Gare du Sud

6,4

Jouw recensie over het restaurant Gare du Sud

Carine21 .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Heel makkelijk te bereiken met trein of auto (of fiets kan natuurlijk ook). Heerlijk gegeten, gezellige bediening en ook lekkere wijnen op de kaart. Wij willen graag nog eens terug.
Tinka D.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Een van de obers zeer onsympathiek, vreemde rockmuziek werd opgezet. Jammer dat je voorin wordt geplaatst terwijl achterin veel sfeervoller is. We hadden verrassingsmenu en ik vond maar 1 gerecht echt goed, het eerste gerecht. Misschien verbeeld ik het me maar echte supervisie en gastheerschap ontbreekt, was eerder veel beter. Ik vind het een prachtige zaak, kom er graag maar mis echt het enthousiasme van het begin.
Ronald T.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Heerlijk gegeten, matige bediening werd bij het desert overgenomen door een jongeman die wel weet hoe het hoort. Het kan dus wel!
Anne Marie B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
De smaak van de gerechten was goed. De porties van het verrassingsmenu waren in onze ogen echt te klein. Het hoofdgerecht had een voorgerecht kunnen zijn. De á la carte gerechten hadden een beter formaat. We hebben bijna een uur gewacht op het voorgerecht en vervolgens ook een uur op het hoofdgerecht. De bediening deed hier vrij luchtig over. Personeel leek onderbezet op basis van de grootte van het restaurant.
jan K.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
de surprise gangenmenus waren om 7 pm al ‘uitverkocht’. De biefstuk was enorm taai/ oneetbaar. Het bijzonder aardige personeel vond dat jammer.
Guus V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
De kwaliteit van de 'Keukenfase' is culinair nooit meer gehaald, reden voor mij om dit bezoek als mijn laatste te zien. Het verval culinair en qua ambiance vind ik schokkend.
Bob D.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Wederom weer heerlijk gegeten. De maaltijd was weer bijzonder lekker en zo dichtbij station Utrecht Vaartsche Rijn. Echt een aanrader voor een leuke avond.
Mirte D.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
We moesten helaas erg lang wachten voordat onze bestelling werd opgenomen, en daarna duurde het bijna 1,5 uur voordat ons voorgerecht op tafel stond. Dit laatste pas bij navraag, werd niet even gemeld en kwam doordat er veel mensen hetzelfde hadden besteld (?). Ook tussen voor en hoofdgerecht zeker weer een uur gewacht. Na excuses en overigens heerlijke gerechten kregen we de rekening waar onze aangeboden drankjes van het huis (vanwege de wachttijd na navraag) gewoon in rekening gebracht werden. Zonde zonde hoor van zo'n leuke plek en lekker eten..
Willem W.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Lees hieronder het commentaar, dat we rechtstreeks naar het restaurant zonden. Waarop geen enkele reactie werd ontvangen. Dus dan tóch maar op Iens... eigen schuld.
Beste mensen,
Wij hebben vrijdagavond met drie personen jullie mooie en gezellige restaurant bezocht.
Op het eerste gezicht niets op aan te merken, maar….. vandaag hebben de twee personen die als voorgerecht de steak tartare hadden besteld allebei ernstige darmklachten.
Dat kan bijna geen toeval zijn. Meer klachten ontvangen?
We geven het maar even per email door want een iens-review plaatsen is meteen zo hard.
Benno O.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Heerlijk gegeten. Mooie gerechten, goed gepresenteerd en lekker bijpassend wijnarrangement. Puntje van verbetering is dat degene die uitserveert, degene die de bijpassende wijn inschenkt even een seintje geeft voor het serveren van die wijn. Daar moesten we tot 2x toe om vragen. Vriendelijke bediening overigens.
Rob L.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Gerechten waren vooral zuinig. Bijvoorbeeld, een gebakken schol betekent een kwart gebakken schol, gerookte zalm betekent één plakje.
Dat wordt gecompenseerd met onnodig veel frutsels. Het hoort te gaan om (de smaak van) het gerecht en niet om de entourage op het bord.
Jammer, maar daarmee een slechte prijs-/kwaliteitsverhouding.
Ina M.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Voor een feestelijk avondje gereserveerd bij Gare du Sud. Keurige ontvangst door een meneer die ons goed kon adviseren over een glaasje wijn vooraf.De dame die ons later bediende leek iets minder thuis in wijn-spijscombinaties. Flessen kraanwater op tafel geen probleem, wel steeds vragen om bijvullen. Leuke gevarieerde kaart met uitnodigende gerechten. Gekozen voor het 3-gangen menu van de dag. Zoals andere recensenten al terugmeldden duurde het wachten op de gangen ook bij ons ontzettend lang, terwijl er maar weinig tafeltjes bezet waren. Geen broodje o.i.d. vooraf. Meer dan een uur voor het voorgerecht - dat overigens erg lekker was maar een kleine portie - en vervolgens nog een goede 3 kwartier op het hoofdgerecht.
Vanaf onze tafel hadden we zicht op de open keuken waar zo het oogde beslist hard werd gewerkt (en waar we konden zien dat koks ook maar mensen zijn, die hun neus af en toe moeten snuiten en een frietje snoepen) maar het lange wachten op de gerechten was echt vervelend ook omdat we geen bericht over vertraging of wachttijden kregen. Nog vervelender vond ik het dat (als gevolg van de open keuken?) onze kleding inclusief jassen die in een open garderobe naast de keuken hingen aan het eind van de avond verschrikkelijk roken. Mooie inrichting en op zich prima gegeten maar helaas niet voor herhaling vatbaar voor ons.
jayvay .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
We waren hier eerder geweest en toen moesten we erg lang wachten op het eten. Besloten om Gare du Sud nog een kans te geven, maar helaas weer heel lang moeten wachten op de gerechten.

Daarnaast waren de porties erg klein (zeker voor die prijzen); wat gecompenseerd werd door veel frites zodat je in ieder geval niet met een lege maag naar huis gaat. Overigens wel heel erg goed van smaak, maar voor meer dan E 20,- per gerecht verwacht je wel wat op je bord.

Als klap op de vuurpijl bleken de nagerechten die wij wilden niet meer beschikbaar te zijn, dus zijn we na het hoofdgerecht naar huis gegaan. De rekening kwam dan wel weer heel snel...
Jilby R.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Oei wat was dit een tegenvaller. Ondanks dat het restaurant niet vol zat vond de bediening het niet nodig ons een leuke avond te geven. Om te beginnen werd het bestelde broodje vergeten. Toen wij ernaar vroegen kwamen de hoofdgerechten er al aan. Bij het hoofdgerecht werden de lege glazen niet gezien. Ook zijn de beloofde frietjes en mayonaise na vragen niet gekomen, dus is een van ons zelf maar naar de bar gelopen. Daar werd mij uiterst ongemeend gezegd dat de mayonaise eraan kwam. Dezelfde dame heeft dit ook gebracht met dezelfde ongemeende alsjeblieft erbij. Vervolgens bij het nagerecht een wijntje, 2 koffie een thee besteld. De nagerechten kwamen als eerste. De koffie en thee daarna maar ook de wijn werd weer vergeten. Goh wat voel ik mij nu een zure gast, maar helaas is dit echt hoe de avond verlopen is. En het meest jammere is nog dat er vanuit het bedienend personeel geen enkele vorm van empathie getoond werd. Jammer maar ik kom hier niet meer terug.
Bert A.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Leuke zaak, leuke locatie. Toch niet fijn gegeten. De gerechten waren ondermaats en boven de macht van de kok of - wat ons vermoeden was - veel te lang op het aanrecht gestaan want de bediening is erg traag. Goeie wijn maar de gerechten maken de prijs bij lange na niet waar. Ontdooide tonijn, te zoute uierige vissoep, droge gevulde pasta, warme rauwe tartaar (waardoor bedorven smaak) kan niet. Maar traag personeel dat te weinig op de gasten let en geen onerlinge afstemming kan niet voor de gehanteerde prijzen. Jammer jammer
luca D.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Als je niet je beroep is, moet he niet in een restaurant gaan werken. Je kunt met een verkeerd woord alles verpesten. Misschien was het eten best goed, maar als je zo behandeld wordt vind je niks meer acceptabel.
Mark S.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Heerlijk gegeten bij Gare du Sud. Makreel op brood vooraf en als hoofdgerecht de heilbot. Goede vriendelijke bediening. We komen zeker terug.
XXX R.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Bijzonder vreemd concept.
Snackbar waar wordt afgehaald en de mensen die daar wachten zitten op een hoge kruk ongeveer op je bord mee te kijken. Daarnaast ruikt het er dus ook naar een frituur.
Uiterst langzaam en lang moeten wachten op de gerechten. Tussendoor zeer regelmatig gevraagd of we nog wat wilden drinken. De winst zit waarschijnlijk in de drank..... Drie gangen gegeten van 19:00-23:00 onder de pannen geweest.... Zaak was driekwart leeg. Ben benieuwd hoe lang de wachttijd is als ze vol zitten!
Na thuiskomst en voornamelijk de volgende ochtend nog steeds bleek mijn jas naar de stomerij te kunnen. Door de frituur middenin de zaak, pal naast de kapstok rook mijn jas naar een vet frietkot! Echt goor.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Prijs kwaliteit laat te wensen over. Cote de boeuf was niet taai maar ook verre van mals. 35 euro per persoon voor dit gerecht is echt niet zoals smaakgerechtigd zou moeten zijn. Verder misten wij de steakmessen bij het gerecht. Mijn zoon had een hamburger en die was zeker ok maar of dit in overeenstemming is met de prijs van 14 euro vind ik persoonlijk nog wel enige twijfel hebben. Kortom uitstraling restaurant is ok maar ik ga hier nooit meer heen.
wimdammers .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Met z'n vieren gegeten: heerlijk en met zorg klaargemaakt. Dit geldt zowel voor de hoofd- als voor de nagerechten. De frites waren uitstekend. Eén hoofdgerecht kwam per vergissing later, maar dit werd netjes opgelost: gratis koffie voor ons allen. Aardig en voorkomend personeel.