Gasterij de Oostvaarders

31-362020902

Meer informatie over restaurant Gasterij de Oostvaarders

Vera V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Prima broodje op een plek met prachtig uitzicht - kluten, kieviten en scholeksters! Verder niks uitzonderlijks voor een lunch.
Wim L.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Nu al zo'n drie keer hier geluncht. Een mooi bezoekerscentrum van De Oostvaardersplassen. De lunch is daar altijd fantastisch geweest en nu ook weer. Mooie smaakbalansen. De kok die tevens de bediening doet is zo nu en dan erg druk maar hij kan alles uitstekend aan. Qua smaak en service doet `t voor menig goed restaurant niet onder.
Adriana W.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Als je aan komt fietsen is het al een feestje. Een prachtig strak donkergrijs gebouw met geeltinten, dat niet dissoneert met de natuurlijke, landelijke omgeving en als het ware lijkt op te rijzen vanuit het water. Een dikke tien voor decor is al binnen voordat we überhaupt binnen zijn. Maar ook daar worden we niet teleurgesteld, modern gezellig ingericht en vanaf elk tafeltje een spectaculair uitzicht over de Oostvaardersplassen. Van de kleine maar mooie lunchkaart kiezen we ieder een salade. Zeer smakelijk en naar men zegt met biologische ingrediënten bereid; en dat proeven we ook. We kunnen het niet laten om af te sluiten met de ambachtelijk gemaakte appeltaart, die werkelijk voortreffelijk smaakt. Zo lekker proef je het echt zelden. De bediening is vriendelijk, al komt het meer op selfservice neer, niet vervelend bedoeld. Als afsluiting bezoeken we nog even het winkeltje en gaan we ook nog even naar boven om met de telescoopkijker over de Oostvaardersplassen uit te kijken. Heel in de verte zien we vele waterdieren in alle soorten en maten, en de bekende groep konikpaarden. De rest van de dieren is te ver weg. Deze gasterij als onderdeel van Natuurbelevingcentrum Oostvaardersplassen is een absolute aanrader tijdens een wandel- of fietstocht in de plassenbuurt van Almere.