Gare du Sud

6,8
Duur
Federico B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Dat Utrecht een moeilijke restaurant stad is bevestigd ook weer deze tent. Idee en inrichting zijn leuk. Maar uitwerking onvoldoende, waarbij met name de prijs-kwaliteit verhouding totaal zoek. Gare du Sud serveert kleine gerechten voor 11 euro per stuk. Om voldoende gegeten te hebben moet je eigenlijk 4 gerechten eten. Als de gerechten dan van sublieme kwaliteit waren is dat acceptabel, maar de smaak en bereiding is echt gemiddeld, hetgeen het te duur maakt.
Tweede gang liet bijzonder lang op zich wachten echt excuses laat staan enige compensatie kregen we hier niet voor. Bij onze kaasplank bestelden we port. De bediening had überhaupt geen verstand van port en het bleek dat de port die we besteld hadden er niet meer was. Als vervanging kregen we andere port van veel mindere kwaliteit, die we maar teruggestuurd hebben.
Kortom weer een yuppen wannabe tent, waar ik niet terug ga komen.
PB1981 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
In een vorige recensie zei iemand 55euro pp voor eten en wijn, dan weet ik wel wat beters in de buurt. Ik hoor dan graag wat, want ik ga hier juist vertellen dat Utrecht eindelijk een goed restaurant er bij heeft met een geweldige P/Q verhouding. Ik was namelijk 53 euro kwijt p.p. voor 4 gerechten en wat drankjes. 1 nadeel: de wijnkaart, die is echt bedroevend matig. Veel wijnen van rond de 10euro consumentenprijs die voor veel te veel geld op de kaart staan. Dus ben aan het bier gegaan. Als hier gewoon 3x inkoopprijs voor goede wijnen komt hebben we echt een toptent erbij. Het eten was echt goed en ruime porties. Smaak ontstijgt echt met gemak het nivo van de eetcafes waar Utrecht rijk aan is.
Sebastiaan T.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Teleurgesteld en een rip-off. Ik vond ons bezoek aan dit restaurant niet geslaagd. De bediening vond ik matig en onpersoonlijk, maar wat mij vooral stoorde is het feit dat we 3 gerechtjes hebben gegeten die het gewoon niet waren. Als je kleine gerechten serveert voor 11 euro per stuk, dan moet je er voor zorgen dat het perfect is. Zo was mijn rund met snijboon taai, ricotta met truffel niet gaar en is geen 11 euro waard (veel te weinig) en mijn tartaar wel lekker maar te weinig voor 11 euro. Bovendien zijn naar mijn mening de wijnen veel te duur. Ik heb nog nooit zo'n zure albarino mogen drinken voor de prijs van 36 euro per fles. Ook de Sauvignon Blanc uit Nieuw Zeeland voor 7.50 euro per glas zou de strijd aan kunnen met een fles natuurazijn. Bah! Echt heel jammer. Ik zal niet snel meer bij Gare du Sud mijn geld komen storten. Ik heb echt niet gekregen wat ik had verwacht.
Ronald B.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Afgelopen donderdag gegeten in het onlangs geopende Gare du Sud. Daarvoor vaak in de voorganger, keuken & deli geweest dus benieuwd naar het nieuwe thema. Mooie, warme en gezellige inrichting en goeie ambiance. De bediening is evenals de vorige formule nog steeds attent, voorkomend en gastvrij. Uitleg en toelichting op de kaart zijn kort en vakkundig door Milan. Geeft blijk van gedegen kennis van de gerechten en producten en adviseert op prettige wijze. Zelf gekozen voor de tartaar gevolgd door het rund. Beide gerechten zijn heerlijk bereid en smaken komen goed tot hun recht. Echte aanrader is echter de heilbot die mijn tafelgenoot besteld had. Erg mooi gerechtje met verrassende smaken waaronder de Parmezaan en de druivensaus. Kleine voorgerechtjes waar de kaart uit bestaat is een prima concept al mogen de porties naar mijn smaak best 10% groter. Al met al een prima culinaire ervaring dus zeker binnenkort weer terug bij Gare du Sud!
Sabine J.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
wat een teleurstelling. entourage prima maar de enorm ophef over dit restaurant delen we niet. Geen enkele vergelijking met Gare du Nord en op een Franse Bistro leek het niet echt. We aten 3, zeer bescheiden hapjes (formaat voorgerecht). best goed van smaak maar als je dan 55,- afrekent pp. (incl. wijn) dan weten we (in de buurt) wel plekken waar de kwaliteit, hoeveelheid en prijs veel beter in balans is. Geen volgende keer voor ons
Egerrits .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Prima nieuwkomer in Utrecht, twee weken terug gegeten. Bediening buitengewoon attent, mooi ingerichte zaak (wel in een betrekkelijk eigentijdse stijl die je vaker op andere plekken tegen komt). Eten mocht nog iets beter. De bavette was vrij taai, en de drie frieten die erbij lagen maakten het een beetje een knullig gerechtje. Drie frieten zijn gewoon geen garnering. Verder leuke avond gehad!
Daniel U.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Ik denk gare du sud het goed voor elkaar heeft. Iedere zaak heeft zo zn eigen concept. Goeie horeca, gezellig en prijs kwaliteit top.
Harry K.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Mooie gerechtjes, perfecte garing ( Mn heilbot en parelhoen,) tartaar van rund en saus van oester heel mooi. Punt van aandacht is de afzuiging van de frituur. Die moet echt beter
Tineke M.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Ik ben niet razend enthousiast. De bediening is niet op orde, alhoewel ze erg vriendelijk zijn. We moesten lang wachten op een zitplaats, een aperitief, de menukaart, het eten, de rekening en ook om te (mogen) pinnen. De kwaliteit van het eten vond ik erg goed. De porties echter zijn vrij klein. Ik heb zelf drie gerechtjes gegeten (geen dessert) en dat was net genoeg. Wat misschien scheelt is als je friet als bijgerecht neemt. Dat promoten ze ook, past bij het bistro concept natuurlijk. Maar bij mijn hoofdgerecht (pasta met venkel en truffel) vond ik dat geen goede combi. Het kaasplankje zag ik voorbij komen bij een andere tafel maar voor 11 euro vond ik dat een te schamel dessert. Fors minpunt: na een avondje Gare du Sud ruikt je kleding, je haar en ook je jas ontzettend naar bakvet. Al met al heb ik niet het voornemen om hier snel weer terug te komen.
Prinsheerlijk .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het restaurant heeft een fris en warm interieur.. Helaas is de frituur midden in de zaak geen succes wat ons betreft. De extreme frituurlucht overheerst.......niet goed.
Mijn advies: maak er snel een keuken van met zichtbaar verse ingredienten ipv de vette hap promoten.

Het eten is voor een bistro prima, bediening ook.
Mario-Domkoning .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Gegeten in de bistro. Gisteren wel eerst even gebeld wat er klopte van de negatieve recensies hieronder maar toch maar de gok gewaagd. Ik begrijp totaal niet waar die negativiteit vandaan komt. Het is echt een aanwinst, heerlijke gerechten, mooi opgediend en heel goed van smaak. Wij hadden met zn tweeen aan 5 gerechtjes genoeg. Het Interieur is ook echt heel erg mooi en ik vind het altijd een goed teken als de keuken volledig open is. De bediening is zeer attent en heel vriendelijk. Over smaak valt natuurlijk te twisten maar dit restaurant verdient een veel hoger cijfer dan een 7.
Kilian W.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Het restaurant is mooi verbouwd en heeft een prettige sfeer. De bediening is bovendien erg vriendelijk .
Jammer dat na 4 keer vragen de wijn pas kwam, hetzelfde gold voor het bijgerecht.
Ik neem aan door een lekkage rook het toilet naar riool.
Om onverklaarbare reden was het kaasplankje aan het begin van de avond een stuk kleiner dan hetzelfde kaasplankje bij een andere tafel, later op de avond.
Als ze de rioollucht wegkrijgen, en wat sneller reageren... prima restaurant.
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Op een dinsdagavond, 15 november, gegeten bij Gare du sud. Kort samengevat: erg lekker gegeten, maar erg lange wachttijden op de gerechten.

Alle gerechten hebben het formaat van een voorgerecht. Vooraf werd ons een tip gegeven om het eerste gerecht met elkaar te delen. Dit was in mijn beleving toch een onhandige ervaring. Met meerdere mensen kleinere porties delen kwam er op neer dat van elk bord 1,5 hap genomen kon worden. Vooral de Gamba & Kerrie sprong er voor mij uit qua smaak.

Als tweede gang besloten we allemaal een warme gang te nemen en ieder één bord. Ik heb hierbij de Heilbot en Verjus genomen. De vis was hierbij perfect gaar, maar ik vond dat er qua garnering wel iets extra bij had gemogen voor de 15 euro die het gerechtje kost.

Als nagerecht had ik de chocolade en lange peper, met bijpassende dessertwijn. Simpelweg lekker, vooral de combinatie van de kruidige lange peper en de pure chocola. Vooral leuk was dat de chef zelf aan tafel kwam om ons lange peper te laten ruiken en proeven nadat wij er vragen over hadden bij de bediening.

De bediening was correct en leuk. Persoonlijk mag het van mij allemaal iets informeler, maar de bediening wist het wel goed aan te voelen en zich aan te passen.

Grootste kritiekpunt: de wachttijd tussen de gangen. Na een bestelling duurt het drie kwartier tot een uur tot een gerecht op tafel staat. Veel te lang, zelfs als je gezellig aan het borrelen bent. Ook laat Gare du sud hiermee een kans liggen: als wij de gerechten sneller hadden gehad, hadden we zeker een extra gang genomen. De bediening had overigens keurig excuses aangeboden voor het lange wachten en waren enkele keren iets royaler met het inschenken van wijn. Hierdoor hebben ze voor ons in elk geval alles goed gemaakt!

Ondanks de lange wachttijd kom ik zeker terug; uiteraard hoop ik dat er aan de wachttijd wordt gewerkt, want nu wijt ik het aan het feit dat de bistro nog niet zo lang is geopend! Gare du Sud is een zaak met veel potentie: lekker eten en te borrelen voor een redelijke prijs-kwaliteit niveau, zonder de lange wachttijden zou het een favoriete bestemming kunnen worden.
Maamke V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Begonnen met een aperitief aan de bar met heerlijke olijfjes en amandelen. Daarna een tafeltje in de bistro achterin. 3 gerechtjes per persoon gekozen (de octopus = goddelijk!) met een zalige Chileense gewürztraminer. Toch ook nog een dessert genomen, chocolade met lange peper. Al met al een heerlijke avond met lekkere gerechtjes, fijne bediening en mooie entourage. Wij komen zeker terug!
E M.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Dit is echt geen restaurant maar een te duur snack bar.

1. Het eten is kwalitatief en kwantitatief te duur.

2. Wij hebben ruim 1 uur gewacht op ons eten

3. Service is goed voor een snack bar maar niet voor een restaurant.

4. Menu: wat is dat?

Als je een leuke avondje uit eten wil, dan is Gare du Sud NIET de place to be. Een echte NIET aanrader.
Alex P.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Gisteravond bij Gare du Sud gegeten. We hadden hier enorm naar uitgekeken, zeker omdat de bistro eerder al vol gereserveerd was.
De ontvangst was zeer vriendelijk. We konden keizen of we in de bar of in de bistro wilde eten. Het is overigens echt een prachtige, sfeervolle zaak.
Aan tafel kregen we helaas te horen dat de "tataar-kaart" op dit moment niet geserveerd kon worden. De uiterst vriendelijke jongen in de bediening zei dat de keuken hier eerder mee de mist in was gegaan en niet de kwaliteit heeft kunnen leveren die ze willen. Binnenkort zullen deze gerechten wel te bestellen zijn. Eerlijke verklaring maar wel erg jammer aangezien wij speciaal voor de verschillende tataars gekomen waren.
We hebben uiteindelijk 2x de "gewone" tataar besteld. Vervolgens de octopus en de parelhoen. De gerechten waren prima maar niet heel bijzonder. Het worden tussengerechten genoemd maar de porties zijn nog wat kleiner waardoor prijs/kwaliteit niet in verhouding is.
Verder jammer dat de ventilatie niet zo best is, de fituurlucht is erg overheersend.
Al met al, gezien onze hoge verwachtingen wat teleurgesteld.
De sfeervolle zaak en oprecht vriendelijke bediening maakten de avond toch nog geslaagd.
Olaf L.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Chef Robberegt, die de laatste Michelinster in het Utrechtse bij elkaar kookte in de Domstad (alweer de nodige jaren geleden) keert terug naar restaurant Gare du Sud. Dat belooft veel, maar die verwachtingen worden totaal niet waargemaakt. Gare du Sud is zeker geen Karel V en dat hoeft ook niet, maar een restaurant dat, twee weken na de opening, een zeer matige indruk wekt en niet de moeite van een bezoek waard is.

Bij binnenkomst wordt ons verteld dat de varianten tartaar (vlees, vis, vega) niet te bestellen zijn, want op. Jammer, daar had ik wel zin in. Op de linkerkant van de kaart staat dezelfde rundertartaar, maar dan met oesterschuim, en die is wel te bestellen. Idem voor zalmtartaar die in een voorgerecht verwerkt is. Raar maar waar. Zouden ze al van te voren aangemaakt zijn? Beide tartaars bestellen we. Als gang 2 bestellen we parelhoen en truffelpasta gegaard in een zak. Na een tijd wachten komt eerst gang 2 in plaats van de tartaar. Vergissing. De tartaar staat echter binnen 30 seconden alsnog op tafel. Ze waren tegelijk klaargemaakt. Dan de smaak: de rundertartaar is niet netjes gesneden, maar lijkt uit elkaar getrokken door een lompe gehaktmolen. Lange slieren rauw vlees.
Gang 2: de pasta in zak , bekend van chef's vorige keuken waar hij uitstekend smaakte, was doodgaar. De parelhoen was te rauw om verstandig te eten en mocht terug. De bijbestelde frieten (industrie) kwamen toen onze borden van gang 2 werden opgehaald. Tot slot nog een kaasplankje besteld - wordt zonder brood, cracker of iets op tafel gezet. Dat de parelhoen van de rekening wordt gehaald is aardig, maar daar wordt het eten en de logistiek niet beter van. Het goede gezelschap en het aardige meisje van de bediening maken dat een beoordeling 'slecht' achterwege blijft. De volgende dag vraagt mij vrouw of ik bij de hele avond bij de snackbar gezeten heb - ik ruik naar een frituurpan.
Jort W.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijke sfeer, attente bediening! Leuke gerechten, met lekkere wijnen. Betaalbaar concep waarvoor we zeker graag terug komen
Charlotte M.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Nu 2 maal bij gare du sud gegeten en beide keren was het top! Vriendelijke bediening, mooie wijnen en goede wijn spijs combinaties! Vooral de ricotta & truffel en het dessert chocolade lange peper zijn aan te bevelen, maar ook zeker de octopus en de rund met snijboon! Zeker voor herhaling vatbaar!