Garnwerd aan Zee

Dinsdag t/m Zondag10.00 - 00.00 uur
- Lunch 12:00 - 17:00 uur
- Diner 17:00 - 21:00 uur

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Invalidentoilet , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
11-JE S.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Met Pasen zijn we hier neergestreken bij de open haard, dat was wel even een geniet momentje. Bij het bestellen van mijn 2e glas witte wijn liet ik me ontvallen dat ik even een andere soort wilde proberen om de verschillen eens te proeven. Nou was het vrij rustig maar we stonden toch wel even te kijken dat tijdens het 2e glas [ik had al aangegeven dat ik niet meer hoefde te rijden] de ober onverwachts voor mijn neus stond met 3 glazen, elk met een bodempje wit, zonder uitleg, alleen met een cijfer erbij. De cijfers correspondeerden met het briefje op zijn dienblad. Hij was wel benieuwd of ik de wijnen kon plaatsen gezien het feit dat ik net 2 van de 3 al had gehad. Wat een super leuke actie!!!! Al proevend, nog een blokje op het vuur, op een regenachtige middag. De heerlijke aardappel-chips en de bitterballen maakten het helemaal compleet. Deze jonge gastheer verdient een dik compliment!!! Bedankt voor een super leuke namiddag!
j.hellinga .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Zoals eerder ook u weer: goed eten bij Garnwerd aan zee. Op woensdag avond was het niet zo druk, maar dat is alleen prettig. We bestelden een glas wijn, zoet, maar niet te zoet. Er kwam een glas en de inhoud was niet lekker. Geen probleem zei de bediening, dan ruilen we dit om. Nou zo veel service hadden we niet verwacht. Later vroegen we om water en er kwam een karaf met 4 glazen. De rekening kwam en de karaf water was niet in rekening gebracht Chapeau!, echter thuisgekomen ontdekten we dat er een glas wijn te veel in rekening was gebracht. Juist het geruild glas wijn.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Goed gezellig en warm restaurant. Prachtig om bij de open haard te zitten .Zeker een aanrader voor iedereen. Heerlijk glas wijn en lekkere tapes bij de haard. Ik kom zeker vaker
Marjelle P.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
We hebben hier met een familie groep van 30 man gegeten, met kinderen. We kregen een afgeschermde ruimte waar het buffet klaar stond. De bediening en contact vooraf waren super, ontzettend vriendelijk en anticiperend! Het voor- en hoofdgerecht waren heerlijk, echt heel goed! Nagerecht was iets minder. Verder is de locatie erg mooi aan het water en bij de molen, ook erg geschikt voor een mooie familie foto.
etenenwijnisfijn .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Basic eetcafé. Het visgerecht dat we aten was redelijk (met een graatje), het vegetarische weinig fantasievol, maar best lekker, alleen veeeeel te weinig voor de prijs (1 wrapje voor 19 euro, tsja). De pizza was echt niet lekker. Ongekruide tomatensaus met een paar dikke plakken kaas op een veel te dikke en geen pizzabodem. Aardappelgarnituur was daarentegen wel lekker, de sla matig. Al met al niet zo heel lekker en te weinig gegeten voor veel te veel geld op een wel heel sfeervol en verzorgd terras. Aardige, maar niet heel goede bediening. Het strandje is leuk, ziet er goed uit, kunnen kinderen lekker spelen. Kortom: vooral lekker op het terras een drankje doen en vervolgens ergens anders gaan eten.
Gail W.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Hier vandaag geweest om te lunchen. De locatie is geweldig. Mooie inrichting, geweldig dat een ondernemer in Noord Groningen zo veel heeft geinvesteerd. Top! De bediening was niet echt aanwezig. Ook niet vrolijk, wel zelfs een beetje afstandelijk. Wij hebben allerbei club sandwiches gegeten maar deze waren zeer teleurstellend en niet eens geroosterd. Mijn geitenkaas met geroosterde paprika was zo koud dat ik pijn in mijn tanden kreeg. Als de bediening langs was gekomen had ik kunnen vragen om het te roosteren, maar er kwam niemand. Wel bij de andere tafels.... Tja. Als je hier wilt komen ga dan voor een portie frites. In ieder geval lekker warm..... Zonde!
Leo P.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Wij hebben hier met 2 personen gegeten. Als hoofdgerecht spare ribs en varkenshaas. De spare ribs waren zo geweldig gaar dat ik ze met mes en vork kon eten. Ik hoefde het vlees maar aan te raken en het viel van het bot. De varkenshaas was ook erg goed en smaakvol. Als nagerecht hadden we fruit en hangop. Heerlijk!! Het is dat we niet in de buurt wonen anders kwamen we zeker snel terug.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Wat was het lekker druk en gezellig bij garnwerd aan zee. Wij hebben gekozen voor tapas vooraf. Wat een geweldig volle bord met veel variatie van vlees ,vis en brood. Hoofdgerechten waren entrecote en vis van de dag , heerlijk en knapperige oerfriet met heerlijke Zaanse mayonaise. Dessert waren ook heerlijk. Super wij komen zeker weer terug. Bedankt voor een mooie culinaire avond.
Susanne D.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Heerlijke plek, leuk dorp, modern decor. Lekker aan het water en vooral in de zomer een lekkere plek om wat koels te drinken.
Betty O.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Dit was de tweede keer dat we er hebben gezeten op een prachtig zonnige dag. De eerste keer vorig jaar was slecht, nu gaven we het opnieuw een kans.
Eerst stond ik lang op mijn beurt te wachten aan de bar en toen ik uiteindelijk aan
de beurt was werd ik verzocht buiten de bestelling te doen.
De moed niet opgevend bestelden we een tapasschotel voor €16,50. Deze was ronduit slecht! Te ver doorgebakken frituur, 1 klein bakje aïoli en 1 klein bakje boter voor te veel broodjes. Al met al een assortiment wat bij de
goedkoopste supermarkt nog beter zou zijn. In ieder geval niet wat je bij een dure tapasschotel hoopt te krijgen.
quoniam .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Afgelopen zondag togen we met 7 volwassenen en 4 kinderen (van 1,5 tot 7 jaar) naar Garnwerd aan Zee om mijn mans 65 e verjaardag te vieren.
We werden hartelijk ontvangen. Eerst geborreld bij de open haard met goedverzorgde broodmandjes.
Daarna werden we naar een grote tafel gebracht waar het diner geserveerd werd. Ieder koos z'n eigen menu, ook voor de kinderen was er voldoende keus.
Het oudste kleinkind vindt het heerlijk om te helpen en de bediening speelde daar heel leuk op in door hem kleine dingetjes te laten doen. Perfect!
De kwaliteit van het eten was helemaal goed, voldoende keus, alleen voor vegetariërs die ook niet dol op vis zijn, is er maar een keuze, dat zou een aandachtspunt kunnen zijn.
Aan het eind van de maaltijd konden de kinderen spelen in het speelhoekje terwijl wij nog wat nazaten.
Kortom, heel geslaagd we komen zeker weer terug.
Roely W.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
zijn zaterdag 14 november j.l. geweest. thema Schotse avond.
Met livemuziek en heerlijke driegangenmenu. Vooraf een broth met lamsvlees. hoofdgerecht een black angus steak met yorkshire pudding en ernaast een glaasje Bowmore whisky. En een heerlijk dessert als afsluiter. Gezellige avond gehad met heerlijk eten, vriendelijk personeel en prachtige ingerichte restaurant. Mooi gelegen aan het water.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Vlotte en gezellige bediening. We hebben gekozen voor een mosterdsoep en fish en chips , mooie grote porties en lekkere krokante frieten ( aanrader ) . Wij komen zeker weer terug als we in de buurt zijn, bij deze prachtige locatie aan het water
Tom D.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Heb al vele negatieve berichten gelezen, maar wilde het zelf eens ondervinden. De zaak is nu langer open en de aanloopproblemen vast aangepakt.

Ik heb zelden zoiets meegemaakt. Van de originele kaart is niets meer over. Voor de lunch is nu de keuze vereenvoudigd tot ‘cafétaria plus’. Echter wel met behoud van hoger segment restaurantprijzen. Dranken staan niet op de kaart. Tosti, soep, gehaktbal uit de jus..dat is het nu. Maar dan wel alles net een paar euro duurder dan elders.

Bij aankomst viel me op dat dit een groot, duur project moet zijn. Over alles is nagedacht: boot, strandje, grote parking, oplaadpunten voor de elektrische fiets, fraai en zeer groot terras, enorme zonwering, fraai en degelijk meubilair. Je kan er zelfs aanleggen met een (forse) boot aan één van de steigers, en in het bijgebouwtje kan men zich opfrissen. Kortom: hier is aan alles en vooral aan ieder type gast gedacht. Er is niet zomaar iets neergeplempt. Ok, op naar het etablissement. De kleur: champagne, richting beige. Een beetje wat je ook bij de entree van bejaardenhuizen zag in de jaren ’90. Maar dat is wellicht een kwestie van smaak.
Geen begroeting, ongeveer zes tafeltjes bezet op een doordeweekse middag om 13.30u. Toch lopen de serveersters alsof er brand is; het hele terras schudt op de grondvesten door de haastige tred. Na ca. 10 minuten worden we opgemerkt en bestellen we koffie en een asbak (één van de tafelgasten heeft de sigaret al bijna op). Die komt nooit, de sigaret is noodgedwongen uitgedrukt aan de zijkant van de tafel. Het valt op dat mensen die later kwamen dan wij, eerder worden geholpen, terwijl er ook tafeltjes zijn die 30 minuten na ons een bestelling krijgen die er eerder waren dan wij.
Wij krijgen na ongeveer een kwartier (!) lauwe koffie, die heet vermoedelijk van een prima kwaliteit was geweest.
Aan het servies zie je dat er andere aspiraties waren met deze uitspanning. Chique, design en een goed koekje. Het glas water bij de espresso is ronduit smerig.
Intussen werkt het schouwspel dat zich voltrekt, zowel bij onze als de ons omringende tafels, op de lachspieren. Zoveel gestuntel en niet eens een bejegening die in de buurt kan komen van ‘geforceerd correct’. Het is een lompe, boerse onhandigheid zonder een sprankje enthousiasme.
Maar we hebben de kaart! We besluiten meerdere gerechtjes te bestellen, om de keuken goed te kunnen testen. Tosti, gehaktbal en soep. Er wordt niet gevraagd of we ook iets willen drinken, het lukt me nog net om dat voor elkaar te krijgen als de serveerster aanstalten maakt om weer over de vlonders te marcheren. Mijn tafelgenoot wordt opnieuw niets gevraagd. Dit is behalve bedrijfseconomisch een misser, ook gewoon ontzettend onbeleefd en lomp.
Na ca. 20 minuten komt er van alles op tafel, maar niet wat we besteld hebben; verkeerde soep, niet het gewenste brood, en geen tosti. Opnieuw is haast geboden om dit nog te kunnen mededelen! De lege koffiekopjes staan nog steeds op tafel, zonder de beloofde asbak. De verkeerde gerechten worden bruusk meegenomen, de vergeten dekseltjes van de soepkommen trillen nog na op de tafel. ‘Binnen 2 minuten krijgt u de juiste bestelling’. Dat is wel snel voor horeca..
Zo’n 10 minuten later komt de tosti en de mosterdsoep, tafelgenoot heeft de bal uit de jus intussen gelaten voor wat het is (smaakte naar fabrieksbal, en dat voor 8€!). Opvallend is dat er nog wel ‘sporen’ zijn van een keuken met aspiraties: fraai servies en zeer smakelijk, goed gebakken brood. Enfin, het bestelde is gearriveerd. De teleurstelling wordt alleen nog maar groter. De tosti, die is echt te slecht om ook maar een euro voor te vragen: klein, taai, geplet brood, smakeloze kaas en goedkope ham. De beloofde ‘tostisaus’ blijkt veel te zoete, naar B-merk smakende ketchup.
De mosterdsoep moet het nu gaan doen. En dat deed ‘ie. Als in een ‘genadeklap’. Als je een tosti kan vernachelen, dan is iets relatief eenvoudigs als mosterdsoep ook zeker mogelijk. Een zurige drap, onregelmatig gesneden onfrisse bosui en een minuscuul bakje slecht gebakken spekjes. Ook hier was het brood wederom de positieve uitschieter. Dat de soep belabberd was, en veel te duur (6,50 voor een bescheiden kommetje soep en een plakje brood), is nog tot daar aan toe. Erger vonden we dat wij allebei duidelijk konden proeven dat de soep meer dan eens zou kunnen zijn opgewarmd.
Nimmer werd ons gevraagd of we wellicht nog (of überhaupt iets, tafelgenoot) iets wilden drinken. In het voorbijgalopperen werd ons nog wel ‘het is lekker?!’ toegeroepen, voor we konden antwoorden was de serveerster alweer verwikkeld in excuses bij één van de andere tafeltjes.
We besluiten de martelgang maar te staken en de rekening te laten komen. De koffiekopjes staan er nog steeds. Zonder asbak.

Ik had al zoveel negatiefs gelezen..ik kon haast niet geloven dat zo een groot horecaproject na zo’n opstarttijd echt nog verder is afgegleden. Je kan het bedienend personeel eigenlijk amper iets kwalijk nemen. Boven hen is iemand of zijn mensen actief die diepe zakken (gebouw, faciliteiten en inrichting zijn werkelijk top, zeker voor de regio) hebben maar een totaal gevoel ontberen als het gaat om gastvrijheid en visie. De locatie en de omgeving bieden fantastische en talrijke mogelijkheden. Als je het publiek op het terras ziet, kan zelfs een leek de doelgroep schetsen. Jammer, heel jammer, maar dit is op deze manier geen lang leven (meer) beschoren.
Jan-en-Tine_Peize .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Voor de viering van de 50e verjaardag van ons huwelijk met de boot van rederij Kool "oet Stad" afgemeerd aan de steiger van GaZ.
We hadden hier al geruime tijd geleden poolshoogte genomen en een buffet voor onze gasten gereserveerd.
En dat buffet was een feestje. We waren een week eerder gebeld dat er een nieuwe chef is, en dientengevolge een nieuw menu voor het buffet en of we het oude of nieuwe menu wilden.
We kozen voor nieuw. Hoe de oude chef was weten we niet maar de nieuwe krijgt van ons een 10 met een griffel.
Het 3-gangen buffet bood een ruime keuze en dus voor elk wat wils.
En elk gerecht was heerlijk. Dat vonden wij niet alleen maar ook enkele geoefende culinaire fijnproevers in ons gezelschap.
En niet onbelangrijk: het geheel werd begeleid door een stralende bediening.

Garnwerd aan Zee , u wordt van harte bedankt

Kobie B.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Moesten erg lang wachten (1 uur) voordat we ons eten kregen. In het restaurant is een open haard, wat erg gezellig is, maar het hele restaurant rook er naar, de lucht trok in je kleren.....

Hilda H.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Het personeel is vriendelijk en het is een heerlijke locatie. Voor de lunch kozen we de uiensoep. Ik heb al heel wat uiensoep genuttigd want ik ben er gek op, maar dit was echt beneden ieder peil. Wat een smakeloze hap. Heb een beetje ervan gegeten, kreeg het niet weg. Veel te zout en de slierten uien helemaal kapot gekookt ( en later aan de heldere boullion toegevoegd?) Ook was het gerecht niet echt goed warm. De broodjes erbij waren lekker, maar er lag al brood in de boter toen de bestelling kwam. Ja het was uiensoep, op zich kregen we wat we bestelden maar we lunchen hier dus niet meer.
Henderika H.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Locatie is schitterend, mooie loungebanken op het terras aan het water. Gezellige sfeer binnen. Helaas was de bediening niet zo geweldig. Ze waren wel oplettend met het ophalen van lege glazen/flesjes, maar vergaten hierbij te vragen of er iemand nog wat wilde drinken.
Menukaart op de website komt niet overeen met de werkelijke kaart, de gerechten die wel op beide kaarten worden aangeboden (o.a. de varkenshaassaté) staat op de website vermeld met 200 gr voor € 15, de werkelijkheid was dat je een spies kreeg van ong. 125 gr. voor € 19.50.
Extra bestelde frietjes werden niet gebracht. Hier een opmerking over gemaakt toen de tafel werd afgeruimd.
Eten was wisselend, persoonlijk had ik een biefstuk die prima gebakken was (precies de gaarheid die ik gevraagd had) maar van sommige collega's heb ik begrepen dat de varkenshaas medaillons nogal doorbakken waren.
Kemp1971 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Mooie locatie en het eten is best lekker, maar er is wel iets grondig mis met de organisatie. Het duurt vreselijk lang voordat je je bestelling krijgt. Er worden veel fouten gemaakt en bestellingen worden vergeten. De bediening is wel vriendelijk maar doet erg weinig om de fouten goed te maken. Het lukte zelfs niet om een wijntje tijdens het eten te krijgen. Omdat het erg lang duurde was de eerder bestelde wijn op voor het gerecht werd opgediend en kwam de wijn die we daarna bestelden pas na het hoofdgerecht, ondanks drie keer vragen. De mosselen met alleen een half broodje (vandaag extra op de kaart) waren lekker, maar echt veel te duur (23,50), ook in vergelijking met de overige prijzen.
Het zit de bediening ook niet helemaal lekker, geloof ik. Om zoveel opmerkingen te krijgen.
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Op het terras geluncht op een zonnige zaterdag. Hip restaurant met een fraai terras. De bediening is vriendelijk en behulpzaam. De broodjes zijn lekker, maar de porties zijn niet erg groot.