Gare du Sud

Meer informatie over restaurant Gare du Sud

6,7
Ingrid K.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Wij hebben hier met vrienden heerlijk gegeten en komen zeker terug.
ik was uiterst verbaasd die negatieve reacties te lezen.
Dirk D.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Heerlijk gegeten. lekkere gerechten. Prima bediening. een aanrader. Snap de mindere kritieken niet. Prima Prijs Kwaliteit verhouding.
Isabelle S.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Voorgerecht
De een tartaar: slecht toegelicht: " n dingetje met crèmepjes en friemeltjes": bleek erg rauw en weinig smaakvol.
De ander kalf met tonijn: erg subtiel kwa smaak.

Hoofdgerecht
De een Schar: te gekruid. Wel erg mooi van texture en mooie wijn erbij aanbevolen
De ander parelhoenrouleau: mooi gegaard, mooie zachte paddestoelen erbij, maar veel te zout!
Geen bestelde frietjes ontvangen.

Nagerecht: citroentaartje met koffie: lekker!

Men staat open voor een kritische noot - de tartaar wordt niet in rekening gebracht en we krijgen de koffie van het huis - en ondertussen twijfelen wij nog even of we benieuwd zijn naar de volgende x.
Marian&Isabelle.
Mark D.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Ziet er erg fraai uit van binnen, echt bistro en toch duidelijk Utrecht. Jansen aangenomen. Dus we hadden zin. Die niet werd waargemaakt. We kregen geen brood vooraf. De gerechten zijn te duur voor wat je krijgt. Best lekker hoor maar gewoon net niet. We wilden een toetje nemen maar vonden niks echt aantrekkelijk voor de prijzen.
Bestelde een latte machiatto. Toen die werd neergezet zei de ober: ja, de koffie is helemaal vermengd met de melk maar hij is met veel liefde gemaakt dus hij zal zeker lekker smaken. We konden na afrekeken jassen zelf van de kapstok halen. Geen aanrader.
Quintin W.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Het is lastig om een recensie te schrijven over dit restaurant. De zaak ziet er prachtig uit van binnen en ook het personeel is vriendelijk. Eten is grotendeels van goede kwaliteit. Dat merk je ook aan de kleine dingen, zoals bijvoorbeeld het brood dat als aperitief wordt geserveerd. Toch lijkt het alsof het concept wat wringt. Wij hadden die avond geen zin om veel geld uit te geven. En dan kom je bij dit restaurant automatisch uit bij een combinatie van een van de bistro-gerechten met ook een bak friet. We verlieten goed gevuld de zaak, en ook de prijs was bescheiden. Maar smaaktechnisch voelde de combinatie toch wat vreemd.
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Top kwaliteit.
De beste in deze wijk.
Alles gewoon heerlijk.
De bavette smolt op de tong.

Ook de voorkant van de zaak subliem
Heerlijke hamburger en frietjes met een heerlijke pindasaus. Tenminste niet die vieze donkere suikerbagger.

Ik zal hier nog vaak terugkomen
Otto D.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
ons bezoek was een enorme deceptie!
Volgens de ober was het de bedoeling dat we 3 à 4 gerechtjes zouden bestellen. En dat voor €11 per stuk.
Dan gaan we dus niet doen.
Aangezien je ook friet kon bestellen hebben we 4 porties friet met stoofvlees besteld.
Het kan!!! Friet volledig verpesten!
Slappe ondoorgebakken friet zonder zout met koud stoofvlees erover. Teruggestuurd.
2e versie was beter, maar niet om over naar huis te schrijven. Nog steeds geen zout erover. Ook niet op tafel.
Geen excuses of gratis kopje koffie. De door de ober aangenomen jassen moesten we zelf maar halen.
Hier komen we niet meer.
Sascha J.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Moeizaam concept met 4 hapjes, die allemaal 11 euro zijn. Oa Zalm gegeten (meer smaak van saus dan ergens nog zalm), heilbot (lekker meer heel weinig). Tafel van 6 en niemand onverdeeld enthousiast. Prijs/kwaliteit uit balans helemaal met 4 gerechten, frietjes en salade. Frietjes waren het lekkerst. Bediening weinig attent, niet met aandacht en gehaast. Mooi interieur maar weinig bezieling.
Federico B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Dat Utrecht een moeilijke restaurant stad is bevestigd ook weer deze tent. Idee en inrichting zijn leuk. Maar uitwerking onvoldoende, waarbij met name de prijs-kwaliteit verhouding totaal zoek. Gare du Sud serveert kleine gerechten voor 11 euro per stuk. Om voldoende gegeten te hebben moet je eigenlijk 4 gerechten eten. Als de gerechten dan van sublieme kwaliteit waren is dat acceptabel, maar de smaak en bereiding is echt gemiddeld, hetgeen het te duur maakt.
Tweede gang liet bijzonder lang op zich wachten echt excuses laat staan enige compensatie kregen we hier niet voor. Bij onze kaasplank bestelden we port. De bediening had überhaupt geen verstand van port en het bleek dat de port die we besteld hadden er niet meer was. Als vervanging kregen we andere port van veel mindere kwaliteit, die we maar teruggestuurd hebben.
Kortom weer een yuppen wannabe tent, waar ik niet terug ga komen.
PB1981 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
In een vorige recensie zei iemand 55euro pp voor eten en wijn, dan weet ik wel wat beters in de buurt. Ik hoor dan graag wat, want ik ga hier juist vertellen dat Utrecht eindelijk een goed restaurant er bij heeft met een geweldige P/Q verhouding. Ik was namelijk 53 euro kwijt p.p. voor 4 gerechten en wat drankjes. 1 nadeel: de wijnkaart, die is echt bedroevend matig. Veel wijnen van rond de 10euro consumentenprijs die voor veel te veel geld op de kaart staan. Dus ben aan het bier gegaan. Als hier gewoon 3x inkoopprijs voor goede wijnen komt hebben we echt een toptent erbij. Het eten was echt goed en ruime porties. Smaak ontstijgt echt met gemak het nivo van de eetcafes waar Utrecht rijk aan is.
Sebastiaan T.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Teleurgesteld en een rip-off. Ik vond ons bezoek aan dit restaurant niet geslaagd. De bediening vond ik matig en onpersoonlijk, maar wat mij vooral stoorde is het feit dat we 3 gerechtjes hebben gegeten die het gewoon niet waren. Als je kleine gerechten serveert voor 11 euro per stuk, dan moet je er voor zorgen dat het perfect is. Zo was mijn rund met snijboon taai, ricotta met truffel niet gaar en is geen 11 euro waard (veel te weinig) en mijn tartaar wel lekker maar te weinig voor 11 euro. Bovendien zijn naar mijn mening de wijnen veel te duur. Ik heb nog nooit zo'n zure albarino mogen drinken voor de prijs van 36 euro per fles. Ook de Sauvignon Blanc uit Nieuw Zeeland voor 7.50 euro per glas zou de strijd aan kunnen met een fles natuurazijn. Bah! Echt heel jammer. Ik zal niet snel meer bij Gare du Sud mijn geld komen storten. Ik heb echt niet gekregen wat ik had verwacht.
Ronald B.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Afgelopen donderdag gegeten in het onlangs geopende Gare du Sud. Daarvoor vaak in de voorganger, keuken & deli geweest dus benieuwd naar het nieuwe thema. Mooie, warme en gezellige inrichting en goeie ambiance. De bediening is evenals de vorige formule nog steeds attent, voorkomend en gastvrij. Uitleg en toelichting op de kaart zijn kort en vakkundig door Milan. Geeft blijk van gedegen kennis van de gerechten en producten en adviseert op prettige wijze. Zelf gekozen voor de tartaar gevolgd door het rund. Beide gerechten zijn heerlijk bereid en smaken komen goed tot hun recht. Echte aanrader is echter de heilbot die mijn tafelgenoot besteld had. Erg mooi gerechtje met verrassende smaken waaronder de Parmezaan en de druivensaus. Kleine voorgerechtjes waar de kaart uit bestaat is een prima concept al mogen de porties naar mijn smaak best 10% groter. Al met al een prima culinaire ervaring dus zeker binnenkort weer terug bij Gare du Sud!
Sabine J.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
wat een teleurstelling. entourage prima maar de enorm ophef over dit restaurant delen we niet. Geen enkele vergelijking met Gare du Nord en op een Franse Bistro leek het niet echt. We aten 3, zeer bescheiden hapjes (formaat voorgerecht). best goed van smaak maar als je dan 55,- afrekent pp. (incl. wijn) dan weten we (in de buurt) wel plekken waar de kwaliteit, hoeveelheid en prijs veel beter in balans is. Geen volgende keer voor ons
egerrits .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Prima nieuwkomer in Utrecht, twee weken terug gegeten. Bediening buitengewoon attent, mooi ingerichte zaak (wel in een betrekkelijk eigentijdse stijl die je vaker op andere plekken tegen komt). Eten mocht nog iets beter. De bavette was vrij taai, en de drie frieten die erbij lagen maakten het een beetje een knullig gerechtje. Drie frieten zijn gewoon geen garnering. Verder leuke avond gehad!
Daniel U.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Ik denk gare du sud het goed voor elkaar heeft. Iedere zaak heeft zo zn eigen concept. Goeie horeca, gezellig en prijs kwaliteit top.
Harry K.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Mooie gerechtjes, perfecte garing ( Mn heilbot en parelhoen,) tartaar van rund en saus van oester heel mooi. Punt van aandacht is de afzuiging van de frituur. Die moet echt beter
Tineke M.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Ik ben niet razend enthousiast. De bediening is niet op orde, alhoewel ze erg vriendelijk zijn. We moesten lang wachten op een zitplaats, een aperitief, de menukaart, het eten, de rekening en ook om te (mogen) pinnen. De kwaliteit van het eten vond ik erg goed. De porties echter zijn vrij klein. Ik heb zelf drie gerechtjes gegeten (geen dessert) en dat was net genoeg. Wat misschien scheelt is als je friet als bijgerecht neemt. Dat promoten ze ook, past bij het bistro concept natuurlijk. Maar bij mijn hoofdgerecht (pasta met venkel en truffel) vond ik dat geen goede combi. Het kaasplankje zag ik voorbij komen bij een andere tafel maar voor 11 euro vond ik dat een te schamel dessert. Fors minpunt: na een avondje Gare du Sud ruikt je kleding, je haar en ook je jas ontzettend naar bakvet. Al met al heb ik niet het voornemen om hier snel weer terug te komen.
Prinsheerlijk .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het restaurant heeft een fris en warm interieur.. Helaas is de frituur midden in de zaak geen succes wat ons betreft. De extreme frituurlucht overheerst.......niet goed.
Mijn advies: maak er snel een keuken van met zichtbaar verse ingredienten ipv de vette hap promoten.

Het eten is voor een bistro prima, bediening ook.
Mario-Domkoning .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Gegeten in de bistro. Gisteren wel eerst even gebeld wat er klopte van de negatieve recensies hieronder maar toch maar de gok gewaagd. Ik begrijp totaal niet waar die negativiteit vandaan komt. Het is echt een aanwinst, heerlijke gerechten, mooi opgediend en heel goed van smaak. Wij hadden met zn tweeen aan 5 gerechtjes genoeg. Het Interieur is ook echt heel erg mooi en ik vind het altijd een goed teken als de keuken volledig open is. De bediening is zeer attent en heel vriendelijk. Over smaak valt natuurlijk te twisten maar dit restaurant verdient een veel hoger cijfer dan een 7.
Kilian W.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Het restaurant is mooi verbouwd en heeft een prettige sfeer. De bediening is bovendien erg vriendelijk .
Jammer dat na 4 keer vragen de wijn pas kwam, hetzelfde gold voor het bijgerecht.
Ik neem aan door een lekkage rook het toilet naar riool.
Om onverklaarbare reden was het kaasplankje aan het begin van de avond een stuk kleiner dan hetzelfde kaasplankje bij een andere tafel, later op de avond.
Als ze de rioollucht wegkrijgen, en wat sneller reageren... prima restaurant.