Gasterij de Kluis

Plein 1923 24 3941 ER Doorn Nederland Kaart

Over het restaurant Gasterij de Kluis

Samen delen?

De samsam-formule staat centraal bij De Kluis: alles wordt in halve porties geserveerd. De ideale manier om lekker veel te kiezen van de kaart en veel verschillende smaken te proeven. Vlees, vis, vegetarisch; er is keuze genoeg!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Gasterij de Kluis

Sluitingstijd

maandag t/m zondag: 10u00 t/m 23u00

Hartdata .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Leuke formule in dit restaurant is "Sam-Sam', je kunt dan twee gerechten kiezen in zowel voor - hoofd- en na gerecht. De porties zijn dan de helft van een a La carte keuze. Erg leuk en lekker. Nadeel is dat bij het warme hoofdgerecht beide gerechten gelijktijdig neergezet worden en dan koelt er één gerecht af voor je er aan begonnen bent. Tip om dit probleem te tackelen door de gasterij de Kluis is de borden voor te verwarmen. Verder vriendelijk personeel. Prijs is aan de hoge kant.
Ondanks de prijs toch een aanrader.
Remi M.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
We hebben heerlijk gegeten, leuk de Sam Sam porties... verder zaten wij het tafeltje naast de deur en dat was wel koud. Ondank s de hoge banken kwam de kou onder de bank door. Personeel ontzettend vriendelijk en bereidwillig. Wij hebben een top avond gehad.
José T.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Het eten was lekker. Sam-Sam concept een aanrader en uniek! Prijs kwaliteit van het menu prima!
Carpaccio en portobello en slakken erg smakelijk.
Gamba's flauw in een waterig sausje.
De kalfwang was UITMUNTEND! Zalm met brie erg lekker.
De pasta gorgonzola was wat flauw van smaak, er mag wat meer kaas bij.
Sam-Sam concept uniek. De huis wijn was niet echt bijzonder, gewoon.
De bediening was attent en vriendelijk!
De inrichting van de zaak oubollig en donker, somber.
We komen nog eens terug.

walterbvos .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Het eten was heerlijk en goede porties.
De tijd tussen voorgerecht en hoofdgerecht duurde wel erg lang terwijl een andere tafel die later waren eerder het hoofdgerecht ontvingen.
Verder liep de bediening goed en hebben we heerlijk avondje gehad en gegeten.
Ondanks dat er blijkbaar iets niet goed ging met onze bestelling, blijft dit een aanrader.
Yo-Na .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Nieuwe tent. Zat stampvol, meestal een goed teken. Vlotte bediening.
Als vegetariër was ik blij verrast met 4 vega voorgerechten (ex soep nog) en 4 vega hoofdgerechten.
Verwacht echter geen culinaire hoogstandjes, wel originele gerechten en het water loopt je in de mond bij het lezen van de kaart, maar de uitvoering is net niet.
Samsam concept is aardig, zo kan je veel proeven. Ik had als voorgerecht gegrilde paprika met mozzarella en gegrilde pompoen met polenta. Maar het leek opgewarmde paprika uit een potje met de goedkoopste mozzarella er op en net niet heet genoeg geweest. Niet uit de grille in iedergeval. Pompoen waren onherkenbare dobbelsteentjes en de polenta heel klein.
Hoofdgerecht lasagne was goed en de andere helft ben ik vergeten nu.
Nagerecht, pruimen crumble, had ik mij ook anders voorgesteld. Mierenzoet en weinig crumble.
Al met al: what you pay is what you get, maar ik ga er van uit dat ze nog verbeteren de komende jaren, want het slaat wel aan zo te zien. Ga zo door!
Zustervandekeuken .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Het eten was weer top! Heerlijk genoten van het sam sam menu wat mijn mede tafelgenoten nog niet konden. Zeker weer voor herhaling vatbaar!
kristelheij .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten bij De Kluis! Het Sam Sam concept is erg leuk en je kunt heerlijk eten voor een goede prijs. Er hangt een fijne sfeer en het personeel is super vriendelijk. Wij komen zeker terug!
Silvia V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Het voorgerecht, slakken met prei en zalm met bacon, was heerlijk. Wij zaten in een aparte kamer "de kluis". Misschien was dat de reden dat de bediening ons daarom af een toe vergat.
Gerald V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Gasterij De Kluis zit tussen een eetcafe en brasserie in. De bediening is aardig, maar mist alertheid. Zo duurt het lang voor ze het eten komen opnemen, en glazen worden niet bijgevuld. Meerdere gasten liepen naar de bar omdat het te lang duurde voor de bediening kwam. Het eten is prima, maar mist verfijning. De prijs/kwaliteit verhouding ligt daardoor niet helemaal in lijn. Nu is de prijs te hoog voor een eetcafe, en de kwaliteit te laat voor een goede brasserie. De Kluis is niet slecht, heeft zeker potentie, maar moet een tandje bijzetten om een vast adresje te worden.
asun_musschoot .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Het eten was zeer lekker en kwam zeer snel nadat het eens besteld was.
Duurde lang voor we konden bestellen.
Ik had als apperitief martini bianco genomen en volgens mij was dit de verkeerde hoeveelheid.
De martini was amper 2 grote slokken.
Ik heb hier niets van gezegd omdat ik dacht dat dit misschien anders is in Nederland dan in Belgie.
Maar toch... 2 slokken voor 3.25 euro is echt wel te duur.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Ik heb met 2 vriendinnen gegeten bij de Kluis, ik was er nog nooit geweest.
we hebben heerlijk gegeten, wij hadden het samsam diner, we hebben genoten van de heerlijke gerechten, de mooie opmaak ervan en de vriendelijke bediening, goede sfeer het is een aanrader.
Anka-Hans .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Wij aten hier met de AH-restaurantactie en vonden het leuk dat we 2 halve porties mochten kiezen, zowel bij het voorgerecht als bij het hoofdgerecht. Daardoor proef je veel smaakjes.
De kaart biedt een ruime keuze, zoals vooraf een garnalencocktail met bijzondere garnering en een wrap met gerookte zalm en bieslookroomkaas. We genoten van de heerlijke saltimbocca en een klassieke runderstoofpot met wintergroenten. De Ravioli tartuffel is een echte aanrader, daar komen wij graag nog eens voor terug. Ook verrassend waren onze desserts, een Doornse skitaart en een heerlijke warme pruimencrumble met kaneelijs. Wij dronken bij dit alles twee prima glaasjes wijn en een grote fles koud kraanwater.
De ruimte is niet zo groot, waardoor je aan een aantal tafeltjes vlakbij of met vol zicht op de wc-deuren zit, wat minder plezierig is. Wel leuk in De Kluis - vroeger was het een bankgebouw - is dat de kluisdeur er nog is.
Helma1704 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
We hebben gekozen voor het Sam-Sam menu, de voorgerechten waren heerlijk, na het eerste hoofdgerecht zaten wij eigenlijk al vol. Voor ons is het menu dus teveel. Toetjes waren ook heerlijk alleen jammer dat de toetjes erg lang duurde. Maar misschien kwam dat omdat we buiten gingen zitten voor de koffie en de toetjes. Kortom echt een aanrader!
Ingrid N.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Wij hebben een hele gezellige avond gehad het eten was top!
Op het einde van de avond moesten we een paar keer naar de bediening vragen ze waren wat minder opletend.
Maar een echte aanrader!
robert.scheffe .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Gisteravond lekker samen gegeten bij De Kluis. Sam sam gerechten gedaan. Een leuke combi. De sfeer was rustig op de zondagavond. De gangen volgden elkaar netjes achter elkaar op, zonder te lang wachten. Een aanrader!
jacquelinevanaken .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Afgelopen vrijdag gegeten bij De Kluis via de AH restaurantactie. Het eten was heel lekker, de bediening vriendelijk en gastvrij, de wijn lekker dus niets op aan te merken. Wij komen hier zeker terug!
Sander B.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Heel ekker gegeten. We hebben gekozen voor de halve gerechtjes, leuk concept! Maar ook twee halve voor- en hoofdgerechtjes bleek best wel veel. We gaan zeker nog eens terug.
karien.franssen .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
We kwamen voor de lunch. Er was genoeg keus op de kaart en we hebben vier verschillende gerechten gegeten. Het was mooi opgediend en smaakte allemaal heerlijk.
Ook de bediening was vriendelijk en redelijk snel, ondanks de drukte. De sfeer was gemoedelijk en hartelijk, er zaten ook veel mensen buiten op het verwarmd terras!
Cathy J.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
We hadden gereserveerd en hadden de mazzel dat er nog plek was in de kluis. Enorm leuk om daar te kunnen eten, een beetje afgezonderd van de rest van het restaurant, intiem. Het personeel vergeet je echter zeker niet. Zoals het een echte kluis betaamd, was er geen bereik. Als iemand die altijd moeite heeft met het maken van de uiteindelijke keuze, was het concept sam-sam voor mij ideaal. Ik had twee halve voorgerechten en twee halve hoofdgerechten. Het menu is opgedeeld in vlees, vis en vegetarisch; voor ieder wat wils. Het eten was heerlijk. Ik had bijvoorbeeld calamaris, die heerlijk zacht waren. Het zijn alsnog flinke halve porties, dat ik geen toetje meer op kon. Ik ga hier zeker nog eens terug!
gerrit541 .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
We waren met zijn drieen en allemaal vonden ze het geweldig. Vriendelijke mensen, lekker eten waar je niet lang op hoeft te wachten.