Gasterij de Kluis

Plein 1923 24 3941 ER Doorn Nederland Kaart

Over het restaurant Gasterij de Kluis

Samen delen?

De samsam-formule staat centraal bij De Kluis: alles wordt in halve porties geserveerd. De ideale manier om lekker veel te kiezen van de kaart en veel verschillende smaken te proeven. Vlees, vis, vegetarisch; er is keuze genoeg!

Glas champagne

• Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Leuke plek.vlotte bediening.
Leuk concept Sam sam.
Gratis parkeren.
Carpaccio was wat minder verder heerlijke voorgerechten gegeten zoals de zalmtartaar en salade met geitenkaas en vitello tonato.
Lekker nagerecht brownie met ijs.
Hoofdgerechten waren ook lekker

Jelmer P.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Op vakantie in Doorn en later verderop op de Utrechtse Geuvelrug belandden we in de Kluis. Leuk detail is dat 1 van de kamers in een kluis zit waar weer een klein kluisje inzit.
Een wijntje vooraf waarbij ik twee opties kreeg op glas. Is toch altijd een domper als ik dan later de kaart in handen krijg waar meer opties op staan.
Voorgerecht van tartaar van zalm was ok, maar ze waren wel in de keuken vergeten er zout op te doen; zelf op te lssen gelukkig. Andere voorgerecht waren matige garnalen in een veel te zoete dressing. Hoofdgerecht was voor mijn vrouw prima (vis), maar voor mij echt heel slecht: in plakken gesneden (!?) kalfswang die echt niks met kalfswang te maken had, behalve dat t waarschijnlijk wel kalfswang was... alsof het uit de vriezer kwam... compleet smakeloos, totaal niet mooi uit elkaar vallend. Geen idee hoe ze t klaar gemaakt hebben, maar het was een aanfluiting: Een enorme tegenvaller helaas...
Marion S.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Het prettige van Rest. De Kluis is dat je uit de hele kaart kunt kiezen of je een kleine (of wel senioren) portie wil, genaamd Sam-Sam, of een grote(re). Uiteraard met aangepast prijzen.
De gerechten zijn smakelijk en de sfeer is gemoedelijk met enthousiaste internationale bediening. De internationale eigenaren zorgen voor een sfeer zoals deze in de wereld zou moeten zijn! Er wordt hard gewerkt en er is veel gevoel voor humor.
Arne S.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Hele prettige sfeer, goed eten en fijne snelle service!
Goede diversiteit in maaltijden en erg leuk om halve gerechten te kunnen kiezen. Prijzen zijn goed en passend bij de kaart. Porties ruim en goede kwaliteit! Echte aanrader!
birka35 .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Mijn collega's en ik werden hartelijk ontvangen, het eten was heerlijk en erg gevarieerd.
De ambiance was goed, maar we vonden het wel een beetje donker(dat is ook het enige minpuntje)
Ik zou dit restaurant zeker aanbevelen.
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Top gegeten, gezellig restaurant, prima service! We hebben met 12 collega's geluncht, A la Cart gegeten, we hebben niet lang hoeven wachten op ons eten, beleefd personeel en zeker voor herhaling vatbaar!!
h.corstens .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Gisteren bij De Kluis gegeten. Uitgezocht op basis van de referenties van Iens. Ik vond de algemene sfeer goedkoop aanvoelen. Het eten was prima maar niet speciaal. De service niet bijzonder invoelend.
remcobrandt .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
De Sam Sam gerechten geven je een goede mogelijkheid om meerdere gerechten (in kleinere porties) te proberen. Blijft veel om weg te werken maar de prijs blijft zeer bescheiden. Zeer de moeite waard.
Hartdata .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Leuke formule in dit restaurant is "Sam-Sam', je kunt dan twee gerechten kiezen in zowel voor - hoofd- en na gerecht. De porties zijn dan de helft van een a La carte keuze. Erg leuk en lekker. Nadeel is dat bij het warme hoofdgerecht beide gerechten gelijktijdig neergezet worden en dan koelt er één gerecht af voor je er aan begonnen bent. Tip om dit probleem te tackelen door de gasterij de Kluis is de borden voor te verwarmen. Verder vriendelijk personeel. Prijs is aan de hoge kant.
Ondanks de prijs toch een aanrader.
charlotte_1991 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
We hebben heerlijk gegeten, leuk de Sam Sam porties... verder zaten wij het tafeltje naast de deur en dat was wel koud. Ondank s de hoge banken kwam de kou onder de bank door. Personeel ontzettend vriendelijk en bereidwillig. Wij hebben een top avond gehad.
José T.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Het eten was lekker. Sam-Sam concept een aanrader en uniek! Prijs kwaliteit van het menu prima!
Carpaccio en portobello en slakken erg smakelijk.
Gamba's flauw in een waterig sausje.
De kalfwang was UITMUNTEND! Zalm met brie erg lekker.
De pasta gorgonzola was wat flauw van smaak, er mag wat meer kaas bij.
Sam-Sam concept uniek. De huis wijn was niet echt bijzonder, gewoon.
De bediening was attent en vriendelijk!
De inrichting van de zaak oubollig en donker, somber.
We komen nog eens terug.

walterbvos .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Het eten was heerlijk en goede porties.
De tijd tussen voorgerecht en hoofdgerecht duurde wel erg lang terwijl een andere tafel die later waren eerder het hoofdgerecht ontvingen.
Verder liep de bediening goed en hebben we heerlijk avondje gehad en gegeten.
Ondanks dat er blijkbaar iets niet goed ging met onze bestelling, blijft dit een aanrader.
Yo-Na .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Nieuwe tent. Zat stampvol, meestal een goed teken. Vlotte bediening.
Als vegetariër was ik blij verrast met 4 vega voorgerechten (ex soep nog) en 4 vega hoofdgerechten.
Verwacht echter geen culinaire hoogstandjes, wel originele gerechten en het water loopt je in de mond bij het lezen van de kaart, maar de uitvoering is net niet.
Samsam concept is aardig, zo kan je veel proeven. Ik had als voorgerecht gegrilde paprika met mozzarella en gegrilde pompoen met polenta. Maar het leek opgewarmde paprika uit een potje met de goedkoopste mozzarella er op en net niet heet genoeg geweest. Niet uit de grille in iedergeval. Pompoen waren onherkenbare dobbelsteentjes en de polenta heel klein.
Hoofdgerecht lasagne was goed en de andere helft ben ik vergeten nu.
Nagerecht, pruimen crumble, had ik mij ook anders voorgesteld. Mierenzoet en weinig crumble.
Al met al: what you pay is what you get, maar ik ga er van uit dat ze nog verbeteren de komende jaren, want het slaat wel aan zo te zien. Ga zo door!
Zustervandekeuken .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Het eten was weer top! Heerlijk genoten van het sam sam menu wat mijn mede tafelgenoten nog niet konden. Zeker weer voor herhaling vatbaar!
kristelheij .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten bij De Kluis! Het Sam Sam concept is erg leuk en je kunt heerlijk eten voor een goede prijs. Er hangt een fijne sfeer en het personeel is super vriendelijk. Wij komen zeker terug!
Silvia V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Het voorgerecht, slakken met prei en zalm met bacon, was heerlijk. Wij zaten in een aparte kamer "de kluis". Misschien was dat de reden dat de bediening ons daarom af een toe vergat.
asun_musschoot .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Het eten was zeer lekker en kwam zeer snel nadat het eens besteld was.
Duurde lang voor we konden bestellen.
Ik had als apperitief martini bianco genomen en volgens mij was dit de verkeerde hoeveelheid.
De martini was amper 2 grote slokken.
Ik heb hier niets van gezegd omdat ik dacht dat dit misschien anders is in Nederland dan in Belgie.
Maar toch... 2 slokken voor 3.25 euro is echt wel te duur.
Gerald V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Gasterij De Kluis zit tussen een eetcafe en brasserie in. De bediening is aardig, maar mist alertheid. Zo duurt het lang voor ze het eten komen opnemen, en glazen worden niet bijgevuld. Meerdere gasten liepen naar de bar omdat het te lang duurde voor de bediening kwam. Het eten is prima, maar mist verfijning. De prijs/kwaliteit verhouding ligt daardoor niet helemaal in lijn. Nu is de prijs te hoog voor een eetcafe, en de kwaliteit te laat voor een goede brasserie. De Kluis is niet slecht, heeft zeker potentie, maar moet een tandje bijzetten om een vast adresje te worden.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Ik heb met 2 vriendinnen gegeten bij de Kluis, ik was er nog nooit geweest.
we hebben heerlijk gegeten, wij hadden het samsam diner, we hebben genoten van de heerlijke gerechten, de mooie opmaak ervan en de vriendelijke bediening, goede sfeer het is een aanrader.
Anka-Hans .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Wij aten hier met de AH-restaurantactie en vonden het leuk dat we 2 halve porties mochten kiezen, zowel bij het voorgerecht als bij het hoofdgerecht. Daardoor proef je veel smaakjes.
De kaart biedt een ruime keuze, zoals vooraf een garnalencocktail met bijzondere garnering en een wrap met gerookte zalm en bieslookroomkaas. We genoten van de heerlijke saltimbocca en een klassieke runderstoofpot met wintergroenten. De Ravioli tartuffel is een echte aanrader, daar komen wij graag nog eens voor terug. Ook verrassend waren onze desserts, een Doornse skitaart en een heerlijke warme pruimencrumble met kaneelijs. Wij dronken bij dit alles twee prima glaasjes wijn en een grote fles koud kraanwater.
De ruimte is niet zo groot, waardoor je aan een aantal tafeltjes vlakbij of met vol zicht op de wc-deuren zit, wat minder plezierig is. Wel leuk in De Kluis - vroeger was het een bankgebouw - is dat de kluisdeur er nog is.