Gasterij De Korenmarkt

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Gasterij De Korenmarkt

miranda B.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Prachtig uitzicht vanaf het terras dus heerlijk om te borrelen in het zonnetje. Het personeel is erg vriendelijk alleen vielen de hapjes nogal tegen... We kozen een 12-uurtje (broodje zalm, broodje kroket en een soepje) en een salade met vis (gerookte zalm, gerookte makreel en gamba's) en brood. De hoeveelheid vis viel heel erg tegen voor de prijs (16,50!), ja, wel heel veel slablaadjes maar verder... Om de honger te stillen bestelden we nacho's. Ze dreven zielig in een grote plas chilisaus en crème fraiche dus waren helemaal slap en doorweekt. Wat ons vooral is bijgebleven van De Korenmarkt is de enorme hoeveelheid suiker die je proeft in alle gerechten. Kortom duur voor wat je krijgt en mierzoet!
Bart W.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Totaal geen kindvriendelijk en gastvrij restaurant. Als de kinderen tijdens het wachten een rondje door de zaak lopen wordt je op zeer onvriendelijke wijze gevraagd te vertrekken. Dit i.v.m hete thee die eventueel op de kinderen zou kunnen vallen. Sorry daar ben je toch ervaren horeca tent voor? Werkelijkwaar nog nooit zoiets absurts meegemaakt.

Zoek je een leuk kindvriendelijk restaurant in Hoorn? Sla de Korenmarkt dan maar over!
globetrotter01 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Eigenlijk altijd wanneer wij in Hoorn zijn gaan we even langs bij de Korenmarkt omdat je weet dat de service goed is, het eten lekker en het uitzicht prachtig, helemaal in de zomer met alle bootjes die langs varen. De salade met geitenkaas en groente en het 12-uurje waren erg lekker en leuk dat ze een zelf gebrouwen bier hebben, wij komen zeker weer terug!
Daan J.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Avondje in Hoorn met wat vrienden moest beginnen in de korenmarkt. Het kon niet beter, fantastische locatie en heerlijk eten. Er heerst een goeie sfeer en de service was prima. De Zeeuwse mosselen staan weer op de kaart en deze zijn een aanrader! Met een eigen gebrouwen biertje "korenaer" is het helemaal compleet.
Roel M.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Let op als u de Scharreleitjes met brood besteld, want dan wordt u gewoon getrakteerd op een doodgewone uitsmijter op twee sneetjes fabrieksbrood. Een karafje water gewoon tappen in het toilet want men weigert gratis kraanwater op tafel te zetten. Houd rekening met de voorgeprogrammeerde bediening. Er zitten geen knoppen op.
Maurik G.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Eten was redelijk, bediening schokkend slecht. Zelfs de illegale weigering van water. Meerdere malen gevraagd, zelfs fles spa blauw besteld als teken van goede wil. Volgende keer doorrijden.
Lindavdsoeria .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Op zich een prima steak gegeten maar de bijgerechten. ...jammer. frietjes en een wel erg basic salade. Voor de prijs mag je wel iets meer verwachten. Ook een gewoon glad water is helaas niet mogelijk. Gemiste kansjes
Elard V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Tijdens een bezoek aan de leuke plaats Hoorn hier neergestreken voor de lunch. De mevrouw van de bediening mocht wel wat vriendelijker tegen haar gasten zijn. Het leek wel of ze net ruzie had gehad. Maar goed, het eten kon het nog goedmaken. We namen de twee kroketten op brood en een panini "Tuna melt" (sla, tonijnsalade en kaas). Allebei de gerechten waren goed. Geen hoogvliegers, maar zeker niet slecht. Al met al een 7. Jammer van de bediening...
Diede V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Enkele weken geleden onverwachts op het terras beland van restaurant de Korenmarkt. Ondanks het slechte weer zaten wij heerlijk droog op het overdekte verwarmde terras. Als voorgerecht een bijzonder smakelijke carpaccio en gegratineerde champignons. Als hoofdgerecht had mijn vriendin mosselen, en ik de sliptong. Het eten was verrukkelijk en meer dan voldoende. Als toetje bestelden wij de ijstruffels, echt een aanrader. De avond was compleet door de vrolijke en snelle bediening. Als je in Hoorn een hapje wil eten, ga zeker eens langs bij de Korenmarkt!
Amber M.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Afgelopen weekend ben ik met een vriendin bij Gasterij de Korenmarkt beland. Het restaurant had een hele gezellige sfeer met een prachtig uitzicht op de haven. De bediening was zeer vriendelijk en het eten was heerlijk. Zeker een aanrader!
Lisa V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Echt super lekker en gezellig gegeten met een vriendin van mij! De bediening is heel vriendelijk en zorgt er echt voor dat alles naar wens is! En niet te vergeten, het mooie plekje in de haven maakt het restaurant compleet! De korenmarkt gaat mij nog heel vaak terug zien!
HBFR .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
Soms moet je gauw even s avonds wat eten en zoek je een restaurantje dit werd de korenmarkt in Hoorn we namen beide de Black Angus met Bali saus. Wat we kregen was geen bistro waardig een niet overdreven groot stukje vlees liggend in een plas saus voorzien van een paar gefrituurde noedeltjes en daarbij wat friet met mayo dat was alles. we hebben zelf maar extra een salade besteld. Het totaal zag er zeer magertjes en summier uit. Kortom ik had niet de indruk dat het was gemaakt door een geschoolde chef. De prijs daarin tegen was voor het gebodene veeeeel te hoog. Nee voor ons nooit meer de Korenmarkt
Carin P.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Na een zalige dag belandde we op het terras bij Gasterij de Korenmarkt voor een hapje als afsluiting. De keuze is uitgebreid en het eten zeer goed bereidt. Met aandacht en liefde wordt er gekookt, dat was duidelijk terug te proeven in de gerechten. Het personeel is vriendelijk en geïnteresseerd. .kortom voor herhaling vatbaar. Ons zien jullie zeker terug????????????
Semoi .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Ons lievelingsterras waar we zomers vaak neerstrijken voor een lunch, diner of alleen een wijntje. Smakelijk eten en aardige en correcte bediening. Heel vaak geweest, nog nooit iets op aan te merken gehad!
JenJenT .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Op een prachtige plek in Hoorn uitermate slecht geluncht. Ik koos voor de maaltijdsalade carpaccio. Dit was niet meer dan wat blaadjes sla, pijnboompitten, Beemster kaas en een dressing die smaakte alsof deze uit een flesje afkomstig was. (die erg zuur rook) De portie was zeer matig, dat een kok hier niets beters van kan maken...... Totaal niet creatief of lekker. Mijn tafelgenoot koos voor het broodje carpaccio. Ze hadden echter alleen witte bollen, wat mijn tafelgenoot niet at. Dan maar twee bruine boterhammen, in de hoop dat het vers afgesneden zou zijn. Helaas was niets minder waar, het leek echt op twee sneetjes brood uit een supermarktzak. Ik had nog honger na de lunch, terwijl ik wel vaker maaltijdsalade eet en daar doorgaan als lunch genoeg aan heb. Nooit meer voor mij!
globetrotter01 .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Lekker in de zon op het gezellige terras gezeten met een groep Spaanse gasten die genoten van de Texelse skuumkoppe, het fantastische uitzicht, aardige bediening en overheerlijke eten (maaltijdsalades en visproeverij; een aanrader!), zeker een aanrader!
Harry D.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Kipsate van kippedij...dat klinkt wat vreemd maar is erg lekker. De kip droogt niet uit zoals soms bij kipfilet wel het geval is. Vergezeld met kroepoek, atjar en frites en mayo. Een klassieke presentatie dus, die eigenlijk super is en bij steeds meer andere restaurants van de kaart verdwijnt. Prijs € 16,50 is wat aan de hoge kant, daarom wat lager cijfer. Maar wel toplocatie met uitzicht op haven. Bediening allemaal supervriendelijk!
J. Z.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2014
Aanvankelijk op het terras begonnen met een biertje, waarbij opviel, dat personeel wel erg afgetraind was om te vragen of je nog wat wilde drinken als het nog maar nauwelijks leeg was. Op zich goed, dat me actief is, maar wij vonden het te en het werd haast ongemakkelijk om "Nee" te zeggen tegen de dames. Vanwege het prachtige weer en de schitterende locatie aan de haven - besloten we ook te gaan voor een diner. Op het bord werd "Mosselen" vermeld en daar hadden we veel zin in. Merkwaardigerwijs stond er geen prijs bij. De mosselen waren prima evenals de frites en 2 sausjes. Wel waren de frites en sausjes wel in heel kleine porties geserveerd, zodat na 1 keer de bakjes al leeg waren. Nieuwe sausjes lieten vrij lang op zich wachten, maar nieuwe frites kwamen wel snel. Wat narrige eigenaar (?) reageerde wat gepikt op mijn goedbedoelde opmerking, dat het leek of papier op was in handdoekautomaat op toilet. Had hem net bijgevuld was zijn geërgerde reactie. Inderdaad bleek dat zo te zijn, maar voor automaat moest je waarschijnlijk opleiding hebben genoten...Met goede cappuccino en redelijke Irish Coffee diner afgesloten. Over het algemeen dus goed, maar vond wel de prijs voor de mosselen (e22,50) veel te hoog. Wellicht de reden, dat het niet op het bord wordt vermeld?
Wendy1965 .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2014
Maaltijd salade zijn zonder brood of friet veeeel te duur en weinig creatief...niet voor herhaling vatbaar!!! Heb doorgegeven aan de man achter de bar dat ik het veel te duur vond en hij zou het doorgeven....jaja.....lees net in een andere recensie dezelfde klacht dus......heb er voor het laatst gegeten!!!
Nienke P.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Erg leuke locatie, zo aan de haven in Hoorn. Maar niet voor herhaling vatbaar.
Wij namen voor de lunch allebei een salade, de een vissalade en de ander Caesars salade. Deze bestonden voornamelijk uit veel sla en heel weinig verdere ingredienten. Schandalig om hier € 15,- per bord voor te vragen. Het meisje vroeg ons of we er brood of frietjes bij geserveerd wilden hebben, hetgeen voor ons leek of dat er standaard bij zou zitten. Maar helaas stond dit later gewoon op de rekening als extra gerecht. Zeker niet bijzonder allemaal en veel te duur voor wat je krijgt.