Gaspare Ristorante Pizzeria

Nieuwe Rijn 42 2312 JG Leiden Nederland Kaart

Over restaurant Gaspare Ristorante Pizzeria

Vers deeg aan de Nieuwe Rijn

Dit is een nieuw gezicht in de Leidse binnenstad, Gaspare. Als Italiaans restaurant is het vaak je best doen in het oog te springen. Dit lukt Gaspare in Leiden zeker weten. Naast hun prettige locatie aan het water, zijn ook hun pizza's om over naar huis te schrijven. Het deeg voor de pizza's wordt dagelijks vers bereid en dat proef je! Het restaurant ligt aan de Nieuwe Rijn dus zelfs met de boot komen is een mogelijkheid. Geniet van je pizza!

Meer informatie over restaurant Gaspare Ristorante Pizzeria

Elena G.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Heerlijk vegan gegeten. Het is een verademing dat er in een restaurant een vegan optie is. Minpunt vond ik hoe het steeds rumoeriger werd. De akoestiek vond ik niet zo geweldig. Maar het eten was erg lekker.
Clemens S.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Wat een feestje is het om bij dit restaurant te eten. Verrukkelijke echte Italiaanse gerechten. Vooraf vitello tonnato en als hoofdgerecht ossenhaas met rucola, parmezaan en truffelolie. Tiramisu als nagerecht. De bediening was uiterst vriendelijk. Kom weer gauw terug
Jeannette K.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Heerlijk gegeten,goede bediening,vriendelijk,schoon,gezellig,er mankeerde iets aan de akoestiek en jammer dat er geen drie-vier gangen menu,s zijn mistte de limoncello als extraatje.
Antoon K.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Carpaccio, Lasagne, Mix grill pesce, eigenlijk alles van de kaart is perfect.
De beste Italiaan/Siciliaan) van Leiden.

Eva L.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Leuk om met mooi weer op het terras te zitten. Vooraf lekker brood met olijventapenade. Pizza's als hoofdgerecht hadden opvallend goed deeg en waren rijkelijk belegd. Tiramisu als toetje was ook goed. Beetje vreemd is dat je maar bij één persoon kunt bestellen. Een andere ober brengt alleen drinken. We hebben even binnen gezeten en dat is ook prima, maar redelijk simpel aangekleed. Al met al een aanrader.
ElsjeBokkie B.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Eerst hebben we heerlijk buiten op het terras een drankje gedronken in de zon. Helaas was het te fris om buiten te blijven eten en zijn we binnen gaan zitten. We hebben vooraf antipasto misto gegeten. 2 porties is goed voor 4 personen. Dit werd ons ook aangeraden. Prima voorafje.
De hoofdgerechten waren ook allemaal erg smakelijk. Midden in de zaak wordt een gerecht in een grote Parmezaanse kaas geflambeerd; origineel!
Afgesloten met koffie en fantastische limoncello....
LBeljon .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Hier even snel een pizza gegeten. Bediening zeer slecht en vaak mensen met eten of drinken aan tafel gehad wat niet voor ons was. Eten was prima.
Iens123456789 .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Het eten hier was echt verrukkelijk ik had de risotto en me man de tagiatella met kaas het was echt allebei heel lekker en zeker voor herhaling.
Eindelijk een ouderwets lekkere Itialiaan
Annelies255 .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Wij aten gisterenavond met 6 personen bij Gaspare vanwege mijn verjaardag. We hebben het enorm naar ons zin gehad. De Pizza Carpaccio en de Pizza Napoletana zijn er heerlijk, evenals de Lasagne met spinazie en gehakt. Een wijziging van ingrediënten is voor de kok geen enkel probleem en de bediening is er ook prima. Ook de nagerechten waren heerlijk, vooral de Tiramisu. Mijn gasten hadden het voor elkaar gekregen dat daar een kaarsje op kwam te staan en het Happy birthday klonk door het restaurant. Het was een gezellige avond. We komen er zeker nog eens terug.
Dbrotterdam1 .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Deze op het eerste gezicht kleine zaak is binnen toch nog verrassend ruim. Het is modern maar sfeervol ingericht. De gerechten op de kaart zijn met zorg uitgekozen. Onze tafel had antipasti misti en de pasta met parmazaan. Beide waren goed bereidt en de service aan de tafel was prima. Ik kom zeker nog een keer terug.
Ad O.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Gisteravond, voor het eerst, met 7 personen gegeten bij Gaspare in Leiden. Vanaf de binnenkomst alle aandacht van het personeel. Attent, vriendelijk en behulpzaam tot aan het verlaten toe. Zonder reservering werd er gelijk een tafel klaar gemaakt. Restaurant oogt strak met goede kleuren. Goede stoelen en voldoende privacy. Als voorgerecht heerlijke borden met diverse voorgerechten (Antipasto Misto). Eerste gevoel was dat we het qua hoeveelheid nooit op zouden krijgen maar dat viel reuze mee. Was heerlijk. Hoofdgerechten ( 3x) de Ribeye met heerlijke spaghetti. Ribeyes waren precies bereid zoals het hoort. Perfect. Pasta al Gamberetti met knoflook en garnalen niets mis mee. Heerlijk van smaak en precies voldoende qua hoeveelheid. Slibtong iets wat vettig maar deed niets af aan de smaak. Pizza's Margherita en Quatro Stagione zoals pizza;s horen te zijn. Aangevuld met lekkere Sicillia wijn kon dit diner niet meer stuk. Helaas komen we niet vaak in Leiden maar wanneer we daar weer zijn weten we waar we gaan eten. Grazie !!
Carlo M.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Prettig zou zijn als de bediening wat minder prominent aanwezig kan zijn. De kwantiteit is aan de beperkte kant. Groenten worden niet veel toegevoegd, maar dat zal de Italiaanse keuken zijn.
Michelle H.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Heerlijk gegeten en gedronken, verse producten en mooie smaakcombinatie. De bediening was charmant en wij hadden gewoonweg een hele fijne avond. Wij komen graag terug!
Faveerkamp .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Prima gegeten bij Gaspare. De pizza 4 stagione was goed gevuld en de lamskoteletten waren goed bereid. Het was een gezellige sfeer b
Robber .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Gaspare is een restaurant die naast de aanbevelingen van vrienden, alle goede recenties hier op deze site voor ons heeft waargemaakt. Waar veel andere restaurants vergeten dat uit eten een beleving moet zijn, weten ze er hier op de meest gastvrije en ongedwongen manier mee om te gaan. Een uitgebreide, gevarieerde en betaalbare kaart met heerlijke italiaanse specialiteiten.
DELIZIOSO :-)
Bettine W.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Inmiddels meerdere keren gegeten. Echte aanraders zijn de pizzas!! Mijn favoriet is pizza mielle. En de geflambeerde truffel parmezaan tagliatelle. Als voorgerecht zou ik absoluut een mix nemen van kaas/vlees/groente proeverijen.

Andere pasta's hebben we ook geprobeerd (oa ravioli met gorgonzola saus&lasagne) maar is minder lekker en veel duurder als bij de italiaanse trattoria om de hoek. Is simpelweg niet hun specialiteit en dat proef je. Raviolideeg is oa te dik gerold en is niet zo fluweelzacht als hun geflambeerde tagliatelle.
Rob524 .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
De voor- en hoofdgerechten waren royaal en zeer smakelijk. Huiswijn goed. Bediening vlot en vriendelijk. Komen hier zeker terug.
Joostdrenthe .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Ik schrijf kookboekjes en geef niet gauw een 10 maar de Geflambeerde pasta met paddestoelen en Parmazaanze kaas was de 10 ten volle waard. Ook nog een spectaculair gemaakt bovenop een groot kaaswiel met een brandende pollepel. Als ik gekund had, zou ik een tweede portie genomen hebben, zo lekker was elk hapje. Als je dit niet gaat proeven heb je niet geleefd. Met een vlotte lichte bediening werd het een feestje.
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Hier gegeten op tweede kerstdag. Bediening kwam af en toe nogal onbeholpen over; na het voorgerecht vragen of we de dessertkaart wilden zien, glazen niet afruimen etc.

Moesten lang wachten op de gangen. Eten was op zich niet onaardig maar voor het geld zeker niet bijzonder. Nagerecht was een stukje taart dat met recht een zooitje genoemd mocht worden; ondefinieerbaar stukje gebak dat bedolven was onder slagroom en chocoladesaus uit een flesje. Betaalden voor 1 x voor- en hoofdgerecht en 1 x 4-gangen plus wat drankjes 106,-. Terwijl het hoofdgerecht in beide gevallen een pizza was.

Leonie D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
We hadden hier veel meer van verwacht na al de goede recenties. Eten was redelijk tot slecht, erg zout en vrij eenzijdig. Eerste probleem was dat mijn hoofdmaaltijd helemaal vergeten was. Tegen de tijd dat het eindelijk klaar was zat de rest al aan de koffie. Ik had de Bavette besteld, een van de specialiteiten van de avond. Volgens mij was het een bieflap. Taai en hard. De pizza's van de kinderen waren ok maar zeker niet geweldig. De dames van de bediening probeerden het nog wel glad te strijken maar dat werkte na een tijdje niet meer. Kortom, zeker niet de moeite waard en we komen hier ook niet meer terug.