Gare du Nord

Anthoniestraat 2 3032 CP Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Gare du Nord

Lunchen in een oude treinwagon, in een wat verlaten Rotterdamse woonwijk. En dat ook nog geheel biologisch-veganistisch. Sommige dingen moet je gewoon doen, moeten de initiatiefnemers gedacht hebben. En wij zijn het daar hartgrondig mee eens. Het gedateerde treininterieur is vreselijk knus, het eten is heerlijk en de prijzen zijn oostblok-achtig. Ja, net als de trein.

Meer informatie over restaurant Gare du Nord

Floor V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Biologisch, veganistisch met veel smaak en variëteit!
Gooke O.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
We hebben heerlijk gegeten in dit bijzondere restaurantje. Bediening vriendelijk en vlot. Voor ons kon het niet beter!
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Ze willen meer zijn dan ze zijn. De gerechten zijn prima maar ze worden gepresenteerd als buitengewoon bijzonder. Dit is niet zo.
Anja M.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Fantastisch dat Gare du Nord weer open is. Nog steeds met dezelfde vriendelijke bediening. De burger smaakt me prima. De bruschetta zou ik niet als zodanig beschrijven, toch lekker. Op het zonnige terras is het goed vertoeven...
Rosetta D.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Zo ongelooflijk lekker eten! Puur veganistisch én puur genot. Kom hier graag weer, dus niet allemaal gaan aub, dan is ervoor mij ook nog plek!
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Verwarring rond reservering prima opgelost. Lekker gegeten, prima huiswijn en vriendelijke bediening. Komen zeker nog eens terug.
Janneke G.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Vriendelijk personeel en heerlijk eten!
fmrach .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Super lekker gegeten. Zelf ben ik totaal niet veganistisch, maar ook de veganistische cheesecake was vol van smaak. Niet als echte cheesecake maar iets van kwarktaart. Maar heel goed van smaak.
M H.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Teleurstellend.
Jammer genoeg was er geen smaaksensatie in het voor, hoofd en nagerecht. Alles was zeer vlak van smaak. Afstemming van de gerechten op elkaar, compositie, kleur en smaak ver beneden een voldoende.
Bediening was er alleen als er gerechten op geserveerd moest worden en afgehaald. Daarna zag je ze niet meer.
Geen voorverwarmde borden zodoende waren de gerechten ook erg lauw.
Goede wijn in mooie glazen en stoffen servetten!

Prijs staat niet in verhouding.

Jammer is het vooral voor mensen die al een negatief oordeel hebben over veganistisch/vegetarisch eten en het toch zouden willen uit proberen. En het zou zoveel beter en interessanter kunnen.
Armand L.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Ik ga graag uit eten maar Gare du Nord zal ik nooit meer aandoen. Veganistisch voedsel kan echt een feestje zijn wanneer met creativiteit en gevoel voor smaken en combi's gekookt wordt. Helaas is dat niet het geval bij Gare du Nord.
De avond begon met een amuse, een stukje polenta op een saus die nog het meeste leek op soep uit blik. Daarna een op zich zelf redelijke smakende pompoensoep, die helaas lauw werd opgediend en al begon te dikken. Achteraf het hoogtepunt van de avond want het daaropvolgende hoofdgerecht, aardappelpuree met tempeh in pindasaus, was van amateuristisch niveau en heb ik maar laten staan. Het nagerecht was werkelijk het dieptepunt van de avond. Een bolletje passievruchtenkledder dat ijs moest zijn maar dat zelfs na 20 minuten onaangeroerd op mijn bord te hebben gelegen, nog niet smolt. De rauwe, werkelijk ondefinieerbare taart die hierbij geserveerd werd had de keuken niet mogen verlaten en heb ik ook maar niet opgegeten.
Het personeel was duidelijk niet verbaasd over de volle borden die teruggingen naar de keuken. Ze stopten wel met informeren naar hoe het smaakte. De rode wijn was erg lekker maar het eten ontstijgt nergens het thuiskok-niveau. Over smaak valt slecht te twisten maar Gare du Nord is echt geen aanrader. U bent gewaarschuwd!
Esther Z.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Garde du Nord, Restaurant in een oud treinstel met een veganistische keuken. Een gezellige sfeer, mooi opgemaakt eten en wat ook niet onbelangrijk is best goed smaakte. De prijsverhouding tot het hoofdgerecht is mijn inziens het niet waard. Daarvoor vindt ik het niet bijzonder genoeg. Lekker maar geen gastronomisch hoogstandje. Het dessert de appel crumble was lekker maar niet geweldig, De crumble was te droog.
bianca V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Hier met een groep van 7 personen, waarvan 1 vegetarisch, gegeten. Vriendelijk ontvangen door een jongeman (bleek volgens de handgeschreven boodschap op de bon Javier). Wij kozen voor het 3 gangenmenu met vooraf een amuse á 32,50. Stuk voor stuk smaakvol, maar vooral het hoofdgerecht vond ik erg zout.
Wij bestelden o.a. water, kregen twee (dure) flessen water, terwijl we later zagen dat andere gasten een karaf (kraan?)water kregen. Jammer dat wij die (in mijn ogen milieuvriendelijkere) optie niet kregen.
Gezien het heerlijke weer hebben wij lekker buiten gezeten, maar wat een ramp is dat. Houten banken, die nét te hoog zijn om met de voeten op de grond te kunnen, een harde houten bloembak in de rug. Na het eten nog koffie en thee besteld, wat we daarbij écht misten, was een koekje of chocolaatje erbij.
een medewerker van de keuken/bediening zat naar mijn gevoel véél te vaak aan haar lange haar (dan hing het los, dan was het opgestoken, dan kamde ze er met haar handen doorheen, elastiekje om haar arm) én sandalen. Om vervolgens de borden aan te pakken en naar de gasten te brengen. Misschien een tip daar op te letten? Gewoon haar in een staart en klaar!
Prijs/kwaliteit staat hierboven op 'voordelig', maar dat zou ik 32,50 euro voor een 3 gangenmenu of 22,50 euro voor het hoofdgerecht niet durven noemen.
Al met al leuk om een keer geprobeerd te hebben en wellicht voor herhaling vatbaar. Maar dan wel kussentjes mee ;-)
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
erg lekker en origineel gegeten. Amuse leek op pakora, bouillon van rode peper en laos, curry met seitan en pistache brownie met passievrucht ijs als dessert.
Bediening is beetje traag, maar erg vriendelijk.
Heerlijk op het terras gezeten, super locatie.
HappySmulster I.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Lang gekoesterde wens ging in vervulling... Het was prachtig weer. Gereserveerd voor de eerste rond van 18.00 uur. Gezellige plek tussen de bakken met groen. Op de houten banken liggen geen kussen en in je rug zit een harde richel. Wij kozen ervoor om pas na het hoofdgerecht te beslissen of we ook voor het dessert zouden gaan. We kregen op een lepel een heerlijke amuse met vooral een crème van tomaat. Daarna kwam de soep. Ook heerlijk. Bloemkoolsoep met appel en kokos. Het hoofdgerecht werd zonder uitleg na wat langere tijd op tafel gezet. Er staat een bord waarop te lezen wat het is maar de .....stoof, daar had ik graag meer uitleg bij gekregen. Dit hoofdgerecht was voor mij een grote domper. De polenta en de paddestoelen .....stoof waren BREMZOUT. Grotendeels laten liggen. Aan de serveerster gemeld. Oh, ze zou het aan de kok melden. Daarna gebeurde er niets. Mijn partner at zijn bord leeg, ook al vond zelfs hij het veel te zout en niet lekker. De mannelijke bediende, die de borden ophaalde, nogmaals gemeld dat het veel te zout was. Daar wist hij al van.... Daarom geen zin meer om nog lang te blijven en betaald. Bij het afrekenen zag de serveerster dat er een biertje te weinig op de rekening stond. Oh dat was dan voor het te zoute eten. ... Ik vond het een regelrechte afknapper. Een hoofdgerecht kost € 22,--. Ik vond het weggegooid geld en een slechte ervaring.
karin F.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Geweldige ervaring! Ook ik ben bepaald geen veganist. Maar dat maakt in dit restaurant dus niet uit. Super tomatensoep werd gevolgd door een torentje met quinoa, avocado, gerookte tofu en nog meer fraais. Het nagerecht bestond uit een fantastische brownie. En dat deze zonder de gebruikelijke dierlijke toevoegingen was gemaakt kon ik echt niet ontdekken. Geen minpuntjes? Jawel eentje. Er werd een amuse geserveerd met een geweldige tja... amandel créme... heerlijk van smaak echter deze werd geserveerd met een schijfje gegrilde nectarine. En deze nectarine was nou net te onrijp om echt lekker te zijn. Zoals gezegd... een heel klein minpuntje en zeker geen reden om niet nog een keer naar dit restaurant te gaan. Want ook qua sfeer, een oude DDR treinwagon heeft echt wel wat, een super plek.
Jan L.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Ik ben zelf geen vegetariër, maar ik was aangenaam verrast wat er op onze borden verscheen, van de Tzatziki en Courgette soep tot en met de Fusilini met truffel en de Frambozen cheesecake toe. Ik heb we wel regelmatig af zitten vragen hoe ze dit bereid krijgen vanuit veganistisch perspectief, maar de smaak was prima. Klein minpuntje is het matige zitcomfort op de treinbankjes en de beperkte beenruimte aan de raamkant.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
De oude restauratiewagen staat midden in een woonwijk klaar om te vertrekken. Maar er liggen geen rails, dus dat zal voorlopig niet gebeuren. Omdat het prachtig weer is, worden we buiten neergezet aan een soort picknicktafel. Op zichzelf prima, al is het comfort minder dan binnen. Want de houten banken zitten op den duur erg spartaans. Misschien kunnen er wat zachte kussentjes worden aangeschaft?
Zelf kiezen wat je wilt eten is er hier niet bij. Op donderdag bepaalt de kok wat het driegangen weekmenu wordt en - om de Rijdende Rechter te citeren - daar moet je het mee doen. Wel vreemd dat op de website van het restaurant niet staat wat dat weekmenu is, zodat je pas aan tafel kunt bepalen of het je bevalt. Zo niet, dan is het enige alternatief een ander restaurant zoeken.
De amuse is iets met een brokje watermeloen. Niet echt lekker. Het voorgerecht, een Spaanse koude knoflook-amandelsoep, is dat wel. Een bijzondere smaak. Maar het hoofdgerecht valt ronduit tegen. Wij zijn geen vegetariër en je kunt ons alleen met een groentegerecht verleiden als je er iets bijzonders van maakt. De linzensalade is echter een fantasieloze potpourri van een aantal willekeurige groenten. Elke creatieve thuiskok kan dat beter. Het nagerecht, zelfgemaakt hazelnootijs met chocoladesaus, smaakt uitstekend.
De wijnkeus is minimaal: op de kaart staan 1 rode, 1 rosé en 2 witte wijnen, waarvan er 1 uitverkocht is. De kwaliteit is matig.
De bediening is vriendelijk, dat wel.
Elize A.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Een mooie zomeravond in Rotterdam Noord. Wat een leuke sfeer bij dit oude treinstel. En welkom; de veganistische keuken is erg onder-vertegenwoordigd in Rotterdam! Het eten was erg goed en verrassend! Maar de service zeer onder de maat, borden werden klakkeloos op tafel gezet, niet uitgelegd wat het gerecht bevatte, en toen we om 10 uur aan de koffie zaten werd er, terwijl mijn bord nog half vol was gevraagd of we al klaar waren want de 'afwashulp moest naar huis'. Zeker gezien de gerekende prijzen mag de bediening wel naar een hoger niveau! Verder top eten en entourage!
Saskia V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Wat een heerlijke plek! Om het restaurant binnen te komen neem je het trapje naar het oude treinstel. Dat begint toch al te leuk! In een gezellige ambiance hebben we heerlijk gegeten en werden hierbij goed bediend. Al zitten de oude zitjes niet zo heel lekker...dat was het meer dan waard.
Zoha A.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Super lokatie en lekker eten. De bediening is heel warm, de non alcoholische drankjes zijn erg lekker. Leuk dat ze veel doen voor scholen/ kinderen! Ik sta er volledig achter....top!