Gare du Sud

Meer informatie over restaurant Gare du Sud

6,6
jayvay .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
We waren hier eerder geweest en toen moesten we erg lang wachten op het eten. Besloten om Gare du Sud nog een kans te geven, maar helaas weer heel lang moeten wachten op de gerechten.

Daarnaast waren de porties erg klein (zeker voor die prijzen); wat gecompenseerd werd door veel frites zodat je in ieder geval niet met een lege maag naar huis gaat. Overigens wel heel erg goed van smaak, maar voor meer dan E 20,- per gerecht verwacht je wel wat op je bord.

Als klap op de vuurpijl bleken de nagerechten die wij wilden niet meer beschikbaar te zijn, dus zijn we na het hoofdgerecht naar huis gegaan. De rekening kwam dan wel weer heel snel...
Jilby R.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Oei wat was dit een tegenvaller. Ondanks dat het restaurant niet vol zat vond de bediening het niet nodig ons een leuke avond te geven. Om te beginnen werd het bestelde broodje vergeten. Toen wij ernaar vroegen kwamen de hoofdgerechten er al aan. Bij het hoofdgerecht werden de lege glazen niet gezien. Ook zijn de beloofde frietjes en mayonaise na vragen niet gekomen, dus is een van ons zelf maar naar de bar gelopen. Daar werd mij uiterst ongemeend gezegd dat de mayonaise eraan kwam. Dezelfde dame heeft dit ook gebracht met dezelfde ongemeende alsjeblieft erbij. Vervolgens bij het nagerecht een wijntje, 2 koffie een thee besteld. De nagerechten kwamen als eerste. De koffie en thee daarna maar ook de wijn werd weer vergeten. Goh wat voel ik mij nu een zure gast, maar helaas is dit echt hoe de avond verlopen is. En het meest jammere is nog dat er vanuit het bedienend personeel geen enkele vorm van empathie getoond werd. Jammer maar ik kom hier niet meer terug.
Bert A.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Leuke zaak, leuke locatie. Toch niet fijn gegeten. De gerechten waren ondermaats en boven de macht van de kok of - wat ons vermoeden was - veel te lang op het aanrecht gestaan want de bediening is erg traag. Goeie wijn maar de gerechten maken de prijs bij lange na niet waar. Ontdooide tonijn, te zoute uierige vissoep, droge gevulde pasta, warme rauwe tartaar (waardoor bedorven smaak) kan niet. Maar traag personeel dat te weinig op de gasten let en geen onerlinge afstemming kan niet voor de gehanteerde prijzen. Jammer jammer
luca D.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Als je niet je beroep is, moet he niet in een restaurant gaan werken. Je kunt met een verkeerd woord alles verpesten. Misschien was het eten best goed, maar als je zo behandeld wordt vind je niks meer acceptabel.
Mark S.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Heerlijk gegeten bij Gare du Sud. Makreel op brood vooraf en als hoofdgerecht de heilbot. Goede vriendelijke bediening. We komen zeker terug.
XXX R.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Bijzonder vreemd concept.
Snackbar waar wordt afgehaald en de mensen die daar wachten zitten op een hoge kruk ongeveer op je bord mee te kijken. Daarnaast ruikt het er dus ook naar een frituur.
Uiterst langzaam en lang moeten wachten op de gerechten. Tussendoor zeer regelmatig gevraagd of we nog wat wilden drinken. De winst zit waarschijnlijk in de drank..... Drie gangen gegeten van 19:00-23:00 onder de pannen geweest.... Zaak was driekwart leeg. Ben benieuwd hoe lang de wachttijd is als ze vol zitten!
Na thuiskomst en voornamelijk de volgende ochtend nog steeds bleek mijn jas naar de stomerij te kunnen. Door de frituur middenin de zaak, pal naast de kapstok rook mijn jas naar een vet frietkot! Echt goor.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Prijs kwaliteit laat te wensen over. Cote de boeuf was niet taai maar ook verre van mals. 35 euro per persoon voor dit gerecht is echt niet zoals smaakgerechtigd zou moeten zijn. Verder misten wij de steakmessen bij het gerecht. Mijn zoon had een hamburger en die was zeker ok maar of dit in overeenstemming is met de prijs van 14 euro vind ik persoonlijk nog wel enige twijfel hebben. Kortom uitstraling restaurant is ok maar ik ga hier nooit meer heen.
wimdammers .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Met z'n vieren gegeten: heerlijk en met zorg klaargemaakt. Dit geldt zowel voor de hoofd- als voor de nagerechten. De frites waren uitstekend. Eén hoofdgerecht kwam per vergissing later, maar dit werd netjes opgelost: gratis koffie voor ons allen. Aardig en voorkomend personeel.
Eva V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
heerlijk gegeten! vriendelijk personeel en prachtige zaak.
geen grote porties maar wel erg lekker. lekkere oesters! de kalf is heerlijk mals. de garneringen zijn erg lekker. Grote wijnkaart met lekkere wijnen!
Joris S.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Afgelopen vrijdag hier voor de vierde keer gegeten. Ik deel de wat negatievere recensies hier inmiddels niet meer. De stijgende lijn is duidelijke aanwezig, de services wordt beter, de kaart is volwassener, en het geurprobleem met de afzuigkap is inmiddels opgelost. Al met al een super leuke tent.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Tegenvaller!!

Op een mooie lenteavond hier met een team van 9 collega's gegeten.
Vooraf was keurig het 4-gangen dagmenu afgestemd, de 2 vegetariërs waren aangemeld, locatie was bekend, iedereen keek er naar uit.

Bij aankomst om 18.45-19.00uur werden we vriendelijk welkom geheten, kregen een drankje, maar verder kwam er geen actie in de taxi... Dit bleef de rest van de avond het probleem.
Als je welwillende studentes aanneemt in de bediening heb je als eigenaar wel de plicht deze te trainen en te begeleiden - helaas.
Geen enkel besef voor welke etiquette dan ook.

We kwamen dus om 19.00 allemaal ongeveer binnen met een vooraf aangemeld menu (wat niet bekend was bij de bediening) - om 20.45 kwam het voorgerecht door. Lekkere tartaar van zeebaars, licht gegaard in limoen. Geen brood of iets dergelijks erbij :( dus inmiddels begonnen sommigen van ons bijna aan de houten tafels te knagen

Enfin... Rond 22.00 uur was het hoofdgerecht er. Prima gerecht van parelhoen met een wonderlijke combi van bijgerechtjes. Frietjes hebben we maar bij besteld anders bleven de magen zo rommelen

Het was een gezellige avond door het gezelschap maar Gare du Sud liet het helemaal liggen... nog een paar dingetjes op een rij

- geen kennis van de wijnkaart
- niet bijschenken van de glazen
- telkens half en verkeerd indekken van bestek
- wc's stonken bij de dames
- tafel in delen uitserveren van de koffie (zat meer dan 5min tussen)
- lekker eten, maar niet bijzonder
- gezochte combinaties (peperijs met chocoladetaartje o.a.)
- geen enkele timing
- ontstaan ongemak niet oplossen tijdens de avond
Maarten L.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Heerlijk gegetenen lekkere wijnen. De kaart was wat karig qua keuzes en moeilijk te begrijpen. Met wat uitleg kom je er ook wel. De prijs van het eten is niet in verhouding met de kwaliteit. Het bezoek was derhalve eenmalig.
bj-timmermans .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
De inrichting is aardig, misschien wat te hip maar zeker leuk, het concept spreekt aan.
Helaas houdt het dan op.
De kaart beloofd veel maar het daadwerkelijke eten is echt onder de maat.
Tartaar is flaw haast smaakloos en zelfs voor een voor voorgerecht wat klein. We hadden drie verschillende tartaars, geen ervan van kon ons verrassen.
Klassiekers verdien echt beter en we weten hoe het zou moeten /kunnen smaken dus is er geen escape.
Het parelhoen is aardig maar zout en geeft vooral het idee al lang bereid te zijn en nu warm op een bordje te liggen.
Het is het allemaal niet waardoor het woord pretentieus echt in me op komt.
Het dessert , het lopend chocolate taartje is zoals het moet zijn, de extra's zijn dan weer net niet.
Het was een donderdag avond, niet vol niet druk.
Leuk idee/concept maar de keuken is echt niet op niveau. Jammer een gemiste kans in dit up coming gebied.
Evert L.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Een zeer mooi gestyled restaurant is dit zeg. Mooie urban design met leuke zitjes, stoelen, tafels en dus veel oog voor details.
De menukaart kende we vooraf en was het proberen waard. Leuke wijnen op glas. Het concept klopt op papier.
In de praktijk was het resultaat wat teleurstellend, zeker gezien de prijzen. De rundsteak tartaar had weinig smaak en het vlees was niet echt mooi van structuur. Het andere voorgerecht van kalfsvlees met tonijn was ook heel vlak van smaak. Gelukkig was de zalmtartaar wel prima. Gezien de portiegrootte tegen deze prijzen verwacht je verfijnde smaken, maar dat was dus niet het geval.
Het hoofdgerecht van parelhoen was wel een goed gerecht en had wel lekker smaken. Heel wisselend allemaal de kwaliteit van de gerechten. En dan de frieten, deze waren OK, maar niet bijzonder.

Doordat het prijsniveau wat hoger ligt en alles met een bepaalde pretentie gepresenteerd wordt heb je hogere verwachtingen. Deze komen qua eten niet in de buurt, omdat de meeste (voor) gerechten het aan smaak ontbeert. Als je jezelf dan ook friterie presenteert verwacht je ook daar iets bijzonders van, maar dat was dus ook niet het geval.

Het is nu een heel mooi gestyled eethuis waar je wel aardig kan eten, maar niet bijzonder. Dat is jammer, maar wie weet is dit nog zoeken naar de juiste vorm.
ewoning .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Voor tartaar had heel weinig smaak en weinig garnering. cote de boeuf besteld, erg weinig voor35€pp en te ver door. Een klein bakje friet en sla stond erbij om te delen. Friet was wel lekker. Ook moesten we lang wachten op de gangen. En de bediening liet ook lang op zicht wachten. Hier kom ik misschien alleen terug om een frietje te halen.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Ons menu was lekker, de bediening is goed. De muziek niet te luit en de algehele atmosfeer is ons bevallen. De menukaart is enigszins beperkt. Het dessert was prima evenals de wijn.
Pawel T.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Ik was er vanavond .... Ik was erg teleurgesteld ... het eten te zout ... service .... niet geweldig .... prijs - nogal duur. eerder, in deze plaats was Keuken & Deli - geweldige plek voor het diner - deze plek jammer - niet goed zoveel als zou moeten zijn ... Ik had Guineafowl - zojuist een rollade met gestookte met zeewier was - vreselijke combinatie ... echt ik ben een eten liefhebber - en ik zo teleurgesteld
Pawel T.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Jorieke L.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
mooie zaak, vriendelijk en goed geïnformeerde bediening en heerlijk eten. De tartaars zijn een aanrader. Het stoofvlees leek rechtstreeks uit de keuken van oma te komen.. jum!
Ingrid K.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Wij hebben hier met vrienden heerlijk gegeten en komen zeker terug.
ik was uiterst verbaasd die negatieve reacties te lezen.