Gartine

• Af te huren , Airconditioning
9,1
Jos D.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Iedere keer is het weer een genot om hier te mogen lunchen. Mogen is het juiste woord, menig bezoeker wordt verteld dat ze vol geboekt zijn als we er zitten, dus reserveren! We kiezen voor een klein kopje kidneybean soep, voortreffelijk. Ik kies voor het Zweedse brood met ham en mijn partner de makreel salade, alles goed verzorgt en groente uit hun eigen moestuin. Correcte bediening. Voor ons een lunchtoppertje.
Odette817 .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Hele aardige en attente service. Een kleine en mooie warme zaak. De boeren yoghurt met mascarpone was fris en lekker. De pannenkoekjes met gerookte zalm: hele andere smaak dan een usual pannenkoek.
Anette J.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Heb vaak over gehoord, en nu is het me eindelijk gelukt - lunch bij Gartine. Heerlijke gerookte osseworst met salade en bloemkoolchutney - daarna stoofpeertaart. Engeweldig dat ze zelfs de groenten, kruiden en fruit in Beemster groeien. ZO lekker. Leuk dat er zo een fijn lunchroom ligt een donkere steeg tussen Rokin en Kalverstraat. Een aanrader van deze klant uit Denemarken :-)
Helen B.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
We hebben heerlijk geluncht in dit piepkleine zaakje. We zaten eerst boven maar dat was niet zo fijn. Het plafond is erg laag en je zit nogal op elkaar en naast het toilet. De makreel was heerlijk! De bediening is echt super! Ik wist niet dat dit nog bestond in Amsterdam. De taartjes waren echt verrukkelijk. Niet normaal lekker. Wij hadden de pure chocola en lemon cake genomen. Hier komen we zeker vaker!
Jenneke111 .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Overheerlijke rilettes rivierkreeftjes gegeten. Gartine is alleen al de moeite waard om naar Amsterdam te komen. Wat een smaaksensatie! Probeer ook de zelfgemaakte ijsthee.
pieter D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Heerlijk gegeten met hele mooie gerechten. En de bediening was echt vriendelijk. Top-adresje voor de lunch, midden in het centrum. Kom er zeker weer terug!
Peter L.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Vandaag voor het eerst geluncht bij Gartine. Dit kleine en gezellige etablissement ligt goed verscholen in het centrum van Amsterdam. Zeer geschikt voor een rustige lunchbreak, om even te ontsnappen aan de drukte van de stad.
De lamsham op getoast noten-abrikozenbrood was verrassend lekker en mijn vriendin vond de brandade van gerookte forel met peterselieblad en toast super! Als soort van dessert heb ik voor de overheerlijke cheesecake met witte chocola gekozen.
Plezierige bediening, waardoor we ons echt welkom voelden. Kortom we zullen hier zeker terug komen.

Stella H.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
We genoten hier van een high tea maar je kunt hier ook terecht voor een ontbijt of lunch.
Alles homemade en tot in de puntjes verzorgd.
We aten een soepje met andijve en truffelolie...quiche met spinazie...soesjes met zalm...minibroodjes met kaas....en een overweldigende selectie van taartjes.
Ontzettend lekker en goed verzorgd allemaal.
Daarbij verdient deze zaak de hoofdprijs voor de meest vriendelijke bediening.
Tijdig reserveren dus.
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Heel lang alweer geleden dat ik hier lunchte. Maar het was weer net zo heerlijk en gezellig als ik me herinnerde. Zoals mijn vriendin die speciaal naar de grote stad was gekomen opmerkte: hoe vind je nou weer zo'n fijn en mooi adresje te midden van al die grote toeristen plekken. Temeer daar het buiten regende en koud was, zaten we hier heerlijk met al die bijzondere thee soorten bij te kletsen. We bestelden alle drie een ander broodje en smulden allemaal. Top tentje met bijzonder vriendelijke bediening. Ook de taarten zijn een absolute aanrader voor degenen die geen calorieen hoeven te tellen.
Rosa-May .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
De lunch bij Gartine is fantastisch. Heerlijke verse ingrediënten uit eigen tuin, bijzondere combinaties en heerlijk vers brood. Na de broodjes hebben we nog de cheesecake met chai en de mudcake genomen, deze taartjes zijn beide enorme aanraders. De bediening is attent, grappig, vrolijk en behulpzaam. Wij komen absoluut terug!
Thérèse W.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Leuke tent, heel druk, met enthousiaste en kundige bediening. We kwamen voor de high tea luxe en werden niet teleurgesteld. Wat een feest! Heerlijke smaken bij elkaar. Mississippi mudpie, makreel soesje, wortel en kokos soep, verrukkelijk allemaal. Ook mooie theekeuzes. We hebben gesmuld. Klein puntje van aandacht: de taartjes werden in één puntje geserveerd voor 2 personen. Dit zou mooier zijn als petit fours, dan heb je ieder een eigen portie en hoeft de taart niet 'stuk'gesneden te worden om te delen.
Mark H.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Heerlijk geluncht, met een soepje waar ik nog van droom! We hadden niet gereserveerd en geluk dat we nog terecht konden (niet vergeten dus). Zeer vriendelijke eigenaar en eigenares, die hun eigen producten verbouwen in de Beemster, en dat proef je terug!
Elle G.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Wederom heerlijk geluncht bij mijn favoriete lunchroom in Amsterdam Centrum. Spruitjessoep met truffelolie, heerlijk. En vooral het appelstrooptaartje vond ik fenomenaal. Hoe verzinnen ze het!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Eten bij Gartine, gelegen aan een onbeduidend steegje tussen de Kalverstraat en het Rokin, is pure verwennerij. En dat vinden meer mensen. Zonder reservering is het nagenoeg onmogelijk om een tafeltje te bemachtigen. De zaak is weliswaar niet erg groot, maar toch. Wij gingen niet voor het ontbijt of de high tea maar voor de lunch. We begonnen met een bloemkoolsoepje met zuurdesemtoast en roomboter. Heel erg lekker! Daarna hadden we de rillettes van konijn met een frosting van braam en rozenwater met notenbrood en het getoast mueslibrood met zacht gegaarde uien, witte boontjes, overjarige Beemsterkaas en salieboter. Zoals gezegd, het was pure verwennerij. De service is erg attent en persoonlijk en je voelt je meteen thuis bij Gartine. Het moge duidelijk zijn: ik raad deze zaak bij niemand aan. Al die te verwachten drukte!
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Gartine is een juweeltje temidden van het modale, schreeuwerige horecageweld rondom Dam en Spui, voornamelijk en logischerwijs gericht op toeristen. Klein, intiem, charmant en vooral ook anders met 'gewoon' eten dat zich zeer onderscheid. Alles is krakend vers en hoog op smaak. Elk onderdeel van de maaltijd heeft aandacht gekregen en dat zie en proef je. Uitstekende, snelle en attente bediening. Fantastische pattiserie. Nu nog koffie die daar bij past en dan kunnen wij ons kantoor naar Gartine verplaatsen.
Suzan T.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Alles is lekker bij Gartine. Je proeft de kwaliteit van de producten, en de professionele bereiding. Service is ook fijn: praktisch en vriendelijk. Dat je er (meestal) alleen met een reservering kan eten, is heel begrijpelijk...
Proever9988 .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Bij Gartine is het altijd leuk! De kaart is heel erg origineel, ik vind het altijd zo knap hoe ze altijd weer eigentijdse lunchgerechten kunnen bedenken. Hun moestuin moet geweldig zijn, er komen zoveel mooie groentes vandaan. De service is ook heel erg prettig, rustig, persoonlijk en gezellig. Ik kom er helaas veel te weinig omdat ik vaak te laat plan en dan zit Gartine alweer vol! De suikerbroodwentelteefjes zijn heerlijk en ik zou zeker aanraden ook een keer voor de high tea te gaan.
Corinne V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Wat is dit toch een feest!! Jammer dat het zo goed gaat dat even binnen vallen er bijna niet meer bij is maar dan gun je ze van harte. Top kwaliteit, verrassend en dat op zo'n locatie.
HannaAS .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Heerlijke high tea gehad vandaag, ben nog een beetje aan het nagenieten. We kozen de klassieke high tea met zowel hartig als zoet. Alles wat lekker maar dat is het eigenlijk altijd. De gerechten en combinaties zijn vaak onverwachts maar we altijd goed gekozen. Ze houden rekening met dieetwensen(vega). Lekkere thee ook. De mensen die er werken zijn erg aardig en kunnen waanzinnig koken en ze hebben net een nieuw kookboek uit wat ik zelf een aanrader vind!
Jasperica !.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Een verstopt pareltje in hartje Amsterdam Centrum! Heerlijk om hier te lunchen of vanaf 2pm een High Tea te bestellen. Alles is even lekker en vers: de hartige gerechtjes en/of de verschillende stukjes taart, soesjes enzovoort... Het restaurantje is oer-gezellig en het personeel heel gastvrij. Komt op mijn favorietenlijstje!