Over restaurant Gasterij de Kommensaal

Respect voor de natuur

Door de gemoedelijke sfeer ook wel de 'huiskamer van de Liemers' genoemd. Gasterij De Kommensaal ligt te midden van een prachtig natuur gebied. Dat is reden genoeg om de natuur met respect te behandelen: niks uit potjes of pakjes hier! Kies je voor de proeverij of een drie gangen menu? De verschillende zalen maken het ook mogelijk om privé te dineren of zelfs een trouwfeest te organiseren.

Meer informatie over restaurant Gasterij de Kommensaal

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00
- Lunch vanaf 11:30
- Diner vanaf 17:00

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Karin L.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
De sfeer die is neergezet in dit restaurant is super goed. Gezellige zaak. Ben gisteren met twee vriendinnen gaan eten en gekozen voor de proeverij. Voorgerechten waren lekker al vond ik het vooral veel sla. Daarna de hoofdgerechten.... Dit was niet so best. Niet warm, het vlees was te ver gegaard (droog) en de risotto was een een bol plak. Alles lag tegen elkaar aan.. Nee dit was niet goed. Nagerecht was oke. Meiden in de bediening zijn aardig, maar onervaren. Bij de vraag van de vis van de dag was had ze geen antwoord (moet even vragen of dat nog steeds deselfde is???) en bij het voorgerecht zat gerookte zalm en bij het suasje wat erop zat wist ze eigenlijk niet wat het was. We hebben na het eten ook aangegeven dat we het niet zo best vonden en toen zei ze: dat is jammer. Dat vonden wij ook. En wellicht komt het omdat we wat later waren (hadden om 19.30 gereserveerd), maar vanaf het hoofdgerecht tot aan het einde waren we alleen in de zaak en werd er om ons heen alleen maar opgeruimd en gesleept met kratten en met flessen frisdrank, in de keuken werd alles afgespoeld. Heel veel lawaai van het opruimen Toen om 22.00 de deuren tegen elkaar open gingen en we dus op de tocht zaten zijn we maar gegaan. Al met al niet tevreden en dat is jammer want de locatie is echt geweldig.
Bas E.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten in de Kommensaal, bediening super eten super, wat wil een mens nog meer. Ik had de mixed grill en waar meestal alles net te ver door gegaard is was het hier precies goed. Komen zeker nog een keer terug!
Arlet L.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Na een dagje shoppen met goede vrienden in Duitsland zijn wij op de terugweg richting Arnhem hier gestopt om een hapje te eten en daar hebben we beslist geen spijt van gehad. Prachtige locatie. Echt heel mooi. We hebben gezamenlijk gekozen voor het proeverij menu. Daarbij kun je van al dit heerlijks proeven en smikkelen. IJswater gewoon op tafel. Zeer vriendelijk en prettig personeel. Volgende keer gaan we de plas rond en/of een stukje fietsen in deze omgeving. En zoeken naar een overnachtingsadresje...
Machteld S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Beste Michel en team Kommensaal,

Jullie hebben onze trouwdag op 17 juni onvergetelijk gemaakt. Alles was tot in de puntjes geregeld en we hebben ons geen moment ergens druk om hoeven maken. Jullie personeel heeft hard gewerkt om ons alles naar de zin te maken. Het was een geweldige dag op een top locatie, dat vonden we zelf maar kregen we ook van veel van onze gasten te horen. Het eten (BBQ) was voortreffelijk en een ruime keus. Vooral de spareribs vielen erg goed in de smaak bij iedereen . Nogmaals dank voor alle goede zorgen!
Liefs, Rob en Machteld.
Ria L.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Wat werden we hier vriendelijk ontvangen! Een leuke locatie, open haardje aan, houten tafels en linnen servetten, keurig gedekt. Lekkere wijn, vers sinaasappelsap, water in een karaf. En last but nog least: We lekker menu.
We kozen voor de tongfilet met risotto, spinazie en kerriesaus uit het weekmenu en een ribeye met polenta. De koffie na werd geserveerd met een bonbon en een glaasje koffielikeur met slagroom. Het smaakte heerlijk! En dat alles voor een zeer schappelijke prijs. Als we weer eens in de buurt zijn komen we zeker terug, maar dan voor het complete menu! Een aanrader!!
Liliane J.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Op 16 mei een high tea/high wine gehad voor de verjaardag van mijn moeder. Een super ambiance, een ontzettende meedenkende gastheer en natuurlijk overheerlijke gerechten. Chapeau voor dit restaurant en bediening! Een echte aanrader. Hier komen we zeker nog een keer!
John J.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Jaaah, weekendje weg in eigen land en dan bij de Kommensaal dineren. Asperge menu met gamba's in de salade (veel rucola) en hoofd heerlijk zelf gestoken witte asperges ... heerlijk!
Dessert dan maar "Grande" omdat er te veel lekkers was zoals rabarber met muffin yoghurtijs, crème brulee met citroengras, rode vruchtenijs, tiramisu met kletskop ( met slagroom uit spuitbus ...) kortom een feest want het smaakte allemaal net iets anders, verrassend.
We zaten buiten in de zon, een prachtige locatie in oude boerderij anno 1865, tel daar de correcte bediening bij op en je hebt een genoegelijke traktatie te pakken. Aanrader dus.
A.C. D.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
SUPER GENOTEN,

Wat heerlijk om een dergelijk juweeltje te treffen tijdens enkele(doordeweekse) dagen dat we in een hotel in Rheden verbleven.
We hebben gesmuld van het weekmenu : vitello tonato als voorgerecht, daarna tongfilet met risotto,spinazie. kerriesaus en tomaatjes om af te sluiten met een vanille-ijs, aardbeien en toffeesaus. Royale porties, verzorgde en leuke presentatie en alles even lekker. En dat voor de prijs van 19,75.De wijn paste prima bij de maaltijd.
Menig duurder restaurant waar we gegeten hebben kan hier niet aan tippen. Bovendien een allerhartelijkste ontvangst en attente bediening (zonder opdringerig te zijn). De locatie charmeerde ons ook : landelijk. uitzicht over een weide met koeien en in de verte de contouren van een dorpje. Tevens in de naaste omgeving de waterplassen en de Yssel waar we fietsend zijn langsgekomen.
Dit is Nederland op z'n best.
Mochten we nog eens in de buurt zijn dan gaan we zeker weer langs bij gasterij de Kommensaal.
Monique W.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
we hebben met een stel vrienden heerlijk genoten van een 4-gangen proeverij. leuke ambiance, veel aandacht besteed aan het eten en de presentatie, makkelijk voor de deur parkeren. Vriendelijk en vlot personeel, echt een aanrader! TOP!
Cybervissie .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Met zn vieren superlekker en gezellig gegeten hier. We waren de laatstenndie weggingen. Fijne, oplettende maar niet opdringerige bediening. En erg goede sfeer, het was volle bak op de vrijdagavond.
Op basis van een aanbieding namen we de proeverij: een groot succes! Hier komen we snel weer terug.
Wijnclub1 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Ruud en T.
We hebben met 6 gasten, na een zeer welkome ontvangst, zeer gezellig gezeten aan een rijkelijke proeverij!
Een creatieve keuken! Heerlijk!
En wat zo verrassend was dat we met, en een voldaan gevoel ook heel blij werden van de kwaliteit-prijsverhouding! Lekker eten voor een hele goede prijs!
De kommensaal, daar komen wij heel graag weer terug!!
WalterBierens .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Afgelopen weekend met 9 personen in de Gasterij de Kommersaal gegeten. Ontvangen en bediend door een vriendelijk serveerster. Gegeten in de grote zaal bij open haard. 3 gangen menu gegeten. De algemene beoordeling valt tegen. Te lang moeten wachten op hoofdgerecht. (ca. 2 uur) Het eten lauw geserveerd. Mijn vrouw bestelde een nagerecht waarbij mijn dochter van het gerecht mee wilde eten. Om een extra lepeltje gevraagd. Op de rekening word hier een kwartje voor in rekening gebracht. Jammer dat een bedrijfsleider niet even zijn gezicht aan de tafel laat zien als hij weet dat een en ander mis gaat bij onze tafel. De jonge serveerster moet dit dan oplossen. Voor ons zeker geen tweede keer meer bij Gasterij De Kommersaal.
Hilde94 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Gastvrij ontvangen op een drukke zaterdagavond! Een gezellig en ruim restaurant.
Het eten was heerlijk! Voorgerecht waren ruim geproportioneerd en er was veel aandacht voor opmaak en garnering. Hetzelfde geldt voor het hoofdgerecht, aan het vlees en de garnering was veel aandacht besteed. Het vlees was heerlijk gebakken, precies zoals op de kaart aangegeven stond (rosé). Dessert viel ons iets tegen, vooral de peren tarte tatin werd overheerst door de naar onze mening te zoete karamelsaus. Leuk was wel dat de creme brulee werd afgebrand aan tafel door de kok zelf.
Bediening was vriendelijk en attent. Niet altijd even oplettend, maar dat doet niks af aan de avond en onze leuke ervaring! We komen hier vast nog eens terug.
Sjoerdelferink .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
IN eerdere recensies las ik al dat de service erg goed was. Wij hadden een familie weekend waarbij we de lunch en boorel + avondeten bij de Commensaal hadden georganiseerd. Tussendoor vertrokken we voor een activiteit. We werden erg gastvrij ontvangen, hadden onze eigen zaal welke er mooi uitziet en Michel dacht erg goed mee; een ruimte om onze jonge baby te laten slapen, geen probleem. Rolstoel toegang, geen probleem. Bij terugkomst voor de borrel was het erg mooi opgemaakt. Het eten was lekker (voorgerecht van carpaccio van rode biet; heel smaakvol!), wel voor ons iets te grote porties.
Kortom, we waren zeer tevreden.
Jovanka_T .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Gisteren met een groep van 21 personen het Kerstdiner bij de Kommensaal gegeten; het was in 1 woord GEWELDIG!
We werden netjes ontvangen, de jassen werden aangenomen en vervolgens naar de aparte (Vincent van Gogh) zaal begeleid waar een mooie grote tafel was gedekt.

Onze complimenten voor de enorm vriendelijke en zeer nette bediening!
Het eten was heerlijk en met zorg gepresenteerd waardoor het een feestje was om het op te eten. Bij de diverse gangen werd er uitgelegd wat er precies op onze borden lag en bij elke gang wensten zij ons een smakelijke voortzetting. Er zaten wat grote eters in de groep die wel een schaaltje friet misten, maar dat werd gecompenseerd door de kindermenu's die de kinderen niet op kregen, de frietjes werden zo netjes verdeeld!

Vanaf het eerste moment dat we daar binnen kwamen tot het moment van vertrek was het genieten met een hoofdletter G!

Michel en topteam: dank jullie wel voor de goede zorgen, wij komen zeker nog een keer terug!
Vanity W.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Plaatsgenomen op het terras voor een snelle hap. We hadden carpaccio vooraf met stokbrood. In lange tijd niet zon heerlijke carpaccio gehad. Mixed Grill als hoofd, het vlees was prima. De kip had van mij iets langer gemogen. Heerlijke sausjes erbij en de friet met schil was erg lekker. De zelfgemaakte ice-tea vond ik niet lekker, deze was erg zoet. Als je van zoet houdt is het wel een aanrader.
Basso1001 .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Vandaag heerlijk gegeten bij de Kommensaal, zelf had ik "tussen de ribben" een combi van entrecote met sucade vlees, erg lekker. Mijn had het visgerecht van de dag, dit was een ruim stuk kabeljauw met een geweldige risotto en een rivierkreef. Almet al heerlijk gegeten en erg vriendelijke en attente bediening. We gaan hier vaker eten!
Bart M.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2015
Gisteravond heerlijke verse tomatensoep genomen, met erna saté. Mijn partner had gebakken champignons en spare-ribs, ook heerlijk. Alles ruim voldoende, mooi opgemaakt en smaakvol. Witte huiswijn erbij ook lekker. Voor herhaling vatbaar!
Karen S.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Gisteren hier van de groupon 'onbeperkt pannenkoeken incl. toetje' gegeten en dat is goed bevallen.
In de deal stond nadrukkelijk dat het ging oom een ruime keuze van de hele kaart (juist de reden dat ik de deal gekocht heb). Dus toen bleek dat ze hiervoor toch de kaart beperkt hadden was dat een enorme tegenvaller. Maar toen ik daar vervolgens wat van zei is ze het gaan overleggen met de kok en konden we toch uit de volledige kaart kiezen, erg netjes. De pannenkoeken waren erg goed van smaak, je proeft echt het 'ambachtelijke'. Ook waren de pannenkoeken goed belegd. Het toetje (ijs met wame kersen en slagroom) was oké maar volgens mij niet versgemaakt (dat was er in elk geval niet aan af te proeven).
De service was prima: erg vriendelijk, behulpzaam (jassen aannemen/ weghangen, meelopen naar/ aanwijzen van het invalidentoilet) en alert (ook regelmatig komen vragen of alles naar wens/ nog iets gewenst is). Ook werden de bestelde pannenkoeken vlot uitgeserveerd maar wel met gepaste tussenpozen tussen 2 pannenkoeken in.
De ambiance is gezellig en licht sjiek (ze ook niet specifiek een pannenkoekenhuis maar bieden verschillende dingen aan) . Doordat de ruimte beschikt over hoge plafonds is er dmv. het meubilair, de grote ronde lampen aan het plafond en het verschil in behang/ muurdecoratie gezorgd dat het 'warm' aanvoelt. Verder vond ik de indeling plezierig en ruim opgezet; met een rolstoel is het goed manouvreren en de tafels staan niet te dicht op elkaar zodat er toch enigzins sprake is van 'privacy' tijdens het eten. Ook was het prettig dat er een rolstoeltoilet aanwezig was.
Al met al een leuk en betaalbaar pannenkoekenhuis.
OudeLohuis .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Via Groupon gereserveerd voor onbeperkt pannenkoeken eten. Helaas kregen we een aangepaste menukaart waarbij de meer bijzondere pannenkoeken weggelaten waren, dus geen pizza-style of internationale pannenkoeken. Volgens hen had Groupon het fout opgeschreven.... Tja, daar valt niet over te discussieren. De bestelde pannenkoeken waren oke, maar niet heel bijzonder. Het restaurant zelf is mooi, de bediening attent, maar al met al toch een tegenvaller.