaakt met ...... en dat liet de smaak te na. De uiensoep ok. Twee maal kabeljauw als hoofdgerecht. Twee staartstukken goed gebakken, sliptongen te droog. Het vierde hoofdgerecht was ok. Maar de groentes die er bij werden geserveerd evenals de gebakken aardappelen waren "standaard" veel te lang op temperatuur gehouden in de keuken en hopen dat het wordt uitgeserveerd. Twee desserts prima. Al met al hier ontbreekt de passie van het koken en wordt wordt voortgeborduurd uit het verleden toen wel met passie werd gekookt.
L.J. K.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Als voorgerecht aten we de cocktail van Waddengarnalen en als hoofdgerecht namen we de scholfilet en de fruits de mer. Bij de fruits de mer waren de diverse vissoorten op een hoopje op je bord 'gegooid'. Van een uitnodigende opmaak was geen enkele sprake. De smaak van de schol en de fruit de mer waren goed, maar wat heel slecht was dat waren de vier bijgerechten. De meeste restaurants maken daar wat van. Bijvoorbeeld niet zo maar wat aardappeltjes, maar gekruide aardappeltjes of een bijzondere spinazie of rabarber. Bij Hennie Fan Richt is daar geen sprake van. Ik heb nog nooit zulke ongemotiveerde bijgerechten meegemaakt. Het was gewoon niets. Met de bloemkool was niets gebeurd, etc. Het was vrij vol en de beide bedienden liepen op een rendrafje door de zaak, maar dat is nog geen reden voor de kok om zulke ongeïnspireerde gerechten voor te schotelen. Kortom de 8,6 die Hennie Fan Richt gemiddeld staat op Iens hebben ze totaal niet waargemaakt.
Tino E.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Voorgerecht mostertsoep en hoofdgerecht met meerdere vissoorten. Heerlijk. Niets op aan te merken. De groente, wortels en sperziebonen waren vers en op temperatuur. Dat maak je bijna niet meer mee. Als wij weer in Makkum zijn weten we al waar we gaan eten.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2015
De chef gevraagd iets lekkers te maken. Heerlijke chateaubriand gekregen met wat paddestoelen. Twee soorten groenten een frisse salade en heerlijk gebakken aardappelen die je nog maar zelden geserveerd krijgt.
Mowgli21 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Wij hebben vandaag bij hennie fan richt gegeten en het was heerlijk.
vooraf hdaden we uiensoep en daarna hadden we verse zeebaars en die was ook echt vers
bijlagen waren sla boontjes bloemkool worteltjes ook allemaal vers.
HEERLIJK wij komen weer.
Hennie D.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Na augustus 2013 hier weer mosselen gaan eten.Het blijven toch de lekkerste mosselen van makkum en omstreken.Verse groenten,wijn,knoflook en niet te vergeten de knoflooksaus,waar ik nu het recept heb van gekregen,daarbij een super vriendelijke bediening,en het huiselijke en museale interieur.chapeau.
Vk1977 .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Vanavond met zijn tweeën gegeten in dit eetcafe. Ik had kip met ui, sambal, gember en ketjap geserveerd met rijst. Wat ontzettend lekker!! De smaak was fantastisch. De apart geserveerde sla vond ik een klein minpuntje. Ijsbergsla met een hele gewone dressing en wat croutons. Desalniettemin erg tevreden. Creme brulee was prima. De wijn smaakte goed. De bediening is vriendelijk en oplettend. Sfeer gemoedelijk.
Goede prijs kwaliteit verhouding.
Prima eetcafe in Makkum! Blij dat we hier gegeten hebben.

Nb. Toilet is met trap bereikbaar. Voor minder validen zou dit onhandig zijn.
Noel1969 .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Vanavond gegeten een mix gril het waren 3 spiesen met 3 soorten vlees.
Was goed van smaak en vlees was heel mals. De knoflook saus was lekker huis gemaakt.
Bediening was heel vriendelijk en gastvrij. Ook het desert was goed.
Al met al zeer lekker eten voor een goede prijs in een leuke omgeving.
P-reuver .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2013
Wij waren een week in het gezellige makkum op vakantie, en hebben hier 2 keer gegeten heerlijke mosselen en een echte tournedos heerlijk mals, en zeer vriendelijk personeel, een sfeervolle inrichting
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2013
Op ons verzoek gebakken paling gegeten. Deze staat niet op de kaart maar een week van te voren per mail gevraagd of dit mogelijk was. De paling ouderwets gebakken met heerlijke (gare) gebakken aardappeltjes 2 soorten groente precies goed gaar en een frisse salade. Het was weer helemaal top.
Hennie D.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2013
Zo als altijd hier weer heerlijk gegeten.Heerlijke en verse carpaccio als voorgerecht,daarna de mosselpan met zijn eigengemaakte knoflooksaus(pittig)Afgesloten met suikerbroodijsPrima en vriendelijke bediening.Wij komen hier graag ook voor de oude spulletjes.
Leonie2711 .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2013
Met de pinksterdagen hier wezen eten. En het was supergezellig en superlekker! Vooraf hebben we carpaccio genomen en als hoofdgerecht: regenboogforel. Toch wel mijn favoriet en helemaal goed deze!

Vriendelijk personeel, aangename setting. Kortom, helemaal niets mis mee en voor herhaling vatbaar.
Cees S.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2012
deze kok kan een visje bakken als de beste. heerlijke sliptongetjes en mooi gegaarde kabeljauw. maar laat de kok zich eens verdiepen in een wat eigentijdse garnituur op het bord. een plukje rauwkoste met wat fruit is te oubollig.hartelijke maar niet volledig professionele bediening. decor...ja als je gek bent op "brocante" kun je je hart ophalen