Gasterij de Hout

9,1

Jouw recensie over het restaurant Gasterij de Hout

maarten K.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Al verschillende keren wezen eten en alles klopt eten is heerlijk bediening goed en er is kennis en dat kom je niet vaak tegen.
maarten K.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Kayla T.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2018
Gastheer/Kok is erg vriendelijk en gastvrij! We gingen met twee kinderen er naartoe en voelden ons welkom. Alles draait om de gast te laten genieten. Decor heeft een fijne ambiance. Eten en wijnen waren erg goed! Zeker herhaling vatbaar!
petra V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
Enorm gastvrij ontvangen, passie, smaakvol en verwennerij zijn een paar van de kernwoorden. Een ware aanwinst in de Ijmuidense horeca.
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Mijn vrouw heeft reeds commentaar gegeven, maar ook ik wil een duit in het zakje doen om te benadrukken wat voor toprestaurant IJmuiden sinds medio 2017 weer rijker is.

Van de top rundercarpaccio (inderdaad een van de beste van Noord-Holland) tot de originele en lekker friszuur smakende tartaar van coquilles.
Ook de bavette, die ik en mijn vrouw kozen als hoofdgerecht, was prima vlees, lekker zacht en goed gegaard.
Een gezond kindermenu voor 7.50 euro is natuurlijk leuk geprijsd.

Wat vooral zeeeerrr positief was, was de hartelijke en professionele ontvangst door de eigenaar. Bediening in de hulp was correct, maar mag iets losser. Voor de rest verstond hij wel degelijk zijn vak.

Wij willen vaker in ons dorpje IJmuiden uit eten en zodoende ons steentje bijdragen aan het steunen van de middenstand in onze woonplaats.
Gasterij De Hout is in dit opzicht een uitstekende reden om dit te doen.

CU next time.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Als hapje vooraf delen we een ovenschaaltje gegratineerde paddenstoelen met wat knoflook een met rijkelijk 3 soorten goede kaas. Van de voorgerechten bevalt de Lichte erwtensoep met zijn typisch oud Hollandse smaak. Sappige stukje ge karamelliseerde buikspek, huis gerookt worst en groente garnituur worden apart gepresenteerd in een diep bord waarnaar de soep aan tafel netjes word ingeschonken. Carpaccio op zijn Gasterij de Hout is de carpaccio van wereld klasse met pesto in het vlees, romig-zachte truffel mayonaise, kleine salade met kruiden dressing, augurkjes, Parmezaanse kaas vol van smaak. De tartaar van Coquille is een toppertje: mooi fijn, lekker veel coquille en door de groene Appel en kruiden een perfect vis voor gerecht. De 'verrassing van de visboer' is de Kabeljauw met noten korst, kerrie Hollandaise en bloemkool gratin. Maar het is een mooi stuk goudbruin gebakken visfilet die we afpellen tot zachte, glanzend witte lamellen. We krijgen er een salade bij van wederom gelukkig stemmende rijpe tomaten, komkommer, ui, radijs, augurk. gebakken friet in de schil. Het straalt een plezierig soort Gastvrijheid uit, dat gepaard gaat met een goed ontwikkeld gevoel voor fijne producten en wijnen. Dat geldt ook voor het dessert: vers gemaakt Luikse Wafel, romige parfait en twee halve, zachte stoof peertjes.
Lars O.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Ik en mijn gezin hebben een zeer geslagde avond beleefd in een gastvrije zetting die ik persoonlijk niet vaak ben tegen gekomen en ook de gerechten waren van zeer goede kwalitijd en smaak in combinatie met de ruime keuze heerlijke wijnen die door eigenaar en sommelier Maurice Maas uitstekend werden uitgelicht
joop B.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
ik woon nog maar kort in IJmuiden en vind het leuk om af en toe een lekker hapje te gaan uit eten maar wat ik bij Gasterij de Hout in IJmuiden aantrof ik heb er bijna geen worden voor zeer smaakvol en gastvrijheid ten top. en de prijs kwaliteit verhouding is subliem. met de lekkerste Carpaccio van noord Holland naar mijn mening. deze nog maar net geopend restaurant in IJmuiden is zeker de moeite waard om te bezoeken.
Ben M.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Afgelopen zaterdag gegeten in een nieuw restaurant in IJmuiden. Gasterij de Hout en deze naam lijkt ver gezocht maar gastvrij zijn ze zeker. Mooie wijnen niet alleen per fles maar ook een ruim assortiment van verschillende open wijnen per glas. De bediening heeft een goede en volledige kennis over de gerechten en wijnen. Zelf gekozen voor de carpaccio met eendenleverkrullen en als hoofdgerecht de visstoofschotel en mijn vriendin ging voor de krokante kabeljauw en de hazenpeper. Bij alle vier de gerechten was duidelijk te zien dat ze in keuken net zoveel vakkennis en vakmanschap hebben als er in de bediening aanwezig is. Kortom Gasterij de Hout is een mooie uitbreiding voor de horeca in IJmuiden.