Gasterij de Oostvaarders

Meer informatie over restaurant Gasterij de Oostvaarders

Jouw recensie over het restaurant Gasterij de Oostvaarders

Marion S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2017
Gasterij de Oostvaarders is de laatste jaren uitgegroeid van een leuk tentje waar je na een wandeling iets kunt drinken en eten naar een gezellige lunchlocatie met een serieus fijne kaart. Biologisch en verantwoord staat hoog in het vaandel en dat vind je ook terug op je bord. De bediening is vriendelijk en alert. Voor de lekkere trek geen standaard gebak maar o.a. witte chocoladetaart, vruchten tartelettes en een misdadig lekkere walnoottaart. Het uitzicht blijft subliem en de sfeer is nog even relaxt. Na afloop nog even shoppen in het winkeltje van het Natuurbelevingscentrum of naar boven om met een telescoop een laatste blik op de Oostvaardersplassen te werpen ...
Bram V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Na een mooie wandeling is het goed eten bij de Oostvaarders. Mooie gerechten op de kaart en we kozen voor een mooie salade met geitenkaas. Hier kwam een stevig stuk donkerbruin smakelijk brood bij. Het zag er prachtig uit en heeft een prachtig uitzicht over de plassen. Het restaurant is deels op het water gebouwd en heeft grote tot de grond doorlopende ramen wat je een idee geeft dat je midden in de natuur zit te eten. Prettige bediening. Mooie plek waar we zeker terug komen.
Vera V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Prima broodje op een plek met prachtig uitzicht - kluten, kieviten en scholeksters! Verder niks uitzonderlijks voor een lunch.
wim L.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Nu al zo'n drie keer hier geluncht. Een mooi bezoekerscentrum van De Oostvaardersplassen. De lunch is daar altijd fantastisch geweest en nu ook weer. Mooie smaakbalansen. De kok die tevens de bediening doet is zo nu en dan erg druk maar hij kan alles uitstekend aan. Qua smaak en service doet `t voor menig goed restaurant niet onder.
Adriana W.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Als je aan komt fietsen is het al een feestje. Een prachtig strak donkergrijs gebouw met geeltinten, dat niet dissoneert met de natuurlijke, landelijke omgeving en als het ware lijkt op te rijzen vanuit het water. Een dikke tien voor decor is al binnen voordat we überhaupt binnen zijn. Maar ook daar worden we niet teleurgesteld, modern gezellig ingericht en vanaf elk tafeltje een spectaculair uitzicht over de Oostvaardersplassen. Van de kleine maar mooie lunchkaart kiezen we ieder een salade. Zeer smakelijk en naar men zegt met biologische ingrediënten bereid; en dat proeven we ook. We kunnen het niet laten om af te sluiten met de ambachtelijk gemaakte appeltaart, die werkelijk voortreffelijk smaakt. Zo lekker proef je het echt zelden. De bediening is vriendelijk, al komt het meer op selfservice neer, niet vervelend bedoeld. Als afsluiting bezoeken we nog even het winkeltje en gaan we ook nog even naar boven om met de telescoopkijker over de Oostvaardersplassen uit te kijken. Heel in de verte zien we vele waterdieren in alle soorten en maten, en de bekende groep konikpaarden. De rest van de dieren is te ver weg. Deze gasterij als onderdeel van Natuurbelevingcentrum Oostvaardersplassen is een absolute aanrader tijdens een wandel- of fietstocht in de plassenbuurt van Almere.