Gare du Nord

Anthoniestraat 2 3032 CP Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Gare du Nord

Armand L.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Ik ga graag uit eten maar Gare du Nord zal ik nooit meer aandoen. Veganistisch voedsel kan echt een feestje zijn wanneer met creativiteit en gevoel voor smaken en combi's gekookt wordt. Helaas is dat niet het geval bij Gare du Nord.
De avond begon met een amuse, een stukje polenta op een saus die nog het meeste leek op soep uit blik. Daarna een op zich zelf redelijke smakende pompoensoep, die helaas lauw werd opgediend en al begon te dikken. Achteraf het hoogtepunt van de avond want het daaropvolgende hoofdgerecht, aardappelpuree met tempeh in pindasaus, was van amateuristisch niveau en heb ik maar laten staan. Het nagerecht was werkelijk het dieptepunt van de avond. Een bolletje passievruchtenkledder dat ijs moest zijn maar dat zelfs na 20 minuten onaangeroerd op mijn bord te hebben gelegen, nog niet smolt. De rauwe, werkelijk ondefinieerbare taart die hierbij geserveerd werd had de keuken niet mogen verlaten en heb ik ook maar niet opgegeten.
Het personeel was duidelijk niet verbaasd over de volle borden die teruggingen naar de keuken. Ze stopten wel met informeren naar hoe het smaakte. De rode wijn was erg lekker maar het eten ontstijgt nergens het thuiskok-niveau. Over smaak valt slecht te twisten maar Gare du Nord is echt geen aanrader. U bent gewaarschuwd!
Esther Z.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Garde du Nord, Restaurant in een oud treinstel met een veganistische keuken. Een gezellige sfeer, mooi opgemaakt eten en wat ook niet onbelangrijk is best goed smaakte. De prijsverhouding tot het hoofdgerecht is mijn inziens het niet waard. Daarvoor vindt ik het niet bijzonder genoeg. Lekker maar geen gastronomisch hoogstandje. Het dessert de appel crumble was lekker maar niet geweldig, De crumble was te droog.
Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Hier met een groep van 7 personen, waarvan 1 vegetarisch, gegeten. Vriendelijk ontvangen door een jongeman (bleek volgens de handgeschreven boodschap op de bon Javier). Wij kozen voor het 3 gangenmenu met vooraf een amuse á 32,50. Stuk voor stuk smaakvol, maar vooral het hoofdgerecht vond ik erg zout.
Wij bestelden o.a. water, kregen twee (dure) flessen water, terwijl we later zagen dat andere gasten een karaf (kraan?)water kregen. Jammer dat wij die (in mijn ogen milieuvriendelijkere) optie niet kregen.
Gezien het heerlijke weer hebben wij lekker buiten gezeten, maar wat een ramp is dat. Houten banken, die nét te hoog zijn om met de voeten op de grond te kunnen, een harde houten bloembak in de rug. Na het eten nog koffie en thee besteld, wat we daarbij écht misten, was een koekje of chocolaatje erbij.
een medewerker van de keuken/bediening zat naar mijn gevoel véél te vaak aan haar lange haar (dan hing het los, dan was het opgestoken, dan kamde ze er met haar handen doorheen, elastiekje om haar arm) én sandalen. Om vervolgens de borden aan te pakken en naar de gasten te brengen. Misschien een tip daar op te letten? Gewoon haar in een staart en klaar!
Prijs/kwaliteit staat hierboven op 'voordelig', maar dat zou ik 32,50 euro voor een 3 gangenmenu of 22,50 euro voor het hoofdgerecht niet durven noemen.
Al met al leuk om een keer geprobeerd te hebben en wellicht voor herhaling vatbaar. Maar dan wel kussentjes mee ;-)
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
erg lekker en origineel gegeten. Amuse leek op pakora, bouillon van rode peper en laos, curry met seitan en pistache brownie met passievrucht ijs als dessert.
Bediening is beetje traag, maar erg vriendelijk.
Heerlijk op het terras gezeten, super locatie.
HappySmulster .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Lang gekoesterde wens ging in vervulling... Het was prachtig weer. Gereserveerd voor de eerste rond van 18.00 uur. Gezellige plek tussen de bakken met groen. Op de houten banken liggen geen kussen en in je rug zit een harde richel. Wij kozen ervoor om pas na het hoofdgerecht te beslissen of we ook voor het dessert zouden gaan. We kregen op een lepel een heerlijke amuse met vooral een crème van tomaat. Daarna kwam de soep. Ook heerlijk. Bloemkoolsoep met appel en kokos. Het hoofdgerecht werd zonder uitleg na wat langere tijd op tafel gezet. Er staat een bord waarop te lezen wat het is maar de .....stoof, daar had ik graag meer uitleg bij gekregen. Dit hoofdgerecht was voor mij een grote domper. De polenta en de paddestoelen .....stoof waren BREMZOUT. Grotendeels laten liggen. Aan de serveerster gemeld. Oh, ze zou het aan de kok melden. Daarna gebeurde er niets. Mijn partner at zijn bord leeg, ook al vond zelfs hij het veel te zout en niet lekker. De mannelijke bediende, die de borden ophaalde, nogmaals gemeld dat het veel te zout was. Daar wist hij al van.... Daarom geen zin meer om nog lang te blijven en betaald. Bij het afrekenen zag de serveerster dat er een biertje te weinig op de rekening stond. Oh dat was dan voor het te zoute eten. ... Ik vond het een regelrechte afknapper. Een hoofdgerecht kost € 22,--. Ik vond het weggegooid geld en een slechte ervaring.
Karin F.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Geweldige ervaring! Ook ik ben bepaald geen veganist. Maar dat maakt in dit restaurant dus niet uit. Super tomatensoep werd gevolgd door een torentje met quinoa, avocado, gerookte tofu en nog meer fraais. Het nagerecht bestond uit een fantastische brownie. En dat deze zonder de gebruikelijke dierlijke toevoegingen was gemaakt kon ik echt niet ontdekken. Geen minpuntjes? Jawel eentje. Er werd een amuse geserveerd met een geweldige tja... amandel créme... heerlijk van smaak echter deze werd geserveerd met een schijfje gegrilde nectarine. En deze nectarine was nou net te onrijp om echt lekker te zijn. Zoals gezegd... een heel klein minpuntje en zeker geen reden om niet nog een keer naar dit restaurant te gaan. Want ook qua sfeer, een oude DDR treinwagon heeft echt wel wat, een super plek.
Jan L.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Ik ben zelf geen vegetariër, maar ik was aangenaam verrast wat er op onze borden verscheen, van de Tzatziki en Courgette soep tot en met de Fusilini met truffel en de Frambozen cheesecake toe. Ik heb we wel regelmatig af zitten vragen hoe ze dit bereid krijgen vanuit veganistisch perspectief, maar de smaak was prima. Klein minpuntje is het matige zitcomfort op de treinbankjes en de beperkte beenruimte aan de raamkant.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
De oude restauratiewagen staat midden in een woonwijk klaar om te vertrekken. Maar er liggen geen rails, dus dat zal voorlopig niet gebeuren. Omdat het prachtig weer is, worden we buiten neergezet aan een soort picknicktafel. Op zichzelf prima, al is het comfort minder dan binnen. Want de houten banken zitten op den duur erg spartaans. Misschien kunnen er wat zachte kussentjes worden aangeschaft?
Zelf kiezen wat je wilt eten is er hier niet bij. Op donderdag bepaalt de kok wat het driegangen weekmenu wordt en - om de Rijdende Rechter te citeren - daar moet je het mee doen. Wel vreemd dat op de website van het restaurant niet staat wat dat weekmenu is, zodat je pas aan tafel kunt bepalen of het je bevalt. Zo niet, dan is het enige alternatief een ander restaurant zoeken.
De amuse is iets met een brokje watermeloen. Niet echt lekker. Het voorgerecht, een Spaanse koude knoflook-amandelsoep, is dat wel. Een bijzondere smaak. Maar het hoofdgerecht valt ronduit tegen. Wij zijn geen vegetariër en je kunt ons alleen met een groentegerecht verleiden als je er iets bijzonders van maakt. De linzensalade is echter een fantasieloze potpourri van een aantal willekeurige groenten. Elke creatieve thuiskok kan dat beter. Het nagerecht, zelfgemaakt hazelnootijs met chocoladesaus, smaakt uitstekend.
De wijnkeus is minimaal: op de kaart staan 1 rode, 1 rosé en 2 witte wijnen, waarvan er 1 uitverkocht is. De kwaliteit is matig.
De bediening is vriendelijk, dat wel.
Elize A.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Een mooie zomeravond in Rotterdam Noord. Wat een leuke sfeer bij dit oude treinstel. En welkom; de veganistische keuken is erg onder-vertegenwoordigd in Rotterdam! Het eten was erg goed en verrassend! Maar de service zeer onder de maat, borden werden klakkeloos op tafel gezet, niet uitgelegd wat het gerecht bevatte, en toen we om 10 uur aan de koffie zaten werd er, terwijl mijn bord nog half vol was gevraagd of we al klaar waren want de 'afwashulp moest naar huis'. Zeker gezien de gerekende prijzen mag de bediening wel naar een hoger niveau! Verder top eten en entourage!
Saskia V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Wat een heerlijke plek! Om het restaurant binnen te komen neem je het trapje naar het oude treinstel. Dat begint toch al te leuk! In een gezellige ambiance hebben we heerlijk gegeten en werden hierbij goed bediend. Al zitten de oude zitjes niet zo heel lekker...dat was het meer dan waard.
Zoha A.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Super lokatie en lekker eten. De bediening is heel warm, de non alcoholische drankjes zijn erg lekker. Leuk dat ze veel doen voor scholen/ kinderen! Ik sta er volledig achter....top!
Deejee4444 .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
met mijn partner gegeten bij Gare du Nord. Wij hadden gekozen voor de sessie van 20.15. bij aankomst bleek er overboekt te zijn. we werden even op het terras geparkeerd met een drankje en na een 15 minuten was er een tafel voor ons beschikbaar. Netjes en correct opgelost.
Eenmaal binnen waan je je in een filmdecor gezellig druk, sjieke maar niet overdreven tafelsetting, en je hebt het gevoel alsof de trein elk moment gaat vertrekken. Het restaurant is een omgebouwde oostduitse trein vertelde de kelner die ons ook razend enthousiast maakte voor het 4 gangen menu. Het menu van euro 32,50 voldeed helaas niet aan waar we op ons hadden verheugd. De amuse aspergecreme met bieslookdressing in een klein glaasje was vastgeplakt met de balsamicosaus op het bord wat overigens niet duidelijk was of dat er nou als decoratie op lag of om te proeven. Verrassende smaak was het wel. daarna werdt de bloemkoolsoep met een gedroogd appeltje uitgeschonken aan tafel deze was overheerlijk. Het ging volgens ons mis bij het hoofdgerecht. een erg zoute stoofschotel van gerookte seitan met polenta met champignons een beetje ijsbergsla en gegrilde ananas, en weer die balsamicosaus op het bord als versiering????? Wat dus het hoofdstuk moest zijn bleek juist de misser van het geheel te zijn. Het dessert een cheescake met een bolletje cocosijs was verder prima. We gaan zeker nog een keer terug
El-Lobo .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Samen met mijn veganistische vriendin hier op een dinsdagavond neergestreken om ook eens een volledig veganistische restaurant uit te proberen. Decor is erg gezellig doordat het een oud treinstel is, ook de inrichting is prima. Het is knus, maar je hebt ook geen last van andere tafels. We kozen voor een 3-gangen verrassingsmenu. Het eten was goed met vele verschillende smaken. Ik als vlees en vis liefhebber heb prima gegeten. Enige puntje is dat ze de lat niet heel hoog leggen, gerechten zijn niet heel moeilijk te maken, dus is de prijs wel een beetje aan de hoge kant. Bediening was enthousiast maar niet erg kundig. Kwam wat klungelig en onwennig over. Dat werd echter wel weer goedgemaakt door een vriendelijke lach en de bereidheid om onze vragen bij de chef-kok te gaan checken. Al met al een mooie avond in een prima restaurant, zal er niet nog een keer speciaal voor naar Rotterdam rijden maar het was een prettige kennismaking met de veganistische keuken.
Flutterscotch .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Eens iets heel anders; veganistisch eten in een oude treinwagon midden in een multiculti wijk van Rotterdam. We hadden een kleintje bij ons, waar netjes een kinderstoel voor was neergezet. Er is geen menukaart; ze serveren een vast driegangenmenu. Deze avond kregen we eerst een amuse van bietenpuree en framboos. Niet heel bijzonder. Als voorgerecht de tom ka ka soep. De smaak was prima, maar wel erg zout. Het hoofdgerecht bestond uit een curry met tofu, rijstkroketjes en avocadosalade. Het bord was mooi en kleurrijk opgemaakt en de combinatie heerlijk. Toe kregen we aardbei in basilicumazijn en een bolletje banaanvanille ijs.
Pluspunten aan dit restaurant is met name het knusse gevoel door samen in een treinwagon te eten, verse producten op je bord doordat ze een vast menu hebben en gebruik maken van de moestuin en een keer lekker veganistisch te kunnen eten.
Minpunten waren de prijs versus hoeveelheid van het drinken (in mijn geval een klein glaasje fris voor bijna 3 euro) en dat bij het uitserveren niet werd verteld wat er op het bord lag.
MarliesBol .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Gisteravond heerlijk gegeten! Lekker buiten in het zonnetje! Het is iedere keer weer een verrassing wat er op het menu staat. Knappe en verrassende kombinaties! Een heerlijke amuze, een verrukkelijke venkelsoep, geweldig hoofdgerecht met o.a. shii-takes, haricotverts en heerlijke aardappeltjes. Ten slotte gesmuld van het nagerecht! Het was weer veganistisch genieten!
Awig .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Vandaag bijzonder gegeten. Een superplek. Een oud treinstel. Vriendelijke bediening en het 3 gangendiner was heerlijk. Een. Absolute aanrader voor iedereen. Vlees (ei of zuivel) mis je gegarandeerd niet! Ik ga zeker terug.
Piead .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Gisterenavond heerlijk gegeten bij het veganistisch restaurant Gare du Nord. Een amuse van cashewnoten en tomaten crème, een kokos- champignonsoep, het hoofdgerecht van tofu, curry en gefrituurde rijst en als dessert de notentaart met chocolademousse. Alles buitengewoon lekker en smaakvol op het bord geserveerd.
Een vriendelijke en attente bediening.
En dat alles in een sfeervolle oude restauratie wagen. Veganistisch, maar zeker niet in een geitensokkensfeer. Kortom een belevenis die zeker om herhaling vraagt.
TRammo .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Zondag 1 mei samen met mijn vrouw voor de eerste keer bij Gare du Nord gegeten, we hebben een 4-gangen menu gekozen. Het oude treinstel is een leuke en originele locatie en de bediening was erg vriendelijk. De timing van de gerechten was erg fijn. Het kwam niet te snel en we hoefden ook niet lang te wachten. De amuse van paprika en cashew was bijzonder smaakvol en verassend. De champignon-kokossoep was heerlijk in balans en ook erg smaakvol. Leuk detail is dat je bij het opdienen slechts een kom met champignons voor je neus kreeg, waarna de bediening de bouillon erbij kwam schenken om het gerecht af te maken. Het hoofdgerecht viel iets tegen; een curry met krokante rijst en tofu. De krokante rijst was erg leuk vormgegeven maar had iets meer smaak mogen hebben en de saus miste voor ons wat diepgang. De ingelegde groenten waren daarentegen erg lekker en zorgden voor contrast. Tot slot een carrot cake met vermoedelijk soya-yoghurt met blauwe bessen en een klein bolletje chocolademousse. De carrot cake was onwijs lekker en anders bereid dan een traditionele carrot cake. Het was een compacte en smeuïge taart die vol en warm van smaak was. We hebben een heerlijke avond gehad en zullen zeker nog eens terugkomen!
Esmeet .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Helaas werden mijn vriend en ik afgelopen weekend teleurgesteld door de kwaliteit van het eten bij Gare du Nord. Van een restaurant dat bewust bezig is met de ingrediënten die gebruikt worden verwacht je veelzijdige smaken van groenten, noten, paddestoelen, etc. Zeker gezien de prijs (€ 22,50 voor een (middelmatig) hoofdgerecht, € 32,50 voor een 3-gangenmenu).

Het voorgerecht, een vichyssoise (aardappel-prei-soep), was prima maar niet bijzonder. Het hoofdgerecht was een zware teleurstelling: lasagne met seitan en tofu, de kleine avocadosalade en het stronkje broccoli waren de enige groenten op ons bord. De lasagne smaakte vlak, geen smaak die eruit sprong. Vreemd dat er wordt uitgeweken naar (bewerkte) 'vleesvervangers' in plaats van dat er bewezen wordt dat vega(nistisch) heerlijk puur en veelzijdig kan zijn!

De bediening was vriendelijk, maar niet heel professioneel. De setting is natuurlijk tof, in een treinstel, maar eigenlijk te oncomfortabel voor een driegangenmenu van € 32,50. Voor dit geld kan je op andere plekken in Rotterdam lekkerder vegetarisch en biologisch eten.

Naar mijn idee past een vluchtiger concept met snelle (en goedkopere) hap veel beter. Toegankelijker en laagdrempeliger, zodat meer mensen kennis kunnen maken met de veelzijdigheid van groenten, en je ook vaker kan terugkomen.
Sophie L.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
De oude Oost-Duitse treinwagon is een fantastisch decor en de bediening was top. Het veganistische eten smaakte ook (verrassend) goed. Enige nadeel zijn de shifts: je kunt alleen om 18 of 20.15 uur aanschuiven. Zeker een aanrader!